071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به هلند

اعزام دانشجو به هلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور هلند از کشورهای مطرح در اروپا و حوزه شنگن است که همیشه به خاطر داشتن سیستم آموزشی با کیفیت و فراهم کردن شرایط مطلوب در زمینه تحصیل و زندگی، محل مناسبی برای تحصیل انگلیسی زبانان بوده و دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب کرده است. جهت آشنایی بیشتر شما با شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به هلند، کارشناسان ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد این شرایط را در قالب عناوین زیر شرح داده اند:

  • اعزام دانشجو به هلند
  • اعزام دانشجو به هلند در مقاطع مختلف
  • اعزام دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی به هلند
  • هزینه تحصیل در هلند
  • بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل در هلند
  • مزایای تحصیل در هلند

اعزام دانشجو به هلند

موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد به دلیل داشتن سابقه طولانی و درخشان در زمینه تمام امور مهاجرتی، راهی مطمئن در زمینه رسیدن شما به اهدافتان می باشد. پس با ما همراه باشید.از دلایل استقبال متقاضیان به تحصیل در کشور هلند، شرایط راحت تر روند اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور است. همچنین عوامل دیگری مانند شرایط اقتصادی پایدار، فراهم بودن شرایط مطلوب زندگی، پایین بودن تورم و غیره نیز در این امر بی تاثیر نبوده است. اما باید ذکر کنیم که اعزام دانشجو به هلند نیازمند چندین شرط است که مرحله اول آن اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور می باشد که به صورت آنلاین نیز امکان پذیر است. از دیگر شرایط لازم داشتن مدرک زبان می باشد. از آن جا که در هلند امکان تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی فراهم است، در هر دو زبان داشتن مدرک زبان الزامی است. همچنین از دیگر مواردی که می تواند به روند اخذ پذیرش شما کمک بسیاری کند، داشتن سابقه و رزومه تحصیلی خوب می باشد.متقاضیان تحصیل در هلند ممکن است در روند اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی به هلند با سوالاتی از قبیل موارد زیر مواجه باشند:

  • شرایط تحصیل مقاطع مختلف در هلند چیست؟
  • آیا جهت تحصیل در هلند به مدرک زبان نیاز است؟
  • هزینه تحصیل و زندگس دانشجویی در هلند چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های هلند کدامند؟

ما در این مقاله سعی می کنیم تا به سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آید پاسخ دهیم.

اعزام دانشجو به هلند
اعزام دانشجو به هلند

اعزام دانشجو به هلند در مقاطع مختلف

جهت تحصیل در هلند می بایست ابتدا در یک مقطع تحصیلی در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش خود را دریافت کنید که در این قسمت از مقاله با شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور آشنا خواهید شد.مقطع کارشناسی در کشور هلند یک دوره سه الی چهار ساله است و در طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در دسترس می باشد. جهت تحصیل در این مقطع داشتن دیپلم 12 ساله با معدل بالای 14 الزامی است. همچنین متقاضی می بایست دارای مدرک آیلتس با نمره شش و یا بیشتر باشد. متقاضیان تحصیل به زبان آلمانی نیز می بایست مدرک لازم در این زبان را داشته باشند. از شاخه های تحصیلی پر طرفدار در مقطع کارشناسی در هلند می توان به علوم تجربی، علوم رایانه، علوم انسانی، علوم طبیعی، مهندسی، ریاضی و غیره اشاره کرد.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در هلند نیز یک دوره یک تا دو ساله است وجهت آن داشتن مدرک کارشناسی الزامی می باشد. از دیگر الزامات داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره شش و نیم است. مانند مقطع کارشناسی نیز، متقاضیان تحصیل به زبان آلمانی می بایست مدرک زبان آلمانی خود را ارائه نمایند. در هلند 70 دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد و حدود 2000 رشته را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهند و متقاضیان نگرانی بابت ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود نخواهند داشت.

