071-91009294  | 021-88724227  |

بهترین دانشگاه های رومانی

بهترین دانشگاه های رومانی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

رومانی در جنوب شرق اروپا واقع شده است و پایتخت آن بخارست می باشد. همچنین با کشور هایی مانند مجارستان، صربستان و اوکراین همسایه است. در این کشور دانشگاه های معتبری برای تحصیل دانشجویان بین الملل وجود دارد. در این مقاله کارشناسان موسسه میرداماد اطلاعاتی در رابطه با بهترین دانشگاه های رومانی و تحصیل در رومانی را در اختیار شما قرار داده است.

شرایط پذیرش دانشگاه های رومانی

کشور رومانی نقطه عطف سه منطقه اروپای مرکزی، اروپای شرقی و بالکان است و این موضوع بر میراث فرهنگی آن منعکس شده است. در این کشور برای تمامی افراد سرگرمی های متنوعی وجود دارد؛ از صومعه های چشمگیر گرفته تا مناظر طبیعی خیره کننده با کوه های زیبا و شهرهای قرون وسطایی. همچین در رومانی شهریه تحصیل و هزینه زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است، و به همین دلیل به مکانی عالی و خوش قیمت برای ادامه تحصیل در اروپا تبدیل شده است.

سومین اینترنت پرسرعت دنیا و صحنه های هنری در حال رشد متعلق به این کشور است. در رومانی رشته های دانشگاهی متعددی به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، رومانیایی یا مجاری موجود است. در بخارست بیش از 40 موزه و تفریحات شبانه هیجان انگیزی وجود دارد.

برای تحصیل در دانشگاه های رومانی می توانید به صورت آنلاین و یا از طریق پست درخواست خود را ارسال کنید. همچنین باید با سفارت خانه یا کنسولگری تماس بگیرید تا مشخص شود واجد شرایط تحصیل در رشته مورد نظر هستید یا خیر.

از شرایط زبان آگاهی داشته باشید و پیش از ثبت نام در رشته مورد نظر، مهارت خود را در زبان رشته انتخابی (انگلیسی یا رومانی) ثابت کنید. همچنین باید رزومه علمی خوبی داشته باشید. توجه داشته باشید که می توانید شانس ورود به دانشگاه های رومانی را با درخواست به بیش از یک دانشگاه افزایش دهید.

شرایط پذیرش دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در رومانی

شرایط پذیرش و روند تحصیل در رومانی طبق ملیت دانشجو متفاوت است و به دو دسته تقسیم می شوند: دانشجویان اروپایی و EEA و کنفدراسیون سوئیس و دانشجویان سایر کشورها.

دانشجویان غیر اروپایی برای تحصیل در دانشگاه باید در ابتدا فرم درخواست را همراه با مدارک لازم ارسال کنند. سپس دانشگاه نامه پذیرش مورد تایید وزارت آموزش و پرورش را ارسال می کند. به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی با ورود دانشجو به رومانی و ارائه اصل مدارک به وزارت آموزش و پرورش انجام می شود.

دانشجویان غیر اروپایی باید مدارک زیر را ارسال کنند:

  • دو کپی از فرم درخواست پذیرش، فرمت pdf
  • کپی برابر اصل مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن (برای تحصیل در مقطع کارشناسی)
  • کپی برابر اصل مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد (برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا)
  • کپی برابر اصل سوابق تحصیلی ترجمه شده به زبان رومانیایی، انگلیسی یا فرانسوی
  • کپی برابر اصل شناسنامه
  • گواهی پزشکی که سلامت متقاضی و عدم وجود هیچ گونه بیماری واگیر دار و یا سایر بیماری های لاعلاج را تایید کند.
  • کپی برابر اصل پاسپورت
  • بیانیه ای که در آن ذکر شده است دیپلم دبیرستان متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور درخواستی معتبر است.
  • گواهی زبان، به استثنای متقاضیانی که زبان رسمی آنها با زبان آموزش یکسان باشد. توجه داشته باشید که این مدرک را می توانید از دانشگاه پس از پذیرش و پیش از ثبت نام دریافت کنید. گواهی زبان شما را از شرکت در آزمون زبان های بین المللی پیش از شروع تحصیلات معاف می کند.
  • دو قطعه عکس اخیر

