071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در فیلیپین

تحصیل در فیلیپین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از راه های مهاجرت به فیلیپین مهاجرت تحصیلی است که از چندین سال پیش تا امروز، متقاضیان بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود کشانده است. در این مجال به بررسی کلی شرایط تحصیل در فیلیپین خواهیم پرداخت اما هوشمندانه است که برای دانستن بیشتر درباره این شیوه مهاجرتی، با متخصصان این امر مشورت نمایید. متخصصان موسسه حقوقی میرداماد راهنمای گام به گام شما در این مسیر می باشند.

شرایط تحصیل در فیلیپین و اعزام دانشجو

زمانی که کشور فیلیپین را برای تحصیل انتخاب می کنید ابتدا باید رشته ی تحصیلی خود را در وبسایت فیلیپین سرچ کنید تا دانشگاه هایی که این رشته دارند مشخص شود. سپس دانشگاه مورد نظر را انتخاب کرده در امتحان ورودی شرکت کنید. پس از اخذ نمره ی قبولی و دریافت نامه از دانشگاه فیلیپین مبنی بر اینکه شما می توانید در دانشگاه این کشور تحصیل کنید باید مدارک لازم تهیه نموده و به دانشگاه فیلیپین تحویل دهید.

مسئولین دانشگاه فیلیپین پس از بررسی مدارک و مصاحبه ی حضوری، یا اجازه ی تحصیل برایتان صادر میکنند یا درخواست شما را ریجکت می کنند. برای اینکه بخواهید ادامه ی تحصیل در این کشور بدهید باید بدانید که دانشجویانی که میخواهند در مقطع لیسانس درس بخوانند باید مدرک دیپلمی معتبر متناسب با مدرک آخر دبیرستان کشور فیلیپین داشته باشند و ریز نمراتشان بالا باشد.

برای دانشجویانی که میخواهند در مقطع فوق لیسانس یا دکترا درس بخوانند باید مقالات و پژوهش های متعددی انجام دهند و نتایج علمی خود را ثبت کنند تا امتیاز بگیرند. آخرین مدرک معتبرشان باید معادل 4 سال تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر فیلیپین همراه با نمرات عالی باشد و 4 ترم از دوره ی درسی را متناسب با رشته ی خود سپری کرده باشند. برای دوره های درسی که به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند مدرک معتبر آیلتس یا تافل لازم است.

برای هر سه مقطع تحصیلی شما را به مصاحبه ی حضوری دعوت می کنند تا هدفتان از تحصیل در کشور فیلیپین را بپرسند، برای این مصاحبه باید به انگلیسی صحبت کنید و هدف خود را به درستی بیان کنید. علاوه بر موارد تحصیلی باید به فکر مکان برای زندگی، هزینه های درسی و شهریه ی دانشگاه باشید و بدانید که هیچ یک از این موارد رایگان نیستند.

مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه های فیلیپین

مدارک لازم جهت ادامه ی تحصیل در این کشور بدین گونه است:

  • نامه ی دعوت از دانشگاه فیلیپین مبنی بر اینکه شما صلاحیت تحصیل در دانشگاه این کشور را دارید.
  • نامه ی سلامت جسمی و ذهنی که به دانشگاه بفرستید.
  • اصل شناسنامه
  • هزینه ی دروس و شهریه ی دانشگاه را باید کامل پرداخت کرده و فیش واریزی داشته باشید.
  • صورتحساب بانکی برای اینکه به دولت ضمانت حمایت از خود در اوایل زمان اقامت بدهید و این هزینه برای هر ترم تحصیلی است (در حدود 300000 پزو برای هر سال تحصیلی باید در حساب شما باشد و هر ترم این هزینه را باید به حساب دانشگاه بریزید).
  • پاسپورت معتبر (دو صفحه ی خالی برای مدت زمان تحصیل در فیلیپین داشته باشد).
  • عکس 2×2 سانتی متر ، رنگی، زمینه ی سفید و تمام رخ لازم است.
  • نمره ی مدرک آیلتس یا تافل مطابق با نمره ی مد نظر دانشگاه فیلیپین داشته باشید.
  • برای مقطع لیسانس، اصل مدرک دیپلم معتبر نیاز است که باید به انگلیسی ترجمه شده باشد.
  • برای مقطع فوق لیسانس اصل مدرک لیسانس که معتبر باشد نیاز است و باید به انگلیسی ترجمه کنید.
  • برای مقطع دکترا اصل مدرک فوق لیسانس که معتبر باشد نیاز است و باید به زبان انگلیسی برگردانده باشید.

مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه های فیلیپین

در صورتی که رزومه ی کاری و یا تحصیلی از جمله مقالات علمی پژوهشی قوی داشتید حتما ضمیمه کنید زیرا برای مقاطع دکترا هر مقاله امتیاز محسوب می شود. تمامی مدارک را آماده کردید به دانشگاه و سفارت فیلیپین تحویل دهید تا بررسی شوند. اگر مغایرتی بین اطلاعات وارد شده و مدارک ارائه شده وجود نداشته باشد، دولت فیلیپین با تقاضای شما موافقت کرده اجازه ی تحصیل به شما داده می شود.

شرایط پذیرش و تحصیل در فیلیپین لیسانس و کارشناسی ارشد

کشور فیلیپین سالانه پذیرای عده ی بیشماری از دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می باشد. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید درخواست شرکت در آزمون ورودی دانشگاه فیلیپین دهید و پس از اخذ نمره ی قبولی و دریافت نامه ی پذیرش از دانشگاه، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنید. شرایط لازم برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس، داشتن آخرین مدرک تحصیلی معتبر است که معمولا لیسانس می باشد و اصل آن را باید ارائه دهید.

نمره ی قبولی باید بالا باشد و باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. مدرک معتبر زبان داشته باشید و سعی کنید پژوهش یا مقاله ای را به نام خود ثبت کرده باشید تا امتیاز بگیرید. دوره ی تحصیلی فوق لیسانس معمولا 2 ساله است که پس از دفاع از پایان نامه ی خود، میتوانید مدرک فوق لیسانس بین المللی بگیرید. برای گرفتن مجوز تحصیل در هر دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس باید شهریه ی تمامی دوره ی تحصیل و هزینه ی اقامت را بپردازید و رسید واریزی را ضمیمه ی پرونده ی خود کنید.

برای تحصیل در مقطع لیسانس باید به صورت آنلاین تقاضای ثبت نام کنید. برای اینکه در یکی از دانشگاه های برتر فیلیپین در مقطع لیسانس تحصیل کنید، باید دوره ی 4 ساله ی درسی را سپری کنید. دانشگاه های فیلیپین بهترین روشهای آموزشی برای دانشجویان لیسانس ارائه می دهند. دانشجویانی که در این کشور مقطع تحصیلی لیسانس را انتخاب میکنند با توجه به نوع شهروندی، هزینه ی تحصیلشان متفاوت می شود.

نامه ای که هدف تحصیل شما در آن نوشته شده باشد باید به دولت فیلیپین ارائه دهید و ضمانت حمایت مالی از خود در طی دوره ی تحصیلی و اقامت در فیلیپین الزامیست چه در مقطع لیسانس چه در مقطع فوق لیسانس. نامه ی قبولی از دانشگاه فیلیپین مبنی بر اینکه صلاحیت تحصیل در این کشور را دارید را باید به سفارت تحویل دهید تا ویزای تحصیلی لیسانس بگیرید.

پذیرش و تحصیل در فیلیپین دکتری

کشور فیلیپین سالانه پذیرای عده ی بیشماری از دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مقطع دکترا می باشد. برای تحصیل در مقطع دکترا باید به صورت آنلاین تقاضای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه کنید. مقالات و پژوهش های علمی انجام شده توسط هر دانشجو رزومه ی خوبی محسوب می شود.

اما برای رسیدن به چنین هدفی باید سخت تلاش کرد زیرا رقیبهای بسیاری خواهید داشت. در صورت قبولی در این امتحان می توانید مدارک خود را به دانشگاه فیلیپین تحویل دهید تا نامتان به عنوان دانشجوی دکترا نوشته شود. شروط لازم برای ثبت نام در مقطع دکترا بدین گونه است:

  • پر کردن فرم تقاضای تحصیل
  • نامه ی قبولی از دانشگاه فیلیپین
  • رشته ی مورد نظر خود را ذکر کنید
  • فتوکپی از صفحات پاسپورت
  • دو قطعه عکس به ابعاد عکس پاسپورت
  • آخرین مدرک تحصیلی (مدرک فوق لیسانس باید معتبر باشد و اصل آن را ارائه دهید)
  • گواهی سلامت جسمی و ذهنی
  • مدرک معتبر زبان
  • پرداخت هزینه ی هر ترم تحصیلی و ضمیمه کردن رسید واریزی

زمانی که دانشجوی دکترا شدید باید دو مرحله ی مهم را پشت سر بگذارید تا مدرک تحصیلی بگیرید: اولین مرحله انجام کارهای علمی پژوهشی و ثبت مقالات مربوطه می باشد و دومین مرحله تکمیل پایان نامه و دفاع از تز خود می باشد. برای هر مقاله ی پژوهشی یا کنفرانسی باید زحمت زیادی بکشید تا بتوانید امتیاز کسب کنید و رزومه ی تحصیلی خود را قوی کنید.

پذیرش و تحصیل در فیلیپین دکتری

دوره های درسی 2 ساله است. برنامه های درسی مقطع دکترا معمولا به زبان انگلیسی یا زبان رسمی کشور آموزش داده می شوند و برای هر درس، کار پژوهشی باید انجام داد. تعداد زیادی از موسسات و دانشگاه های فیلیپین، دروس تحصیلی را به زبان انگلیسی آموزش می دهند و به راحتی می توان یاد گرفت.

کالج ها و دانشگاه های معتبر و برتر فیلیپین

کشور فیلیپین یکی از بزرگترین، پیشرفته ترین و معروف ترین کشورهای دنیا برای تحصیل است. رتبه ی این کشور در بین تمامی دانشگاه های جهان بالاست و هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور درخواست تحصیلی می کنند اما برای ادامه ی تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور باید رزومه ی خوبی داشته باشید تا مورد تایید رئیس دانشگاه قرار بگیرید. 10 عدد از دانشگاه های معروف این کشور برایتان ذکر کرده ایم.

  • دانشگاه دیلیمان فیلیپین: در سال 1908 ساخته شد در حدود 24000 دانشجو در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس مشغول به تحصیل هستند.
  • دانشگاه آتنو مانیلا: در سال 1859 ساخته و هر سه مقطع تحصیلی را دارد و 14000 دانشجو در این دانشگاه است.
  • دانشگاه سیستم فیلیپین : در سال 1908 بنا شد در حدود 45000 دانشجو دارد که در تمامی مقاطع مشغول به تحصیلند.
  • دانشگاه دلاساله فیلیپین: در سال 1911 بنا شد در حدود 14000 دانشجو در هر سه مقطع مشغول به تحصیلند.
  • دانشگاه سانتو توماس:در سال 1611 ساخته شد قدیمی ترین دانشگاه کشور است. دانشگاهی خصوصی با 39000 دانشجو که در تمامی مقاطع مشغول به تحصیل هستند.
  • دانشگاه فنی فیلیپین: در سال 1904 ساخته شد. بالای 45000 نفر دانشجو دارد و 5 مقطع تحصیلی
  • دانشگاه مانیلا: در حدود 5900 دانشجو دارد که در لیسانس درس می خوانند. این دانشگاه در سال 1908 ساخته شد.
  • موسسه ی فن آوری ماپو: زمان تاسیس در سال 1925 که دارای 19000 دانشجو و تمامی مقاطع تحصیلی را دارد.
  • دانشگاه لوس بانوس: 14000 دانشجو در مقطع لیسانس درس میخوانند. زمان تاسیس دانشگاه 1909 بوده است.
  • دانشگاه آتنو داوائو: دانشگاه خصوصی با 14000 دانشجو می باشد که از سال 1948 ساخته شده است.

هزینه تحصیل در فیلیپین

کشور فیلیپین یکی از کشورهای پرطرفدار برای تحصیل می باشد. هر متقاضی ادامه ی تحصیل در این کشور باید از راه قانونی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کند تا از طرف دولت حمایت شود. بنابراین برای تحصیل در این کشور مهمترین مسائلی که باید درنظر بگیرید این است که شما توانایی حمایت مالی از خود در طول دوره ی تحصیلی و اقامت در فیلیپین را داشته باشید. زیرا تمامی هزینه های تحصیلی و اقامت را باید پرداخت کنید.

هزینه تحصیل در فیلیپین برای دانشجویان بین المللی که در دانشگاه درس می خوانند در حدود 130000 تا 320000 پزوی فیلیپین می شود که باید هر سال پرداخت شود. این هزینه برای تحصیل در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا متغیر است و بستگی به نوع دانشگاهی که می خواهید به تحصیل بپردازید دارد تا سالانه بتوانید پرداخت کنید. علاوه بر هزینه ی شهریه، هزینه های دیگری نیز باید برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه فیلیپین بپردازید به طور مثال: هزینه ی بیمه ی سالانه ی هر دانشجویی که شهروند اتحادیه ی اروپا نباشد در حدود 130000 پزو میشود، هزینه ی اقامت در خوابگاه های دانشجویی نیز اضافه می شود.

هزینه تحصیل در فیلیپین

زمانی که در دانشگاه فیلیپین نام نویسی می کنید و یکی از خوابگاه های وابسته به دانشگاه را برای زندگی بر می گزینید در حدود 52000 پزو باید هزینه کنید اما اگر خانه اجاره کنید در حدود 100000 پزوی فیلیپین ماهانه باید هزینه کنید. در حدود 60000 یا نهایتا 65000 پزو برای غذای دانشگاه باید هزینه کنید.

بورسیه تحصیل در فیلیپین

ادامه ی تحصیل در خارج از کشور آرزوی هر جوانی است. تجربه ی زندگی مستقل، کشور جدید، فرهنگ نو و معاشرت با مردمی جدید برای هر دانشجوی متقاضی تحصیل در خارج از کشور جالب به نظر می آید. زمانی که میخواهید برای تحصیل در کشور فیلیپین بورسیه بگیرید باید یکی از دانشگاه های برتر فیلیپین مد نظر باشد.

هر ماه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی تقاضای بورسیه ی تحصیلی رایگان می کنند اما تنها عده ی کمی از این دانشجویان در حد 25 % از مزایای بورسیه ی تحصیلی را می گیرند. این نوع بورسیه برای شهریه ی دانشگاه، مسافرتهای داخلی و خارجی، کمک هزینه های مقاله نویسی، خرید کتاب و خدمات درمانی قابل استفاده است و برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا صادر می شود. اگر شرایط زیر را داشته باشید می توانید بورسیه ی تحصیلی خوبی را با درصد بالا در حدود نصف و یا حتی دو سوم بگیرید:

در صورتی که میخواهید برای مقطع دکترا بورسیه بگیرید اصل مدرک فوق لیسانس همراه با ریز نمرات، موضوع پایان نامه، تعداد مقالات علمی پژوهشی چاپ شده یا مقالات کنفرانسی ارائه شده را ذکر کنید، شناسنامه، پاسپورت معتبر لازم است. اگر بورسیه ی تحصیلی کاملا رایگان بخواهید بگیرید تمامی هزینه های درسی توسط دولت پرداخت می شود و نیازی به حساب بانکی نیست.

در صورتی که میخواهید برای مقطع فوق لیسانس بورسیه بگیرید اصل مدرک لیسانس و ریز نمرات تحصیلی، شناسنامه، پاسپورت معتبر لازم است. اگر بورسیه ی تحصیلی رایگان باشد تمامی هزینه های درسی توسط دولت پرداخت می شود و نیازی به حساب بانکی نیست.

ابتدا باید به دانشگاه مورد نظر درخواست ادامه ی تحصیل کنید و مدارک تحصیلی خود را ارسال کنید. در صورتی که از طرف دانشگاه فیلیپین برایتان نامه ی پذیرش ارسال کنند می توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید اما توجه داشته باشید برای اخذ بورسیه ی تحصیلی رایگان، رزومه ی هر شخص نشان دهنده ی سطح دانش و سواد اوست بنابراین اول رزومه ی خود را قوی کنید بعد درخواست بورسیه ی تحصیلی کنید. شرایط کار در فیلیپین جهت دانشجویان را می توانید از مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز بخواهید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در فیلیپین

1- اولین مرحله تحصیل در فیلیپین چیست؟

زمانی که کشور فیلیپین را برای تحصیل انتخاب می کنید ابتدا باید رشته ی تحصیلی خود را در وبسایت فیلیپین سرچ کنید تا دانشگاه هایی که این رشته دارند مشخص شود.

2- آیا تحصیل در فیلیپین آزمون ورودی دارد؟

دانشگاه مورد نظر را انتخاب کرده در امتحان ورودی شرکت کنید.

3- برای مقطع کارشناسی در فیلیپین چه مدرک تحصیلی مورد نیاز است؟

دانشجویانی که میخواهند در مقطع لیسانس درس بخوانند باید مدرک دیپلمی معتبر متناسب با مدرک آخر دبیرستان کشور فیلیپین داشته باشند و ریز نمراتشان بالا باشد.

4- آیا برای تحصیل در مقاطع دکترا و ارشد فیلیپین نیاز به مقاله هست؟

برای دانشجویانی که میخواهند در مقطع فوق لیسانس یا دکترا درس بخوانند باید مقالات و پژوهش های متعددی انجام دهند و نتایج علمی خود را ثبت کنند تا امتیاز بگیرند.

5- برای تحصیل در مقاطع دکترا و ارشد فیلیپین به چه مدرک تحصیلی نیاز است؟

آخرین مدرک معتبرشان باید معادل 4 سال تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر فیلیپین همراه با نمرات عالی باشد و 4 ترم از دوره ی درسی را متناسب با رشته ی خود سپری کرده باشند.

6- آیا برای تحصیل در فیلیپین نیاز به مدرک زبان است؟

برای دوره های درسی که به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند مدرک معتبر آیلتس یا تافل لازم است.

7- آیا برای تحصیل در فیلیپین نیاز به شرکت در مصاحبه است؟

برای هر سه مقطع تحصیلی شما را به مصاحبه ی حضوری دعوت می کنند تا هدفتان از تحصیل در کشور فیلیپین را بپرسند، برای این مصاحبه باید به انگلیسی صحبت کنید و هدف خود را به درستی بیان کنید.

8- هزینه تحصیل در فیلیپین چقدر است؟

در حدود 300000 پزو برای هر سال تحصیلی باید در حساب شما باشد و هر ترم این هزینه را باید به حساب دانشگاه بریزید

9- برای تحصیل در فیلیپین آیا نیاز به ترجمه مدارک است؟

باید به انگلیسی ترجمه کنید.

10- نحوه پرداخت هزینه تحصیل در فیلیپین به چه صورت است؟

باید شهریه ی تمامی دوره ی تحصیل و هزینه ی اقامت را بپردازید و رسید واریزی را ضمیمه ی پرونده ی خود کنید.

11- مقطع لیسانس در فیلیپین چه مدت است؟

باید دوره ی 4 ساله ی درسی را سپری کنید.

اسکرول به بالا