و اما مقطع دکترا در هلند در دوره هایی چهار ساله ارائه می شود. تحصیل در این مقطع کمی متفاوت است و متقاضیان می بایست یک استاد را به عنوان سوپروایزر خود انتخاب کنند و تاییدیه او جهت ادامه تحصیل الزامی می باشد. این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می شود و متقاضیان می بایست دارای مدرک آیلتس با نمره هفت باشند. برای دانشجویان این مقطع امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی در صورت داشتن شرایط لازم، فراهم خواهد بود. همچنین در صورت داشتن رزومه تحصیلی خوب و تسلط به زبان انگلیسی می توانند حین تحصیل به عنوان استادیار فعالیت داشته باشند و کار مشغول شوند.

اعزام دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی به هلند

درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند باید اینگونه عنوان کرد که سیستم آن از لحاظ زمان بندی، دوره ها و دروس ارائه شده، مانند کشور انگلستان می باشد. بنابراین مدارک اخذ شده در این دو رشته در کشور هلند، از لحاظ ارزش و اعتبار معادل مدارک اخذ شده پزشکی و دندانپزشکی در کشور انگلستان می باشد.تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند از یک دوره سه ساله کارشناسی، یک دوره سه ساله کارشناسی ارشد و یک دوره یک ساله کارآموزی تشکیل می شود. امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای متقاضیان وجود دارد، اما عاقلانه ترین کار این است که متقاضیان حین تحصیل به یادگیری زبان هلندی نیز مشغول شوند، زیرا جهت کار در بیمارستان، تسلط به زبان هلندی الزامی خواهد بود.

بهترین دانشگاه ها در هلند جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، دانشگاه دولتی لیدن، دانشگاه آمستردام و دانشگاه گرونینگن می باشند. جهت تحصیل در این دو رشته نیز داشتن مدرک زبان الزامی است و هر دانشگاه جهت پذیرش نمره خاصی را مورد قبول قرار خواهد داد.در مورد هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند باید گفت که جهت سال تحصیلی 2020- 2021 و برای دانشجویان غیر اروپایی به صورت میانگین 32,000 یورو در سال خواهد بود. لازم به ذکر است این مبلغ نسبت به سال تحصیلی گذشته تفاوتی نداشته است.

هزینه تحصیل در هلند

از جمله مهم ترین مسائل مربوط به مهاجرت تحصیلی به هلند، هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور است که جهت دانشجویان بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هزینه های تحصیل در هلند نیز مانند سایر نقاط جهان ارتباط مستقیمی با مقطع، رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر دارد. اما در کل می توان اینگونه گفت که نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا، کمی بیشتر است. اگر بخواهیم میانگین هزینه تحصیل مقاطع مختلف در هلند را ذکر کنیم، شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در هلند: 7,000 الی 7,500 یورو در سال
  • هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در هلند: 12,000 الی 17,000 یورو در سال
  • هزینه تحصیل مقطع دکترا در هلند: 12,000 الی 12,500 یورو در سال

علاوه بر شهریه دانشگاه و هزینه های تحصیل، متقاضیان هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی را نیز در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی نیز ارتباط مستقیمی با سبک زندگی و شهر مورد نظر دارد. از مسائل مهمی که در میزان هزینه های زندگی دانشجویی نقش به سزایی دارد، محل اقامت دانشجو است. اقامت در خوابگاه دانشجویی نسبت به اجاره آپارتمان، در کاهش هزینه ها بسیار اثر گذار خواهد بود. اما به طور میانگین، هزینه زندگی دانشجویی در هلند بین 800 تا 1000 یورو در ماه خواهد بود.

بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل در هلند

در این قسمت اشاره ه ای به دانشگاه های برتر هلند برای تحصیل و رتبه و رنکینگ آنها در این کشور و جهان خواهیم داشت.