دانشگاه ترنسیلوانیا براسف رومانی

دانشگاه Transilvania Brasov (ترنسیلوانیا براسف) که در سال 1948 تأسیس شده است، هرساله ثبت نام 20000 دانشجو و 800 نفر از کارکنان آموزشی را در بردارد. آنها برنامه های خود را مطابق با نیاز بازار کار قرار می دهند تا تحصیلات، آموزش و تحقیق مناسب و کاربردی را بر اساس مفاهیم توسعه پایدار و چهارچوب های ملی و اروپایی ارائه دهند. علاوه بر زبان رومانیانی، این دانشگاه برنامه ها را به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی نیز در خدمت دانشجویان قرار می دهد.

دانشگاه بخارست بهترین دانشگاه رومانی
دانشگاه بخارست بهترین دانشگاه رومانی

دانشگاه بخارست رومانی

دانشگاه Bucharest (بخارست) در سال 1864 تأسیس شد و آن را به یکی از قدیمی ترین مؤسسات آموزش عالی رومانی تبدیل کرد. این دانشگاه با بیش از 100 دانشگاه در سراسر جهان مشارکت دارد و مدرک هایی که اعطاء می کند در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده می باشند و امکان مهاجرت به رومانی برای دانشجویان بین الملل وجود دارد.

دانشگاه POLITEHNICA بخارست رومانی

با بیش از 190 سال تجربه، دانشگاه POLITEHNICA بخارست (UPB) از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه فنی رومانی باشد، به عنوان منبع اصلی متخصصان فنی در کشور نیز شناخته شده است. با ثبت نام سالیانه حدود 23000 دانشجو، این دانشگاه خود را به پروسه های نوسازی و گفتگوهای مداوم با صنعت آموزش و پرورش در اروپا و سراسر جهان مفتخر می سازد.

کالج اقتصادی بخارست رومانی

آکادمی مطالعات اقتصادی بخارست که در سال 1913 تأسیس شد، بین المللی سازی را در اولویت قرار داده و برنامه های مختلفی را ارائه می دهد (از مقطع لیسانس تا دکترا)، که به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی تدریس می شود. حدود 22000 دانشجو در 12 دانشکده آن ثبت نام می کنند، که 700 نفر از آنها از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند.

این آکادمی خدمات مختلفی را به طور خاص در اختیار دانشجویان بین المللی از جمله آشنایی و راهنمایی، اسکان، راهنمایی شغلی و خدمات پزشکی قرار می دهد.

دانشگاه بابز–بولیایی رومانی

دانشگاه Babes-Bolyai (بابز – بولیایی) که در سال 1959 تأسیس شده است، بزرگترین دانشگاه رومانی است و سالانه بیش از 41000 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام می کنند. با توجه به ارائه دوره ها به زبان های رومانیایی، مجارستانی، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی، این دانشگاه فوق العاده در دسترس کسانی است که مایل به تحصیل در خارج از کشور در رومانی می باشند، به خصوص با توجه به این که میزان پذیرش آنها 90 الی 100 درصد متقاضیان را در بردارد.

دانشگاه فنی Cluj-Napoca رومانی

یک دانشگاه تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته که در سال 1922 تأسیس شد و ثبت نام سالانه آن در حدود 12500 نفر می باشد. این دانشگاه با داشتن یک بخش ویژه روابط بین الملل و بیش از 200 همکاری بین دانشگاهی و جنبش دانشجویی، بین المللی سازی را در اولویت کار خود قرار داده است. در کنار آموزش و بین المللی سازی، تحقیقات نیز مرکز توجه این دانشگاه می باشد.

دانشگاه الکساندر اویان کوزا رومانی

دانشگاه Alexandru Ioan Cuza (الکساندر اویان کوزا) در سال 1860 تأسیس شد و اولین دانشگاه رومانی بود كه روش بولونیا را اجرا كرد و قابلیت قیاس با توجه به استانداردها و كیفیت مدارك تحصیلات عالی در كشورهای اروپایی را تضمین کرد. این دانشگاه مفتخر است به ارائه آموزش های قابل تنظیم، و همچنین تبدیل شدن به اولین دانشگاه در رومانی که هم یک رشته تحصیلی تخصصی و هم یک رشته پایین رتبه را ارائه می دهد.

دانشگاه فنی Gheorghe Asachi در یاشی

این دانشگاه در سال 1813 تاسیس شد و آن را به یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین موسسات رومانی تبدیل کرد. این دانشگاه با تمرکز بر دسترسی و سازگاری با سایر دانشگاه های اروپایی در سیستم بولونیا، دارای یک سنت مهم در مهندسی، آموزش علمی و فرهنگی می باشد.

هر ساله، حدود 17000 دانشجو مدرک مهندسی با کیفیت بالا را به دست می آورند که آنها را به مهارت هایی در شرکت در نوآوری، تحقیق و توسعه اقتصادی مجهز می کند. شما می توانید از طریق دریافت پذیرش این دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی به رومانی اقدام نمایید.

دانشگاه غربی Timisoara رومانی

دانشگاه غربی Timisoara که در سال 1962 تأسیس شده است، با بیش از 350 توافق نامه تبادلی با برنامه ها و سازمان های مختلف در سراسر جهان و اعتبارگذاری از بسیاری از نهادهای دانشگاهی بین المللی، تمرکز جدی در بین المللی سازی دارد.

این دانشگاه 19 برنامه تحصیلی را ارائه می دهد که به زبان های خارجی (انگلیسی، فرانسوی و آلمانی) در هر دو مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد تدریس می شوند.

دانشگاه پلی تکنیک Timisoara رومانی

این دانشگاه در سال 1920 تأسیس شد و یکی از شناخته شده ترین و بزرگترین دانشگاه های فنی در اروپای مرکزی و شرقی است که سالانه حدود 12000 دانشجو در آن ثبت نام می کند. برنامه های ارائه شده مطابق با سیستم بولونیا با بیش از 100 دانشجوی بین المللی طراحی می شود.

هزینه تحصیل دانشگاه های رومانی
هزینه تحصیل دانشگاه های رومانی

هزینه تحصیل دانشگاه های رومانی

شهریه دانشگاه های رومانی بین 600-5000 یورو در سال می باشد، که معمولا رشته های پزشکی و مهندسی جز پرهزینه ترین رشته ها به شمار می روند. هزینه تحصیل دانشجویان اروپایی مانند دانشجویان بومی است و دانشجویان غیر اروپایی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

دانشجویانی که برای تحصیل در این کشور به ویزا نیاز دارند، باید شهریه سال اول را در یک قسط و پیش از درخواست ویزا (و پیش از شروع سال تحصیلی جدید) پرداخت نمایند. دانشجویانی که به ویزا نیاز ندارند، می توانند به انتخاب خود شهریه را در یک، دو یا سه قسط در سال پرداخت کنند. برای کسب اطلاعت بیشتر راجع به ویزا به مقاله ‘Study in Romania: Preparing to Apply’ مراجعه کنید.

هزینه محل اقامت در رومانی

اکثر دانشگاه ها دارای خوابگاه های دانشجویی هستند که هزینه آنها حداقل 60 یورو در ماه برای اتاق های مشترک می باشد. وب سایت Erasmus U مکان خوبی برای جست و جو است (و هم برای دانشجویان انتقالی و هم برای دانشجویان غیر انتقالی در دسترس است). فقط بخاطر داشته باشید که خوابگاه های خصوصی گران تر هستند.

هزینه زندگی دانشجویی در رومانی

هزینه زندگی دانشجویی در رومانی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است، اما هزینه های ماهیانه با توجه به سبک زندگی دانشجویان بین المللی متفاوت خواهد بود.

میانگین هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی بین 300-500 یورو در ماه است و با این مبلغ می توان بسیار راحت زندگی کرد و از تحصیل در دانشگاه های خوش قیمت رومانی لذت برد.

هزینه های تقریبی دانشجویان در رومانی را در زیر برای شما آورده ایم:

  • خوابگاه دانشجویی: 70 یورو در ماه برای هر نفر ( اتاق 3 تخته)
  • آپارتمان شخصی: 150-400 یورو در ماه
  • غذا: 150_200 یورو
  • پوشاک: توجه کنید که باید حداقل مبلغی برای لباس زمستانه و تابستانه در نظر بگیرید.
  • بیمه درمانی: 10 یورو در ماه (دانشجویان 26 ساله و کمتر برای بیمه مبلغی پرداخت نمی کنند، زیرا این هزینه در شهریه تحصیل گنجانده شده است.)
  • اینترنت: 15 یورو
  • حمل و نقل: 40 یورو
  • کرایه تاکسی: حدود 0.32 یورو به ازای هر کیلومتر
  • ساندویچ: 2 یورو

مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه های رومانی

  • پاسپورت: داشتن پاسپورت معتبر برای تحصیل در دانشگاه های رومانی الزامی است. کپی آن باید همراه با فرم درخواست و سایر مدارک مورد نیاز ارسال شود.
  • دیپلم دبیرستان و حداقل سن: داشتن دیپلم دبیرستان (baccalaureate، دیپلم فارغ التحصیلی) یا معادل آن برای تحصیل و درخواست به دانشگاه های رومانی الزامی است. این بدان معناست که متقاضیان باید 12 سال مدرسه را در آمریکا، کانادا و یا هر جای دیگر گذرانده باشند. متقاضیان انگلیسی می توانند در حال تکمیل A-levels باشند.
  • حداقل سن مجاز 17 سال است.
  • داشتن تمکن مالی: برای تامین شهریه و هزینه زندگی در مدت زمان اقامت در رومانی باید تمکن مالی شما از طریق خود کفایی مالی، وام دانشجویی، والدین، اسپانسر و یا راه های دیگر اثبات شود. جهت دریافت کمک های مالی می توانید با نماینده دیپلماتیک رومانی در کشور خود در تماس باشید.
  • سلامت جسمانی: متقاضیان برای تحصیل در رومانی باید سلامت جسمانی خوبی داشته باشند (عدم بیماری واگیر و یا بیماری هایی که با حرفه آینده آنها سازگار نباشد) و همچنین رفتار اجتماعی خوبی و متناسب با محیط فرهنگی و تحصیلی داشته باشند و با تمام افراد از هر نژاد و ملیتی به خوبی برخورد کنند.

دلایل تحصیل در رومانی

سیستم آموزشی رومانی در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است، زیرا برخی از بزرگترین شرکت های جهان برای استخدام نیروی جدید در جستجوی فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور هستند. دانشگاه های رومانی طیف گسترده ای از رشته ها از پزشکی و مطالعات اجتماعی گرفته تا برخی از بهترین رشته های مهندسی و فناوری در مقاطع کاشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند.

علاوه بر هزینه پایین زندگی، شهریه مقرون به صرفه، تفریحات شبانه عالی و کنسرت های فوق العاده، رومانی یکی از بزرگترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی می باشد. شما می توانید از طریق موسسه ما برای دریافت ویزای تحصیلی رومانی اقدام نمایید.

رشته های تحصیلی در دانشگاه های رومانی

تحصیل در خارج از کشور و انتخاب رشته ممکن است کمی دشوار باشد. بنابراین برخی از محبوب ترین گزینه های تحصیل را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

  • علوم کامپیوتر
  • روابط بین الملل
  • علوم سیاسی

برخی از دانشگاه های رومانی عبارتند از:

  • دانشگاه فنی Gheorghe Asachi ایاشی (TUIASI)
  • دانشگاه بخارست
  • دانشگاه رومانی-آمریکایی
شهرهای مهم رومانی برای تحصیل
شهرهای مهم رومانی برای تحصیل

شهرهای مهم رومانی برای تحصیل

پایتخت رومانی، بخارست، یکی از بزرگترین شهرهای اروپاست که جمعیت آن بیش از 1.8 میلیون نفر می باشد. اگرچه در این شهر تفریحات شبانه عالی است و برخی از بزرگترین دانشگاه های کشور در این شهر واقع شده اند، اما تنها شهر بزرگی نیست که می تواند به عنوان مقصد آموزشی انتخاب شود.

به عنوان مثال می توانید در شهرهای زیر نیز به تحصیل بپردازید:

  • کلوژ ناپوکا
  • بخارست
  • براسوف

رنکینگ دانشگاه های رومانی

پنجمین گزارش سالانه رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان U.S NEWS برای مقایسه دانشگاه ها در سطح جهانی ارائه شد. از آنجا که تعداد دانشجویانی که تصمیم دارند در دانشگاه های خارج از کشور خودشان تحصیل کنند افزایش یافته است.

رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان با تمرکز بر روی تحقیقات آکادمی دانشگاه ها و شهرت آنها (نه به صورت جداگانه بر روی دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد)، به دانشجویان در مقایسه دقیق موسسات سراسر جهان کمک می کند.

رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان همچنین رنکینگ دانشگاه های آمریکا را در سطح جهانی ارائه می کند، که U.S NEWS به صورت جداگانه بیش از 30 سال است که این کار را انجام می دهد. تمام دانشگاه ها می توانند خود را نسبت به دیگر دانشگاه ها در منطقه و کشور خودشان محک بزنند و بیشتر در سطح جهانی دیده شوند و دانشگاه های برتر سراسر جهان را پیدا کنند و با آنها همکاری داشته باشند.

به طور کلی رتبه بندی دانشگاه های جهان شامل 1250 موسسه برتر می شود که بدون تغییر نسبت به سال گذشته در 75 کشور توسعه پیدا کرده است (در سال قبل 74 دانشگاه بود). اولین گام در ایجاد این رتبه بندی که توسط CLARIVATE ANALYTICS INCITES طراحی شد، شامل 1.372 دانشگاه بود که برای رتبه بندی 1250 دانشگاه برتر استفاده شد.

مجموعه 1.372 دانشگاه در رتبه بندی U S NEWS، در ابتدا شامل 250 دانشگاه برتر بود که در نتیجه ارزیابی اعتبار جهانی CLARIVATE ANALYTICS به وجود آمده بود. سپس U.S NEWS به رتبه بندی 1368 موسسه اضافه کرد که حداقل در بین سال های 2016-2012، 1500 مقاله منتشر کرده بودند.

مرحله آخر، حذف موسسات و موارد تکراری بود که نتوانسته بودند به شاخص های رتبه بندی نهایی در سال 2018 دست پیدا کنند و در بین 1.372 موسسه باشند.

دانشگاه های رومانی بر اساس موقعیتشان در رتبه بندی دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند. موسسات بر اساس عملکرد تحقیقاتی و رتبه بندی آنها توسط اعضای انجمن آکادمی اروپا و سراسر جهان ارزیابی شده اند. در زیر رتبه های کسب شده توسط دانشگاه های رومانی آورده شده است:

  • دانشگاه BABES-BOLYAI: رتبه 575
  • دانشگاه پلی تکنیک بخارست: رتبه 745
  • دانشگاه بخارست: رتبه 774
  • دانشگاه ALEXANDE IOAN CUZAT: رتبه 1058
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی کارل داویلا: رتبه 1060
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی IVLIB HATIEGANU: رتبه 1117
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی گریگور تی پوپا: رتبه 1173
  • دانشگاه فنی GH ASACH: رتبه 1226

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی و دریافت اقامت بلند مدت رومانی می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

سوالات متداول در مورد بهترین دانشگاه های رومانی

1-شرایط گرفتن پذیرش دانشگاه های رومانی به چه صورت است؟

برای تحصیل در دانشگاه های رومانی می توانید به صورت آنلاین و یا از طریق پست درخواست خود را ارسال کنید. همچنین باید با سفارت خانه یا کنسولگری تماس بگیرید تا مشخص شود واجد شرایط تحصیل در رشته مورد نظر هستید یا خیر.از شرایط زبان آگاهی داشته باشید و پیش از ثبت نام در رشته مورد نظر، مهارت خود را در زبان رشته انتخابی (انگلیسی یا رومانی) ثابت کنید. همچنین باید رزومه علمی خوبی داشته باشید. توجه داشته باشید که می توانید شانس ورود به دانشگاه های رومانی را با درخواست به بیش از یک دانشگاه افزایش دهید.

2-شرایط پذیرش و روند تحصیل در رومانی طبق ملیت دانشجو به چه نحوه ای است؟

شرایط پذیرش و روند تحصیل در رومانی طبق ملیت دانشجو متفاوت است و به دو دسته تقسیم می شوند: دانشجویان اروپایی و EEA و کنفدراسیون سوئیس و دانشجویان سایر کشورها.دانشجویان غیر اروپایی برای تحصیل در دانشگاه باید در ابتدا فرم درخواست را همراه با مدارک لازم ارسال کنند. سپس دانشگاه نامه پذیرش مورد تایید وزارت آموزش و پرورش را ارسال می کند. به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی با ورود دانشجو به رومانی و ارائه اصل مدارک به وزارت آموزش و پرورش انجام می شود.

3-دانشجویان غیر اروپایی چه مدارک برای اخذ پذیرش باید داشته باشند؟

  • دو کپی از فرم درخواست پذیرش، فرمت pdf
  • کپی برابر اصل مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن (برای تحصیل در مقطع کارشناسی)
  • کپی برابر اصل مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد (برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا)
  • کپی برابر اصل سوابق تحصیلی ترجمه شده به زبان رومانیایی، انگلیسی یا فرانسوی
  • کپی برابر اصل شناسنامه
  • گواهی پزشکی که سلامت متقاضی و عدم وجود هیچ گونه بیماری واگیر دار و یا سایر بیماری های لاعلاج را تایید کند.
  • کپی برابر اصل پاسپورت
  • بیانیه ای که در آن ذکر شده است دیپلم دبیرستان متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور درخواستی معتبر است.
  • گواهی زبان، به استثنای متقاضیانی که زبان رسمی آنها با زبان آموزش یکسان باشد. توجه داشته باشید که این مدرک را می توانید از دانشگاه پس از پذیرش و پیش از ثبت نام دریافت کنید. گواهی زبان شما را از شرکت در آزمون زبان های بین المللی پیش از شروع تحصیلات معاف می کند.
  • دو قطعه عکس اخیر

4-اسامی دانشگاه های مهم رومانی چیست؟

  • دانشگاه ترنسیلوانیا براسف رومانی
  • دانشگاه بخارست رومانی
  • دانشگاه POLITEHNICA بخارست رومانی
  • کالج اقتصادی بخارست رومانی
  • دانشگاه بابز–بولیایی رومانی
  • دانشگاه فنی Cluj-Napoca رومانی
  • دانشگاه الکساندر اویان کوزا رومانی
  • دانشگاه فنی Gheorghe Asachi در یاشی
  • دانشگاه غربی Timisoara رومانی
  • دانشگاه پلی تکنیک Timisoara رومانی

5-در دانشگاه ترنسیلوانیا براسف رومانی در چه سالی تاسیس و به چه زبان های دروس آموزش داده می شود؟

این دانشگاه در سال 1948 تاسیس شد و در این دانشگاه علاوه بر زبان رومانیانی، برنامه ها را به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی نیز در خدمت دانشجویان قرار می دهد.

6- قدیمی ترین موسسات آموزش عالی رومانی چه نام دارد؟

دانشگاه Bucharest (بخارست) در سال 1864 تأسیس شد و آن را به یکی از قدیمی ترین مؤسسات آموزش عالی رومانی تبدیل کرد. این دانشگاه با بیش از 100 دانشگاه در سراسر جهان مشارکت دارد و مدرک هایی که اعطاء می کند در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده می باشند.

7-قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنی رومانی چه نام دارد؟

با بیش از 190 سال تجربه، دانشگاه POLITEHNICA بخارست (UPB) از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه فنی رومانی باشد، به عنوان منبع اصلی متخصصان فنی در کشور نیز شناخته شده است. با ثبت نام سالیانه حدود 23000 دانشجو، این دانشگاه خود را به پروسه های نوسازی و گفتگوهای مداوم با صنعت آموزش و پرورش در اروپا و سراسر جهان مفتخر می سازد.

8-در کالج اقتصادی بخارست رومانی چه مقاطعی ارائه می شود و به چه زبان هایی تدریس می شود؟

آکادمی مطالعات اقتصادی بخارست که در سال 1913 تأسیس شد، بین المللی سازی را در اولویت قرار داده و برنامه های مختلفی را ارائه می دهد (از مقطع لیسانس تا دکترا)، که به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی تدریس می شود.

9-بزرگترین دانشگاه رومانی چه نام دارد؟

دانشگاه Babes-Bolyai (بابز – بولیایی) که در سال 1959 تأسیس شده است، بزرگترین دانشگاه رومانی است و سالانه بیش از 41000 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام می کنند. و در این دانشگاه ارائه دوره ها به زبان های رومانیایی، مجارستانی، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی است.

10-بزرگترین دانشگاه فنی در رومانی چه نام دارد؟

این دانشگاه در سال 1920 تأسیس شد و یکی از شناخته شده ترین و بزرگترین دانشگاه های فنی در اروپای مرکزی و شرقی است که سالانه حدود 12000 دانشجو در آن ثبت نام می کند.

11-هزینه تحصیل در دانشگاه های رومانی چقدر می باشد؟

شهریه دانشگاه های رومانی بین 600-5000 یورو در سال می باشد، که معمولا رشته های پزشکی و مهندسی جز پرهزینه ترین رشته ها به شمار می روند. هزینه تحصیل دانشجویان اروپایی مانند دانشجویان بومی است و دانشجویان غیر اروپایی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

12-هزینه اقامت برای دانشجویان به چه صورت است؟

اکثر دانشگاه ها دارای خوابگاه های دانشجویی هستند که هزینه آنها حداقل 60 یورو در ماه برای اتاق های مشترک می باشد.

13-هزینه زندگی دانشجویی در رومانی به چه صورت است؟

هزینه زندگی دانشجویی در رومانی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است.میانگین هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی بین 300-500 یورو در ماه است.

14-چه مدارکی برای تحصیل در دانشگاه های رومانی نیاز است؟

پاسپورت-دیپلم دبیرستان-حداقل سن 17 سال-تمکن مالی-سلامت جسمانی

15-شهر های مهم برای تحصیل در کشور رومانی چه نام دارد؟

  • کلوژ ناپوکا
  • بخارست
  • براسوف

16-رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه های رومانی به چه صورت است؟

  • دانشگاه BABES-BOLYAI: رتبه 575
  • دانشگاه پلی تکنیک بخارست: رتبه 745 دانشگاه بخارست: رتبه 774
  • دانشگاه ALEXANDE IOAN CUZAT: رتبه 1058
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی کارل داویلا: رتبه 1060
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی IVLIB HATIEGANU: رتبه 1117
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی گریگور تی پوپا: رتبه 1173
  • دانشگاه فنی GH ASACH: رتبه 1226

اسکرول به بالا