071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اسلوونی، کشوری در اروپای مرکزی است و با ایتالیا، اتریش، کرواسی و مجارستان هم مرز است. این کشور با توجه به جغرافیا، تاریخ، اقتصاد، فرهنگ و زبان، کشوری بسیار متنوع است که از ویژگی های متمایزی دارد. کشور اسلوونی از بهترین کشورها به منظور تحصیل می باشد که سالانه دانش جویان زیادی از سراسر دنیا به این کشور می آیند. اسلوونی یک مقصد ایده آل به منظور تحصیل می باشد. کشور اسلوونی در میان بهترین سیستم های آموزشی جهان رتبه 12 و در اتحادیه اروپا رتبه 4 را دارد. نرخ سواد ملی در این کشور 99.6 درصد است. یکی از رشته های پرطرفدار در این کشور رشته دندانپزشکی است.در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده میرداماد تهیه و تنظیم شده است ، موارد زیر شرح داده خواهند شد :

  • شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

  • شرایط تحصیل رشته پزشکی در اسلوونی

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

  • دانشگاه های معتبر پزشکی اسلوونی

  • دانشگاه های دندانپزشکی کشور اسلوونی
  • شرایط اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی از دانشگاه های اسلوونی
  • هزینه زندگی و هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور اسلوونی
  • رتبه دانشگاه های دندانپزشکی اسلوونی
  • بورسیه و مزایای تحصیلی دندانپزشکی در کشور اسلوونی
  • نتیجه گیری
  • سوالات متداول

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

شرایط تحصیل در اسلوونی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی مشتاق برای مطالعه را تحت نظر استانداردهای آموزش عالی و زیرساخت عالی فراهم می کند. دانشجویان می توانند در امتحانات ورودی مانند O.M.A.T اگر علاقه مند به لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی در اسلوونی هستند، شرکت کنند. در صورت داشتن نتیجه ی بد در امتحان ورودی رشته ی پزشکی ودندانپزشکی، به دانش آموزان کمک می کند، که برای به دست آوردن نتیجه ی بهتر، تلاش بیشتری برای قبولی دراین رشته ها کنند.

زمانی که دانشجویان به کشور اسلوونی راه پیدا کردند، نمره ی امتحان ورودی به آنها کمک می کند، تا از شرایط بورس تحصیلی در اسلوونی رشته ی پزشکی ودندانپزشکی استفاده کنند. آزمون O.M.A.T، معمولا در ماه اوت هر سال انجام می شود. شرایط لازم برای تحصیل دررشته ی پزشکی ودندانپزشکی در اسلوونی:

  • حداقل سن مورد قبول 17 سال است.
  • دانش آموز با دارا بودن 50٪ از نمرات قبولی در سطح متوسطه ی بالاتر (فیزیک، شیمی، زیست شناسی، و انگلیسی) واجد شرایط بورس تحصیلی در این کشور می شود.
  • همچنین دانشجو باید امتحان N.E.E.T را گذرانده باشد.

جهت دریافت تخفیف دانشجویی، برای رویدادهای مختلف فرهنگی، کنسرت، ورزش و فعالیت های دیگر، همراه با کوپن های غذایی، دانشجویان باید کارت شناسایی دانشجویی خود را به همراه داشته باشند. دانشجویان می توانند، این کارت را از دفتر بین المللی سازمان دانشجویی دریافت کنند، که وضعیت تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. وضعیت اقامت، برای دانشجویان بین المللی در اقامتگاه Slovenia وجود دارد. دانشجویان می توانند، اتاقی را در خوابگاه اجاره کنند. رزرو مکان محدود است.

دانشجویان می توانند یک آپارتمان یا اتاق با امکانات یک تخته را اجاره کنند، که قیمت آن، بسته به امکانات و مکان دانشجویان بین المللی متفاوت است.دانشجویان،مجاز به اقامت در این مکان ها هستند، تنها در صورتی که، بورس تحصیلی از دولت Slovenia یا هر یک از وزارت خانه های اسلوونی را داشته باشند و یا اگر در موافقتنامه های دو جانبه یا دیگر موافقتنامه های بین المللی مشخص شده باشد. اسناد لازم برای ثبت نام رشته ی پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی:

  • گذرنامه
  • گواهی آموزش متوسطه و ریز نمرات
  • گواهینامه های امتحان نهایی (آزمون دولتی برگزار شده، آزمون N.E.E.T، امتحان مستقل برای دانشجویان بین المللی)
  • درخواست تکمیل شده

شرایط تحصیل رشته پزشکی در اسلوونی

زبان آموزش در اسلوونی، انگلیسی است و طول دوره تحصیل 6 سال است. بسیاری از بهترین دانشگاه های اسلوونی در شاخه پزشکی به دانشجویان در مقطع کارشناسی و همچنین در سطح تحصیلات تکمیلی آموزش می‌دهند. سخنرانی‌ ها در دانشکده پزشکی دانشگاه مربوطه، با وضعیت موسسات آموزشی، سازماندهی می ‌شوند.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در اسلوونی

پس از پایان تحصیل، دانشجوی فراغ التحصیل عنوان “دکتر پزشکی” را دریافت خواهد کرد. دانشگاه‌های پزشکی اسلوونی به طور مساوی در برنامه‌ های همکاری بین‌المللی رشته‌ های پزشکی مشارکت دارند.

  • دانشجویان باید بالای 17 سال باشند.
  • دارای مدرک دیپلم متوسطه و نمره قبولی 50% را در دروس دبیرستان شیمی، فیزیک، زیست شناسی و زبان کسب کرده باشند.
  • گواهی‌ امتحانات نهایی (آزمون دولتی یکسان، آزمون N.E.E.T، آزمون مستقل خارجی و غیره).

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

تحصيل دندانپزشكي در اسلووني و دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی است و شامل يك برنامه تحصیلی ٤ ،٥ الی ٧ ساله است. اولین دوره مربوط به آموزش های عملی می باشد و ششمین سطح آن شامل آموزش های بالینی در مراکز درمانی می باشد.

مدرک و مجوز دندانپزشکی نیز پس از دوره ٧ ساله و با شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی و نیز شرکت در مصاحبه به دندانپزشکی اعطا خواهد شد. اسلوونی يك مقصد معتبر برای افرادی است که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی، خصوصا دندانپزشکی زیبایی با هزینه پایین را دارند. فرایند تحصیل و آموزش برای دانشجویان این رشته طولانی است و دندانپزشکان مهارت لازم را بدست خواهند آورد.

دانشگاه های معتبر پزشکی اسلوونی

یکی از دانشگاه های پزشکی اسلوونی دانشکده ی پزشکی ماریبور می باشد، که طبق فرمان شکل گیری دوباره ی دانشگاه ماریبور تأسیس شد، که در 2 اکتبر 2003 توسط کنگره ی ملی جمهوری اسلوونی تأیید شد. نسل اول دانشجویان در سال تحصیلی 2004/2005 ثبت نام شدند. دانشکده ی پزشکی دانشگاه لیوبلیانا به دو بخش کارشناسی و کارشناسی ارشد درون بخش پزشکی عمومی و دندان پزشکی تقسیم می شود. هر دوی این بخش ها دانشجویان را در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد می پذیرند.

سخنرانی ها در دانشکده پزشکی دانشگاه لیوبلیانا و مؤسسات سلامت عمومی سازمان داده می شوند. پس از فارغ التحصیلی عنوان دکتر پزشک یا دکتر دندان پزشک به دانشجویان اعطا می شود. دانشکده پزشکی دانشگاه لیوبلیانا همچنین شامل برنامه های تحصیلی مقطع دکتری نیز هست.

دانشگاه های دندانپزشکی کشور اسلوونی

سیستم آموزش عالی کشور اسلوونی به دو بخش تقسیم می شود : بخش آموزش عالی و بخش آموزش حرفه ای. این کشور دارای دانشگاه های خوب و معتبری است که از جایگاه خوبی نیز در دنیا برخوردارند. البته باید توجه داشت که تحصیلات عالی در این کشوردر سال های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است. دانشگاه هایی که امکان تحصیل در اسلوونی در رشته دندانپزشکی را به دانش جویان بین المللی ارائه می دهند :

دانشگاه لیوبلینا :

دانشگاه لیوبلیانا نهادی است که دارای سنت بسیار غنی است. و با بیش از 38000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد، در بین بزرگ ترین دانشگاه های جهان قرار دارد. در مجموع 23 دانشکده و 3 آکادمی هنر تقریباً 4.000 کارمند آموزش و تحقیق، و تقریبا 2000 پرسنل فنی و اداری دارد. دانشگاه لیوبلیانا در سال 1919 میلادی با پایه و اساس یک سنت دیرینه تربیتی تاسیس شده است. تقریباً نیم قرن این دانشگاه تنها دانشگاه اسلوونی بوده است . دانشگاه لیوبلیانا به دلیل کیفیت دوره های تحصیل خود هم در رشته های علوم انسانی ، هم در زمینه های علمی و فناوری و همچنین در پزشکی، دندانپزشکی و علوم دامپزشکی مشهور است. دانشکده پزشکی این دانشگاه به بخش های کارشناسی و کارشناسی ارشد در پزشکی عمومی و دندانپزشکی تقسیم می شود. هر دو بخش دانش جویان را در مقطع کارشناسی و همچنین مقطع کارشناسی ارشد آموزش می دهند. دانشکده پزشکی دانشگاه لیوبلیانا طبق برنامه صادر شده توسط وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش مشغول کارهای علمی و پژوهشی است.

دانشگاه ماریبور :

دانشگاه ماریبور دومین و بزرگ ترین دانشگاه قدیمی اسلوونی است . حدود 18000 دانشجو در دانشگاه ماریبور تحصیل می کنند. این دانشگاه دارای هفده دانشکده در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد است. دانشکده های دانشگاه ماریبور نه تنها در شهر ماریبور، بلکه در سایر مناطق اسلوونی نیز واقع شده اند. دانشگاه ماریبور در حال توسعه زمینه های جدید، آزمایش روش های جدید تدریس و یادگیری و دائما در جستجوی روش های جدید همکاری با محیط خود است. جوایز مختلف بین المللی ثابت می کند که دانشگاه در مسیر صحیحی قرار دارد. امسال UM در بین بهترین دانشگاه های جهانی قرار گرفت و بالاترین امتیاز را در بین دانشگاه های اسلوونی را کسب کرد. هدف این دانشگاه ارتقاء مشارکت با مشاغل، دولتی و غیر دولتی و سایر نهادهای جامعه برای غنی سازی تدریس، تحقیق و فعالیت های خلاقانه در دانشگاه است.

دانشگاه ماریبور کشور اسلوونی
دانشگاه ماریبور کشور اسلوونی

دانشگاه پریمورسکا :

دانشگاه پریمورسکا دو فعالیت اصلی تحقیق و آموزش را با موفقیت انجام می دهد. در تمام عملکرد خود، همکاری نزدیک با خالقان و کاربران دانش محلی و جهانی دارد. در زمینه آموزش، دانشگاه پریمورسکا با هدف ترویج و تقویت دانش، بین المللی سازی، کیفیت و بعد اجتماعی برنامه های تحصیلی ارائه شده فعالیت می کند. برنامه های تحصیلی نوآورانه در هر سه دوره تحصیلی در زمینه های تحصیلی تربیت معلم و آموزش علوم، علوم انسانی، علوم اجتماعی و رفتاری، تجارت و مدیریت، حقوق، علوم زندگی، ریاضیات و آمار، محاسبات، مهندسی و تجارت مهندسی، کشاورزی، خدمات جنگلداری و شیلات، بهداشت و خدمات شخصی ارائه می شود. دانشگاه پریمورسکا فعالیت های خود را، دائما در جستجوی امکانات و همکاری های جدید ارتقا می دهد.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در کشور اسلوونی می باشند.

شرایط اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی از دانشگاه های اسلوونی

سیستم آموزش عالی اسلوونی دارای یک ساختار دو بخشی است یعنی دارای آموزش عالی و آموزش عالی دانشگاهی است. بدین صورت که آموزش عالی در دانشگاه های دولتی و خصوصی و آموزش حرفه ای در کالج ها و به صورت برنامه های دو ساله به دانش جویان ارائه می شود. هدف اصلی برنامه آموزش کارشناسی ارشد تک مرحله ای دندانپزشکی دانشگاه های اسلوونی آموزش متخصصین برای انجام وظایف خود در زمینه دندانپزشکی است و همچنین به آن ها پایه ای محکم برای آموزش های حرفه ای بیشتر در زمینه تخصص ها و ادامه تحصیل در سطح دکترا را ارائه می دهند . از جمله شرایط لازم به منظور اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی از دانشگاه های اسلوونی :

  • دوره آمادگی رشته دندانپزشکی / اتمام و قبولی در دوره Matura (آزمون نهایی آموزش دوره متوسطه) با میانگین معدل 5
  • مدرک کارشناسی و میانگین معدل 5 در شیمی و زیست شناسی
شرایط پذیرش رشته دندانپزشکی از دانشگاه های اسلوونی
شرایط پذیرش رشته دندانپزشکی از دانشگاه های اسلوونی

دوره های دندانپزشکی در دانشگاه های اسلونی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. اثبات مهارت در زبان انگلیسی از طریق شرکت در آزمون هایی مانند آیلتس،تافل و دولینگو مشخص می شود .

مدارک لازم به منظور اخذ پذیرش :

  • گذرنامه
  • تمکن مالی
  • مدرک دبیرستان و ریز نمرات
  • فرم درخواست آنلاین
  • بیمه درمانی
  • گواهی عدم سابقه کیفری

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

اسلونی جزء کشور هایی است که سیستم آموزش عالی آن از کیفیت بالایی در اروپا برخوردار بوده و مکان مناسبی برای تحصیل دانش آموزان بین المللی می باشد. تحصیلات عالی دانشگاهی در این کشور توسط دانشگاه های دولتی یا خصوصی و موسسات آموزش عالی ارائه می شوند.

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

هزینه های تحصیل برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اسلونی به طور تقریبی بین 9000 تا 11500 یورو در سال می باشد که با توجه به دانشگاه انتخابی این هزینه ها متفاوت می باشند. همچنین طول دوره ی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور 6 سال می باشد.

هزینه زندگی در کشور اسلوونی

برخی از هزینه های زندگی در اسلوونی به شرح زیر می باشد :

رستوران ها :

  • غذا در رستوران گران قیمت : 8.00 یورو
  • سه وعده غذا برای 2 نفر در رستوران با قیمت متوسط : 35.00 یورو
  • غذا در مک دونالد (یا معادل ان) : 5.50 یورو
  • آبجو داخلی ( 0.5 لیتر) : 2.50 یورو
  • آبجو وارداتی ( 0.33 لیتر) : 3.00 یورو
  • کاپوچینو (معمولی) : 1.46 یورو
  • نوشابه پپسی ( 0.33 لیتر) : 2.07 یورو
  • آب ( 0.33 لیتر ) : 1.50 یورو

بازار ها :

  • شیر (معمولی) ، ( 1 لیتر) : 0.91 یورو
  • قرص نان سفید تازه ( 500 گرم) : 1.14 یورو
  • برنج (سفید) ، (1 کیلوگرم ) : 1.46 یورو
  • تخم مرغ : 2.16 یورو
  • پنیر محلی ( 1 کیلوگرم) : 9.85 یورو
  • سینه مرغ (بدون پوست و استخوان) (1 کیلو گرم) : 6.95 یورو
  • گوشت ( 1 کیلوگرم) (یا معادل گوشت قرمز ) : 9.62 یورو
  • پرتقال (1 کیلوگرم) : 1.50 یورو
  • گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) : 2.05 یورو
  • سیب زمینی (1 کیلوگرم) : 0.84 یورو
  • پیاز (1 کیلوگرم) : 1.12 یورو
  • کاهو : 1.20 یورو

حمل و نقل :

  • بلیط یک طرفه (عبور محلی) : 1.30 یورو
  • رفت و امد ماهانه (قیمت معمولی) : 37.00 یورو

خدمات (ماهانه) :

قبوض ( برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله ) برای اپارتمان 85 متر مربعی : 199.61 یورو

ورزش و سرگرمی :

  • باشگاه تناسب اندام ، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال : 40.61 یورو
  • اجاره باشگاه تنیس ( 1 ساعت در اخر هفته ) : 13.80 یورو

اجاره در هر ماه :

  • آپارتمان ( 1 خوابه) در مرکز شهر : 491.25 یورو
  • آپارتمان ( 1 خوابه) خارج از مرکز شهر : 387.53 یورو
  • آپارتمان ( 3 خوابه) در مرکز شهر : 914.63 یورو
  • آپارتمان ( 3 خوابه) خارج از مرکز شهر : 666.69 یورو

رتبه دانشگاه های دندانپزشکی اسلوونی

همان طور که گفته شد، کشور اسلوونی به ارائه آموزش با کیفیت و به روز پرداخته و در میان بهترین سیستم های آموزشی جهان رتبه 12 و در اتحادیه اروپا رتبه 4 را دارد. رتبه دانشگاه های دندانپزشکی این کشور بدین گونه است :

  • دانشگاه لیوبلینا : رتبه ملی 1 و رتبه جهانی : 601
  • دانشگاه ماریبور : رتبه ملی 2 و رتبه جهانی 1798
  • دانشگاه پریمورسکا : رتبه ملی 3 و رتبه جهانی 2636
رتبه دانشگاه های دندانپزشکی اسلوونی
رتبه دانشگاه های دندانپزشکی اسلوونی

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل رشته دندانپزشکی در اسلوونی را با کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد در میان بگذارید.

بورسیه تحصیلی رشته دندانپزشکی در دانشگاه های اسلوونی

کشور اسلوونی بورس های بین المللی، و کمک های مالی را به دانش جویان بین المللی خود ارائه می دهد. بورس های تحصیلی دولت اسلوونی توسط دولت اسلوونی برای تحصیل یا تحقیق در این کشور ارائه می شود . به غیر از بورسیه های دانشگاهی، بسیاری از سازمان های دیگر از جمله بنیادها ، شرکت ها و غیره وجود دارند که بورس های تحصیلی را به دانش جویان بین المللی ارائه می دهند. بورس های تحصیلی دولتی با بودجه جزئی است که توسط دولت اسلوونی برای دانش جویان بین المللی ارائه می شود. 31 دسامبر آخرین مهلت ارسال درخواست های بورس تحصیلی برای دانش جویان است. ارزش بورس تحصیلی ماهانه 400 دلار و به مدت چهار سال است.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در کشور اسلوونی

تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور اسلوونی با مزایای زیادی همراه است که در این قسمت به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

آموزش با کیفیت :

دانشگاه های دندانپزشکی اسلوونی می توانند با آموزش با کیفیت و مدرک بین المللی که هم در اتحادیه اروپا و هم در ایالات متحده آمریکا به رسمیت شناخته شده اند، را ارائه دهند. بنابراین، تحصیل در اسلوونی برای همه دانش جویانی که قصد دارند دندانپزشکی را حرفه ای دنبال کنند گزینه مناسبی است.

تخفیف های بی شمار برای دانش جویان :

دانش جویان در اسلوونی به دلیل وجود یارانه های دولتی وعده های غذایی ارزان تری می خورند . مبلغ یارانه در حال حاضر 2.69 یورو است. دانش جویان می توانند از بلیط ارزان تر برای مسابقات مختلف ورزشی لذت ببرند، زیرا معمولاً می توانند یک اشتراک ماهانه را با تخفیف خریداری کنند که این تخفیفات شامل بازدید از کتابخانه ها، برخی از دوره های زبان و همچنین بلیط ارزان تر به تئاتر ، موزه ها، گالری ها، کنسرت ها و برنامه های مختلف نیز می شود.

