071-91009294  | 021-88724227  |

اسپانسر ایالتی استرالیا یا اسپانسرشیپ استرالیا چیست؟

اسپانسر ایالتی استرالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مشغول به کار شدن با شرایط خوب، مزایای بسیار زیادی دارد. این که شما بتوانید برای کار اقدام به مهاجرت نمایید همراه با شرایط ویژه ای خواهد بود. در واقع مهاجرت کاری می تواند مسیر زندگی را بهبود بخشد. در این راستا هر کشور قوانین خاص خود را دارد. اسپانسر ایالتی استرالیا یا اسپانسرشیپ ایالتی استرالیا یکی از راه هایی است که به واسطه آن می توان برای اشتغال در این کشور اقدام نمود. اما منظور از اسپانسر ایالتی یا اسپانسر شیپ استرالیا چیست؟

اسپانسر ایالتی استرالیا

کار کردن در هر کشوری مزایای خاص خود را دارد. اگر شما مشغول به کار باشید، می توانید در زمینه شرایط زندگی و آینده زندگی خود اقدامات مهمی را انجام دهید. حتی اگر هدف مهاجرت به استرالیا کار کردن در این کشور نباشد باز هم برای گذران زندگی نیاز به کار در استرالیا احساس می شود. در واقع اگر برای تحصیل در استرالیا هم وارد این کشور شده باشید باید هزینه های زندگی در استرالیا و تحصیل خود را تامین کنید.

البته این روند در زمان دانشجویی قوانین خاص خود را دارد و شما باید برای دریافت کار دانشجویی اقدام نمایید. کار های دانشجویی عموما به صورت پاره وقت ارائه می شوند و شرایط خاصی دارند. فارغ از این مسئله باید توجه داشته باشید که برای کار در استرالیا می توان به راه های مختلفی اقدام نمود. در واقع مدل های هاصی از ویزا های کاری استرالیا وجود دارند که برای حضور در این کشور مناسب هستند.

اسپانسرشیپ استرالیا یا اسپانسر کاری در استرالیا هم ویژگی های خاص خود را دارد و شرایط به خصوصی را برای متقاضیان مهاجرت به این کشور ارائه می دهد. ۷ ایالت در استرالیا وجود دارد که هر کدانم از آن ها با توجه به نیاز های خود می توانند مشاغلی را به متقاضیان ارائه دهند. البته ایالت ها برنامه های خود را به طور مستمر به روز می کنند.

برای دریافت اسپانسرشیپ استرالیا باید قوانین مربوط به آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید. البته قبل از هر چیز باید بدانیم منظور از اسپانسر ایالتی استرالیا چیست؟

منظور از اسپانسرشیپ استرالیا چیست؟!

استرالیا ایالت ها و قلمرو های خاصی دارد. زمانی که یک ایالت یا قلمرو در استرالیا، ظرفیت جداگانه ای را به نسبت دولت این کشور برای کار در گروه کاگران ماهر اعلام می کند، شرایط اسپانسر استرالیا برای کار در این کشور اتفاق می افتد.

در این روند لیستی از کار ها و رشته های مورد نیاز هر ایالت منتشر می شود و شخصی که شرایط را دارد، می تواند برای کار در استرالیا و در نهایت اخذ ویزای استرالیا اقدام نماید. ممکن است شما اشاره ای به روند سیستم امتیاز دهی برای کار در استرالیا داشته باشید.

منظور از اسپانسرشیپ استرالیا چیست؟
منظور از اسپانسرشیپ استرالیا چیست؟

در این روش متقاضی باید با توجه به مولفه های خاصی امتیازی را دریافت نماید تا بتواند مشغول به کار شود. حداقل امتیاز مورد نیاز در این سیستم هم ۶۵ است. با این حال اگر فردی موفق به دریافت امتیاز مورد نیاز در این روش برای کار در استرالیا نشود، می تواند از طریق اسپانسر کاری در استرالیا یا اسپانسر ایالتی استرالیا اقدام نماید.

ایالت ها در استرالیا می توانند از طریق این برنامه از مهاجران ایالتی با مهارت مناسب حمایت لازم را داشته باشند. این افراد می توانند حتی از طریق زیر کلاس های خاصی از ویزا ها برای اخذ اقامت دائم استرالیا هم اقدام نمایند.

بررسی دقیق برنامه اسپانسر ایالتی استرالیا

همان طور که اشاره کردیم در استرالیا ۷ ایالت وجود دارد که هر کدام از ن ها می توانند برای اشتغال به کار در رشته های مورد نیاز خود افرادی را استخدام کنند. با این حال باید توجه داشته باشید که کلاس های خاصی از ویزا تحت تاثیر این برنامه هستند. این ویزا های استرالیا عبارتند از: ویزای ماهر منطقه ای زیر کلاس ۸۸۷،‌ ویزای مهارت زیر کلاس ۴۸۷، ویزای مهارت زیر کلاس ۱۷۶و ویزای حمایت منطقه ای مهارت زیر کلاس ۴۷۵.

البته مدل های دیگری هم از ویزای استرالیا مانند ویزای ۴۹۱ استرالیا وجود دارد که شرایط دیگری دارند. یک نکته بسیار مهم در ارتباط با برنامه اسپانسرشیپ ایالتی استرالیا این است که اگر حتی رشته و شغل شما در فهرست مشاغل ماهر ایالت های مختلف نباشد ولی دولت از شغل شما حمایت کند، باز هم می توانید برای مهاجرت کاری به استرالیا اقدام نمایید.

اما ایالت های استرالیا که شرایط اسپانسر استرالیا را ارائه می دهند عبارتند از: استرالیای غربی، استرالیای جنوبی، ویکتوریا، کوئینزلند، تاسمانیا، کنبرا، استرالیای شمالی و نیوساث ولز.

شرایط اسپانسر استرالیا در ایالت های مختلف

هر ایالت به طور پیوسته شرایط خود را به روز می کند. در این صورت شما با داشتن شرایط مورد نیاز می توانید اشتغال به کار خود را داشته باشید. در واقع مشاغل با به روز رسانی ها می توانند از لیست نیاز های ایالت مورد نظر خارج شوند. در واقع زمانی که دولت تعداد ظرفیت مورد نیاز برای کارگران خود را استخدام می کند، شغل مورد نظر از لیست مشاغل مورد نیاز ایالت های استرالیا خارج می شود.

از این رو شما باید برای این روند اقدامات خود را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهید. توجه داشته باشید که برای هر ایالت پیش شرط های خاصی وجود دارد. در واقع اگر شما تمایل به کار در استرالیا با روند اسپانسرشیپ دارید، باید شرایط ایالت مورد نظر را داشته باشید. در این صورت است که دولت می تواند حمایت خود را از شما برای کار در منطقه مورد نظر اعلام نماید.

مشاغل مورد نیاز ایالت های استرالیا برای اسپانسرشیپ

ما پس از این که اطلاعات دقیقی در ارتباط با اسپانسرشیپ استرالیا اخذ کردیم و متوجه شدیم که اسپانسر کاری در استرالیا چیست؟، باید بدانیم که چه شغل هایی مورد تایید هستند. لیست مشاغل مورد نیاز ایالت های استرالیا توسط دولت ارائه می شود.

با این حال فراموش نکنید که هر کدام از مشاغل می توانند با تکمیل ظرفیت از طریق روند استخدام کارگران ماهر از این لیست خارج شوند. اما در این بخش ببینیم که چه رشته هایی به طور عمومی در لیست مشاغل مورد نیاز ایالت های استرالیا قرار داشته اند؟!

مشاغل مورد نیاز برای اسپانسر ایالتی استرالیا عبارتند از:

  • گروه مهندسی شامل رشته های مهندس شیمی، مهندس مواد، مهندس عمران، مهندس ژئوتکنیک، مهندس سازه، مهندس حمل و نقل، مهندس برق، مهندسی نفت، مهندس هوانوردی، مهندس کشاورزی، مهندس پزشکی، مهندس الکترونیک، مهندس صنایع، مهندس مکانیک، مهندس تولید، مهندس معدن، تکنسین مهندسی، مهندس محیط زیست، مهندس نیروی دریایی، متخصصان مهندسی، مشاور کشاورزی و جنگلدار.
  • گروه حسابداری، اقتصادی و مالی شامل رشته های حسابرس خارجی، آمارگیر، اقتصاد دان، مشاور مدیریت، حسابدار عمومی، حسابدار مدیریتی و حسابدار مالیاتی.
  • گروه هنری شامل رشته های مدیر محیط زیست، طراح رقص، مدیر موسیقی، موسیقیدان، مدیر هنری و مدیر مرکز رفاهی.
  • گروه بهداشتی شامل رشته های مدیر مرکز مراقبت از کودکان، مدیر بالینی پرستاری، دانشمند آزمایشگاه پزشکی، پرتودرمانگر، متخصص پروتز های مصنوعی، کاردرمانگر، آسیب شناس گفتاری، شنوایی شناس و مدیر سازمان بهداشت اولیه.
  • گروه رشته های زیست محیطی عبارتند از رشته های: هیدروژئولوژیست، دانشمند علوم زندگی، بیوشیمیست، بیوتکنولوژیست، گیاه شناس، زیست شناس دریایی، میکروبیولوژیست، جانورشناس، شیمی دان، تکنسین مواد غذایی، مشاور محیط زیست، دانشمند تحقیقات محیطی، دانشمند زیست محیطی، ژئوفیزیکدان، هواشناس و فیزیک دان.
  • سایر رشته های مورد نیاز عبارتند از: معلم دبیرستان، معلمان آموزش ویژه، مدرسان دانشگاه، مشاور مدیریت، معمار، نقشه بردار، دانشمند علوم فضایی، مدیر پروژه ساخت و ساز و مدیر مهندسی.

مزایای دریافت اسپانسر ایالتی استرالیا

اسپانسر ایالتی استرالیا یا اسپانسرشیپ استرالیا مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از مهم ترین مزایای این برنامه به عنوان اسپانسر کاری استرالیا، این است که شما با سایر روش های مهاجرتی برای حضور در این کشور هم می توانید از سیستم اسپانسرشیپ استفاده نمایید.

در واقع اگر شما نتوانید با روش ها و راه های معمول برای اقامت استرالیا یا کار در این کشور اقدام کنید، برنامه اسپانسر کاری در استرالیا گزینه جایگزین بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. به دلیل حمایت دولت و ایالت های مختلف استرالیا از این برنامه شرایط بسیار مناسبی برای آن فراهم می باشد.

مزایای دریافت اسپانسر ایالتی استرالیا
مزایای دریافت اسپانسر ایالتی استرالیا

یکی دیگر از مزایای برنامه اسپانسر کاری استرالیا این است که متقاضی می تواند پس از مدتی برای دریافت اخذ اقامت دائم استرالیا اقدام نماید. افرادی که با استفاده از اسپانسر ایالتی مشغول به کار می شوند، مسیر راحت تری برای اشتغال به کار خود اخذ کرده اند.

ایالت هایی که از متقاضیان کاری حمایت می کنند، حتی در مواردی که مرتبط با زندگی فردی است هم حمایت های خود را ابراز می کنند. به طور مثال برای یافتن محل زندگی و ملک در ایالت استرالیا، یافتن مدرسه و محل آموزش برای کودکان و حتی روند تقویت آموزش زبان انگلیسی هم کمک کننده هستند.

برنامه اسپانسرشیپ استرالیای غربی (پرت)

اسپانسر ایالتی استرالیا برای ایالت های مختلف این کشور است. بر مبنای آن شما می توانید لیست مشاغل مورد نیاز ایالت های استرالیا را دیده و یکی از آن ها را به عنوان ایالت مورد نظر انتخاب کنید. در این بخش ما یک نمونه از ایالت ها را برای اسپانسر کاری در استرالیا ارايه می کنیم.

شرایط اسپانسر در استرالیا برای ایالت استرالیای غربی در ابتدا بر مبنای سن مشخص می شود. شخص باید، سنی بین ۱۸ تا ۴۴ سال داشته باشد. برای استفاده از برنامه اسپانسر کاری استرالیا در این ایالت باید برای ویزای ۱۹۰ و یا ویزای ۴۸۹ اقدام کرد.

نکته بعدی این است که نمره آزمون زبان برای فرد باید حداقل بین ۶ تا ۷ باشد. برای این که بتوانید از این طریق اقدام کنید باید سابقه کار یک سال در استرالیا یا حداقل سه سال خارج از استرالیا داشته باشید. توجه کنید که اگر با ایالت های دیگر استرالیا قرارداد می بندید باید شرایط آن ها را در نظر بگیرید. ممکن است شرایط اسپانسرشیپ استرالیا برای سایر ایالت ها متفاوت باشد.

نتیجه گیری

اگر تمایل مهاجرت به استرالیا دارید، می توانید با استفاده از برنامه اسپانسر ایالتی استرالیا و با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز ایالت های استرالیا اقدامات لازم را به عمل آورید. این روش برای مهاجرت کاری به این کشور مزایای بسیار زیادی دارد. برای مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ استرالیا یا همان اسپانسر ایالتی استرالیا می توانید به موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجو میرداماد در شهر های شیراز و تهران مراجعه نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با اسپانسر ایالتی استرالیا

  1. آیا استرالیا برای مهاجرت کشوری مناسب است؟

    بله استرالیا یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت محسوب می شود.

  2. چه ویزا هایی تحت کلاس اسپانسرشیپ استرالیا هستند؟

    این ویزا ها عبارتند از: ویزای ماهر منطقه ای زیر کلاس ۸۸۷،‌ ویزای مهارت زیر کلاس ۴۸۷، ویزای مهارت زیر کلاس ۱۷۶و ویزای حمایت منطقه ای مهارت زیر کلاس ۴۷۵.

  3. مزایای روش اسپانسرشیپ استرالیا چیست؟

    از مزایای این برنامه می توانبه حمایت همه جانبه دولت، امکان دریافت اقامت دائم و غیره اشاره نمود.

  4. کدام ایالت ها در استرالیا ارائه دهنده روش اسپانسرشیپ هستند؟

    این ایالت ها عبارتند از:استرالیای غربی، استرالیای جنوبی، ویکتوریا، کوئینزلند، تاسمانیا، کنبرا، استرالیای شمالی و نیوساث ولز.

  5. آیا با استفاده از روش اسپانسر ایالتی استرالیا می توان اقامت دائم این کشور را اخذ نمود؟

    بله با این روش می توان برای اقامت دائم اقدام نمود.

  6. آیا از گروه رشته های مهندسی می توان وارد روند اسپاسنرشیپ استرالیا شد؟

    بله گرایش های مختلفی از مهندسی مانند مهندسی برق، مهندسی پزشکی و غیره در این لیست قرار دارند.

  7. شرایط اسپانسرشیپ استرالیا برای تمام ایالت ها یکسان است؟

    خیر هر ایالت شرایط خاص خود را دارد.

  8. چگونه یک شغل از لیست اسپانسر ایالتی استرالیا خارج می شود؟

    در صورتی که ظرفیت استخدام رشته مورد نظر تکمیل شود.

  9. آیا در مسیر ویزای اسکیل ورکر هم می توان برای اسپانسرشیپ استرالیا اقدام نمود؟

    بله این مسیر هم منجر به ورود به روند اسپانسرشیپ می شود.

  10. شرایط اسپانسرشیپ ایالت استرالیای غربی برای متقاضیان چیست؟

    برای این ایالت شرط سن، شرایط  و سابقه کاری، زبان انگلیسی و غیره اهمیت دارد.

  11. اگر رشته شغلی در لیست اسپانسرشیپ استرالیا نباشد باز هم می توان وارد این کشور شد؟

    بله در صورتی که دولت از شما حمایت کند می توان وارد این کشور شد.

 

اسکرول به بالا