071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به دانمارک

اعزام دانشجو به دانمارک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

هدف ما در این مقاله صحبت و ارائه نکات در ارتباط با اعزام دانشجو به دانمارک می باشد. برای مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو لازم است تا در ابتدا در ارتباط با کشور مقصد و دانشگاه های آن اطلاع پیدا کنید. اطلاع از دانشگاه ها و رشته های تحصیلی در روند اخذ پذیرش کمک کننده خواهد بود. برای دریافت پذیرش از دانشگاه های مختلف در هر کشور می بایست در ارتباط با جزئیات اطلاعات کافی موجود باشد. پس از دریات پذیرش می بایست برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمود. ویزای تحصیلی برای هر کشور دارای شرایط و قوانین خاصی است و مدارک مهمی را نیاز خواهد داشت.

دانمارک یکی از کشور های اروپای است که شرایط زندگی و تحصیل در آن بسیار مناسب می باشد. برای مهاجرت به دانمارک روش های بسیار زیادی وجود دارد. برای هر متقاضی مهاجرت به فنلاند روش ها می توانند با توجه به شرایط فردی متفاوت باشند. از این رو لازم است تا با توجه به نوع روند مهاجرتی در ارتباط با شرایط اطلاع یافت. از جمله روش های مهاجرتی به فنلاند عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به فنلاند، مهاجرت کاری به فنلاند، مهاجرت سرمایه گذاری به فنلاند، مهاجرت از طریق ازدواج در فنلاند،‌ مهاجرت از طریق تولد فرزند در فنلاند، ثبت شرکت در فنلاند، خرید ملک در فنلاند و …. . برای مهاجرت به این کشور می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در شهر های شیراز و تهران مراجعه نمایید.

اعزام دانشجو به دانمارک

همانطور که گفتیم یکی از روش های مهاجرت به دانمارک از طریق مهاجرت تحصیلی به دانمارک و اعزام دانشجو به این کشور می باشد. در کشور دانمارک حدود شش میلیون نفر زندگی می کنند و این کشور به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا شناخته می شود. دانمارک یکی از توسعه یافته ترین کشورهای اجتماعی و اقتصادی در جهان است. این کشور دارای سطح بالایی از زندگی است ، و همچنین در حوزه هایی همچون آموزش ، مراقبت های بهداشتی و حکومت دموکراتیک از رتبه های بسیار بالایی برخوردار است.

با داشتن مؤسسات آموزش عالی از سال هزار و چهارصد و هفتاد و نه میلادی، دانمارک سابقه ارائه آموزش را دارد. موسسات بسیاری در انواع مدل های مختلف در دانمارک وجود دارند. دانشجویان متقاضی تحصیل در دانمارک می توانند برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک، تحصیل روانشناسی در دانمارک، تحصیل پرستاری در دانمارک و … اقدام نمایند. البته نکته قابل توجه این است که برای مهاجرت به دانمارک، تنها راه تحصیل در دانمارک نیست، بلکه شما می توانید از روش های دیگری همچون کار در دانمارک و اخذ ویزای کاری دانمارک هم اقدام نمایید.

البته می توان از روش های مختلف دیگری مانند سرمایه گذاری در دانمارک هم اقدام نمود. بر خلاف برخی کشور ها، دانمارک فواید زیادی برای دانشجویان بین المللی دارد که در نهایت زندگی بهتری را فراهم می کند. دانشگاه های دانمارک دارای اعتبار بسیار بالایی هستند و علاوه بر آن مدارک ارائه شده تحصیلی توسط دانشگاه های این کشور از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. از این رو با داشتن مدرک از دانشگاه های دانمارک هم برای کار در دانمارک و کشور های دیگر و هم برای ادامه تحصیل شرایط بسیار مناسب خواهد بود.

در واقع دانمارک یک معدن طلای آموزش عالی است و پنج دانشگاه در دانمارک تحت رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار دارند. مدرکی که دانشجو در دانشگاه ها یا کالج های دانمارک کسب می کند برای برآورده کردن جنبه های آینده بین المللی شناخته شده و با ارزش خواهد بود. در نهایت این که سیستم آموزشی و امکاناتی که توسط اکثر دانشگاه های دانمارک برای دانشجویان ارائه می شود در سراسر جهان بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

بررسی دانشگاه های دانمارک برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله در جهت باخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک به بررسی دانشگاه های این کشور می پردازیم و نکاتی را در ارتباط با دانشگاه های کشور دانمارک برای شما بیان خواهیم کرد. موسسات آموزش عالی در دانمارک به پنج دسته تقسیم می شوند: آکادمی های تجاری ، کالج های دانشگاه ، موسسات معماری و هنر ، موسسات آموزشی دریایی و دانشگاه ها. هشت دانشگاه در دانمارک وجود دارند که مدرک لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا را اعطا می کنند. از این رو می توان برای تحصیل در مقاطع مختلف به دانشگاه های دانمارک مراجعه نموپد.

دانشگاه های دانمارک
دانشگاه های دانمارک

ابن دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه کپنهاگ ، که مقر آن در کپنهاگ است ، اما دارای شعباتی در فردریبرگ ، تاستروپ ، هلسینگور ، هورسولم و نادبو است، دانشگاه فنی دانمارک ، دانشکده بازرگانی کپنهاگ، دانشگاه اهروش ، که مقر آن در ارس است ، اما دارای شعبه هایی در کپنهاگ و هرنینگ هم می باشد، دانشگاه راسكیلد، دانشگاه آلبورگ ، که مقر آن در آلبورگ است ، اما دارای شعباتی در کپنهاگ و اسبورگرگ نیز هست، دانشگاه جنوب دانمارک ، مقر آن در اودنسه ، و دارای شعبه هایی در کولدینگ ، ساندربورگ ، اسبورگ ، سلاژلز و کپنهاگ و دانشگاه فناوری اطلاعات کپنهاگ .

از جمله موسسات آموزش عالی در دانمارک وجود دارد که معماری و هنر را آموزش می دهند و عبارتند از: آکادمی هنرهای زیبا سلطنتی دانمارک ، آکادمی موسیقی سلطنتی دانمارک، آکادمی سلطنتی موسیقی، دانشکده معماری ارهوس ، دانشکده ملی فیلم دانمارک، کالج طراحی کولدینگ، هنرستان موسیقی ریتمیک، آکادمی ملی موسیقی دانمارک و مدرسه ملی هنرهای نمایشی دانمارک. از جمله آکادمی های تجاری در دانمارک نیز عبارتند از: آکادمی بین المللی کسب و کار IBA، آکادمی تجارت آموزش عالی خاور میانه،‌ آکادمی بازرگانی کپنهاگ، آکادمی تجارت و فناوری دانمارک و .. .

بررسی شهریه و بورس تحصیلی برای اعزام دانشجو به دانمارک

تحصیل در دانمارک آنقدر که فکر می کنید گران نیست. شهریه در دانمارک با توجه به شرایط تحصیل متفاوت است. هزینه تحصیل در دانمارک از شش هزار یورو در سال شروع می شود که از نظر قیمت نسبتاً مقرون به صرفه است. برخی دانشگاه ها یا دانشکده ها همچنین بورس های تحصیلی را بر اساس شایستگی به دانشجویان اعطا می کنند ، زیرا به دنبال دانشجویانی هستند که می توانند به سطح علمی جامعه خود نیز کمک کنند.

دانشجویان بین المللی همچنین می توانند برای برنامه بورسیه تحصیلی Erasmus Mundus اقدام کنند ، که در آن تمام هزینه ها توسط اتحادیه اروپا برای دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه تأمین می شود. این بورس تحصیلی برای  دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در دسترس است. دانشجویان دارای مهارت انگلیسی خوب و سابقه عالی دانشگاهی می توانند برای این بورسیه ها اقدام کنند. بورسیه اراسموس موندس شرایط مناسبی شامل کمک هزینه ماهیانه ، هزینه های مشارکت ، مسافرت و هزینه های دانشجویان را ارائه می دهد.

بورسیه های تحصیلی بسیاری در دانشگاه های دانمارک ارائه می شود. در حقیقت بورسیه های تحصیلی دانمارک دارای شرایط بسیار مناسبی هستند. علاوه بر هزینه های تحصیل برای هزینه های زندگی  در دانمارک نیز نیاز به بررسی شرایط می باشد. براساس گزارش ها ، دانمارک به عنوان یکی از امن ترین و خوشبخت ترین کشورهای جهان در نظر گرفته شده است. گذشته از این ، امکانات درمانی در دانمارک به طور همزمان امکان پذیر و مقرون به صرفه است.

از این رو همه چیز در دانمارک با شرایط مناسبی در دسترس می باشد. اگر شما اهل دانمارک، اتحادیه اروپا یا EEA یا شهروند سوئیس هستید ، می توانید در طول تحصیل بدون هیچ محدودیتی در دانمارک کار کنید ، اما به مجوز کار احتیاج دارید. اگر اهل هرجای دیگری باشید ، می توانید حداکثر بیست ساعت در هفته در طول مدت ترم و به صورت تمام وقت در زمان تعطیلات در دانمارک کار کنید. البته نیاز به مجور کار در دانمارک خواهید داشت. 

زبان تحصیل در دانمارک برای اعزام دانشجو

زمانی که شما قصد تحصیل در کشور جدیدی را داشته باشید باید شرایط مهمی را مورد بررسی قرار دهید. یکی از مهم ترین شرایطی که لازم است به دقت مورد بررسی قرار دهید، زبان تحصیل است. در حقیقت برای بررسی شرایط پذیرش لازم است تا از زبان تحصیل در این کشور آگاهی داشته باشید. در این بخش به همین دلیل ما به بررسی زبان تحصیل در دانمارک می پردازیم. زبان رسمی در کشور دانمارک، دانمارکی است.

برنامه های دانشگاهی در این کشور بیشتر به زبان دانمارکی یا انگلیسی ارائه می شود. اگر به زبان غیر بومی تحصیل می کنید ، باید مدارکی از مهارت زبان خود ارائه دهید. این کار معمولاً با شرکت در آزمون زبان انگلیسی یا ارائه نتایج آزمونه ها مانند نتیجه تافل یا آیلتس انجام می شود. اگر استاندارد مورد نیاز خود را برآورده نکنید ، ممکن است بتوانید یک دوره آموزشی زبان را برای کمک به بهبود خود بگذرانید.

اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله ما در ارتباط با نحوه دریافت پذیرش از دانشگاه های دانمارک صحبت می کنیم. برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور مهم ترین نکته در این است که شما برای دریافت پذیرش مدارک مورد نیاز خود را آماده کنید. این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر، رزومه تخصیلی و شغلی، ترجمه انگلیسی یا دانمارکی از مدارک تحصیلی دوره های قبل،ترجمه کارنامه های سه سال آخر تحصیل و ترجمه ریز نمرات دانشگاهی، توصیه نامه از اساتید، انگیزه نامه، مدرک زبان و … .

اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک
اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک

توجه داشته باشید که مرحله پذیرش از دانشگاه های دانمارک اصلی ترین مرحله در مهاجرت تحصیلی به این کشور است و لازم است تا با دقت صورت گیرد. از این رو شما لازم است تا در تهیه مدارک مورد نیاز دقت بسیاری داشته باشید تا بتوانید پذیرش را از دانشگاه مورد نظر خود دریافت نمایید. پس از دریافت پذیرش با ارائه مداک می توانید برای دریافت ویزای دانمارک خود اقدام نمایید.

اخذ ویزای همراه دانشجویی در دانمارک

اصولا برای افرادی که قصد تحصیل در کشوری حدید مانند دانمارک را دارنید یکی از شرایطی که معمولا سوال برانکیز است، اخذ ویزای همراه برای خانواده می باشد. در حقیقت دانشجویان برای درییافت ویزای همراه دانشجویی دانمارک می توانند درخواست خود را ارائه نمایند. این ویزا دارای مزیت های بسیاری است.

