071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت آذربایجان با خرید ملک

اقامت آذربایجان با خرید ملک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

با توجه به قوانین کشور آذربایجان شما می‌توانید با خرید ملک در کشور آذربایجان اقامت این کشور زیبا و رو به رشد را بدست آورید. املاک می‌توانند به صورت مالکیت مطلق یا مستاجری قابل خریداری باشند؛ اما افراد خارجی که می‌خواهند در کشور آذربایجان ملک خریداری کنند نمی‌توانند زمین خریداری کنند و مالکیت زمین‌های این کشور فقط برای شهروندان این کشور است. در این مقاله درمورد اقامت آذربایجان از طریق خرید ملک صحبت خواهیم کرد.

شرایط عمومی کشور آذربایجان

اقامت آذربایجان با خرید ملک یکی از مورد استقبال‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور توسط ایرانیان است. جمهوری آذربایجان دارای 9.6 میلیون جمعیت است و مساحتی حدود 86.60 کیلومتر مربع دارد که یکی از همسایه‌های شمالی کشور ایران است. کشور آذربایجان در قاره آسیا و در منطقه قفقاز واقع شده است و با کشورهای روسیه، گرجستان و ارمنستان همسایه است. کپایتخت جمهوری آذربایجان شهر زیبا باکو و زبان مردم این کشور ترکی است؛ البته به زبان‌های آذری و روسی نیز در این کشور صحبت می‌شود. واحد پول کشور آذربایجان منات و حدود 89 درصد از مردم این کشور مسلمان‌اند.

کشور آذربایجان طی سال‌های اخیر با افزایش سرمایه خارجی اقتصاد خود را به اقتصادی رو به رشد تبدیل کرده است. در سال 2018 تعداد املاک مربوط به افراد خارجی در آذربایجان به 2850 دستگاه رسیده‌است و این آمار با مقایسه آمار سال 2013 با رشد 53 درصدی روبرو بوده که گویای این رشد در سالهای اخیر می‌باشد. یک نکته بسیار مهم درمورد خرید ملک در آذربایجان این است که وقتی یک فرد خارجی ساختمانی را خریداری می‌کند نمی‌توانند زمین این ساختمان را خریداری کند و فقط ساکنان این کشور می‌توانند زمین را نیز خریداری کنند.

اقامت آذربایجان با خرید ملک

اقامت آذربایجان با خرید ملک

اقامت در آذربایجان با خرید خانه یکی از راه‌های سرمایه گذاری در کشور آذربایجان است. کسانی که می‌خواهند با این روش سرمایه گذاری کنند باید دید باز و آگاهی نسبت به تمام موضوع‌های مربوط به این روش داشته باشند. یکی از موضوع‌های مهم در خرید ملک در آذربایجان بررسی نرخ ریسک مصادره اموال در این کشور است. به این معنا که دولت آذربایجان در صورتی که احساس کند شخص سرمایه گذار ممکن است خطری برای این کشور داشته باشد می‌تواند اقدام به مصادره اموال شخص سرمایه گذار نماید این عدد هرچه بزرگتر باشد خطر ریسک بالاتر می‌باشد.

اگر شما یک فرد خارجی هستید و می‌خواهید در کشور آذربایجان ملک خریداری کنید می‌توانید خانه، ویلا، آپارتمان، املاک تجاری و سایر املاک را به استثنای زمین خریداری کنید. اما اگر قصد خریداری زمین در این کشور را دارید باید حتما اقامت این کشور را داشته باشید. البته در صورت ازدواج با یک فرد تبعه آذربایجان هر زمینی که در زمان ازدواج خریداری شود نصف نصف است و 50 درصد آن برای فرد خارجی است. لازم به ذکر است در صورتی که از هم جدا شوند هیچ زمینی به فرد خارجی تعلق نمی‌گیرد

شرایط خرید ملک در آذربایجان

  • یافتن ملک مناسب، بازرسی ملک و توافق بر سر قیمت و شرایط: فرد خریدار باید از طریق دوستان، آشنایان و یا موسسات املاک اقدام به پیدا کردن ملک و خریداری آن کنند.
  • امضای قرارداد خرید قبل از دفاتر اسناد رسمی: در هنگام خریداری فروشنده باید سند معتبر ملک را به همراه داشته باشد و در دفتر اسناد رسمی فرم مخصوص که شامل قوانین و شرایط مربوط به امور فروش و حقوق طرفین خرید و فروش ملک است را تکمیل نمایند.
  • همراه با مرحله معامله اسناد رسمی ، درخواست برای ثبت دولت در مورد املاک انجام می‌شود.
  • اخذ سند ملکی

علاوه بر اخذ اقامت آذربایجان با خرید ملک شما می‌توانید از راه‌های متفاوتی برای مهاجرت به کشور آذربایجان استفاده کنید. ما در مقاله‌های متفاوتی ثبت شرکت در کشور آذربایجان و دریافت ویزا کار آذربایجان را به طور کامل توضیح داده‌ایم. علاوه بر این اگر شما به تحصیل در خارج از کشور و در کشور آذربایجان علاقه مند هستید به شما مقاله‌های اعزام دانشجو به آذربایجان و برترین دانشگاه های پزشکی آذربایجان را پیشنهاد می‌دهیم.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک

  • کارت شناسایی(پاسپورت، کارت ملی و یا مجوز اقامت موقت)
  • مدارک ملکی که قصد خرید آن را دارید مانند سند خرید یا رسید بانکی.
  • همچنین یک اظهارنامه از جانب اشخاصی که در آپارتمان زندگی می‌کنند.
  • رضایت نامه کتبی از تمامی افرادی که همراه با مالک در خانه مذکور زندگی می‌کند.
  • هزینه ثبت و عقد قرارداد خرید ملک در آذربایجان: ثبت و انجام امضای قرارداد ملک خریداری شده در آذربایجان 80 منات یا 102 دلار آمریکا هزینه دارد. این هزینه در شهر باکو 200 منات یا 254 دلار است.
  • داشتن بیمه و سایر شرایط خرید و فروش ملک در آذربایجان: داشتن بیمه در کشور آذربایجان یکی از ضروریات است و 50 منات یا 64 دلار آمریکا در سال هزینه دارد. پرداخت هزینه‌های مذکور و پرداخت هزینه خرید ملک را می‌بایست از طریق انتقال بانکی انجام دهید و با پول نقد امکان پذیر نیست.
  • مالیات خرید و فروش ملک در آذربایجان: طبق قوانین کشور آذربایجان اگر یک فرد از اتباع خارجی قصد خرید ملک داشته باشد نیازی به پرداخت مالیات ندارد با این وجود اگر پس از خرید ملک در آن سکونت نداشته باشد باید مالیات ملک خود را بپردازد.
  • کمیسیون مشاورین املاک در آذربایجان: میزان حق کمیسیون مشاوران املاک در جمهوری آذربایجان معمولا از حداقل 2 تا حداکثر 4 درصد ارزش کل ملک متغیر است. اتباع خارجی در جمهوری آذربایجان ممکن است برای خرید ملک مجبور باشند تا یک تفاهم‌نامه مشترک شامل یک قرارداد شرایط خرید و فروش و یک قرارداد مربوط به آژانس املاک تنظیم کنند.

شرایط اخذ اقامت آذربایجان با خرید خانه

اقامت آذربایجان با خرید ملک

اقامت آذربایجان با خرید خانه امکان پذیر است و شرایط خاص خود را دارد. اگر شما یک فرد خارجی هستید و می‌خواهید اقامت کشور آذربایجان را بدست آورید؛ باید سرمایه گذاری با حداقل مبلغ 100000 منات یا 59000 دلا آمریکا در بازار املاک کشور آذربایجان انجام دهید.

هزینه زندگی در کشور آذربایجان

اگر می‌خواهید در کشور آذربایجان زندگی کیند با از هرینه زندگی در این کشور و قوانین شهروندی کشور آذربایچان باخبر باشید.

اجاره آپارتمان در هر ماه

  • آپارتمان(1 خوابه) در مرکز شهر 498.39 منات(حدود 292.39 دلار آمریکا)
  • آپارتمان(1 خوابه) خارج از مرکز 259.30 منات(حدود 147.98 دلار آمریکا)
  • آپارتمان(3 خوابه) در مرکز شهر 1035.00 منات(حدود 607.04 دلار آمریکا)
  • آپارتمان(3 خوابه) خارج از مرکز 507.00 منات(حدود 297.36 دلار آمریکا)

مطالعه بیشتر:

مهاجرت به آذربایجان

تحصیل در آذربایجان

تحصیل پزشکی در آذربایجان

قیمت خرید آپارتمان

  • قیمت در هر فوت مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 218.88 منات(حدود 128.38 دلار آمریکا)
  • قیمت در هر فوت مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز 99.94 منات(حدود 58.62 دلار آمریکا)

حقوق و دستمزد

  • میانگین حقوق و دستمزد خالص ماهانه(بعد از مالیات) 449.25 منات(حدود 263.49 دلار آمریکا)
  • نرخ بهره وام در درصد سالانه، برای 20 سال نرخ ثابت 8.44(حدود 4.95 دلار آمریکا)

حمل و نقل

  • بلیط یک طرفه(حمل و نقل محلی) 0.30 منات(حدود. 18 دلار آمریکا)
  • تردد ماهانه(قیمت معمولی) 15.00 منات(حدود 8.8 دلار آمریکا)
  • شروع تاکسی(ترافیک معمولی) 1.84 منات(حدود 1.08 دلار آمریکا)

در این مقاله شرایط اخذ اقامت آذربایجان با خرید ملک و مراحل خرید ملک در جکهوری آذربایجان آشنا شدیم. اگر می‌خواهید به این کشور زیبا با جاذبه‌های گردشگری فراوان مهاجرت کنید با مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید و از طریق سایت ای مهاجرت اطلاعات بیشتری درمورد کشور آذربایجان و جاذبه‌های گردشگری جمهوری آذربایجان بدست آورید.

اسکرول به بالا