071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به استرالیا

اعزام دانشجو به استرالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با اعزام دانشجو به استرالیا صحبت کنیم. با نوجه به این که در این روز ها تب و تاب مهاجرت به کشور های مختلف رو به افزایش است از این رو موسسات بسیاری در زمینه های مختلف مهاجرتی فعالیت می کنند. روند اعزام دانشجو به استرالیا با هدف تحصیل در این کشور انجام می گیرد. در حقیقت برای تحصیل در کشوری جدید، دانشجویان جهت اخذ ویزای نحصیلی اقدام می کنند که البته این کار پس از دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور می باشد. بررسی روش های مختلف مهاجرتی می تواند در زمینه نوع مهاجرت کمک بسیار زیادی به ما کند. بررسی شرایط اعزام دانشجو به استرالیا در این مقاله روند مهاجرت تحصیلی به استرالیا را بهبود می بخشد.

علاوه بر روش مهاجرت تحصیلی به استرالیا در راستای اعزام دانشجو به استرالیا، می توان از روش های دیگری نیز برای مهاجرت به استرالیا اقدام نمود. از جمله روش های مهاجرت به استرالیا می توان به مهاجرت کاری به استرالیا، مهاجرت سرمایه گذاری استرالیا، مهاجرت از ظریق تولد فرزند در استرالیا، مهاجرت از طریق ازدواج در استرالیا و … . هر کدام از این روش های مهاجرتی برای خود شرایطی خاص دارند. برای این که بتوانید در ارتباط با این شرایط اطلاعات لازم را کسب کنید، توصیه می کنیم که به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد با بهره گیری از کارشناسان ماهر و کارآزموده در شهر های شیراز و تهران نمایندگی دارد.

اعزام دانشجو به استرالیا

موسسات بسیار زیادی جهت اعزام دانشجو به استرالیا فعالیت می کنند. اما بهترین کار این است که به یک موسسه معتبر در این زمینه مراجعه نمود. اعتبار موسسات مانند موسسه میرداماد باعث می شود تا روند فعالیت ها در زمینه تحصیل در استرالیا و مهاجرت تحصیلی به استرالیا با سرعت و شرایط عالی انجام شود. در این راستا و برای برررسی شرایط اعزام دانشجو به استرالیا در ابتدا با کشور استرالیا کمی آشنا می شویم. در نهایت در ارتباط با شرایط تحصیل در این کشور صحبت خواهیم نمود. آشنایی با کشور استرالیا در زمینه شرایط زندگی در استرالیا و هزینه های زندگی در استرالیا ما را یاری می دهد.

آشنایی با کشور استرالیا جهت اعزام دانشجو به استرالیا

در این بخش از مقاله به طور مختصری با کشور استرالیا آشنا می شویم. استرالیا کشوری است که در نیمکره جنوبی قرار گرفته است. استرالیا مساحتی به اندازه هفت میلیون و ششصد و هشتاد و شش هزار و هشتصد و پنجاه هزار کیلیومتر مربع وسعت دارد و از این حیث در رتبه ششم جهان قرار گرفته است.

پایتخت کشور استرالیا شهر کانبرا می باشد و این در حالی است که بزرگ ترین شهر این کشور شهر سیدنی استرالیا است. کشور استرالیا جمعیتی بالغ بر بیست و پنج میلیون نفر می باشد. یکی از جذابیت های استرالیا این است که این کشور دارای زبان رسمی نمی باشد اما زبان ملی در آن کشور انگلیسی استرالیایی است. واحد پول در این کشور برای مبادلات مختلف، دلار استرالیا می باشد.

بررسی سیستم آموزشی کشور استرالیا جهت اعزام دانشجو به استرالیا

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با سیستم آموزشی استرالیا صحبت کنیم. این کار برای آشنایی در روند اعزام دانشجو و تحصیل در مدارس استرالیا یا تحصیل در دانشگاه های استرالیا بسیار عالی خواهد بود.

سیستم آموزش عالی استرالیا جهت اعزام دانشجو به استرالیا

سیستم آموزش عالی استرالیا از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بسیاری تشکیل شده است که نقش مهمی در ایجاد نوآوری ، بهره‌وری علمی و مهارت های لازم برای دانشجویان در آینده دارند. صد و بیست و پنج موسسه آموزش عالی در کشور استرالیا به ثبت رسیده است. همچنین چهل و سه دانشگاه در این کشور وجود دارد. چهل تا از دانشگاه های استرالیا، دولتی و دو دانشگاه بین المللی و یک دانشگاه خصوصی است. دانشگاه های استرالیا بیش از یک میلیون دانشجو را ثبت نام کرده اند و در این دانشگاه ها بیش از صد هزار نفر مشغول به کار هستند.

سیستم آموزش عالی استرالیا جهت اعزام دانشجو به استرالیا
سیستم آموزش عالی استرالیا جهت اعزام دانشجو به استرالیا

ارگان های آموزش عالی شامل دانشگاه های استرالیا ، گروه هشت ، شبکه فناوری دانشگاه استرالیا ، دانشگاه های تحقیقاتی نوآورانه ، شبکه دانشگاه های منطقه ای ، شورای آموزش خصوصی و آموزش استرالیا و شورای آموزش عالی خصوصی است.

رتبه ها و اعتبار دانشگاه های استرالیا جهت اعزام دانشجو به استرالیا

کشور استرالیا در میان صد کشور برتر جهان از لحاظ شرایط دانشگاهی قرار دارد. سی و هفت تا از دانشگاه های استرالیا در جدید ترین رتبه بندی جهانی کیو اس، در بین برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. هفت دانشگاه استرالیا در بین صد دانشگاه برتر دنیا قرار دارند و رتبه های در این رنج دارند اما ده دانشکاه برتر دیگر در استرالیا بین سیصد دانشگاه برتر دنیا قرار دارند و رتبه های بین دویست تا سیصد را به خود اختصاص داده اند.

پنج موسسه استرالیا در رتبه بندی آموزش عالی تایمز در بین دانشگاه های بین المللی مقام های بالایی را به خود اختصاص داده اند. اما نکته مهم این است که تحقیقات مشخصه دانشگاه های استرالیا است. در واقع ، برای این که یک موسسه به عنوان یک دانشگاه شناخته شود ، باید حداقل در سه رشته ، مهارت تحقیق با معیار های بالا و با کیفیت بسیار را نشان دهند. این پیش شرط ساختاری گسترش دانش را با ایجاد دانش تعادل می بخشد. استرالیا در زمینه علمی تا جایی پیشرفت کرده است که نزدیک به سه درصد از نتایج تحقیقات جهان را تشکیل می دهد.

سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع (CSIRO) و آژانس ملی علمی استرالیا از بزرگ ترین و متنوع ترین آژانس های تحقیقاتی در جهان هستند که در برخی از زمینه ها در میان یک درصد برتر جهان از لحاظ تحقیق و پژوهش قرار گرفته اند. استرالیا بیش از یک قرن گذشته در رشته های پزشکی ، علوم و ادبیات 15 برنده جایزه نوبل را آموزش داده است. از این رو می توان گفت که اعزام دانشجو به استرالیا همراه با مزیت های بسیاری خواهد بود.

لیست دانشگاه های استرالیا برای اعزام دانشجو به استرالیا

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دانشگاه های استرالیا صحبت کنیم و برخی از این دانشگاه ها را در لیستی برای شما ارائه کنیم. همان طور که گفتیم در کشور استرالیا چهل و سه دانشگاه وجود دارد. همه دانشگاه های استرالیا با بودجه عمومی از “شرایط انتخاب” مبتنی بر ATAR برای پذیرش دانشجویان استفاده می کنند.

دانشگاه های استرالیا برای دانشجویان ارائه دهنده بورسیه های تحصیلی بسیار متنوعی هستند. حال ببینیم چه دانشگاه هایی در استرالیا وجود دارد؟!

از جمله دانشگاه های کشور استرالیا عبارتند از: دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه کانبرا استرالیا، دانشگاه کاتولیک استرالیا، دانشگاه چارلز استورت استرالیا، دانشگاه مک کواری استرالیا، دانشگاه کراس جنوبی، دانشگاه نیوانگلند، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه سیدنی، دانشگاه فناوری ، سیدنی، دانشگاه غربی سیدنی، دانشگاه ولونگوگ استرالیا، دانشگاه چارلز داروین، دانشگاه گریفیت، دانشگاه جیمز کوک، دانشگاه صنعتی کوئینزلند ، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه کوئینزلند جنوبی، دانشگاه فلیندرز، دانشگاه تورن استرالیا، دانشگاه آدلاید استرالیا، دانشگاه استرالیا جنوبی، دانشگاه تاسمانی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه موناش، دانشگاه کرتین، دانشگاه مردوخ، دانشگاه نوتردام استرالیا، دانشگاه استرالیا غربی و … .

بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه های استرالیا برای اعزام دانشجو به استرالیا

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با هزینه های تحصیل در استرالیا برای شما مطالبی را ارائه کنیم. استرالیا کشوری شگفت انگیز برای تحصیل است و تا حدودی هزینه های تحصیل در آن بیشتر از سایر کشور ها می باشد. اما در کل هزینه های تحصیل در دانشگاه های استرالیا کاملا وابسته به مکان زندگی و تحصیل، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی تان دارد.

بر اساس بررسی های انجام شده متوسط شهریه دانشجویان کارشناسی بیست و دو هزار و صد و هفتاد دلار آمریکا می باشد که برای دانشجویان بین المللی این هزینه بیست و دو هزار و هفتصد دلار آمریکا می باشد. هزینه تحصیل برای دانشجویان محصل در مقطع کارشناسی ارشد چهارده هزار و چهارصد دلار آمریکا تا سی و هفت هزار دلار آمریکا متغیر خواهد بود. حال باید ببینم هزینه تحصیل دکترا در استرالیا چقدر است؟!

برای دریافت دکترا در استرالیا می بایست به طور میانگین بین ده هزار و ششصد دلار آمریکا تا بیست و شش هزار و ششصد دلار آمریکا هزینه نمود. دقت داشته باشید که این هزینه ها شامل دوره های دریافت مدارک تحصیلی دامپزشکی یا پزشکی در استرالیا نمی باشد. این دوره ها هزینه های بیشتری دارند.

هزینه دیگری که باید در نظر بگیرید هزینه خدمات دانشجویی و امکانات رفاهی است. هزینه خدمات و امکانات دانشگاهی در دانشگاه های استرالیا متفاوت از هزینه شهریه است و حدودا دویست و نود و هشت دلار در سال خواهد بود. اما می بایست قبل ار حضور در کشور استرالیا و زندگی در استرالیا تمام جوانب را بررسی نمایید.

بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه های استرالیا برای اعزام دانشجو به استرالیا
بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه های استرالیا برای اعزام دانشجو به استرالیا

بررسی شرایط بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های استرالیا جهت اعزام دانشجو به استرالیا

در این بخش از مقاله به بررسی بورسیه های تحصیلی استرالیا می پردازیم. اسکولار شیپ های ارائه شده در استرالیا، بورسیه های تحصیلی داخلی و بین المللی هستند که توسط دولت استرالیا تایید می شود و برای افراد تبعه استرالیا یا دارای پاسپورت استرالیایی و شهروندان سایر کشور ها قابل دسترسی خواهد بود. بورسیه های تحصیلی استرالیا عمدتا برای تحقیق و تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شوند.

چهار گزینه برای دانشجویان بین المللی متقاضی دریافت بورسیه های تحصیلی وجود دارد. اولین مورد کمک هزینه پژوهشی کوتاه مدت برای فارغ التحصیلان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که حداکثر مبلغ آن بیست و چهار هزار و پانصد دلار استرالیا برای مطالعات پژوهشی تا حداکثر شش ماه می باشد. دومین مورد برای توسعه حرفه ای است که حداکثر مبلغ آن هجده هزار و پانصد دلار استرالیا و برای چهار ماه و بیشتر می باشد.

مدل بورسیه بعدی برای آموزش های حرفه ای با ارائه حداکثر شش هزار و پانصد دلار در هر ترم تا دو سال و نیم می باشد. اما دانشجویان بین المللی که به دنبال به دست آوردن بورسیه های کامل تحصیلی یا به عبارتی فول فاند هستند، باید برای بورسیه تحصیلات تکمیلی اندور که حداکثر پانزده هزار دلار در هر ترم برای مدت دو سال کارشناسی ارشد و چهار سال دکترا خواهد بود. توصیه می شود برای کلیه بورسیه ها و بورس های تحصیلی استرالیا زود اقدام کنید.

دریافت ویزای تحصیلی استرالیا جهت اعزام دانشجو به استرالیا

زمانی که در ارتباط با دانشگاه های استرالیا اطلاعات کسب کردید و سپس برای اخذ پذیرش اقدام نمودید، در صورت دریافت پذیرش از دانشگاه ها لازم است تا در مرحله نهایی برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اقدام نمایید. برای دریافت ویزای استرالیا جهت تحصیل در این کشور می توانید با کمک از موسسه میرداماد اقدامات لازم را انجام دهید.

در این روند می توانید به وب سایت مهاجرت استرالیا درخواست خود را ارئه داده و مبلغی به اندازه چهارصد و بیست دلار آمریکا را پرداخت نمایید. در قدم بعدی باید در ارتباط با بیمه های درمانی در استرالیا اقدام کنید که به صورت آنلاین قابل پیگیری است. برای درخواست ویزای استرالیا برای تحصیل در این کشور به مدارک زیر نیاز دارید: تاییدیه ثبت نام در دانشگاه، گذرنامه معتبر، نتایج آزمون زبان انگلیسی، اثبات تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه و … .

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به استرالیا

  1. آیا استرالیا کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله کشور استرالیا با ویژگی های منحصر و شرایط علمی مناسب یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. زبان تحصیل در دانشگاه های استرالیا جهت اعزام دانشجو به استرالیا چیست؟

    در دانشگاه های این کشور زبان تحصیل انگلیسی خواهد بود.

  3. اولین قدم در زمینه اعزام دانشجو به استرالیا چیست؟

    در اولین قدم لازم است تا در ارتباط با دانشگاه های این کشور اطلاع کسب کرد و برای اخذ پذیرش اقدام نمود.

  4. آیا دانشگاه های استرالیا جهت اعزام دانشجو به استرالیا معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های این کشور از لحاظ بین المللی بسیار معتبر هستند.

  5. آیا امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در استرالیا برای اعزام دانشجو به استرالیا وجود دارد؟

    بله دولت استرالیا بودجه های مختلفی را برای بورسیه های تحصیلی دانشجویان اختصاص داده است.

  6. هزینه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های استرالیا چقدر است؟

    برای دریافت دکترا در استرالیا می بایست به طور میانگین بین ده هزار و ششصد دلار آمریکا تا بیست و شش هزار و ششصد دلار آمریکا هزینه نمود.

  7. آیا رنکینگ دانشگاه های استرالیا جهت اعزام دانشجو به استرالیا در جهان مناسب است؟

    بله حدود شانزده دانشگاه این کشور از چهل و دو دانشگاه در رتبه های زیر سیصد دانشگاه های برتر قرار دارند.

  8. چه مدارکی برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا لازم است؟

    از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا عبارتند از: نامه پذیرش، مدرک زبان انگلیسی، نامه تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه و … .

  9. چند مدل بورسیه تحصیلی در دانشگاه های استرالیا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

    برای دانشجویان بین الماللی چهار مدل بورسیه تحصیلی موجود است.

  10. چند دانشگاه در کشور استرالیا وجود دارد؟

    در کشور استرالیا چهل و دو دانشگاه وجود دارد که از میان دو دانشگاه بین المللی هستند.

  11. آیا شرایط تحقیقات در دانشگاه های استرالیا مناسب است؟

    بله در دانشگاه های این کشور تحقیقات و پژوهش حرف اول را می زنند.

اسکرول به بالا