رتبه کشوری رتبه جهانی دانشگاه شهر
1  59 Wageningen University & Research واژنینگن
2  =62 University of Amsterdam آمستردام
=3  =67 Delft University of Technology دلفت
=3  =67 Leiden University لیدن
5  69 Erasmus University Rotterdam روتردام
6  73 University of Groningen انشده
7  =75 Utrecht University اوترخت
8  127 Maastricht University ماستریخت
9  =128 Radboud University Nijmegen انشده

مزایای تحصیل در هلند

مزایای تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی بسیار است و همین امر باعث ترغیب آن ها به تحصیل در این کشور شده است که در این قسمت از مقاله به برخی از آن ها اشاره خواهیم داشت.شاید مهم ترین مزیت تحصیل در هلند، امکان تحصیل به زبان انگلیسی باشد که جهت دانشجویان بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین دانشگاه های معتبر این کشور دارای سیستم آموزشی بسیار با کیفیتی است و دانشجویان با تحصیل در آن هامی توانند از اعتبار مدرک تحصیلی خود مطمئن باشند. در هلند امکان تحصیل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف برای متقاضیان فراهم است و آن ها می توانند با آسودگی خاطر و بدون در نظر داشتن فاصله گرفتن از آخرین مدرک تحصیلی خود، به تحصیل بپردازند. مزیت قابل ذکر دیگر جهت تحصیل در هلند، عدم محدودیت سنی برای دانشجویان است و آن ها می توانند در صورت داشتن سایر شرایط لازم، بدون توجه به شرایط سنی خود، مشغول به تحصیل شوند.دانشجویان فارغ التحصیل ازدانشگاه های هلند، این امکان را خواهند داشت که جهت ادامه تحصیل به سایر کشورها مهاجرت کنند و در این راه نیز نیازی به معادل سازی مدارک خود ندارند. همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور با توجه به اعتبار مدارک اخذ شده خود، می توانند به راحتی در سایر کشورها در شغل مورد نظر خود مشغول به کار شوند.در کنارر این مزایا باید به امکان زندگی در یک کشور آرام و به دور از تشنج های داخلی و خارجی نیز اشاره کرد. هلند از لحاظ فرهنگ و فضای اجتماعی هم در سطحی کاملا مطلوب و استاندارد قرار گرفته است. تحصیل و زندگی در هلند و در محیطی بسیار دلنشین، بی شک خاطرات فراموش نشدنی را برای دانشجویان بین المللی به دنبال خواهد داشت.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند

پس از اخذ پذیرش موفق از یکی از دانشگاه های کشور هلند، قدم بعد اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد که می بایست در فاصله 90 روز پس از اخذ پذیرش تحصیلی انجام شود. از مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کپی از پاسپورت
  • کپی از مدارک شناسایی معتبر
  • عکس
  • ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات مربوط به آن ها
  • گواهی تمکن مالی مبنی بر تامین هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی
  • گواهی سلامت
  • فیش مربوط به واریز شهریه
  • فیش مربوط به واریز هزینه دریافت ویزا
  • ارائه برگ رزرو بلیت هواپیما
مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی هلند
مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی هلند

امیدواریم مطالب ذکر شده در این مقاله توانسته باشد به سوالات شما در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به هلند موثر واقع شده باشد. هلند یکی از بهترین مقاصد جهت مهاجرت تحصیلی می باشد و اگر شما نیز قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در این کشور را دارید، مشاوران ما در شعب رسمی موسسه حقوقی مهاجرتی میر داماد در شهرهای شیراز و تهران، آماده اند تا با دادن جدیدترین اطلاعات شما را در این راه همراهی نمایند.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به هلند

1- دلایل استقبال متقاضیان جهت تحصیل در هلند چیست؟امکان تحصیل به زبان انگلیسی، برخورداری از امکانات تحصیلی استاندارد و به روز، اعتبار مدارک اخذ شده، تحصیل در محیطی آرام و به دور از هر نوع درگیری

2- آیا جهت تحصیل در هلند به مدرک زبان نیاز است؟بله، جهت تحصیل در این کشور به مدرک زبان انگلیسی نیاز است. البته به علت امکان تحصیل به زبان آلمانی نیز، متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان آلمانی را دارند، موظف به ارائه مدرک زبان آلمانی می باشند.

3- شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی چیست؟داشتن دیپلم 12 ساله و نمره 6 آیلتس

4- شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد چیست؟داشتن مدرک کارشناسی و نمره 6.5 آیلتس

5- شرایط تحصیل در هلند در مقطع دکترا چیست؟داشتن مدرک کارشناسی ارشد، داشتن یک سوپروایزر و تاییدیه وی و نمره 7 آیلتس

6- هزینه تحصیل در هلند چقدر است؟هزینه با توجه به موارد مختلفی چون مقطع و رشته متفاوت است، اما به طور میانگین جهت مقطع کارشناسی 7,000 یورو و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به 12,000 دلار نیز خواهد رسید. همچنین هزینه ای در حدود 300 تا 650 یورو نیز جهت خرید کتاب و وسائل کمک آموزشی نیاز است.

7- شرایط سنی جهت تحصیل در هلند چگونه است؟جهت تحصیل در هلند محدودیت سنی وجود ندارد.

8- آیا امکان دیافت ویزای همراه برای همسر و خانواده فرد متقاضی تحصیل در هلند وجود دارد؟بله، دانشجو این امکان را خواهد داشت که پس از حضور در کشور هلند و دریافت کارت اقامت خود، جهت دریافت ویزای خانواده خود اقدام کند.

9- آیا امکان دریافت بورسیه جهت تحصیل در هلند وجود دارد؟بله، دانشجویان مقطع دکترا می توانند با ارائه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد، داشتن نمره زبان 6.5 و همچنین ارائه مقالات بین المللی، از شانس اخذ بورسیه تحصیل در هلند برخوردار شوند.

10- هزینه زندگی دانشجویی جهت تحصیل در هلند چقدر است؟هزینه زندگی دانشجویی در هلند که شامل هزینه اقامت، خورد و خوراک، خرید پوشاک، تفریحات و غیره می باشد، به طور میانگین 800 تا 1000 دلار در ماه می باشد.

11- آیا دانشجویان حین تحصیل در هلند، اجازه کار خواهند داشت؟بله، دانشجویان اجازه دارند تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

نظرات کاربران

  • توسط شیرازی
    تاریخ: اسفند 26, 1397
    نفر
    نفر

    سلام ببخشید من قصد ادامه تحصیل در هلند رو دارم و جای دیگه ای تمایل ندارم برم 23سالمه لیسانس کامپیوتر دارم میخوام یه رشته ای بخونم که در نهایت بتونم تو اون کشور موفق بشم و ایران برام مهم نیست اگر ممکنه راجع به شرایطش توضیح بدید مچکرم

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اسفند 28, 1397
      نفر
      نفر

      سلام در خصوص اینکه شما میخواهید مقطع ارشد رشته ی خود را در هلند بگذرانید ارائه آیلتس 6 یا 7 آکادمیک یا سطح زبان هلندی ملاک واقع شده است ،علاوه بر این هزینه های تحصیل در هلند در مقطع ارشد و دکترا حدودا 9000 یوروبه بالا می باشد.

  • توسط کیان
    تاریخ: خرداد 30, 1399
    نفر
    نفر

    سلام
    من برای دوره pre-master حسابداری دانشگاه رادبود پذیرش گرفتم.
    حالا دانشگاه یکسری مدارک را خواسته که براشون پست کنم که یکی از اونها کپی تایید شده پاسپورت(certified copy) من هست. حالا من نمیدونم کپی پاسپورت من را کجا باید تایید کنه. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 2, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید با ما در ارتباط باشید تا شما را به طور کامل راهنمایی نماییم.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا