071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به اسپانیا | شرایط + هزینه ها + روش ها 2023

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اسپانیا یکی از کشور های پیشرفته اروپایی می باشد که شرایط مناسبی برای کار و تحصیل دارد. شمار زیادی از ایرانیان به این کشور مهاجرت کرده اند که می توان گفت این تعداد بیش از 30 هزار نفر می باشد. مواردی همچون رشد اقتصادی، قوانین عالی مالیاتی، نظام درمانی و آموزشی پیشرفته و آسان بودن اخذ ویزای این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی همگی از دلایل مهاجرت به اسپانیا به شمار می روند. در این مقاله از موسسه مهاجرتی میرداماد می خواهیم اطلاعاتی در خصوص شرایط مهاجرت به اسپانیا و روش های مهاجرت به این کشور در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تحصیل در اسپانیا

مهاجرت کاری به اسپانیا

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به اسپانیا

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا

شهروندی و تابعیت اسپانیا

شرایط مهاجرت به اسپانیا برای ایرانیان

بسیاری از متقاضیان ممکن است این سوال برایشان پیش بیاید که آیا اسپانیا برای مهاجرت مناسب است؟ ایرانی های زیادی برای مقاصد مختلفی همچون کار، تحصیل و یا سرمایه گذاری به اسپانیا مهاجرت می کنند. مطابق با گزارشات موسسه ملی آمار اسپانیا، میزان جمعیت مهاجر این کشور رشد قابل توجهی داشته است. قطعا مهاجرت به هر کشور خارجی با یک سری شرایط میسر خواهد بود که کشور اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. شرايط مهاجرت به اسپانيا به شرح زیر می باشند:

  • در حال حاضر فرد نباید بدون داشتن ویزا یا مجوز اقامت در اسپانیا زندگی کند.
  • متقاضی باید تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های خود در طول دوره اقامت در این کشور را داشته باشد.
  • فرد باید تحت پوشش بیمه پزشکی و یا خصوصی تحت پوشش یک شرکت بیمه مجاز در اسپانیا باشد.
  • متقاضی باید دارای پاسپورت معتبر با حداقل سه ماه اعتبار باشد.
  • پرداخت هزینه برای ویزا و فرم تقاضا
  • ارائه مدارک لازم مبنی بر داشتن مکان زندگی در اسپانیا
  • نداشتن سوء پیشینه و سابقه کیفری

راه های مهاجرت به اسپانیا

اگر بخواهیم درباره  روش های مهاجرت به اسپانیا صحبت کنیم باید بگوییم مهاجرت به این کشور از راه های مختلفی امکان پذیر است. روش هایی همچون مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد را می توان برای رفتن به اسپانیا نام برد. متقاضیان می توانند بسته به شرایطی که دارند، هر کدام از این راه ها را انتخاب کنند. در ادامه به بررسی هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت:

ویزاهای اخذ شده

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی یکی از آسان ترین راه های مهاجرت به اسپانیا محسوب می شود. متقاضیان برای این کار باید از یکی از دانشگاه های اسپانیا پذیرش بگیرند و با تهیه مدارک لازم و شرکت در مصاحبه سفارت اسپانیا، ویزای تحصیلی خود را دریافت کنند. متقاضیان برای ورود به دانشگاه های اسپانیا باید در آزمون ورودی با عنوان آزمون انتخابی شرکت نموده و نمره قبولی کسب کنند.

دانشجویان برای تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی اسپانیا باید به زبان اسپانیایی مسلط باشند؛ اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، تحصیل به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی امکان پذیر خواهد بود. دانشجویان حین تحصیل در اسپانیا می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق تحصیل، دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود، 12 ماه فرصت دارند که در این کشور به دنبال شغل بگردند و پس از یافتن شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

اقامت و مهاجرت به اسپانیا از طریق کار

اسپانیا به عنوان پنجمین قدرت اقتصادی اروپا دارای اقتصادی پیشرفته و پویا می باشد. همین موضوع سبب شده که مهاجران بسیاری برای کار به این کشور مهاجرت کنند. برای مهاجرت کاری به اسپانیا انواع ویزا های مختلف در نظر گرفته شده است که از این میان می توان به ویزای کار طولانی مدت، ویزای کار فصلی، ویزای Eu Blue Card و ویزای Au Pair اشاره کرد.

قانون کلی برای مهاجرت از طریق کار به اسپانیا داشتن پیشنهاد کاری با جاب آفر از یک کارفرمای آلمانی می باشد. در این روش کارفرما نیز باید مجوز استخدام نیروی خارجی را از دولت اسپانیا دریافت کند. مجوز کار در اسپانیا یک ساله است که در صورت داشتن شرایط لازم می توان آن را تمدید کرد. پس از 5 سال حضور مداوم در اسپانیا افراد می توانند اقدام به اخذ اقامت دائم نمایند.

اقامت و مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

افراد با سرمایه گذاری می توانند شرایط مهاجرت به اسپانیا را فراهم کرده و در این کشور زندگی کنند. برای سرمایه گذاری در اسپانیا روش های مختلفی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به خرید ملک، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه، خرید سهام اشاره کرد که تمام این روش ها منجر به اخذ اقامت اسپانیا خواهند شد.

متقاضیان می توانند از طریق سرمایه گذاری اقامت موقت اسپانیا را به دست آورند و پس از آن در صورت حفظ سرمایه گذاری، اقامت خود را تمدید کنند.. پس از 5 سال اقامت مداوم (به صورت حضور در اسپانیا حداقل 6 ماه از سال) متقاضیان می توانند برای اقامت دائم این کشور درخواست دهند.

روش های سرمایه گذاری در اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک

خرید ملک و تمکن مالی یکی از پر طرفدار ترین روش های سرمایه گذاری در اسپانیا محسوب می شود. افراد می توانند با حداقل 500 هزار یورو در اسپانیا ملک خریداری کرده و مهاجرت کنند. در این روش ابتدا به متقاضی یک اقامت دو ساله تعلق می گیرد و پس از آن می توان مجددا این اقامت را 2 سال دیگر تمدید کرد. پس از گذشت 5 سال متقاضی می تواند درخواستد اقامت دائم ارائه دهد. در روش خرید ملک برای اخذ اقامت دائم و تابعیت اسپانیا، متقاضی تا یک مدت مشخصی اجازه فروش ملک خود را نخواهد داشت.  متقاضی باید علاوه بر مبلغ ملک، هزینه های جانبی از جمله مالیات بر ارزش افزوده، هزینه تمبر مالیاتی و مالیات انتقال ملک را نیز پرداخت نماید.

مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی

یکی دیگر از روش های مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری، روش تمکن مالی یا خود حمایتی می باشد. در روش تمکن مالی متقاضی باید برای زندگی در اسپانیا بدون شغل، حداقل 22 هزار یورو برای خود و 10 هزار یورو برای هر یک از اعضای خانواده شان تمکن مالی داشته باشند.

در این روش مهاجرتی تمام اعضای خانواده باید شرط حضور 6 ماهه در اسپانیا را رعایت کنند. دولت اسپانیا پس از تائید شرایط شخص متقاضی برای او و خانواده اش یک اقامت موقت یک ساله صادر می کند. پس از اتمام این اقامت متقاضی می تواند آن را به مدت 2 سال دیگر تمدید کند که پس از گذشت این 3 سال فرد می توان مجددا اقامت خود را تا دو سال دیگر تمدید کند و وقتی اسن اقامت به 5 سال رسید، اقامت فرد به اقامت دائم تبدیل می گردد. متقاضی پس از سال دهم می تواند برای اخذ تابعیت اسپانیا درخواست دهد.