در ادامه با به بررسی مزایای دریافت ویزای همراه دانمارک می پردازیم. در واقع در دانمارک می توان برای همسر و فرزندان نیز ویزای همراه دریافت نمود. اما نکته مهم تر این است که همسر می تواند از حقوق کار تمام وقت برخوردار باشد که یکی از بهترین مزیت ها می باشد. علاوه بر آن مزایای دیکری نیز وجود دارد. فرزندان خانواده تا تعداد دو فرزند بالای پنج سال می توانند از آموزش های رایگان در دانمارک استفاده نمایند. برای این افراد مزیت بعدی این است که درآمد های آن مشمول مالیات نخواهد شد.

اقامت پس از تحصیل در دانمارک

یکی از مسائل مهم و سوالاتی که برای دانشجویان ایحاد می شود این است که شرایط اقامت دانمارک پس از تحصیل یا اخذ پاسپورت دانمارک پس از تحصیل چگونه خواهد بود؟ دانشحویان صرفا با تحصیل در این کشور نمی توانند اقامت دائم دانمارک را دریافت کنند.

اما فرصت مناسب این است که دانشجویان می توانند برای کار در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی دانمارک به ویزای کاری دانمارک اقدام کنند. پس از فارغ التحصیلی دانشحویان می توانند به مدت شش ماه با عنوان ویزای جستحوی کار در این کشور اقامت داشته باشند. در صورت کار در دانمارک پ پنج سال اقامت و پرداخت مالیات می توانند برای اقامت دائم دانمارک اقدام کنند. در نهایت با شرایطی هم می توان برای پاسپورت دانمارک نیز اقدام کرد.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به دانمارک

  1. آيا دانمارک کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله دانمارک یکی از کشور های اروپایی و جزو برترین کشور ها در جهان برای زندگی می باشد.

  2. اولین اقدام برای اعزام دانشجو به دانمارک چیست؟

    اوین اقدام اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشد.

  3. کدام دانشگاه ها برای اعزام دانشجو به دانمارک مناسب هستند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه کپنهاگ، دانشگاه فنی دانمارک، دانشگاه اهروش، دانشگاه راسكیلد، دانشگاه آلبورگ و … .

  4. زبان تحصیل در دانمارک چیست؟

    زبان تحصیل در این کشور دانمارکی و انگلیسی می باشد.

  5. آیا در زمینه اعزام دانشجو به دانمارک امکان دریافت بورسیه تحصیلی می باشد؟

    بله بورسیه های تحصیلی متنوعی برای تحصیل در این کشور موجود می باشد.

  6. آیا با اعزام دانشجو به دانمارک امکان کار در زمان تحصیل موجود می باشد؟

    بله دانشجویان می توانند به صورت نیمه وقت برای بیست ساعت در هفته فعالیت کاری داشته باشند.

  7. آیا پس از اعزام دانشجو به دانمارک امکان اخذ اقامت این کشور موحود است؟

    بله اما باید ویزای تحصیلی به کاری تبدیل شود.

  8. هزینه تحصیل برای اعزام دانشجو به دانمارک چقدر است؟

    هزینه تحصیل از سالی شش هزار یورو شروع می شود.

  9. آیا امکان اخذ ویزای همراه دانشجویی دانمارک موجود است؟

    بله دانشجویان می توانند برای دریافت ویزای همراه اقدام کنند.

  10. مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه های دانمارک چیست؟

    این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر، انگیزه نامه، رزومه، مدارک تحصیلی قبلی ، معرفی نامه استاد، ریز نمرات و … .

  11. مزایای ویزای همراه دانشجویی دانمارک چیست؟

    از جمله بهترین مزایا کار تمام وقت همسر و تحصیل رایگان فرزندان بالا یپنج سال می باشد.

اسکرول به بالا