071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به برزیل

اعزام دانشجو به برزیل

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت تحصیلی و تحصیل در کشوری جدید با دانشگاه ها و رشته های مختلف یکی از روش های مهاجرت می باشد که بر اساس آن متقاضیان تحصیل می توانند برای تحصیل در رشته مورد نظر خود اقدام نمایند. برای مهاجرت تحصیلی هدف اولیه شناخت دانشگاه های مورد نظر است و در این زمینه لازم است تا برای شناخت هر جه بیشتر اقدام شود. در ادامه لازم است تا دانشجویان بتوانند با شرایط تحصیل و رشته مورد نظر خود آشنا شده و برای پذیرش تحصیلی اقدام نمایند. دس از پذیرش تحصیلی هدف اخذ ویزای تحصیلی برای مقصد مورد نظر است. با این توضیحات در این مقاله ما در ارتباط با اعزام دانشجو به برزیل صحبت خواهیم کرد.

علاوه بر اعزام دانشجو به برزیل و تحصیل در برزیل که بحث و هدف ما در این مقاله است، قصد داریم در ارتباط با روش های مهاجرت به برزیل این نکته را ذکر کنیم که برای مهاجرت به این کشور و حضور در برزیل راه های مختلف بسیاری وجود دارد. از جمله راه های مهاجرت به برزیل می توان به مهاجرت کاری به برزیل، مهاجرت سرمایه گذاری به برزیل، مهاجرت از طریق تولد فرزند در برزیل،‌ مهاجرت از طریق ازدواج در برزیل، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در برزیل و … اقدام نمود. برای اطلاع از روش های مهاجرتی و شرایط مخصوص به هر کدام می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

اعزام دانشجو به برزیل

بزرگترین کشور در آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین برزیل است که حدودا هشت و نیم میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد و بیش از دویست و هشت میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است. از این رو برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و ششمین کشور پرجمعیت جهان می باشد. برزیل کشوری بسیار فرهنگی و از نظر اخلاقی متنوع است و یک مقصد عالی برای دانشجویان بین المللی است. برزیل به دلیل فرهنگ جذاب و پر جنب و جوش خود ، که تحت تأثیر انواع سنت ها و تاریخ ها قرار دارد ، مشهور است.

شما می توانید برای تحصیل در برزیل اقدام نمایید. به طور مثال می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل، تحصیل پرستاری در برزیل، تحصیل روانشناسی در برزیل، تحصیل مامایی در برزیل و … اقدام نمایید. البته دقت داشته باشید که علاوه بر تحصیل در برزیل می توان به روش های دیگری نیز برای مهاجرت به برزیل اقدام نمود. از جمله می توانید برای کار در برزیل و یا سرمایه گذاری در برزیل هم اقدام نمایید.

برای سرمایه گذاری در برزیل می توانید به روش هایی همچون ثبت شرکت در برزیل، خرید ملک در برزیل، کارآفرینی در برزیل و … اقدام نمایید. لبته توجه داشته باشید که برای تحصیل در برزیل لازم است تا در ارتباط با زندگی در برزیل و شرایط زندگی در برزیل نیز اطلاعات کافی داشته باشید. این کار باعث می شود تا در ارتباط با هزینه زندگی در این کشور نیز اطلاعات کسب کنید.

اعزام دانشجو به برزیل و دلایل تحصیل در این کشور

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دلایل تحصیل در برزیل صحبت کنیم. سیستم آموزش عالی برزیل از بعضی جهات با بسیاری از کشور های دیگر مشابه است. شما در این کشور می توانید برای مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کنید. در دانشگاه های کشور برزیل رشته های مختلف زیادی ارائه می شود ، که همه با استاندارد بالا و هزینه کم به طرز بسیار مناسبی هستند. در دانشگاه های بزرگتر درجه های زیادی به زبان انگلیسی تدریس می شود ، اما می توانید به زبان پرتغالی هم تحصیل کنید.

دلایل تحصیل در برزیل
دلایل تحصیل در برزیل

اگرچه ممکن است در سیستم آموزش شباهت های این کشور را با سایر کشور ها را تشخیص دهید ، اما تفاوت های قابل توجهی هم در این سیستم وجود دارد. برای تحصیل در دوره کارشناسی می توانید بین چهار تا شش سال زمان بگذارید و پس از فارغ التحصیلی شما واجد شرایط برای کار به عنوان پزشک یا وکالت هستید. علاوه بر آن شما می توانید برای کار در شغل معلمی هم اقدام کتید. مدرک فناوری در این کشور نیز می توانید دو سال زمان بگذارید.

این دوره ها این مهارت را به شما می دهد تا در زمینه های تخصصی مانند کشاورزی یا جهانگردی کار کنید. پس از آن می توانید مدرک تحصیلات تکمیلی یا لاتو سوزو یا مدرک سلفو را دریافت کنید. مدرک senso لاتو نشان می دهد که شما در زمینه موضوعی خاص دانش تخصصی کسب کرده اید. با این وجود ، این امکان را برای شما فراهم نمی کند که بتوانید در مقطع دکتری یا سایر مدارک تحصیلی تدریس کنید. برنامه های MBA به عنوان برنامه های لاتو sensu طبقه بندی شده اند. برای پیشرفت در مقطع دکترا یا تحقیق ، باید یک مدرک سمپوس را دریافت نمایید.

یکی دیگر از مزیت های تحصیل در برزیل این است که دولت کمک های قابل توجهی به آموزش عالی می کند و شهریه تحصیل در دانشگاه های برزیل بسیار مناسب می باشد. در واقع بورسیه های تحصیلی برزیل هم به صورت دولتی و هم به صورت دانشگاهی در دسترس می باشند. این امر باعث می شود که برزیل برای دانشجویان بین المللی بسیار قابل دسترس باشد. در این کشور ترکیبی از دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود دارد و هزینه های شهریه بسته به انتخاب موسسه شما متفاوت خواهد بود.

اکثر دانشگاه ها برنامه های آنلاین را هم برای دانشجویان ارائه می دهد. این کار به عنوان یکی از مزیت های دانشگاه های این کشور محسوب می شود. دقت کنید که در این کشور دانشجویان می تواند به ارائه کار در زمان تحصیل نیز بپردازد. به طور مثال ، دانشجویان علوم و فناوری در برخی دانشگاه ها می توانند یک دوره دوازده هفته ای به عنوان تجربه کار در برزیل با حقوق را انجام دهند. این مدل کار می تواند به عنوان رزومه کاری فرد هم در نظر گرفته شود که گزینه ای بسیار مناسب محسوب می شود. در واقع این امر ثابت می کند که شما مهارت لازم برای کار در یک شرکت را خواهید داشت.

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در برزیل برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله ما به بررسی هزینه تحصیل در برزیل و هزینه زندگی در برزیل و اقامت برزیل می پردازیم. این مسئله به عنوان یکی از مهم ترین مسائل در زمینه تحصیل در برزیل و اقامت برزیل محسوب می شود. زیرا برای شما می تواند همراه با بهترین شرایط باشد. در واقع اطلاع از شرایط زندگی در برزیل می تواند شما را در مسیر درستی به پیش برد و روند زندگی را با جزئيات و شرایط بهتری در دسترس شما به عنوان دانشجو قرار دهد.

دقت داشته باشید که برزیل از Real (R $ یا BRL) به عنوان ارز خود استفاده می کند. در ابتدا در زمینه تحصیل در دانشگاه های این کشور باید گفت که تحصیل در دانشگاه های دولتی برییل راگیان است. دلیل این امر آن است که قانون اساسی فدرال برزیل حق رایگان آموزش عمومی را برای همه دانشجویان تضمین کرده است. البته شما می بایست هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید. اما اگر تحصیل در دانشگاه خصوصی را انتخاب کنید ، باید شهریه خود را بپردازید. مبلغ شهریه تعیین شده به دانشگاه مورد نظر شما بستگی دارد و بسته به انتخاب شما متفاوت خواهد بود.

در کشور برزیل به طور متوسط ​​، شهریه در یک موسسه خصوصی می تواند بین هفت هزار تا چهل و سه هزار دلار متفاوت باشد. نکته بسیار مهم این است که دانشجویان بین المللی می توانند به کمک های مالی دسترسی پیدا کنند که به هزینه های وعده های غذایی ، کتاب ، اسکان و حمل و نقل کمک می کند. اما بیینیم شرایط زندگی در کشور برزیل برای دانشجویان به چه صورت است. دقت داشته باشید که برخلاف سایر کشور ها ، بیشتر موسسات در برزیل اقامت دانشجویی را ارائه نمی دهند. این بدان معنی است که دانشجویان خود می بایست برای مسکن خود اقدام نمایند.

البته شما با تماس با دانشگاه می توانید برای یافتن مسکن از آن ها کمک بگیرید. اجاره یک آپارتمان خصوصی در برزیل می تواند بین هزار تا دو هزار دلار در ماه هزینه داشته باشد. به طور کلی می توان گفت که برزیل یکی از کشور های گران در دنیا است.

شرایط کار دانشجویی در برزیل و اعزام دانشجو

همان طور که اشاره کردیم دانشجویان در این کشور می توانند برای کار در زمان تحصیل اقدام نمایند. در واقع در این کشور فرصت هایی برای دانشجویان بین المللی برای تأمین منابع مالی وجود دارد. البته این مدل کار باعث می شود که دانشجویان در صورت دریافت پیشنهاد اشتغال ، اقامت خود را پس از تحصیل در برزیل داشته باشند. در نهایت این که شما پس از تحصیل هم می توانید ویزای برزیل خود را به ویزای کاری برزیل تبدیل نمایید. با این حال ، تبدیل ویزای برزیل از مدل تحصیلی به ویزای کار برزیل در برخی از زمان ها بسیار طول می کشد ، بنابراین مطمئن شوید که برنامه ریزی خوبی دارید.

کار دانشجویی در برزیل
کار دانشجویی در برزیل

بررسی زبان تحصیل در برزیل و اعزام دانشجو

زبان رسمی کشور برزیل پرتغالی است ، اما زبان های اسپانیایی و انگلیسی هم در شهر های بزرگ این کشور صحبت می شوند. این شانس خوبی برای انتخاب بیش از یک زبان خارجی به شما می دهد. اما در بیشتر دانشگاه های برزیل شرایط تحصیل به زبان انگلیسی هم فراهم می باشد گه شما می توانید این شرایط را براورده کنید. داشتن این استاندارد مورد نیاز به دانشگاه ها امکان اطمینان می دهد که هر دانشجویی که پذیرفته می شود ، می تواند از تحصیلات خود نهایت استفاده را ببرد. اما اگر شما به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشید می توانید در دوره های زبان انگلیسی که توسط دانشگاه ها برگزار می شود هم شرکت نمایید.

معرفی دانشگاه های برزیل و اعزام دانشجو

برزیل دارای سیستم آموزش عالی متنوعی است که دانشگاه های متنوعی را در انواع مختلف دارد. در نتیجه اصلاحات دولت ، دانشگاه های دولتی تمایل دارند بهترین کیفیت آموزش را در برزیل ارائه دهند. نزدیک به سیصد دانشگاه دولتی در برزیل و بیش از دو هزار موسسه آموزش عالی خصوصی در این کشور وجود دارد. موسسات دولتی در برزیل تحت چند دسته قرار می گیرند که عبارتند از: دانشگاه های فدرال، دانشگاه های دولتی، مراکز تحقیقاتی و مؤسسات آموزش عالی فنی تحت اختیار شهرداری.

همه دانشگاه ها دارای کلمات اختصاری (به زبان پرتغالی) هستند و دانشگاه هایی که با UF شروع می شوند دانشگاه های فدرال هستند. دانشگاه های برزیل به طور مداوم در بین بهترین های آمریکای لاتین قرار دارند. البته دانشگاه های زیادی هم در این کشور بین هشتصد دانشگاه برتر دنیا قرار کرفته اند.

از جمله دانشگاه های برتر برزیل برای سال دو هزار و بیست میلادی می توان به دانشگاه زیر اشاره نمود: دانشگاه سائوپائولو با رتبه دویست و پنجاه و یک، دانشگاه کمپیناس با رتبه پانصد و یک، دانشگاه فدرال میناس گرایس با رتبه ششصد و یک، دانشگاه فدرال ریو گراند دو سول با رتبه ششصد و یک و دانشگاه فدرال سانتا کاتارینا  با رتبه هشتصد. این دانشگاه ها رشته های مختلفی را برای تحصیل دانشجویان علاقه مند ارائه می دهند.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به برزیل

  1. آیا برزیل کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله کشور برزیل برای زندگی و تحصیل دارای شرایط بسیار مناسبی است.

  2. مقاطع تحصیلی برای اعزام دانشجو به برزیل چیست؟

    مقاطع تحصیلی عبارتند از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری.

  3. زبان تحصیل برای اعزام دانشجو به برزیل چیست؟

    در این کشور هم می توان به زبان انگلیسی  و هم به زبان های پرتغالی و اسپانیایی تحصیل نمود.

  4. آیا دانشگاه های برزیل برای اعزام دانشجو به برزیل مناسب هستند؟

    بله دانشگاه های برزیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به عنوان دانشگاه های معتبر آمریکای لاتین محسوب می شوند.

  5. چند مدل دانشگاه دولتی برای اعزام دانشجو به برزیل موجود است؟

    از جمله دانشگاه های دولتی در برزیل هبارتند از: دانشگاه فردال، دانشگاه دولتی، مراکز تحقیقاتی و مؤسسات آموزش عالی فنی تحت اختیار شهرداری.

  6. آيا برای اعزام دانشجو به برزیل امکان کار در زمان تحصیل موجود است؟

    بله دانشجویان می توانند در این کشور برای کار در زمان تحصیل نیز اقدام نمایند.

  7. آیا در جهت اعزام دانشجو به برزیل می توان برای بورسیه تحصیلی اقدام نمود؟

    بله بورسیه های تحصیلی هم از طرف دانشگاه های این کشور و هم از نظر دولتی در دسترس می باشند.

  8. هزینه تحصیل برای اعزام دانشجو به برزیل چقدر است؟

    هزینه تحصیل برای دانشگاه های خصوصی از هفت هزار دلار شروع می شود.

  9. آیا زندگی در برزیل برای اعزام دانشجو به برزیل کم هزینه است؟

    خیر برزیل یکی از گران قیمت ترین کشور ها برای زندگی است.

  10. کمک های مالی به دانشجویان در برزیل چه مزیت هایی دارند؟

    این کمک های مالی به هزینه های وعده های غذایی ، کتاب ، اسکان و حمل و نقل کمک می کند.

  11. دانشگاه های برتر برزیل برای اعزام دانشجو به برزیل کدام هستند؟

    این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه سائوپائولو، دانشگاه کمپیناس، دانشگاه فدرال میناس گرایس، دانشگاه فدرال ریو گراند دو سول و دانشگاه فدرال سانتا کاتارینا.

اسکرول به بالا