071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس | شرایط + هزینه ها 2023

اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

سوئیس کشوری کوچک در اروپا است. این کشور با ایتالیا، آلمان، فرانسه و اتریش همسایه بوده و دارای 26 ایالت می باشد. کشور سوئیس آموزش با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی را به دانش جویان خود ارائه می دهد. یکی از رشته های پر طرفدار در این کشور رشته پزشکی است. سنت های آموزش پزشکی در این کشور در قرن 15 میلادی، همزمان با تأسیس دانشگاه بازل، قدیمی ترین کشور، به وجود آمده است. ورود دانش جویان خارجی به دانشکده پزشکی بسیار دشوار است، زیرا طبق این آمار، این حرفه به شدت در بین شهروندان سوئیس مورد تقاضا است. طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2020 مشخص گردیده که آمار بیکاری در کشور سوئیس 0.09 درصد بوده و میزان تورم در این کشور نیز 1.2 درصد است.

تحصیل در سوئیس

چرا تحصیل پزشکی در کشور سوئیس؟

همان طور که گفته شد سنت های آموزش پزشکی در کشور سوئیس در قرن 15 میلادی، همزمان با تأسیس دانشگاه بازل، قدیمی ترین کشور، به وجود آمده است. ورود دانش جویان خارجی به دانشکده پزشکی بسیار دشوار است ، زیرا طبق این آمار، این حرفه به شدت در بین شهروندان سوئیس مورد تقاضا است. حرفه پزشکی در کشور سوئیس بسیار محترم و معتبر است. در این کشور نه تنها سطح تحصیلات و صلاحیت متخصص از اهمیت به سزایی برخوردار است که مردم سوئیس اهمیت زیادی به ایجاد اعتماد می دهند، یعنی روابط دوستانه بین پزشک و بیمار. فرایند یادگیری رشته پزشکی در کشور سوئیس شامل 4 مرحله است. دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی آموزش در زمینه های مختلفی را ارائه می دهند :

  • درمانگر خانگی (این ها پزشکان عمومی هستند که سلامت عمومی بیماران را تحت نظر دارند، تشخیص اولیه را انجام می دهند)
  • پزشکی بیماری های داخلی (پزشکان عمومی، پزشک معده، متخصص قلب و عروق، ریوی و غیره)
  • متخصص اطفال (حمایت پزشکی و نظارت کودک از 0 تا 18 سال)
  • متخصص زنان و زایمان (از جمله مامایی ، بسیاری از این پزشکان متخصص تعداد زیادی پزشک خصوصی دارند که در عین حال دسترسی آسان به مراکز بزرگ پزشکی و تشخیصی دارند)
  • جراح (مراقبت های پزشکی فوری، درمان بیماری های داخلی و اختلالات ارگانیسم)
  • انکولوژیست
  • روان پزشک
  • ارتوپدی (پزشک عمومی، متخصص در جراحی، آسیب شناسی و عمومی درمانی).

دانش جویانی که تحصیلات خود را با موفقیت گذرانده و تخصص را نیز گذرانده اند می توانند به انجمن پزشکان متخصص سوئیس (FMH ) بپیوندند و وضعیت آن ها باید سالانه تأیید شود.

شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل رشته پزشکی در کشور سوئیس

سوئیس به دلیل تأکید بر آموزش و در عین حال داشتن یک سیستم بهداشتی و درمانی با استاندارد بالا شناخته شده است. وقتی صحبت از آموزش می شود، سوئیس توجه زیادی به علم می کند و مدارس پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سوئیسی ها به حرفه پزشک احترام می گذارند و آن ها به ایجاد یک رابطه قوی بین پزشک و بیمار اهمیت فراوانی می دهند. مهاجرت به سوئیس از طریق اخذ ویزای تحصیل پزشکی یک راه کم خطر و مطمئن به منظور اخذ اقامت در این کشور می باشد. در کشور سوئیس طول مدت تحصیل در دوره پزشکی بین 5 الی 7 سال خواهد بود. تسلط به زبان آموزشی در طول تحصیل رشته پزشکی در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است .

ویزاهای اخذ شده

تحصیل در سوئیس در رشته پزشکی این کشور با دروسی مانند آناتومی و زیست شناسی آغاز شده و پس از آن با آموزش دروس تخصصی ادامه می یابد. تمامی دانشگاه های پزشکی در سراسر دنیا دارای آزمون ورودی هستند و دانشگاه های پزشکی کشور سوئیس نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. متقاضیان باید در یک امتحان زبان خارجی شرکت کنند (قسمت نوشتاری و گفتاری، دستور زبان و سایر مهارت های کلیدی مورد بررسی قرار می گیرد) ، نتیجه باید حداقل 60 درصد از پاسخ های صحیح را شامل شود . سایر شرایط لازم برای متقاضیان بسته به موسسه منتخب ممکن است بسیار متفاوت باشد. دانش جویانی که قصد تحصیل رشته ی پزشکی در کشور سوئیس دارند باید مدارک زیر را ارائه دهند :

  • رزومه تحصیلی
  • ترجه رسمی از تمام مدارک
  • ریز نمرات تحصیلی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • مدرک مهارت زبان
  • اثبات تمکن مالی
  • پرداخت هزینه درخواست
شرایط و مدارک لازم تحصیل رشته پزشکی سوئیس
شرایط و مدارک لازم تحصیل رشته پزشکی سوئیس

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل رشته پزشکی در کشور سوئیس می باشند.

برترین دانشگاه های پزشکی کشور سوئیس

دانشگاه های پزشکی کشور سوئیس آموزش و پژوهش در زمینه های مختلف را ارائه می دهند و در این زمینه خاص تحصیلی بسیار رقابتی هستند. بهترین مدارس پزشکی سوئیس با در نظر گرفتن رتبه بندی ، اعتبار بخشی و کیفیت آموزشی به شرح زیر می باشند :

دانشگاه زوریخ :

دانشگاه زوریخ یکی از معتبر ترین موسسات تحقیقاتی در اروپا است که دارای شهرت جدی در زمینه های پزشکی، ایمونولوژی، زیست شناسی، ژنتیک و علوم اعصاب است و در عین حال عضو اتحادیه دانشگاه های تحقیقاتی اروپا نیز می باشد UZH . با دانشگاه های دیگر در سوئیس از جمله انستیتوی فدرال فناوری سوئیس و زوریخ و دانشگاه های سراسر اروپا همکاری نزدیک دارد.

دانشگاه برن :

دانشگاه برن مؤسسه ای است که شهر برن را روی نقشه به عنوان مکانی ملی و بین المللی شناخته شده برای تحقیق و تدریس در زمینه های بهداشت و پزشکی به نمایش می گذارد. این دانشگاه با موفقیت خود را به عنوان یک مرکز پزشکی با کیفیت در سوئیس معرفی می کند. اوج عملکرد این دانشگاه در رشته های پزشکی ، علوم طبیعی، علوم انسانی و دامپزشکی در زمینه های زیست پزشکی، فناوری پزشکی، عصبی شناخت، تعامل پاتوژن میزبان و سلامت جسمی و روانی مشهود است.

دانشگاه بازل :

از زمان تأسیس در سال 1460، دانشگاه بازل دانشکده پزشکی خود را داشته است. امروز آن ها همچنان در زمینه های تحصیل پزشکی، دندان پزشکی، علوم پرستاری، ورزش ، ورزش و سلامتی و مهندسی زیست پزشکی به ارائه آموزش می پردازند. دانشکده پزشکی دانشگاه بازل (UNIBAS) متعهد است که یک فرهنگ علمی برای مراقبت از بیمار را با بالاترین سطح نوآوری و کیفیت ایجاد می کند.

دانشگاه ژنو :

دانشگاه ژنو (UNIGE) به عنوان یکی از 100 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده است. این دانشگاه همچنین یک دانشگاه تحقیقاتی برجسته و عضو اتحادیه دانشگاه های تحقیقاتی اروپا، به همراه سایر موسسات شناخته شده تحت رهبری پژوهش مانند دانشگاه های آکسفورد و کمبریج و امپریال کالج لندن است. UNIGE با ارتباط با 10 برنده جایزه نوبل و همچنین پیوندهای محکم با سازمان های بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی ارتباطات گسترده ای دارد.

دانشگاه لوزان :

دانشگاه لوزان (UNIL) به همکاری نزدیک بین کارکنان و دانش جویان اهمیت زیادی می دهد. این دانشگاه به آزمایشگاه های به روز برای محققان، و همچنین سالن های سخنرانی مجهز برای کارمندان و دانش جویان مفتخر است. UNIL در زمینه هایی مانند پزشکی، علوم زندگی، علوم زمین، محیط زیست، تجارت، علوم انسانی و علوم اجتماعی متمرکز است . پزشکی و علوم پرستاری بر انسان ها تمرکز دارد، چه از نظر سلامت فیزیکی و چه از نظر سلامت روحی و روانی.

دانشگاه ETH زوریخ :

دانشگاه ETH زوریخ دوره های مختلفی را در زمینه های پزشکی و علوم فنی مانند کارشناسی ارشد در علوم بهداشتی و فناوری با تخصص در فناوری پزشکی ارائه می دهد. دانشگاه ETH دارای همکاری با بیمارستان های دانشگاه و دانشگاه های زوریخ و بازل می باشد. هدف دانشگاه بهبود پیشگیری و درمان و در نتیجه کیفیت و کارآیی پزشکی بالینی است.


موسسه فدرال فناوری لوزان :

موسسه فدرال فناوری لوزان (EPFL) یک مؤسسه تحقیقاتی و دانشگاهی در لوزان است و متخصص در علوم طبیعی ومهندسی است. EPFL به طور گسترده به عنوان یک دانشگاه پیشرو در جهان شناخته می شود. این دانشگاه برنامه آموزش با کیفیت بالا در انواع متنوعی از تحقیقات در مورد بیماری انسان ارائه می دهد. EPFL یک مؤسسه آموزش عالی است.

هزینه تحصیلی رشته پزشکی در کشور سوئیس

هزینه شهریه دانش جویان بین المللی با هزینه پرداختی دانش جویان بومی و یا اتحادیه اروپا متفاوت است. دانشگاه های  سوئیس از نوع دولتی آن ،بودجه قابل توجهی از دولت دریافت می کنند. به همین دلیل است که شهریه در مقایسه با شهریه دانشگاه های انگلستان یا ایالات متحده مقرون به صرفه تر است. دانش جویان بین المللی که با برنامه مبادله ای به سوئیس می آیند، هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند. دانشگاه های خصوصی سوئیس معمولاً شهریه بالاتری دارند که می توانند به 43000 یورو در سال برسند. اگر دانش جویان هنگام شروع برنامه تحصیلی، مبلغ کامل را بپردازند ، از تخفیف برخوردار می شوند. برخی از مقرون به صرفه ترین موسسات آموزش عالی در سوئیس :

  • دانشگاه ژنو میانگین شهریه 900 یورو در سال
  • دانشگاه برن میانگین شهریه 1700 یورو در سال
  • دانشگاه لوزان میانگین شهریه 1،040 یورو در سال
هزینه تحصیلی رشته پزشکی در کشور سوئیس
هزینه تحصیلی رشته پزشکی در کشور سوئیس

علاوه بر شهریه دانش جویان با هزینه های دیگری از جمله هزینه های اقامت، غذا، حمل و نقل، مواد تحصیل و اوقات فراغت نیز رو به رو خواهند بود. آن ها باید به طور متوسط 1،300 1700 یورو در ماه هزینه کنند. ژنو و زوریخ گران ترین شهرها هستند و ممکن است آن ها نیاز به بودجه ای بالغ بر 1700 یورو در ماه داشته باشند . به طور کلی در این شهرهای سوئیس متوسط هزینه زندگی دانشجویی به شرح زیر خواهد بود :

  • ژنو بین 1650 2500 یورو در ماه
  • زوریخ بین 1650 2200 یورو در ماه
  • برن حدود 1600 یورو در ماه
  • بازل بین 1400 2000 یورو در ماه

شرایط کار در کشور سوئیس

بازار کار در کشور سوئیس با توجه به دارا بودن یک اقتصاد قدرتمند بسیار پر رونق است. همان طور که در طول مقاله عنوان شد، نرخ بیکاری این کشور در سال 2020 در حدود 0.09 درصد برآورد شده است. اقتصاد این کشور بر صنایع شیمیایی و دارویی استوار است. مالیات پایین در کشور سوئیس باعث شده تا این کشور پناهگاهی برای شرکت های چند ملیتی باشد . فارغ التحصیلان رشته ی پزشکی از کشور سوئیس با توجه به کیفیت بالای دانشگاه ها از سطح علمی خوبی برخوردارند و می توانند به راحتی در داخل و یا خارج از کشور مشغول به کار شوند.

شرایط کار در کشور سوئیس
شرایط کار در کشور سوئیس

بورسیه تحصیلی جهت تحصیل رشته پزشکی در کشور سوئیس

دانش جویان بین المللی می توانند بورسیه های ارائه شده توسط دولت سوئیس را دریافت کنند . بیشتر این بورس های تحصیلی توسط دانشگاه ها و سازمان های دیگر ارائه می شود. بورسیه های تحصیلی دیگری توسط برخی از دانشگاه های سوئیس ارائه می شود. دانش جویان رشته پزشکی می توانند از کمک هزینه های مختلف از 9،200 یورو تا 13،700 یورو بهره مند شوند، مشروط بر این که در پایان ترم اول تحصیلی خود به موفقیت علمی دست یابند. دانش جویان بین المللی می توانند در برخی دانشگاه ها سالانه 11000 یورو درخواست وام بدون بهره را داشته باشند که 40 درصد از هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی را نیز شامل می شود.

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل رشته ی پزشکی در کشور سوئیس را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در میان بگذارید.

رتبه دانشگاه های پزشکی در کشور سوئیس

دانشگاه های پزشکی کشور سوئیس از جایگاه خوبی در میان سایر دانشگاه های جهان برخوردارند. این دانشگاه ها متعهد به ارائه آموزش های با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی هستند. رتبه دانشگاه های پزشکی سوئیس در سال 2020 به شرح زیر می باشد :

  • دانشگاه زوریخ : این دانشگاه توانسته در سال 2020 رتبه 43 را در میان 100 دانشگاه برتر دنیا به دست آورد.
  • دانشگاه برن : این دانشگاه توانسته در سال 2020 رتبه 113 را به خود اختصاص دهد.
  • دانشگاه بازل : این دانشگاه در رتبه 53 در دنیا قرار دارد.
  • دانشگاه ژنو : این دانشگاه توانسته در سال 2020 رتبه 110 را به خود اختصاص دهد.
  • دانشگاه لوزان : این دانشگاه در رتبه 50 را در اروپا و رتبه 96 را در میان دانشگاه های برتر دنیا به دست آورد.
  • دانشگاه ETH زوریخ : : این دانشگاه در رتبه 6 در دنیا قرار دارد.

مزایای تحصیل رشته پزشکی در سوئیس

تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های کشور سوئیس یک چالش بزرگ برای دانش جویان خارجی است و نیاز به تلاش بیشتر نسبت به دانش جویان داخلی دارند. تمام سختی های پیش روی دانش جویان به دلیل وجود سیستم آموزشی با کیفیت و ایده آل در این کشور می باشد که می تواند آینده آن ها را تامین کند. دانش جویانی که مدرک پزشکی خود را از کشور سوئیس اخذ کرده باشند ، می توانند به راحتی در تمامی کشورهای دنیا مشغول به کار شده و یا به ادامه تحصیل بپردازند . درآمد پزشکان در کشور سوئیس بسیار خوب و قابل توجه است و فارغ التحصیلان می توانند پس از اتمام تحصیلات خود درخواست اقامت دائم در این کشور را داشته باشند.

مزایای تحصیل رشته پزشکی در سوئیس
مزایای تحصیل رشته پزشکی در سوئیس

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد . هموطنان متقاضی تحصیل رشته ی پزشکی در کشور سوئیس ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در شهرهای تهران، شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

دانشگاه های پزشکی کشور سوئیس آموزش و پژوهش در زمینه های مختلف را ارائه می دهند و مدارس پزشکی سوئیس دارای رتبه بندی، اعتبار و کیفیت آموزشی خوبی هستند.

آموزش پزشکی در کشور سوئیس در زمینه های اطفال، زنان و زلیمان، ارتوپدی، انکولوژیست و … می باشد.

تحصیل رشته پزشکی در کشور سوئیس با دروسی مانند آناتومی و زیست شناسی آغاز شده و پس از آن با آموزش دروس تخصصی ادامه می یابد. تمامی دانشگاه های پزشکی سوئیس دارای آزمون ورودی هستند.

در کشور سوئیس طول مدت تحصیل در دوره پزشکی بین 5 الی 7 سال خواهد بود.

مدارک لازم جهت تحصیل رشته پزشکی در کشور سوئیس رزومه تحصیلی، ریز نمرات ، تمکن مالی و سایر موارد دیگر است.

برترین دانشگاه های پزشکی در سوئیس دانشگاه زوریخ، دانشگاه ژنو، دانشگاه لوزان و … می باشند.

هزینه تحصیل پزشکی در کشور سوئیس بسته به دانشگاه انتخابی دانش جویان متفاوت خواهد بود.

فارغ التحصیلان رشته ی پزشکی از کشور سوئیس با توجه به کیفیت بالای دانشگاه ها از سطح علمی خوبی برخوردارند و می توانند به راحتی در داخل و یا خارج از کشور مشغول به کار شوند.

دانش جویان باید به طور متوسط 1،300 1700 یورو در ماه هزینه کنند.

بله . دانش جویان بین المللی می توانند بورسیه های ارائه شده توسط دولت سوئیس را دریافت کنند.

دانشگاه های پزشکی کشور سوئیس از جایگاه خوبی در میان سایر دانشگاه های جهان برخوردارند . این دانشگاه ها متعهد به ارائه آموزش های با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی هستند.

دانش جویانی که مدرک پزشکی خود را از کشور سوئیس اخذ کرده باشند، می توانند به راحتی در تمامی کشورهای دنیا مشغول به کار شده و یا به ادامه تحصیل بپردازند و پس از اتمام تحصیلات خود درخواست اقامت دائم در این کشور را داشته باشند.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا