071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به اسلوونی

اعزام دانشجو به اسلوونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با اعزام دانشجو به اسلوونی صحبت کنیم. مهاجرت تحصیلی یکی از روش های مهاجرتی می باشد که بر مبنای آن می توان در دانشگاه مورد نظر خود و در رشته ای خاص مشغول به تحصیل شد. اعزام دانشجو به کشور های مختلف نیز در موسسات بسیاری صورت می گیرد و باید به این نکته توجه داشته باشید که شرایط تحصیل در کشور های مختلف با یکدیگر متفاوت است. حتی برای تحصیل در یک کشور، شرایط دانشگاه های گوناگون با یکدیگر متفاوت خواهند بود. از این رو می باییت با دقت در مسیر مهاجرت تحصیلی پیش رفت.

برای مهاجرت به اسلوونی می توان از روش های مختلفی اقدام کرد که هر کدام از این روش ها دارای شرایط و ویژگی های منحصر به خود هستند. برای مهاجرت به اسلوونی می توان از روش های بسیاری مانند مهاجرت کاری به اسلوونی، مهاجرت سرمایه گذاری به اسلوونی، مهاجرت از طریق تحصیل در اسلوونی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسلوونی، مهاجرت از طریق ازدواج در اسلوونی و … اقدام نمود. برای کسب اطلاعات در ارتباط با هر کدام از این روش های مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

اعزام دانشجو به اسلوونی

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم برای مهاجرت به اسلوونی راه های بسیار زیادی وجود دارد اما اگر تمایل دارید یکی از کم هزینه ترین راه های مهاجرت به اسلوونی را بشناسید باید به اعزام دانشجو به اسلوونی اشاره نماییم. البته کار در اسلوونی و اخذ ویزای کاری اسلوونی هم می تواند جزو یکی از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به اسلوونی باشد. ممکن است که قبلا در ارتباط با اسلوونی اطلاعاتی داشته اید یا مطالبی را کسب کرده اید.

اسلوونی کشوری کوچک در قلب اروپا است که به عنوان یکی از بی نظیر ترین کشور ها در جهان محسوب می شود. کشور اسلوونی را می توان محل دیدار کوه آلپ با دریای مدیترانه دانست که البته بخش اعظم این کشور جنگلی زیبا و جذاب است. این کشور دارای جذابیت های بسیاری است و دارای بیست و چهار هزار گونه جانوری و بزرگ ترین جمعیت خرس های قهوه ای در اروپا می باشد. لیوبلیانا ، پایتخت و بزرگترین شهر اسلوونی ، ارتباطات حمل و نقل و تعداد زیادی از صنعت و مؤسسات علمی و تحقیقاتی را در اختیار مردم قرار داده است.

همین مسئله باعث شده تا شهر لیوبلیانا جمعیت زیاد دانشجویی را به خود جلب کند. هر ساله بیش از  ده هزار ،رویداد فرهنگی در سطح شهر لیوبلیانا از جمله جشنواره های بین المللی تئاتر ، موسیقی و هنری برگزار می شود. شما در این کشور می توانید دوره های تحصیلی بسیاری را پیدا کنید و در دانشگاه های کشور اسلوونی به راحتی تحصیل نمایید. همچنین باید به این نکته اشاره نموده که زندگی در کشور اسلوونی بسیار مقرون به صرفه بوده و هزینه های تحصیل در اسلوونی و زندگی در اسلوونی برای دانشجویان و سایرین بسیار مقرون به صرفه است.

شرایط زندگی دانشجویی در کشور اسلوونی

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط زندگی دانشجویی در کشور اسلوونی صحبت کنیم. حضور دانشجویان در دانشگاه های اسلوونی در سالیان بسیار جذاب بوده و این کشور دانشجویان بین المللی بسیاری را به چشم دیده است. یکی از مزیت های شرایط زندگی در اسلوونی این است که اساتید همیشه وقت اضافی را برای شما دانشجویان خواهند داشت. یکی دیگر از مزیت های مهم زندگی دانشجویی در اسلوونی این است که اکثر اسلوونیایی ها بسته به منطقه ، حداقل به یک زبان خارجی مسلط هستند.

معمولا این افراد به زبان های انگلیسی یا آلمانی و ایتالیایی یا مجارستانی مسلط هستند. در واقع می توان گفت که در صورت زندگی در اسلوونی به عنوان دانشجو مشکلی با مکالمات خود با افراد به زبان انگلیسی نخواهید داشت. در اسلوونی ، می توانید زندگی در خوابگاه های دانشجویی را انتخاب کنید. زمانی که تحصیل در اسلوونی را انتخاب کنید می توانید برای زندگی در این کشور به خوابگاه های دانشجویی با اجاره ماهیانه حدود هشتاد تا صد و پنجاه یورو مراجعه نمایید. البته شما می توانید در آپارتمان های خصوصی زندگی کنید که اجاره آن کمی بیشتر است.

زندگی دانشجویی در کشور اسلوونی
زندگی دانشجویی در کشور اسلوونی

هزینه اجاره این آپارتمان ها در این کشور می تواند از حدود صد و شصت و پنج یورو شروع شود. در پایتخت لیوبلیانا ، گرچه ، قیمت ها حدود بیست درصد بالاتر است ، اما هنوز هم بسیار مقرون به صرفه است. به وعده های غذایی دانشجویی توسط دولت یارانه تعلق می گیرد و هزینه کلی زندگی دانشجو را کاهش می دهد. تقریباً در هشتاد درصد رستوران ها در شهرهای دانشجویی مانند لیوبلیانا ، ماریبور ، سلجه ، کوپر یا کرنج می توانید از مزایای دانشجویی لذت ببرید. مهم تر این است که به عنوان یک دانشجوی در اسلوونی ، تخفیف های زیادی را برای بسیاری از فعالیت ها دریافت خواهید کرد.

بررسی دانشگاه های اسلوونی جهت اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله می خواهیم در ارتباط با دانشگاه های اسلوونی نیز صحبت کنیم و در زمینه اعزام دانشجو به اسلوونی اطلاع داشته باشیم. از جمله دانشگاه های این کشور می توانیم به دانشگاه لیوبلیانا ، دانشگاه ماریبور، دانشگاه پریمورسکا ، دانشکده حفاظت از محیط زیست، دانشکده حقوق اروپا ، دانشکده مطالعات اجتماعی کاربردی، دانشکده تحصیلات تکمیلی ملی و اروپایی، کالج کارآفرینی GEA ، دانشکده عالی بهداشت ، دانشکده عالی فناوری و سیستم، دانشکده بین المللی تجارت و مطالعات اجتماعی، دانشکده بین المللی تحصیلات تکمیلی ژوزف استفان، مدرسه طراحی لیوبلیانا، مرکز مطالعات اروپایی ماریبور، دانشکده عالی اقتصاد، دانشگاه نوا گوريکا ، دانشگاه نوو مستو و … اشاره نمود.

نکته بسیار مهم در ارتباط با اسلوونی این است که کشور اسلوونی در میان چهل کشور برتر جهان با بهترین سیستم های آموزشی در سراسر جهان قرار دارد. مهم نیست که در کشور اسلوونی چه دانشگاه یا دوره ای را انتخاب کرده باشید، برنامه ها و پذیرش ها از طریق یک سیستم متمرکز برگزار می شود. در واقع در این کشور همه چیز به صورت آنلاین و از طریق درگاه وب انجام می شود. این امر هم برای دانشگاه های خصوصی و هم دولتی صدق می کند و دانشجویان بین المللی نیز باید به همین روش در دانشگاه های اسلوونی ثبت نام کنند. سیستم آموزشی پیشرفته اسلوونیایی به دو نوع آموزش تقسیم می شود.

دانشجویان اسلوونیایی و خارجی می توانند تحصیلات عالی خود را هم در یک برنامه علمی و هم در یک دوره حرفه ای پیش ببرند. مورد دوم فرصتی مناسب برای دانشجویانی است که ترجیح می دهند کارهای عملی را انجام دهند و با بازار کار و مشاغل آینده خود آشنا شوند. اسلوونی فقط دارای سه دانشگاه دولتی و کمتر از سی دانشگاه خصوصی است. بیشتر موسسات خصوصی در یک زمینه خاص مانند هنر یا کشاورزی تخصص دارند. دقت کنید که تحصیل کارشناسی در این کشور سه سال زمان می برد و تحصیل کارشناسی ارشد بین یک تا دو سال زمان نیاز خواهد داشت. دوره تحصیلی دکتری در این کشور بین سه تا پنج سال می باشد.

بررسی دانشگاه لیوبلیانا برای اعزام دانشجو به اسلوونی

دانشگاه لیوبلیانا ، که در سال هزار و نصد و نوزده میلادی تأسیس شده است ، قدیمی ترین دانشگاه در جمهوری اسلوونی است. طبق آخرین رتبه بندی ارائه شده این دانشگاه به عنوان یکی از پانصد دانشگاه برتر است و بیش از سیصد برنامه تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد را برای دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه با داشتن پنجاه هزار دانشجو در مقاطع مختلف بزرگترین دانشگاه اسلوونی است و تقریبا شش هزار کارمند و استاد دارد.

بررسی دانشگاه ماریبور برای اعزام دانشجو به اسلوونی

دانشگاه ماریبور دومین دانشگاه بزرگ و قدیمی در جمهوری اسلوونی است. این دانشگاه در سال هزار و نهصد و هفتاد و پنج میلادی تاسیس شده است اما آغاز به کار آن را می توان در اوایل سال هزار و هشتصد و پنجاه و نه میلادی دانست. این دانشگاه شامل هفده دانشکده، خوابگاه های مجهز و یک کتابخانه است.

بررسی دانشگاه پریمورسکا برای اعزام دانشجو به اسلوونی

دانشگاه پریمورسکا که در سال دو هزار و سه میلادی تاسیس شده است و شامل هفت دانشکده، دو پژوهشکده، خوابگاه دانشجویی، کتابخانه و … می باشد. پردیس اصلی دانشگاه در کوپر واقع شده است ، با این حال چندین واحد آموزشی امکانات خود را در سایر مکان ها ، یعنی در Koper و Izola نیز ارائه می دهند.

بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلوونی برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلوونی برای اعزام دانشجو صحبت کنیم و در این باره نکاتی را برای شما ارائه دهیم. بررسی هزینه های تحصیل در زمینه اعزام دانشجو به اسلوونی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در کشور اسلوونی به طور کلی ، شهریه دانشجویان خارجی یعنی شهروندان غیر اتحادیه اروپا بین دو هزار تا چهار هزار یورو است.

شهریه برای تحصیل در رشته پزشکی در اسلوونی برای یک سال تقریبا شش هزار یورو می باشد. یک نکته مهم در ارتباط با تحصیل در اسلوونی وجود دارد که برای دانشجیوان بین المللی خبری خوب است. تحصیل در مقاطع بالا تر یعنی کارشناسی ارشد و دکتری که به عنوان تحصیلات تکمیلی شناخته می شود برای دانشجویان بین المللی به اندازه سایر دانشجویان با ملیت اسلوونیایی است. هزینه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های اسلوونی بین دو هزار تا پنج هزار یورو می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلوونی
هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلوونی

در موارد خاص ، ممکن است شهریه نیازی به پرداخت نداشته باشد. در حقیقت در زمان اقامت اسلوونی برای تحصیل دانشجویان می توانند کمک های مالی دریافت نمایند و یا قبل از شروع تحصیل خود برای دریافت بورسیه تحصیلی اسلوونی اقدام نمایند. دانشجویان همچنین می توانند برای کار در زمان تحصیل در اسلوونی نیز اقدام نمایند. دانشجویان کارشناسی بیست  ساعت در هفته و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری سی ساعت در هفته اجازه کار در اسلوونی دارند.

هزینه تحصیل در دانشگاه لیوبلیانا از سه هزار و سیصد دلار تا شانزده هزار و پانصد دلار در سال متغیر می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه ماریبور از دو هزار دلار تا چهار هزار و پانصد دلار برای دوره کارشناسی و از دو هزار و هفتصد و پنجاه دلار تا چهار هزار و پانصد دلار آمریکا برای دوره های کارشناسی ارشد می باشد. اما هزینه تحصیل یا همان شهریه در دانشگاه پریمورسکا از سه هزار و پانصد دلار تا هفت هزار و ششصد و پنجاه دلار متغیر خواهد بود.

دریافت ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به اسلوونی

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دریافت ویزای تحصیلی اسلوونی صحبت کنیم. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلوونی لازم است تا برای دریافت ویزای اسلوونی جهت تحصیل در این کشور اقدام نمود. دقت کنید که از روش تحصیلی مستقیما نمی توان برای اقامت دائم اسلوونی یا اخذ تابعیت اسلوونی اقدام نمود.

اما برای دریافت ویزای اسلوونی نیاز به ارائه مدارکی است. از جمله این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی، دو قطعه عکس، فرم درخواست ویزا، نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر، بیمه نامه و … .

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به اسلوونی

  1. آیا کشور اسلوونی برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

    بله اسلوونی کشوری امن و مناسب جهت تحصیل و زندگی می باشد.

  2. آیا دانشگاه های اسلوونی دارای اعتبار مناسبی هستند؟

    بله دانشگاه های اسلوونی از اعتبار بسیار بالایی در کل دنیا برخوردار هستند.

  3. در جهت اعزام دانشجو به اسلوونی، امکان دریافت بورسیه تحصیلی می باشد؟

    بله دانشگاه های اسلوونی بورسیه های تحصیلی مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

  4. آیا دانشجویان پس از اعزام دانشجو به اسلوونی  می توانند برای کار در زمان تحصیل اقدام کنند؟

    بله تمامی دانشجویان می توانند برای کار پاره وقت در این کشور مشغول شوند.

  5. آیا تحصیل در دانشگاه های اسلوونی نیاز به شهریه دارد؟

    بله تحصیل در دانشگاه های اسلوونی نیازمند پرداخت هزینه تحصیل است.

  6. هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلوونی در جهت اعزام دانشجو به اسلوونی  چقدر است؟

    شهریه دانشجویان خارجی یعنی شهروندان غیر اتحادیه اروپا بین دو هزار تا چهار هزار یورو است.

  7. آیا هزینه زندگی در اسلوونی برای دانشجویان مناسب است؟

    بله هزینه زندگی در اسلوونی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

  8. چه دانشگاه هایی برای اعزام دانشجو به اسلوونی مناسب هستند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه لیوبلیانا ، دانشگاه ماریبور، دانشگاه پریمورسکا ، دانشکده حفاظت از محیط زیست، دانشکده حقوق اروپا ، دانشکده مطالعات اجتماعی کاربردی و … .

  9. زبان تحصیل در اسلوونی چیست؟

    تحصیل در اسلوونی به زبان های انگلیسی و اسلونیایی امکان پذیر است.

  10. دانشجویان دوره دکتری می توانند چند ساعت در هفته مشغول به کار در اسلوونی شوند؟

    دانشجویان در این دوره می توانند برای سی ساعت در هفته به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند.

  11. قدیمی ترین دانشگاه اسلوونی کدام است؟

    قدیمی ترین دانشگاه اسلوونی دانشگاه لیوبلیانا می باشد.

نظرات کاربران

  • توسط امین
    تاریخ: اسفند 24, 1399
    نفر
    نفر

    درود . میخواستم بپرسم بدون مدرک زبان میشه برای کارشناسی ارشد اقدام کرد یا خیر و این که تحصیل به زبان اسلوونیایی امکان پذیر است یا خیر

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اسفند 25, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی نیاز به ارائه مدرک زبان دارید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا