071-91009294  | 021-88724227  |

شهروندی و تابعیت قبرس

شهروندی و تابعیت قبرس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور زیبای قبرس در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیان ایرانی قرار گرفته است. بر این اساس در این مقاله به بررسی چگونگی و روش های اخذ تابعیت و شهروندی قبرس می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • اهمیت کشور قبرس
  • تابعیت و شهروندی قبرس از طریق تحصیل
  • تابعیت و شهروندی قبرس از طریق کار
  • تابعیت و شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری
  • تابعیت و شهروندی قبرس از طریق ازدواج
  • تابعیت و شهروندی قبرس از طریق تولد
  • تابعیت و شهروندی قبرس از طریق پناهندگی
  • اخذ پاسپورت قبرس
  • مزایای اخذ تابعیت و شهروندی قبرس
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تابعیت و شهروندی قبرس

اهمیت کشور قبرس

کشور قبرس بنا به دلایل فراوانی مانند طبیعت بکر و دست نخورده، مکان های تاریخی و شهرهای زیبا در سال های اخیر در فهرست مقاصد مهاجرتی مهاجران قرار دارد. علاوه بر این آب و هوای دلپذیر، زندگی در آرامش و امنیت، بالا بودن سطح کیفیت زندگی و استانداردهای زندگی در یک کشور اروپایی به جذابیت های این کشور اضافه کرده است. وجود فرصت های سرمایه گذاری خارجی و بالا بودن سطح آموزش را نیز می توان از دیگر دلایل مهاجرت متقاضیان به این کشور ذکر کرد.کشور قبرس عضو کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن می باشد و بالطبع سرمایه گذاران و افرادی که اقامت کشور قبرس را اخذ می کنند، می توانند از مزایای فراوان شهروندان اروپایی برخوردار شوند. کشور میانه رو قبرس دارای ثبات و امنیت اجتماعی در سطح بالایی می باشد. از آن جا که این کشور از لحاظ فرهنگی و آداب و رسوم نزدیکی زیادی با کشور ایران دارد، متقاضیان ایرانی فراوانی این کشور را به عنوان مقصد توریستی و مهاجرتی خود انتخاب می کنند.

بر این اساس مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر ) در این مقاله به بررسی روش های اخذ تابعیت و شهروندی قبرس پرداخته اند. اگر قصد اخذ تابعیت قبرس را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

تابعیت و شهروندی قبرس از طریق تحصیل

وجود دانشگاه های معتبر، بالا بودن کیفیت آموزشی و امکان اخذ ویزای کار پس از فارغ تحصیلی از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی متقاضیان به کشور قبرس می باشد. دانشجویان بین المللی می توانند با کار دانشجویی، میزان زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. دانشجو می تواند پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود با فرصت ۶ ماه تا یک سال که برای جست و جوی کار در اختیار دارد، در این کشور کار مناسب پیدا کند و ویزای کار را دریافت کند. پس از ۵ سال کار و تلاش متقاضی می تواند اقامت دائم قبرس را اخذ کند. هزینه های تحصیل در قبرس و زندگی در این کشور بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در این کشور از ۳۰۰۰ یورو تا ۱۵.۰۰۰ یورو می باشد.مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی قبرس درحدود ۴ سال می باشد. متقاضیان می توانند در این مقطع تا ۲۰ ساعت در هفته کار پاره وقت دانشجویی انجام دهند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی قبرس متقاضی باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶ باشد. اگر متقاضی فاقد این مدرک باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کالج های این کشور شرکت کند و مهارت لازم را کسب کند. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس در حدود ۲ سال می باشد. زبان تحصیل در این مقطع به زبان های ترکی، یونانی و انگلیسی می باشد. متقاضیان باید دارای مدرک مهارت زبان آیلتس ۶ باشند. مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا قبرس در حدود ۳ تا ۵ سال می باشد. دانشجویان در دوره دکترا به تحقیق و پژوهش می پردازند و می توانند تا هفته ای ۴۰ ساعت به کار پاره وقت دانشجویی بپردازند.

تابعیت و شهروندی قبرس از طریق کار

متقاضی اخذ اقامت قبرس از طریق ویزای کار باید با یک کارفرمای قبرسی قرارداد کاری امضا کند و مدارک و سابقه کاری و تحصیلی خود را برای این کارفرما ارسال کند. متقاضیانی که تبعه کشورهای اتحادیه اروپا هستند، برای کار در قبرس نیازمند مجوز کار نمی باشند. در صورتی که این افراد قصد اقامت طولانی مدت را در قبرس داشته باشند، باید به اداره مهاجرت قبرس مراجعه کنند.کارفرما قبرسی می تواند از طریق پیشنهاد کار Job Offer برای شغلی در قبرس به متقاضی پیشنهاد کار بدهد. متقاضی باید دارای مهارت زبان قبرسی و همچنین تخصص حرفه ای و سوابق کاری مرتبط با شغل پیشنهادی باشد. کارفرما باید از ۳ تا ۶ ماه برای این شغل در کشور قبرس و کشورهای اتحادیه اروپا آگهی کند. در صورتی که در کشورهای اتحادیه اروپا فرد مورد نظر برای پر کردن این موقعیت شغلی پیدا نشد، درصورت تائید مدارک متقاضی با وی قراداد منعقد می کند. متقاضی پس از ۳ تا ۵ سال کار می تواند برای اخذ اقامت دائم قبرس اقدام کند.روش دیگر اخذ ویزای کار برای متقاضیان خارجی در قبرس اخذ ویزای جست و جوی کار Job Seeker می باشد. متقاضی در این روش با ویزای ۶ ماهه به این کشور وارد می شود و در طی این ۶ ماه به جست و جوی کار مناسب می پردازد. اگر متقاضی در این مدت موفق به یافتن کار مورد نظر شود، می تواند برای اخذ ویزای کاری قبرس اقدام کند. به طور کلی متقاضیان با اخذ ویزای کار قبرس تا ۵ سال می توانند در این کشور اقامت داشته باشند و این ویزا را تمدید کنند.

تابعیت و شهروندی قبرس از طریق کار
تابعیت و شهروندی قبرس از طریق کار

تابعیت و شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری

کشور قبرس با اتخاذ سیاست های حمایتی در صدد جذب سرمایه گذاران خارجی به این کشور می باشد. متقاضی اخذ تابعیت و شهروندی قبرس با سرمایه گذاری می تواند اقامت این کشور را اخذ کند. متقاضی می تواند از روش های تمکن مالی، ثبت شرکت و خرید ملک در این کشور سرمایه گذاری کند. از شرایط مهم سرمایه گذاری در قبرس داشتن حداقل ۱۸ سال، عدم سوپیشینه و حداقل یک سفر به قبرس می باشد. متقاضی باید قبل از اجرای سرمایه گذاری در قبرس ملکی به قیمت حداقل ۵۰۰.۰۰۰ یورو را در این کشور خریداری کرده باشد. در ادامه به بررسی روش های سرمایه گذاری در قبرس می پردازیم:

سرمایه گذاری در قبرس با خرید خانه و ملک

متقاضی سرمایه گذاری در قبرس می تواند با خرید خانه و ملک در این کشور ویزای سرمایه گذاری را دریافت کند. متقاضی بدین منظور باید در حدود ۲.۰۰۰.۰۰۰ یورو برای خرید خانه در این کشور هزینه کند. میزان این سرمایه گذاری در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است. متقاضی با خرید خانه و ملک چه تجاری و چه مسکونی در کشور قبرس از مزایای زیر برخوردار می شود:

  1. امکان رفت و آمد به کشورهای حوزه شینگن
  2. بدون نیاز به مدرک مهارت زبان
  3. امکان دارا بودن تابعیت دوگانه
  4. امکان اخذ پاسپورت قبرس و سفر به ۱۵۷ کشور جهان بدون اخذ ویزا
  5. امکان همراهی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی
  6. امکان کسب درآمد از محل اجاره بهای خانه و ملک
  7. امکان زندگی در کشورهای اتحادیه اروپا
  8. امکان افتتاح حساب بانکی در بانک های جهانی قبرس
  9. امکان اخذ مجوز اقامت برای پدر و مادر متقاضی و پدر و مادر همسر متقاضی
  10. امکان اخذ اقامت ۵ ساله با خرید خانه