مهاجرت به اسپانیا از طریق خود اشتغالی

ویزای خود اشتغالی اسپانیا که به ویزای فریلنسری نیز معروف است یکی از روش هایی است که شرایط مهاجرت به اسپانیا را فراهم می کند. روش مهاجرتی خود اشتغالی به متقاضیان این امکان را می دهد که بیزینس خود را راه اندازی کنند. اکثر افرادی که با روش فریلنسری به اسپانیا مهاجرت می کنند، در بخش خدمات، ساخت و ساز و یا کشاورزی مشغول به فعالیت می شوند.

متقاضیان اخذ ویزای فریلنسری باید در نظر داشته باشند که نرخ مالیات و قوانین تامین اجتماعی در هر کدام از استان های اسپانیا متفاوت است. بنابراین در صورتی که افراد علاقمند به راه اندازی بیزینس از طریق ویزای خوداشتغالی باشند، بایستی با قوانین مرتبط با استان مورد نظر آشنایی پیدا کنند.

در مورد شرایط مهاجرت اسپانیا و اخذ اقامت از این طریق باید بگوییم که در ابتدا یک اقامت موقت یک ساله به متقاضی داده می شود. این اقامت تا 2 سال دیگر نیز قابل تمدید خواهد بود و در صورت واجد شرایط بودن متقاضی می تواند تمدید شود. با گذشت 5 سال از اقامت در کشور اسپانیا، متقاضی می تواند برای اقامت دائم این کشور اقدام کند. برخی از شرایط اخذ ویزای فریلنسری یا خود اشتغالی اسپانیا به صورت زیر خواهد بود:

  • شهروندی و تابعیت کشور های خارج از اتحادیه اروپا
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • نداشتن سابقه کیفری و جرم و جنایت
  • داشتن اقامت قانونی در صورت حضور در اسپانیا
  • اثبات تمکن مالی مورد نیاز

مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور اسپانیا و اخذ تابعیت این کشور ازدواج با یک شهروند اسپانیایی می باشد. این روش نیز مانند سایر راه های مهاجرتی شرایط خاص خود را دارد. می توان گفت ازدواج راحت ترین و بهترین راه مهاجرت به اسپانیا می باشد. از جمله شرایط اخذ تابعیت اسپانیا از طریق ازدواج این است که ازدواج باید به صورت رسمی شکل بگیرد و مستندات این ازدواج برای اخذ اقامت به اداره مهاجرت اسپانیا ثابت شود.. همچنین فرد اسپانیایی باید دارای شغل و ملک باشد.

زوجین باید ثابت کنند که ازدواج آن ها از روی علاقه بوده و صرفا به خاطر اخذ اقامت و تابعیت نمی باشد. در صورتی که برای مراجع قانونی ثابت شود که ازدواج افراد صرفا برای مهاجرت به اسپانیا بوده است، متقاضی مشمول جریمه سنگینی خواهد شد و حتی ممکن از این کشور اخراج شود. پس از سه سال اردواج با یک شهروند اسپانیایی، همسر خارجی می تواند اقامت دائم اسپانیا را دریافت کند.

تابعیت از طریق ازدواج

مهاجرت به اسپانیا از طریق تولد

یکی دیگر از روش های مهاجرت ب اسپانیا و اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد می باشد. به طور کلی همه کشور های خارجی از قاعده خاک و خون برای ارائه تابعیت به کودکان تازه متولد شده پیروی می کنند. در این میان اسپانیا برای اعطای تابعیت از اصل خون تبعیت می کند؛ به این صورت که کودک تازه متولد شده در اسپانیا زمان تابعیت این کشور را دریافت می کند که یکی از والدین او تابعیت اسپانیایی داشته باشند.

در این روش اهمیتی ندارد که محل تولد کودک کجا باشد؛ در واقع حتی اگر کودک خارج از خاک اسپانیا هم متولد شود تابعیت اسپانیایی خواهد داشت. در مورد نوزادانی که والدین آن ها خارجی بوده ولی مقیم اسپانیا می باشند، باید بگوییم این کودکان پس از یک سال می توانند تابعیت اسپانیا را به دست آورند. به این نکته توجه داشته باشید که والدین کودک تابعیت اسپانیا را کسب نخواهند کرد.

مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی

پناهندگی همواره آخرین راه مهاجرت به کشوری محسوب می شود؛ چرا که خطرناک ترین و پر ریسک ترین روش مهاجرت به اسپانیا و سایر کشور ها می باشد. در صورتی که شخصی به خاطر عقاید مذهبی، سیاسی، جنسیتی، عضویت در گروه های خاص و … در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گیرد، می تواند برای نجات جان خود به کشور دیگری پناهنده شود.

در روش پناهندگی افراد از مسیر های خطرناک و صعب العبور عبور کرده و به صورت قاچاق وارد خاک اسپانیا می شوند. پس از رسیدن به این کشور، پناهندگان باید خود را به پلیس این کشور معرفی کنند و درخواست پناهندگی دهند. پس از آن برای بررسی شرایط پناهجو، دادگاهی برگزار می شود و در صورتی که دلایل و مدارک فرد برای پناهندگی قابل قبول باشد، به او اقامت تعلق می گیرد. لازم به ذکر است به دلیل خطرات موجود در این روش، موسسه مهاجرتی میرداماد هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهدگی ارائه نمی دهد و این بخش صرفا برای آگاهی شما عزیزان می باشد.

هزینه مهاجرت به اسپانیا

همان طور که در بخش های قبلی به آن اشاره کردیم، مسیر های مختلفی برای مهاجرت به کشور اسپانیا وجود دارند که بالتبع هزینه هر کدام از این مسیر ها نیز متفاوت خواهد بود. می توان گفت علاوه بر هزینه هایی که افراد در روش های مختلف مهاجرتی همچون شهریه دانشگاه در مهاجرت تحصیلی، هزینه خرید ملک در روش سرمایه گذاری و … یک سری هزینه های جانبی نیز وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد. هزینه مهاجرت به اسپانیا شامل هزینه هایی همچون هزینه بیمه، ترجمه مدارک، هزینه وکیل، هزینه درخواست ویزا، تمکن مالی و هزینه های زندگی می باشد. در جدول زیر به برخی از هزینه های مهاجرت به ابن کشور اشاره شده است:

آیتم

میزان هزینه

هزینه سالانه بیمه درمانی

500 یورو

هزینه ترجمه مدارک

1000 تا 2000 یورو

هزینه درخواست ویزا

57 یورو

هزینه های مربوط به عوارض

60 یورو

هزینه زندگی و اقامت در اسپانیا

یکی از مواردی که افراد برای مهاجرت به کشور دیگری باید در نظر داشته باشند، بحث هزینه های زندگی می باشد. کشور اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. درباره هرینه های زندگی در این کشور باید بگوییم، اسپانیا از نظر هزینه ای در میان کشور های اروپایی، کشوری معمولی به حساب می آید و هزینه زندگی در اجاره مسکن در آن مقرون به صرفه است. با این حال زندگی در شهر های بزرگی همچون مادرید و بارسلون کمی گران و دشوار خواهد بود. در صورتی که بودجه کمی دارید می توانید در شهر های ارزان تری همچون سویا و یا والنسیا ساکن شوید. نا گفته نماند که اسپانیا از سیستم حمل و نقل عمومی مناسبی برخوردار است و قیمت ارزانی نیز دارد.

به طور کلی هزینه زندگی ماهیانه بدون در نظر گرفتن اجاره مسکن، برای یک نفر مجرد در اسپانیا حدود 610 یورو می باشد. این هزینه ها برای یک خانواده 4 نفره به حدود 2.150 یورو در ماه می رسد. در جدول زیر به برخی از هزینه های زندگی در اسپانیا اشاره می کنیم:

آیتم

میانگین هزینه ماهانه

غذا

70 تا 200 یورو

مسکن

450 تا 1000 یورو

حمل و نقل عمومی

42 یورو

کرایه تاکسی (30 دقیقه)

10 یورو

سیمکارت

20 یورو

خدمات بهداشتی

30 یورو

کرایه آپارتمان کوچک

675 یورو

کرایه آپارتمان متوسط

865 یورو

هزینه اتاق دانشجویی

660 یورو

هزینه زندگی

راحتترین راه مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا به دلایل مختلفی همچون اقتصاد قوی، دانشگاه های معتبر و … طرفداران زیادی برای مهاجرت دارد. به خاطر همین اقتصاد پیشرفته، سرمایه گذاران بسیاری به دنبال راه اندازی تجارت و سرمایه گذاری در این کشور می باشند. اما ممکن است این سوال برای متقاضیان به وجود بیاید که راحت ترین راه مهاجرت به اسپانیا کدام روش است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که راحت ترین روش مهاجرت به کشور اسپانیا برای هر فردی متفاوت است؛ در واقع این مسئله بستگی به شرایط افراد دارد. ممکن است یک متقاضی دارای رزومه تحصیلی خوبی باشد و شرایط سنی لازم را داشته باشد که در این صورت مهاجرت تحصیلی راحت ترین روش مهاجرت برای او خواهد بود. ممکن است شخص دیگری در کنار سطح علمی مناسب، در یک زمینه مهارت و تخصص داشته باشد که برای این شخص مهاجرت کاری مناسب ترین و راحت ترین روش خواهد بود. اما به طور کلی در صورت داشتن سرمایه و تمکن مالی مناسب، راحت ترین روش خرید ملک و اقامت طلایی اسپانیا می باشد که از این طریق می توان پس از چند سال اقامت دائم اسپانیا را نیز اخذ کرد.

مشاور و وکیل مهاجرت به اسپانیا میرداماد

انتخاب کشور اسپانیا برای مهاجرت گزینه مناسبی می باشد که افراد بسیاری طرفدار آن هستند. پروسه مهاجرت و اخذ ویزای اسپانیا ممکن است برای افراد کمی دشوار باشد و متقاضیان باید با تمام قوانین و مقررات کشور اسپانیا و همچنین قوانین مهاجرت به اسپانیا آشنایی داشته باشند. در این مسیر الزامات مختلفی وجود دارد و متقاضی باید مدارک مورد نیاز را تهیه کند که بسته به روش مهاجرتی ممکن است مدارک  و کار های اضافی نیاز باشد. این مسئله می تواند برای فرد طاقت فرسا باشد و همچنین ممکن است در طول فرایند مهاجرت مشکلات زیادی برای پرونده افراد ایجاد شود. این ها همه چالش هایی است که ممکن است افراد با آن ها مواجه شوند.

از این رو بهتر است متقاضیان در بسیاری از موارد از یک وکیل مهاجرتی معتبر بهره مند شوند تا تمام مراحل را با آگاهی کامل سپری کنند. وکیل مهاجرتی از ابتدایی ترین مرحله یعنی بررسی شرایط متقاضی و پیشنهاد بهترین راه مهاجرتی تا مرحله نهایی و اخذ اقامت متقاضی را همراهی کرده و راهنمایی های لازم را به وی ارائه می کند. ما در موسسه مهاجرتی میرداماد با بهره مندی از بهترین و با تجربه ترین وکلا، تمامی خدمات لازم در خصوص مهاجرت به اسپانیا را به شما ارائه می دهیم. به شما این اطمینان را می دهیم که هموار ترین مسیر را برای مهاجرت در اختیار شما قرار خواهیم داد و تا پایان همراه شما خواهیم بود.

مزایا و معایب مهاجرت به اسپانیا

در صورتی که افراد شرایط مهاجرت اسپانیا را داشته باشند، می توانند از مزایای زندگی در این کشور استفاده کنند. مهاجرت به اسپانیا مزایای زیادی برای مهاجران دارد؛ اما این نکته روشن است که هر کشوری معایب و مشکلات خود را دارد و این بستگی به افراد دارد که چه چیز هایی برای آن ها اولویت بیشتری دارد و چه چیز هایی از اولویت کم تری برخوردار بوده و قابل اغماض است. در این بخش می خواهیم به مزایا و معایب مهاجرت به کشور اسپانیا بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

مزایای مهاجرت به کشور اسپانیا

  • مقرون به صرفه بودن زندگی در اسپانیا نسبت به سایر کشور های اروپایی
  • داشتن آب و هوای مدیترانه ای و مطلوب
  • کاربردی بودن زبان اسپانیایی (زبان اسپانیایی در 15 شور دیگر از جمله کوبا، آرژانتین، شیلی و … نیز استفاده می شود)
  • آزادی در دین و مذهب و زندگی ادیان و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر
  • بهره مندی از حمایت های مالی و اجتماعی
  • کسب درآمد یورویی با توجه به ارزش بالای یورو
  • زندگی در کشوری آران و امن با نرخ جرم و جنایت پایین
  • امکان بهره مندی از مراکز بهداشتی و درمانی مجهز
  • استاندارد های بالای زندگی

معایب مهاجرت به کشور اسپانیا

  • جواب گو نبودن دستمزد ها در برابر هزینه های زندگی قشر متوسط (حتی با وجود هزینه های پایین زندگی)
  • وجود تبعیض نژادی در این کشور
  • کم بودن افراد تحصیل کرده در اسپانیا نسبت به سایر کشور های اروپایی
  • وجود فساد مالی در اسپانیا
  • بالا بودن نرخ بیکاری

مدارک لازم جهت اخذ ویزای اسپانیا

متقاضیان برای ورود به خاک اسپانیا نیاز به دریافت ویزای این کشور دارند. برای اخذ ویزای این کشور مدارکی لازم است که افراد باید آن ها را تهیه کرده و به سفارت اسپانیا تحویل دهند. مدارک لازم برای اخذ ویزای این کشور در ادامه آورده شده است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • عکس مناسب پاسپورت
  • مدارک کاری و شغلی
  • نامه تمکن مالی و پرینت گردش حساب متقاضی
  • بیمه مسافرتی
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما به مقصد اسپانیا
  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • واچر رزرو هتل

لازم به ذکر است تمامی مدارک ذکر شده باید به زبان مورد درخواست سفارت ترجمه شوند و در روز انگشت نگاری به سفارت تحویل داده شوند. هزینه انگشت نگاری برای ویزای اسپانیا بین 60 تا 85 یورو خواهد بود. همچنین حداقل پوشش بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن 30 هزار یورو می باشد.

مدارک مورد نیاز

بهترین شهرهای اسپانیا برای مهاجرت و اقامت

یکی از مسائلی که متقاضیان مهاجرت به کشور اسپانیا باید در نظر داشته باشند، این است که می خواهند در کدام شهر اسپانیا اقامت داشته باشند. شاید برای تصمیم گیری در این مورد، افراد به دنبال آشنایی با بهترین شهر های اسپانیا باشند تا بتوانند یک تصمیم درست برای محل سکونت خود بگیرند. جالب است بدانید شهر های اسپانیا مملو از جاذبه های زیبا و معماری های جذاب می باشد. از آن جایی که کشور اسپانیا مدت ها مرکز حکومت هایی همچون امپراطوری روم و عرب ها بوده است، بنا های باستانی و تاریخی زیادی دارد. بهترین شهر های اسپانیا برای زندگی و مهاجرت به قرار زیر می باشند:

  • بارسلون
  • مادرید
  • سن سباستین
  • مالاگا
  • آلیکانته

بارسلون

شهر بارسلون یکی از بهترین شهر های اسپانیا برای مهاجران به شمار می رود. این شهر دارای آب و هوای گرم و متعادل است و زندگی آرامی در آن جریان دارد. هزینه زندگی در بارسلون در مقایسه با سایر شهر های اسپانیا بالا است و در کل شهری گران محسوب می شود. از این رو مناسب افرادی است که تمکن مالایی بالایی دارند.

مادرید

مادرید پایتخت اسپانیا می باشد و یکی از شهر مدرن این کشور محبوب می شود. این شهر امکانات رفاهی مناسبی برای زندگی دارد و استاندارد های زندگی در آن بالا است. همین موضوع سبب شده مهاجران زیادی مادرید را برای زندگی انتخاب کنند. مادرید شهری مدرن است و به شهر تجارت و زندگی شبانه معروف است.

سن سباستین

سن سباستین با عنوان پاریس کوچولو شناخته می شود؛ دلیل انتخاب این لقب برای این شهر نیز معماری های خیره کننده و بنا های تاریخی و زیبای آن می باشد. سن سباستین آب و هوای معتدلی دارد و کیفیت بالای زندگی در این شهر سبب شده افراد زیادی آن را به عنوان مقصدی برای زندگی انتخاب کنند.

مالاگا

مالاگا یکی دیگر از شهر های خوب اسپانیا برای مهاجرت و زندگی می باشد. در این شهر هزینه های زندگی مقرون به صرفه است. کسانی که در دوران بازنشستگی به سر می برند معمولا مالاگا را برای زندگی انتخاب می کنند. این شهر آب و هوای مناسبی دارد و داری سواحلی زیبا می باشد. مالاگا از سیستم حمل و نقل خوبی برخوردار است و در آن غذا ها و نوشیدنی های عالی یافت می شود.

آلیکانته

می توان گفت شهر آلیکانته در مقایسه با بارسلون ارزان ترین شهر برای زندگی در اسپانیا محسوب می شود. از جذابیت های این شهر می توان به سواحل زیبای شنی، آب و هوای گرم مدیترانه ای و خیابان های زیبا اشاره کرد که سبب جذب افراد برای زندگی شده اند.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات لازم در خصوص مهاجرت به اسپانیا مطرح شد و شرایط و هزینه های مهاجرت به این کشور مورد بررسی قرار گرفت. افرادی که شرایط مهاجرت به اسپانیا را دارند می توانند این کشور را به عنوان مقصدی برای زندگی، تحصیل و سرمایه گذاری انتخاب کنند. زندگی در اسپانیا مزایای زیادی به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به آزادی های اجتماعی و مدنی، شرایط مطلوب اقتصادی، آب و هوای مناسب و … اشاره کرد.

در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور زیبا و پیشرفته را دارید و نمی دانید کدام روش برای شما مناسب تر است، توصیه می کنیم با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید.کارشناسان ما با برخورداری از سال ها تجربه و تخصص آماده ارائه بهترین و کامل ترین خدمات حقوقی و مشاوره ای به شما عزیزان می باشند و شما را در تمامی مراحل مهاجرت از اخذ ویزای اسپانیا گرفته تا اقامت در این کشور یاری می کنند. با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره مهاجرت به اسپانیا

بارسلون، مادرید، مالاگا، سن یاستین و آلیکانته جزو بهترین شهر های اسپانیا محسوب می شوند.

بسته به روش مهاجرتی هزینه های مهاجرت به این کشور متغیر خواهد بود که شامل هرینه ویزا، ترجمه مدارک و … می باشد.

خیر؛ دریافت تابعیت اسپانیا تنها از طریق قانون خون امکان پذیر می باشد.

بله؛ افراد می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را همراهشان به اسپانیا ببرند.

هزینه زندگی ماهیانه بدون اجاره مسکن، برای یک نفر مجرد در اسپانیا 610 یورو و برای یک خانواده 4 نفره 2.150 یورو است.

اخبار های مرتبط

ویزای کار اسپانیا

ویزای کار اسپانیا

مهاجرت کاری به کشورهای پیشرفته مخصوصا اتحادیه اروپا در میان افرادی با تجربه کاری حرفه ای، طرفداران زیادی داشته است.

مشاهده

اسکرول به بالا