فرصت های شغلی برای دانش جویان :

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی، امکان کار به موازات تحصیل با استفاده از سرویس دانشجویی یا به اصطلاح کار برای دانش جویان است . در این روش دانش جویان می توانند وضعیت مالی خود را بهبود بخشیده و تجربه کاری ارزشمندی را کسب کنند.

هزینه تحصیل :

هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور اسلوونی نسبت به دیگر کشورها مقرون به صرفه تر است . به همین دلیل دانش جویان بین المللی زیادی هر ساله متقاضی اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور اسلوونی
هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور اسلوونی

عدم وجود شرایط سنی :

اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی نسبت به سایر کشورها آسان تر است. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور شرایط سنی خاصی وجود ندارد اما بهتر که میان آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده و اقدام به منظور تحصیل در این رشته فاصله چندانی وجود نداشته باشد.

نتیجه گیری

همان گونه که در طول مقاله به آن اشاره شد، دانشگاه های دندانپزشکی اسلوونی از رتبه خوبی در دنیا برخوردارند و مدرک آن ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد . طول مدت تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های اسلوونی شش سال خواهد بود و در طول مدت تحصیل دانش جویان قادر خواهند بود به منظور کاهش هزینه های خود از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی استفاده کرده یا به صورت نیمه وقت به کار دانشجویی مشغول شوند. دانشگاه های دندانپزشکی اسلوونی دارای آزمون ورودی نیستند و شرایط سنی خاصی نیز برای آن ها حاکم نیست. زبان تحصیل در این دانشگاه ها انگلیسی است و با توجه به هزینه های پایین تحصیلی می تواند یک گزینه مناسب برای تحصیل و سپس اخذ اقامت اروپا باشد.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد . هموطنان متقاضی تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های اسلوونی ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در شهرهای تهران، شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

بله . کشور اسلوونی در میان بهترین سیستم های آموزشی جهان رتبه 12 و در اتحادیه اروپا رتبه 4 را دارد.

دانشگاه های کشور اسلوونی که در آن ها امکان تحصیل دندانپزشکی وجود دارد لیوبلینا، ماریبور و پریمورسکا هستند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های اسلوونی در حدود 15000 یورو در سال می باشد.

مدارک لازم به منظور اخذ پذیرش دندانپزشکی از دانشگاه های اسلوونی شامل گذرنامه معتبر ، عدم سابقه کیفری، تمکن مالی، آخرین مدرک تحصیلی و … می باشد .

دانش جویان می توانند انتظار داشته باشند 550 تا 600 یورو در ماه هزینه کنند، که شامل محل اقامت، حمل و نقل، غذا و وسایل تحصیلی می شود.

دانشگاه های دندانپزشکی اسلوونی از رتبه خوبی در دنیا برخوردارند.

بله . کشور اسلوونی بورس های بین المللی، و کمک های مالی را به دانش جویان بین المللی خود ارائه می دهد. بورس های تحصیلی دولت اسلوونی توسط دولت اسلوونی برای تحصیل یا تحقیق در این کشور ارائه می شود.

زبان آموزش در دانشگاه های دندانپزشکی اسلوونی انگلیسی است.

از جمله مزایای تحصیل دندانپزشکی در کشور اسلوونی می توان به هزینه پایین تحصیل، آموزش با کیفیت، مدرک معتبر و سایر موارد اشاره کرد.

بله . مدرک دندانپزشکی از اسلوونی مورد تایید وزارت علوم ایران است.

بله . دانش جویان دندانپزشکی در کشور اسلوونی امکان کار حین تحصیل را دارند.

خیر . دانشگاه های دندانپزشکی اسلوونی شرط سنی خاصی را به منظور اخذ پذیرش ندارند.

خیر . دانشگاه های دندانپزشکی اسلوونی دارای آزمون ورودی نمی باشند.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا