071-91009294  | 021-88724227  |

بهترین سرمایه گذاری در لهستان

بهترین سرمایه گذاری در لهستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

92 درصد از سرمایه گذاران خارجی مهاجرت به لهستان را انتخاب می کنند. لهستان موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی است که پیشرفت های تکنولوژیکی و ایجاد شغل برای کارکنان با کارآموزی بالا در لهستان را تشویق می کنند. لهستان یکی از جذاب ترین مکان های سرمایه گذاری خارجی است. بهترین سرمایه گذاری در لهستان را در این مقاله به قلم مشاور کارشناس موسسه حقوقی میرداماد مطالعه می کنیم.

بهترین سرمایه گذاری در لهستان

فست فود، رستوران یا کامیون مواد غذایی می توانند یک تجارت خوب باشند! اگر می خواهید چیز تازه ای را مشتریان متوسط لهستانی ارائه کنید، این کار را امتحان کنید. سرمایه گذاران خارجی که می خواهند رستوران یا کافه ای را افتتاح کنند، می توانند بدون محدودیت این کار را انجام دهند اما باید مجوزهای ویژه را بدست آورند. به کجا؟ ممکن است از شهرهای بزرگ و شهرهای توریستی شروع کنید. یک تجارت غذایی در اینجا این توانایی را دارد که هم محلی ها و هم گردشگران را به خود جلب کند.

ویزاهای اخذ شده

خدمات مشاوره

این می تواند طیف گسترده ای از گزینه ها را شامل شود. به هر حال، هزینه های راه اندازی یک مشاغل مشاوره نسبت به سایر انواع سرمایه گذاری های تجاری کمتر است. حسابداران در لهستان می توانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند. کار خود و ارائه تخصص خود در این زمینه، را به عنوان تجارت شروع کنند. لهستان کشور مدرن است. بسیاری از دارندگان مشاغل سعی می کنند خودشان کارهای خود را انجام دهند، اما همیشه کمک یک متخصص در امور مالیاتی را ترجیح می دهند. بنابراین، شما نیز شانس برای راه اندازی کسب کار مشاوره را دارید.

فروشگاه مد

اگر کارآفرین خلاق هستید، می توانید تجارت مد و لباس را انجام دهید. اگر می خواهید یک مغازه کوچک داشته باشید، می توانید لباس های دستباف و جواهرات یا لباس های گاه به گاه و لباس های شخصی، متناسب با سلیقه خریدار بفروشید. لوازم جانبی مانند کیف های چرمی دستباف نیز گزینه ای خوبی هستند. در مورد موارد ویژه صنایع دستی لهستانی: برش های کاغذی، منبت کاری شده، ملیله، گلدوزی، سفال، ظروف نقاشی شده دستی، جعبه های چوبی و سینه چطور؟

کجا؟ اگر از شهرهای بزرگ می ترسید، ممکن است اندازه کوچکتر را امتحان کنید اما برای اقتصاد لهستان از اهمیت کمتری برخوردار نیست. هرچه نیازهای خرید شما باشد، Rzeszow قادر خواهد بود آنچه را که شما به دنبال آن هستید تهیه کنید. در اینجا می توانید بوتیک های کوچکی را که می توانید وسایل نقلیه یا مراکز صنایع دستی لهستانی را بفروشید و جدیدترین مدل های خیابانی بلند را پیدا کنید. شما قادر خواهید بود برای هدیه برای خانواده و دوستان خود تهیه کنید و هنوز هم مقدار زیادی پول در جیب خود داشته باشید. اگر هنوز شهر را نمی شناسید، می توانید از خدمات کرایه اتومبیل فرودگاه Rzeszow برای گرفتن ماشین و دیدن جدیدترین فرصت های خرید استفاده کنید.

گالریا گرافیسا

Galeria Graffica با موقعیت مکانی مرکزی که کارخانه چاپخانه روژسکوکی یک بار در آن ایستاده بود، یک مرکز خرید مدرن و براق شیشه و گرانیت است. با خرید عالی و رستوران ها و کافه های مختلف، یک مکان مهم برای ساکنان Rzeszow است. 

آژانس مراقبت روزانه

شما می توانید یک عامل بین مشتری و کارگر باشید و از این طریق پول دریافت کنید. اگر شهر بزرگ باشد، شانس بیشتری برای بدست آوردن پول خوب خواهید داشت. البته، می توانید کار آژانس خود را از طریق تلفن یا اجاره دفتر شروع کنید. شروع و ایجاد آژانس مراقبت های روزانه منبع درآمد بسیار آسان است.

اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری
اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری

لهستان عضو اتحادیه اروپا می باشد و در شرق آلمان واقع شده است. لهستان اقامت موقت را به سرمایه گذاران مشاغلی که می خواهند یک تجارت در این کشور داشته باشند ارائه می دهد. اساساً لازم است سرمایه گذار فعالیت تجاری ایجاد کند و نشان دهد که آن ها حداقل 15،000 یورو درآمد در سال ایجاد می کنند تا واجد شرایط اجازه اقامت موقت باشند. زیاد شدن درآمد از 15000 یورو می تواند منجر به اجازه اقامت موقت بیشتر برای سرمایه گذاران شود.

سرمایه گذاران می توانند به عنوان یک تجارت در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند. پس از گذشت 3 سال از داشتن اجازه موقت، فرد خارجی می تواند برای اقامت دائم لهستان اقدام کند. پس از 3 سال اقامت دائم، فرد خارجی می تواند برای تابعیت شهروندی لهستان درخواست کند. شهروندی با سرمایه گذاری نیز به اختیار دولت امکان پذیر می باشد. این یک روند ساده نمی باشد، اما در گذشته سرمایه گذارانی که بیش از 1 میلیون یورو در اقتصاد لهستان سرمایه گذاری کرده بودند، توانستند از تسریع در روند بهره مند شوند. گذرنامه لهستانی با مسافرت بدون ویزا به ایالات متحده و آزادی جابجایی در اتحادیه اروپا یکی از بهترین های جهان همراه می باشد.

توجه: فرد خارجی که می خواهد مشارکت داشته یا ثبت شرکت در لهستان را در قالب عناوین فوق انجام دهد، مجبور نمی باشد که اقامت خود در لهستان را قانونی کند و درخواست مجوز کار در لهستان کند. این فرد خارجی صاحب یک شرکت است و نیازی به زندگی فیزیکی در لهستان ندارد – به عنوان مثال، می تواند یک شرکت را از طریق اینترنت ثبت کند. یا فردی که واقعاً فعالیت تجاری را در لهستان انجام خواهد داد، به عنوان مثال مدیر شرکت است. در صورتی که مدیر خارجی باشد، وی مجبور است متقاضی دریافت جواز کار شود.

اعضای خانواده فرد خارجی که موافقت نامه های بین المللی برای آن ها اعمال می شود و می توانند فعالیت اقتصادی را در قالب مشارکت محدود، مشارکت سهامی محدود، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص، داشتن اجازه اقامت برای مدت نامشخصی، بر اساس همان اصولی که بیگانگان انجام می دهند، را انجام دهند. اعضای خانواده که دارای اجازه اقامت موقت هستند، در رابطه با ورود یا حضور در لهستان به منظور اتحاد مجدد با خانواده ( که دارای اجازه اقامت برای مدت معینی هستند و براساس ثبت نام در فعالیت های اقتصادی بر اساس اصل متقابل انجام شده ) ممکن است همان اصولی را که بیگانگان انجام می دهند، را انجام دهند.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در لهستان

با توجه به نرخ رشد قوی شرکت، ممکن است سرمایه گذاری در لهستان جذاب به نظر برسد، اما سرمایه گذاران باید بسیاری از خطرات را مورد توجه قرار دهند. مزایای سرمایه گذاری در لهستان عبارتند از:

  • اقتصاد مقاومتی – لهستان اقتصاد مقاومتی دارد که بحران بدهی های حاکمیتی اروپا را خنثی کرده است و همچنان به نرخ رشد قوی می پردازد. براساس برآورد های اجماع اقتصاددان، پیش بینی می شود اقتصاد این کشور در سال 2017، 3.3 درصد رشد نماید.
  • بهبود اصول – تنظیم کننده های لهستان برای آزاد سازی اقتصاد این کشور و اصلاح بسیاری از بخش های عمومی تلاش کرده اند. به عنوان مثال، اشتغال دولتی باید کاهش یابد، در حالی که بازنگری در قانون مالیات برای کشاورزان نیز می تواند کمک کننده باشد.
  • جایگزین منطقه یورو – سرمایه گذاران بین المللی که در منطقه یورو سرمایه گذاری می کنند باید با نفوذ ارز مشترک بر ارزش سهام و عملکرد اوراق مشارکت کنند. با این حال، پول مستقل لهستان به بحران های هواشناسی و موفقیت آن کمک کرده است.

ریسک های سرمایه گذاری در لهستان

اعتماد به آلمان – اقتصاد لهستان تا حد زیادی به آلمان وابسته است که تقریباً 26 درصد از صادرات آن و 27 درصد واردات آن را به خود اختصاص می دهد. هر رکود در اقتصاد آلمان می تواند تاثیر منفی بر اقتصاد آن بگذارد. چارچوب حقوقی اولیه – چارچوب حقوقی شرکت های لهستان همچنان نابالغ است، که باعث عدم اطمینان بسیاری از شرکت های فعال در مرزهای آن شده است. این کشور از این نظر در نزدیکی کشور های عضو OECD قرار دارد. خطر سیاسی – پس از به قدرت رسیدن حزب قانون و عدالت در سال 2015، سیاست لهستان به طور فزاینده ای ناپایدار شده است. پس از به دست گرفتن کنترل قانون اساسی و پخش کنندگان عمومی، این حزب در اتحادیه اروپا نگران کننده شده است.

نکته اصلی امتیازات:

اقتصاد پردرآمد لهستان ششمین کشور بزرگ در اتحادیه اروپا بوده و از نظر تاریخی یکی از سریع ترین رشد ها را داشته و قوی ترین می باشد. ساده ترین راه برای سرمایه گذاری در لهستان استفاده از iShares MSCI Poland Investable ETF (NYSE: EPOL) می باشد، اگرچه برخی ETF ها و ADR های دیگر نیز وجود دارند. مزایا و خطرات زیادی برای سرمایه گذاری در لهستان وجود دارد که سرمایه گذاران قبل از خرید یا فروش این اوراق بهادار باید با دقت در نظر بگیرند. بحران سیاسی در حال ظهور می تواند دلیلی برای نگرانی در نیمه دوم سال 2017 و 2018 باشد، به ویژه که اتحادیه اروپا به دنبال راه هایی برای پاسخگویی می باشد.

ریسک های سرمایه گذاری در لهستان
ریسک های سرمایه گذاری در لهستان

شرایط مهاجرت به لهستان از راه سرمایه گذاری

لهستان عضو دائم اتحادیه اروپاست و همچنین عضو محدوده شنگن نیز هست. لهستان یکی از جذاب ترین موقعیت ها برای سرمایه گذاری خارجی است. در این کشور تعداد مازاد بر نیاز مهندسان، اقتصاد دانان و متخصصان IT با دانش انگلیسی خوب زندگی می کنند. لهستان بیشترین تعداد نیروی کار در اتحادیه اروپا را دارد که با قرارداد های موقت مشغول به کارند. دولت لهستان به سرمایه گذاران انواع مختلف حمایت های دولتی و 14 منطقه اقتصادی ویژه با تخفیف مالیاتی را ارائه می دهد. بر اساس گزارش Ernst &Young، لهستان رتبه هفتم جذابیت های سرمایه گذاری در کل جهان را داراست. همچنین قانون لهستان بر اصول آزادی فعالیت های تجاری تاکید دارد.

آیا به دنبال پناهگاهی عالی در اروپا در سال 2019 می گردید؟ لهستان که در مرکز اروپا واقع شده است محلی عالی برای افراد اهل آفریقای جنوبی است که به دنبال طرحی جایگزین در اتحادیه اروپا می گردند. با این که این کشور در حال حاضر طرح اقامت از طریق سرمایه گذاری یا طرح شهروندی رسمی ای از طریق سرمایه گذاری ارائه نمی دهد شما شانس گرفتن اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری را دارید؛ به این شکل که کسب اقامت از طریق فعالیت در یک کسب و کار قانونی اعطا می شود.

همچنین با حداقل سرمایه گذاری تجاری قانونی ای به رقم تنها 100000 یورو، در مقایسه به طرح های ویزای طلایی اسپانیا، مالتا و پرتغال، اقامت لهستان در دسترس تعداد بیشتری از خانواده ها و کارآفرینان آفریقایی خواهد بود.

  • نام سرمایه گذاری / فعالیت تجاری
  • حداقل سرمایه گذاری / 100000 یورو (بدون محدودیت)

سرمایه گذاری های مورد تایید

سرمایه گذاری در یک نهاد تجاری لهستانی و ایجاد شغل. مثال هایی از فعالیت تجاری عبارت اند از: الکترونیک، ارتباط از راه دور، مواد غذایی، سوپر مارکت ها، فناوری اطلاعات، تجارت، صادرات و غیره

نوع ویزا ویزای D ملی / ویزای تجاری C برای فعالیت های تجاری

  • زمان صدور: 3 هفته
  • اقامت دائم: پس از پنج سال زندگی بدون وقفه
  • شهروندی: پس از ده سال زندگی از طریق قبول تابعیت
  • تابعیت دوگانه: مجاز

شرایط سرمایه گذاری برای خارجی ها در لهستان

برای بیش از ده سال است که ما در مورد داده های مربوط به سرمایه گذاران اصلی خارجی در لهستان بر اساس کشور مبداء و تفکیک بخش اطلاعات منتشر می کنیم. از سال 2011 ما تصمیم گرفتیم که شیوه لیست سرمایه گذاران اصلی خارجی در لهستان را تغییر دهیم. با توجه به اینکه داده های شرکت ها مربوط به سال جاری است و فقط داده های کلی اقتصادی مربوط به سال گذشته است، ما مناسب دانستیم که سال انتشار را در نام انتشار درج کنیم. به جز صنعت خودروسازی، لهستان در زمینه های مختلفی از جمله حمل و نقل هوایی، فرآوری مواد غذایی، مراکز خدمات تجاری و تحقیق و توسعه نرم افزار های تجاری گام های بلندی در تأمین سرمایه گذاری های قابل توجه از سراسر جهان برداشته است.

این کشور با شغل های ایجاد شده، حتی با پیشی گرفتن از آلمان، به عنوان مقصد FDI در اروپا در رده دوم قرار دارد. یک بازار بزرگ داخلی، دسترسی به پیمانکاران فرعی و مواد اولیه، مجموعه ای از استعداد ماهر و کارآمد با مهارت زبان خارجی و همچنین موقعیت مکانی مرکزی و منطقه مناسب برای سرمایه های خارجی بوده است. بنابراین یک اقتصاد پایدار با پتانسیل رشد فراوان می باشد.

شرایط سرمایه گذاری برای خارجی ها در لهستان
شرایط سرمایه گذاری برای خارجی ها در لهستان

Big Three ( آژانس های رتبه بندی اعتباری ) چشم انداز اقتصادی لهستان را با ثبات توصیف کرده است. و FTSE راسل به تازگی وضعیت خود را از بازار ” پیشرفته در حال ظهور ” تا ” توسعه یافته ” به روز کرده است. دولت برای ایجاد انگیزه در اوریل 2002 به محدود کردن FDI پرداخت، پارلمان لهستان قانونی را تصویب کرد که به حمایت مالی از سرمایه گذاری می پردازد. شرکتی که در لهستان سرمایه گذاری می کند می تواند تحت شرایط زیر از دولت لهستان کمک دریافت کند:

کمک های سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی ( SEZ ).

  • بودجه ساختاری اتحادیه اروپا در دسترس کارآفرینان.
  • ایجاد مناطق صنعتی و تکنولوژیکی که هم افزایی شرکت هایی که در همان بخش مشغول به کار هستند را ممکن می سازد.

برای دوام آوردن از بحران اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری های طولانی مدت خارجی، دولت لهستان برنامه تثبیت و توسعه 24 میلیارد یورو ییرا تدوین کرده است که بیشتر برای اعطای اعتبار به بنگاه های کوچک و متوسط و سرمایه گذاری در منابع انرژی تجدید پذیر می باشد. در ژوئیه سال 2011، قانون محدود کردن موانع اداری برای شهروندان و مشاغل به اجرا درآمد، مجموعه ای از اقدامات را برای کم کردن بار بوروکراسی دولت لهستان معرفی کرد. از اول ژانویه 2012، یک شرکت می تواند در 24 ساعت به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود ثبت شود. در انتهای مبحث مربوط به بهترین سرمایه گذاری در لهستان جهت اطلاع دقیق از وضعیت کار در لهستان بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در لهستان

صنعت مواد غذایی-خدمات مشاوره-فروشگاه مد-آژانس مراقبت های روزانه.

فست فود و رستوران یا کامیون مواد غذایی میتواند یک تجارت خوب باشد.

بله-مشاوران میتوانند با تخصص خود به دارندگان مشاغل گوناگون کمک کنند و شغل مناسبی برای خود بیابند.

این فروشگاه ها باید از لباس های گوناگون و خاص و جواهرات و اکسسوری ها و کیف و کفش پر شده باشد.

بله مواردی مانند برش های کاغذی-منبت کاری-ملیله-گلدوزی-سفال-ظروف نقاشی شده بسیار پر طرفدارند.

متقاضی میتواند یک عامل بین مشتری و کارگر باشد و از این طریق کسب درامد کند.

به طور میانگین در حدود 100000 یورو میباشد.

خیر- متقاضی نیازی به زندگی فیزیکی در لهستان ندارد ومیتواند به صورت اینترنتی شرکت را ثبت کند.

اعضای خانواده فرد خارجی میتوانند مشارکت محدود داشته باشند.

اقتصاد مقاومتی-بهبود اصول-جایگزین منطقه ی یورو.

اخبار مرتبط

ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان

کشور لهستان یکی از پذیراترین کشورها برای امور سرمایه گذاران خارجی خواهد بود و حقوق در نظر گرفته شده برای

مشاهده

اسکرول به بالا