سرمایه گذاری در قبرس با ثبت شرکت

متقاضی با ثبت شرکت در قبرس می تواند تابعیت این کشور را اخذ کند. متقاضی به منظور راه اندازی شرکت تجاری باید در حدود ۲.۰۰۰.۰۰۰ یورو سرمایه گذاری کند. علاوه بر این متقاضی سرمایه گذار باید به مدت ۵ سال برای حداقل ۵ تبعه و شهروند قبرس اروپایی نیز اشتغال زایی کند و آن ها را در این شرکت استخدام کند.

سرمایه گذاری در قبرس با خرید اوراق بهادار

متقاضی می تواند با خرید اوراق بهادار، اوراق قراضه دولتی و سهام شرکت های تجاری قبرس در این کشور سرمایه گذاری کند. بدین منظور متقاضی باید در حدود ۲.۰۰۰.۰۰۰ یورو برای خرید اوراق بهادار سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری ترکیبی در قبرس

در این روش سرمایه گذاری متقاضی می تواند ترکیبی از روش های سرمایه گذاری های ذکر شده را در کشور قبرس به مرحله اجرا درآورد. البته مجموع هزینه سرمایه گذاری به این روش نیز باید در حدود ۲.۰۰۰.۰۰۰ یورو باشد. مثلا متقاضی می تواند ملک و خانه ای به ارزش ۵۰۰.۰۰۰ یورو را خریداری کند و در حدود ۱.۵۰۰.۰۰۰ یورو را به خرید اوراق قراضه دولتی اختصاص دهد.

سرمایه گذاری ترکیبی در قبرس
سرمایه گذاری ترکیبی در قبرس

تابعیت و شهروندی قبرس از طریق ازدواج

متقاضی اخذ اقامت قبرس با ازدواج با یک شهروند قبرسی می تواند اقامت این کشور را اخذ کند. متقاضی باید توانایی تامین هزینه های زندگی مشترک خود در مدت زندگی مشترک را داشته باشد و دارای محل اقامت و زندگی مناسب برای زندگی مشترک در قبرس باشد. مدارک لازم برای ازدواج متقاضی و تبعه و شهروند قبرس، گواهی عدم سوپیشینه متقاضی، گواهی تولد فرزندان هر دو طرف ازدواج( در صورت ازدواج قبلی)، پرداخت هزینه ۳۰۰ یورو و گواهی شهروندی و تابعیت همسر قبرسی می باشد.

  • در صورتی که زندگی مشترک متقاضی تا مدت ۳ سال به خوبی ادامه داشته باشد، متقاضی می تواند اقامت ۵ ساله ازدواج خود را تمدید کند.
  • متقاضی پس از گذشت ۳ سال از ازدواج در صورتی که در حدود ۲ سال را در این کشور اقامت داشته باشد، می تواند برای اخذ پاسپورت قبرس اقدام کند.

تابعیت و شهروندی قبرس از طریق تولد

قبرس در مورد اعطای تابعیت از قانون خون تبعیت می کند. بر این اساس کودکی که در این کشور متولد می شود و دارای پدر و مادری با تابعیت و شهروندی قبرس می باشد، تابعیت این کشور را اخذ می کند.

  • در صورتی که پدر و مادر کودکی دارای شهروندی و تابعیت کشور قبرس باشند، کودک نیز شهروندی و تابعیت این کشور را اخذ خواهد کرد.
  • در صورتی که کودکی در قبرس متولد شود اما پدر و مادر وی فاقد تابعیت این کشور باشند و در کشور قبرس زندگی کنند، این کودک تابعیت قبرس را دریافت نخواهد کرد.

تابعیت و شهروندی قبرس از طریق پناهندگی

یکی از روش های اخذ اقامت قبرس پناهندگی است. متقاضی در بدو ورود به این کشور باید درخواست پناهندگی را از طریق اداره مهاجرت مطرح کند. البته شرایط زندگی در کمپ های پناهندگان قبرس بسیار نامناسب می باشد. اگر با درخواست متقاضی موافقت شود، به متقاضی اقامت ۵ ساله اعطا می شود که پس از ۷ سال می تواند برای اخذ پاسپورت قبرس اقدام کند. با این مجوز اقامت پناهجو می تواند در قبرس به کار و اشتغال بپردازد و از حقوق شهروندی این کشور برخوردار شود.

موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر ) به هیچ عنوان گزینه پناهندگی را به متقاضیان مهاجرت به کشورهای جهان پیشنهاد نمی دهند و ذکر این مطلب در این مقاله صرفا در جهت آگاهی و اطلاع متقاضیان از روش های اخذ اقامت دائم این کشور می باشد و هدف دیگری ندارد.

اخذ پاسپورت قبرس

متقاضیانی که از روش های ذکر شده در این مقاله تابعیت و شهروندی کشور قبرس را اخذ کردند، می توانند برای دریافت پاسپورت این کشور نیز اقدام کنند. به طور کلی متقاضیان از طریق تحصیل و اخذ ویزای کار و سرمایه گذاری در قبرس می توانند پس از ۵ سال اقامت و کار در این کشور اقامت دائم قبرس را دریافت کنند. پس از گذشت ۷ سال از کار و زندگی و اقامت در این کشور نیز می توانند پاسپورت قبرس را دریافت کنند. ارزش و اعتبار پاسپورت کشور قبرس در میان پاسپورت های جهان در رتبه ۸ جهان می باشد. متقاضیان با دریافت پاسپورت قبرس می توانند به ۱۲۲ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا رفت و آمد کنند.

مزایای اخذ تابعیت و شهروندی قبرس

متقاضی اخذ تابعیت و شهروندی قبرس با روش های ذکر شده در این مقاله می تواند از مزیت های فراوان زندگی در این کشور برخوردار شود. از جمله مزیت های اقامت در این کشور موارد زیر را می توان برشمرد:

  1. قرابت فرهنگی و جغرافیایی با ایرانی ها
  2. امکان اخذ ویزای طلایی اروپا
  3. امکان سفر به کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به اخذ ویزا
  4. پایین بودن هزینه های زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی
  5. امکان تحصیل متقاضی و خانواده وی در کشورهای حوزه شینگن
  6. امکان افتتاح حساب بانکی در بانک های قبرس
  7. برخورداری از تجارت و اقتصاد رو به رشد قبرس
  8. امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت قبرس
  9. وجود جاذبه های طبیعی بکر و فوق العاده و سواحل بی نظیر
  10. زندگی در کشور اروپایی با اقتصاد رو به رشد و ترقی
  11. امکان اخذ اقامت قبرس برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال متقاضی
  12. عدم نیاز به حضور کامل در یک سال در این کشور
  13. عدم نیاز به مدرک زبان
مزایای اخذ تابعیت و شهروندی قبرس
مزایای اخذ تابعیت و شهروندی قبرس

سخن آخر

در این مقاله روش های اخذ تابعیت و شهروندی قبرس مورد بررسی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گرفت که بهترین و کم هزینه ترین روش اخذ تابعیت و شهروندی قبرس، روش اقامت تحصیلی می باشد. این کشور از نظر پایین بودن میزان سرمایه گذاری و امکان اخذ اقامت برای پدر و مادر و همچنین امکان تحصیل رایگان برای فرزندان متقاضیان سرمایه گذار یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

اگر نیازمند اطلاعات بیشتر در مورد اخذ تابعیت کشورهای اروپایی می باشید، می توانید با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر ) تماس بگیرید. این موسسه در شعبه های تهران و شیراز با بهترین و مجرب ترین کارشناسان راهکارهای مفید و کاربردی در جهت اخذ اقامت تحصیلی و شغلی به شما ارائه می دهند و از ابتدای تشکیل پرونده تا رسیدن به مقصد در کنار شما خواهند بود تا این مسیر سخت و ناهموار را سهل و هموار کنند.این مقاله به توضیح روش های اخذ تابعیت و شهروندی کشور قبرس پرداخت. اگر قصد تحصیل و کار و زندگی درکشورهای اتحادیه اروپا را دارید، اگر قصد رفت و آمد بدون اخذ ویزا به کشورهای اروپایی را دارید، اگر قصد سرمایه گذاری در یکی از امن ترین و سالم ترین کشورهای اروپا را دارید، اگر می خواهید در دانشگاه های معتبر اروپایی تحصیل کنید، اگر قصد اخذ ویزای کار با شرایط مناسب را دارید، اخذ تابعیت و شهروندی کشور قبرس را پیشنهاد می دهیم. با اخذ تابعیت و شهروندی قبرس امکان زندگی در یکی از باکیفیت ترین کشور اروپایی را پیدا می کنید. اگر قصد اخذ تابعیت و شهروندی کشورهای اروپایی را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر ) را دنبال کنید و بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر در سطح کشور برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد تابعیت و شهروندی قبرس

1- اعطای تابعیت قبرس بر اساس قانون خاک است یا خون؟

قانون خون. بر این اساس کودکی که در این کشور متولد می شود و دارای پدر و مادر تبعه و شهروند قبرس می باشد، تابعیت این کشور را اخذ می کند.

2- روش های اخذ ویزای کار برای تابعیت قبرس کدامند؟

پیشنهاد کاری Job Offer از کارفرمای قبرسی و مهلت ۶ ماهه جست و جوی کار در قبرس

3- روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری برای تابعیت و شهروندی قبرس چیست؟

خرید خانه و ملکثبت شرکت و خرید اوراق بهادار و اوراق قراضه دولتی

4- مزایای سرمایه گذاری در قبرس و اخذ تابعیت این کشور چیست؟

امکان رفت و آمد به کشورهای حوزه شینگنامکان همراهی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی امکان زندگی در کشورهای اتحادیه اروپا

5- آیا با ویزای ازدواج می توان تابعیت قبرس را اخذ کرد؟

اگر زندگی مشترک هر دو طرف ازدواج تا مدت ۳ سال به خوبی ادامه داشته باشد متقاضی می تواند ویزای اقامت ۵ ساله را دریافت کند.

6- تابعیت و شهروندی قبرس از طریق ویزای تحصیلی چگونه است؟

دانشجو پس از فارغ تحصیلی با یافتن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری می تواند پس از چند سال تابعیت قبرس را اخذ کند.

7- تمکن مالی برای اخذ تابعیت قبرس از طریق ثبت شرکت چقدر است؟

در حدود ۲.۰۰۰.۰۰۰ یورو

8- پس از چند سال متقاضی می تواند پاسپورت قبرس را اخذ کند؟

پس از ۷ سال کار و اشتغال و اقامت و زندگی در قبرس

9- شرایط اخذ تابعیت و شهروندی قبرس با ثبت شرکت چیست؟

سرمایه گذاری در حدود ۲.۰۰۰.۰۰۰ یورو و اشتغال زایی به مدت ۵ سال برای حداقل ۵ تبعه و شهروند قبرس اروپایی

10- مزایای اخذ تابعیت و شهروندی قبرس چیست؟

امکان سفر به کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به اخذ ویزاپایین بودن هزینه های زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپاییامکان تحصیل متقاضی و خانواده وی در کشورهای حوزه شینگن

نظرات کاربران

  • توسط سوسن
    تاریخ: اردیبهشت 11, 1398
    نفر
    نفر

    سلام من اقدام کردم برا پزشکی قبرس میخواستم بدونم بعد از اتمام تحصیل میتونم اقامت بگیرم؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 12, 1398
      نفر
      نفر

      سلام بعد از تحصیل از طریق خرید ملک و قواعد دیگر بر اساس توجیه اقتصادی امکان اقامت را می توانید دنبال نمائید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا