071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت تحصیلی اسلوونی

اقامت تحصیلی اسلوونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اسلوونی در همسایگی اتریش، ایتالیا، مجارستان و کرواسی قرار گرفته است. متقاضیانی که عضو شهروندی اتحادیه اروپا نیستند، برای تحصیل در کشور اسلوانی باید ویزای اقامت تحصیلی این کشور را دریافت نمایند. متقاضیان برای اقامت تحصیلی اسلوونی و مهاجرت به اسلوونی باید درخواست خود را به نزدیک ترین کنسولگری ارسال نمایند. شما می توانید با مطالعه این مقاله که توسط کارشناسان مجرب موسسه میرداماد تهیه شده است، پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

سیستم آموزشی اسلوونی دارای ساختار دوگانه می باشد، این ساختار به صورت حرفه ای و آکادمیک می باشد. تحصیلات فنی حرفه ای، توسط کالج های فنی حرفه ای و طی 2 سال تحصیل در مرحله اولیه ارائه می شوند.

شرایط تحصیلات فنی حرفه ای اسلوونی از سال 2004، این دسته از رشته ها را از سال سوم قرار داده است. در این دوره دانشجویان 120 واحد درسی دریافت می نمایند و می توانند تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهند.

تحصیلات آکادمیک توسط دانشگاه های عمومی و خصوصی و یا موسسات آموزشی مستقل که به هیچ ارگانی مرتبط نیستند، برگزار می گردد. دانشگاه ها و دانشکده ها برنامه تحصیلی آکادمیک و حرفه ای را ارائه می دهند و این در حالی است که کالج های فنی حرفه ای تنها به برگزاری دوره های حرفه ای اکتفا نموده اند.

در زیر به رشته هایی اشاره شده است که در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود. جهت دریافت جزئیات بیشتر، بهتر است با مشاورین عمومی رایگان ما از طریق شماره های ذکر شده در سایت ارتباط برقرار نمایید.

هزینه تحصیل در موسسات دولتی برای دانشجویان بومی، تمام وقت و دانشجویان کشور های اروپایی، رایگان است. اسلوونی دارای 4 دانشگاه، 37 دانشکده، 3 آکادمی هنر و 10 موسسه آموزش عالی مستقل می باشد که موسسات خصوصی آن نیز شهرت دارند.

در اسلوونی، دانشجویان می توانند از طریق کار دانشجویی به اشتغال بپردازند. دانشجویان خارجی که در اسلوونی زندگی می کنند، می توانند از طریق برنامه انتقالی دانشجویی با آژانس خدماتی دانشجویی فعالیت کنند.

شرایط اخذ پذیرش دانشگاه های اسلوونی

تقاضا برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در اسلوونی مستقیما به موسسه آموزشی که مایل به تحصیل در آن هستید، ارسال می گردد. موسسه، مدارک ثبت شده و شرایط متقاضی برای پذیرش در دوره مورد نظر وی را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت تایید، نامه پذیرش را برای متقاضی ارسال می کند.

عموما، دانشگاه ها و کالج ها در اسلوونی از متقاضیان می خواهند تا جهت بررسی شرایط آنان، مدارک زیر را پیش از ارسال ثبت نمایند:

  • فرم تقاضای تکمیل شده برای تحصیلات ثانویه: در بیشتر موارد، فرم تقاضا آنلاین پر می شود و به صورت الکترونیکی در سایت موسسه ثبت می گردد. چنانچه مایل به ثبت الکترونیکی فرم نیستید، می توانید فرم را دانلود نموده، تکمیل نمایید و آن را برای موسسه ایمیل کنید.
  • برای تحصیل در مقطع لیسانس دوره اول: کپی مدرک دوره دبیرستان و کپی نتایج حاصل از آزمون ورودی دانشگاه کشور مبدا.
  • برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس دوره دوم: کپی مدرک لیسانس
  • برای تحصیل در مقطع دکترا دوره سوم: کپی مدرک دوره فوق لیسانس
  • مدرک اثبات توانایی فرد در زبان اسلوونیایی.
  • کپی گذرنامه

در تمامی موارد، تمامی مدارک می بایست به صورت رسمی و قانونی ثبت شده باشند و به زبان اسلوونیایی ترجمه گردند.

الزامات زبان برای تحصیل در دانشگاه های اسلوونی

زبان اسلوونیایی، زبان اصلی آموزشی تمامی موسسات این کشور می باشد. بنابراین، چنانچه مایل به تحصیل در مقطع لیسانس هستید، می بایست سطح دانش خود را از این زبان افزایش دهید.

برای تعدادی از رشته ها، مانند آن هایی که به زبان خارجه، ارتباطات و یا آموزش مرتبط است، می بایست تسلط خود را بر این زبان در سال اول افزایش دهید. برای بقیه دوره ها، می توانید تا پایان سال دوم سطح زبان خود را ارتقا بخشید. عموما، می بایست حداقل در سطح B2 به زبان اسلوونیایی مسلط باشید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی در مهاجرت تحصیلی به اسلوونی
شرایط اخذ ویزای تحصیلی در مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی برای شهروندان غیر اروپایی

چنانچه از کشور جهان سوم و یا کشوری می آیید که شهروندان آن احتیاج به اخذ ویزا، جهت ورود به جمهوری اسلوونی دارند و مایل به تحصیل و اقامت در این کشور هستید، نیازمند دریافت ویزای C یا ویزای توریستی، ویزای D یا ویزای طولانی مدت در کنسول گری جمهوری اسلوونی می باشید.

با همین هدف، متقاضی می تواند وارد اسلوونی شده و برای مدت مشخصی (حداکثر 90 روز در دوره 6 ماهه اولین ورود)، به سبب داشتن گذرنامه کشورهایی که نیاز به اخذ ویزا برای ورود به اسلوونی، می توانند در این کشور بمانند.

با اولین ورود به اسلوونی، متقاضی می تواند پس از 90 روز اقامت و با در دست داشتن ویزای نوع D، جهت اخذ مجوز اقامت در اتحادیه مدیریتی اسلوونی اقدام نماید.

چنانچه دارای ویزای اقامت معتبر، از سوی منطقه ای که در توافق نامه شینگن شریک می باشد، می توانید به سبب مجوزی که دارید و مدارک سفر، به اسلوونی وارد شوید و برای حداکثر 3 ماه در آنجا بمانید و تا 6 ماه اجازه ورود به تمامی مناطق عضو اتحادیه شینگن به غیر از منطقه ای که مجوز را صادر نموده است، وارد شوید. در طی 90 روز، می توانید جهت اخذ اجازه اقامت در اسلوونی از طریق سازمان مدیریت این کشور اقدام نمایید.

محدودیت سنی مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

اسلوونی دارای 2 دانشگاه، 36 موسسه و 7 موسسه خود گردان آموزشی می باشد. قوانین مرتبط با تحصیلات عالیه توسط فرمان دولتی تنظیم می گردد. مهم ترین امکانات اعلام شده قانون گذاری جدید به قرار زیر است:

نقش جدید دانشگاه (تغییر از اتحادیه دانشکده های وابسته به دانشگاه یک پارچه) و ایجاد بخش غیر دانشگاهی (موسسات تحصیلات عالی خود گردان) و موسسات دانشگاهی خصوصی.

در دو سال گذشته کالج های دو ساله تبدیل به دانشگاه های آموزشی با ارائه برنامه های 3 ساله شدند و بعضی از دانشکده های بزرگ تبدیل به دانشکده های کوچک تری شدند.

برنامه های تحصیلی که توسط موسسات آموزشی اسلوونی ارائه می شوند، برنامه های 3 تا 4 ساله ای هستند که در نهایت به اخذ مدرک آکادمیک (که تا 6 سال به طول می انجامد) منجر می شود.

تحصیل در مقاطع بالاتر شامل 1 الی 3 سال تمرکز تخصصی بر مسائل و برنامه 2 ساله فوق لیسانس و دکتری می باشد. دوره دکتری حداقل 4 سال به طول می انجامد (2 سال در مقطع دکتری در صورت طی نمودن مقطع فوق لیسانس). تحصیل در مقاطع بالاتر برای دانشجویان داخلی تمام وقت رایگان است. دانشجویان نیمه وقت و فارغ التحصیلان شهریه پرداخت می نمایند.

هیچ گونه محدودیت سنی برای تحصیل در این کشور وجود ندارد و تنها می بایست 16 سال سن را گذرانده باشید؛ اما هرچه دیرتر اقدام به اخذ ویزا نمایید، شانس گرفتن آن کمتر خواهد بود.

شرایط کار و اقامت پس از تحصیل در اسلوونی

همه ساله هزاران دانشجو خارجی وارد دانشگاه ها و کالج های اسلوونی می شوند. تعداد ورودی ها به طور مداوم در حال افزایش می باشد. سطح بالا تحصیلات و شرایط زندگی راحت ویژه اروپا، نه تنها برای فارغ التحصیلان گذشته مدارس و دانشگاه ها، بلکه برای بزرگسالانی که در مشاغل فعلی خود به یک حد عالی رسیده اند، جذاب می باشد.

علت جذب دانشجویان خارجی به اسلوونی

اول به دلیل سطح قیمت؛ شهریه حتی در معتبرترین دانشگاه های اسلوونی و همچنین قیمت اقامت و غذا کمتر از سایر کشور های اروپایی می باشد. به عنوان مثال، یک سال تحصیل در دانشگاه اسلوونیایی حدود 2500 یورو، در دانشکده 1500 یورو، اجاره اتاق از 150 یورو و ناهار از 3 یورو هرینه دارد.

دوم هنگام مراجعه به دانشگاه ها و کالج های اسلوونی، نیازی به قبولی در امتحانات ورودی نیست. ثبت نام بر اساس گواهی پایان دوره متوسطه انجام می شود. دانشجو شدن در اسلوونی در هر سنی به راحتی انجام می شود.

سرانجام، دانشجویان خارجی در اسلوونی می توانند مجوز اقامت دریافت کنند. این واقعاً یک عامل مهم است. اجازه اقامت بلافاصله فرصتی برای کار دانشجویی فراهم می کند، بنابراین، تا حدودی می تواند مخارج و فعالیت خود را در حرفه آینده تأمین کند. برای مقایسه، در بسیاری از کشور های اروپایی دیگر، دانشجویان خارجی فقط ویزا دریافت می کنند که اجازه کار رسمی را نمی دهد.

اجازه اقامت موقت به انواع دانشجویان زیر ارائه می شود:

  • دانش آموزان دبستان و متوسطه.
  • دانشجویان دانشگاه ها، دانشکده ها، دانشکده های فنی، هم به صورت تمام وقت و هم به صورت نیمه وقت (شبانه).
  • دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه ها یا مراکز تحقیقاتی.
  • دانش جویان خارجی برای مدت یک سال اجازه اقامت دریافت می کنند که می تواند براساس مدارک تایید شده ادامه تحصیل در سال آینده خود را تمدید نمایند.

در فوریه 2019 نیروی کار فعال اقتصادی به 884 685 رسید که نسبت به ژانویه 0.4 درصد بیشتر و در فوریه 2018، 3.3 درصد بیشتر بود. در پایان ماه مارس 2019، تعداد افراد بیکار ثبت نام شده 76 533 نفر بود که 5.2 درصد کمتر از ماه فوریه و 5.8 درصد کمتر از مارس 2018 بود. مقایسه بین ساختار بیکاری بین مارس 2018 و مارس 2019 نشان می دهد که نرخ بیکاری برای زنان در مدت 12 ماه به 50.5 درصد افزایش داشته است.

تعداد کارگران مسن یا افراد بیکار به دلیل ورشکستگی کاهش یافته است (به 16.9 درصد). کسانی که اولین بار به دنبال کار (15.5 درصد) و بیکار در دراز مدت (به 50.6درصد) بودند. از نظر گروه های سنی، نرخ بیکاری افراد بین 30 تا 39 سال افزایش یافته است (به 21.7 درصد)، همچنین نرخ بیکاری افراد بین 40 تا 49 سال (به 19.3 درصد) رسید. در مقابل، نرخ بیکاری افراد بین 15 تا 29 سال (به 19 درصد) کاهش یافت، همانطور که این نرخ برای افراد 50 سال و بالاتر (به 40 درصد) نیز اتفاق افتاد.

با سطح تحصیلات، فقط نرخ بیکاری برای افراد دارای تحصیلات ابتدایی افزایش یافته است (به 31.8 درصد)، در حالی که نرخ بیکاری برای افرادی که دارای آموزش متوسطه حرفه ای هستند به 26.1 درصد کاهش یافت، همچنین نرخ بیکاری برای افرادی که دارای آموزش متوسطه فنی و عمومی هستند به 25.3 درصد و نرخ بیکاری برای افراد دارای تحصیلات عالی می باشند به 16.7 درصد کاهش یافته است.

مهاجرت تحصیلی به اسلوونی بدون مدرک زبان

تحصیل در اسلوونی (شینگن، نزدیک اتریش، ایتالیا، مجارستان و کرواسی)، گذرنامه 10 + 2، وقفه ای تا حدود 5 سال، با آیلتس یا بدون آیلتس، دانشجو می تواند به زبان انگلیسی صحبت کند.

دانشجویی که از استرالیا، نیوزیلند، کانادا و ایالات متحده آمریکا می باشند، می توانند برای ویزای تحصیلی اسلوونی اقدام نمایند. زمان پردازش درخواست آن ها تا 3 ماه است.

بر اساس Gigeo از مشاوره IMTP، اگر دانشجویان در دوره دبیرستان انگلیسی خود را به خوبی گذرانده و بالاتر از 75 درصد نمره کسب کرده باشند، نیازی به دادن آزمون IELTS ندارند.

خبر خوب برای چنین دانشجویانی این است که اگر نمره خوبی در انگلیسی داشته باشند، بسیاری از دانشگاه ها در اسلوونی دانشجویان را از آزمون کتبی معاف می کنند؛ که البته بر اساس دانشگاه متغیر است. دانشجو احساس می کند که تحصیل در خارج بدون آیلتس امکان پذیر است، اما داشتن نمره آیلتس همه چیز را راحت تر می کند.

مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی به اسلوونی
مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

مزایای تحصیل در اسلوونی

تحصیل در اسلوونی امروزه هدف متقاضیان غیر اتحادیه اروپا قرار گرفته است. برای اطلاع از مزایای تحصیل در اسلوونی، بهتر است این مقاله را دنبال کنید.

دریافت آموزش با کیفیت بالا

اگرچه این کشور از نظر اندازه کوچک است، اما ممکن است فرصت های بی شماری را برای انتخاب مؤسسه برای ادامه تحصیل فراهم کند. همچنین سه دانشگاه دولتی وجود دارد:

  • دانشگاه لیوبلیانا (University of Ljubljana)
  • دانشگاه ماریبور (University of Maribor)
  • دانشگاه پریمورسکا (University of Primorska)

علاوه بر این، حدود 30 مؤسسه آموزش عالی خصوصی و مستقل دیگر وجود دارد که انواع برنامه های تحصیلی را ارائه می دهند، که بسیاری از آن ها به زبان انگلیسی انجام می شود. دانشگاه ها بسته به اینکه از کجا آمده اید، تحصیل رایگان و هزینه شهریه کم را ارائه می دهند.

کمترین هزینه

دانشجو بودن در اسلوونی مزیت خود را دارد. بیشترین مزیت برای دانشجویان، وعده های غذایی یارانه ای است که در بسیاری از رستوران ها، در سراسر کشور ارائه می شود، به خصوص در شهرها که تعداد دانشجویان بسیار زیاد است؛ مانند لیوبلیانا و ماریبر. دانشجویان با پرداخت نصف یا کمتر از قیمت معمولی از خوردن مواد غذایی با کیفیت لذت می برند.

آشنایی با فرهنگ و زبان متفاوت

اسلوونیایی ها به راحتی ارتباط برقرار می کنند و یکی از بهترین چیزها در مورد آن ها این است که تقریباً همه افراد زبان انگلیسی را روان صحبت می کنند. با این حال، این یک موقعیت خوب است که سعی کنید زبان اسلوونیایی را یاد بگیرید و مهارت های زبان خود را غنی سازید. علاوه بر این، مردم دوست دارند فعال باشند و وقت خود را در طبیعت بگذرانند، بنابراین اگر خیابان ها را در آخر هفته خالی می بینید تعجب نکنید.

کشف ماهیت نفس گیر

اسلوونی یک بهشت واقعی برای دوستداران طبیعت می باشد. رنگ سبز بر کشور حاکم است زیرا نیمی از آن با جنگل پوشانده شده است. فعالیت بدنی بخشی از فرهنگ اسلوونی می باشد و می توانید بسیاری از افرادی را که منتظر تعطیلات آخر هفته هستند برای فرار از سر و صدای شهر و گم شدن در تپه ها و کوه های مجاور ببینید.

امکان مسافرت آسان

اسلوونی با قرار گرفتن بین اروپای مرکزی و شبه جزیره بالکان، نقطه شروع مناسبی برای سازماندهی سفر های مختلف می باشد. همه چیز نسبتاً نزدیک است. از این جا، پایتخت های بالکان به راحتی قابل دستیابی می باشد و می توانید سفری را برای کشف فرهنگ غذا خوردن بورک، باقلوا و آشامیدن نوشیدنی با هم ترکیب کنید.

معایب تحصیل در اسلوونی

با توجه به آن که هر فردی به دنبال تحصیل در اسلوونی می باشد، به آن توصیه می کنیم که نگاهی به ادامه مقاله بیندازد.

گرامر سخت اسلوونی

همانطور که کسی که سعی در یادگیری اسلوونیایی دارد، اما با خانواده زبان های اسلاوی آشنا نیست، چندین مفهوم وجود دارد که در زبان اسلوونیایی کاملاً پیچ و تاب دارد. گرچه اسلوونیایی ها به سرعت “جمع دوگانه” را به عنوان جنبه اثبات خارجی زبان خود ذکر می کنند؛ این اعلامیه ها ناامید کننده می باشند.

مرگ و میر رانندگان

خیلی از رانندگان اسلوونیایی عادت وحشتناکی دارند که از خط خود در گوشه و کنار کور می شوند. هر بار که به بندر، رانندگی می کنند حداقل یک بار در طول سفر (و به طور معمول چندین بار)، به گوشه ای می روند تا یک راننده اسلوونی را که حداقل 50 درصد از ماشین آن ها در کنار جاده است، پیدا شود و مجبور شوند اقدامی برای فرار انجام دهند. این کار همچنین باعث عصبانیت می شود.

عادت “تنفر از همسایه”

در این جا یک وضعیت عجیب و غم انگیز است که به نظر می رسد اسلوونی ها فرکانس غیرمنتظره بالایی از اختلافات همسایگی دارند. ظاهراً حسادت عمیقی وجود دارد.

هزینه های تحصیل و زندگی در اسلوونی

شهریه در اسلوونی بسته به انتخاب موسسه و دوره تحصیلی متفاوت است. دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل خود باید شهریه پرداخت کنند، به جز:

  • شما بورسیه تحصیلی را که توسط وزارت آموزش عالی صادر شده است، دارید.
  • بین مؤسسات آموزش عالی، یکی از متقاضیان، دانشجوی انتقالی است.
  • دانشجو اقامت دائم اسلوونی را دارد و پرداخت کننده مالیات هستند یا حتی اگر والدین آنها مالیات دهنده باشند.
  • شما به یکی از کشورهایی تعلق دارید که اسلوونی با آنها توافق های دو جانبه دارد.

هزینه شرکت در دوره های تحصیلات تکمیلی: شهریه در حدود 1500 دلار در سال برای دوره علوم اجتماعی است و برای برنامه های فنی، علوم طبیعی و هنر سالانه حدود 2000 دلار در سال هزینه دارد.

هزینه تحصیل در کارشناسی ارشد: شهریه حدود 2250 دلار در سال برای دوره علوم اجتماعی است و برای برنامه های فنی، علوم طبیعی و هنر سالانه حدود 3000 دلار در سال هزینه دارد.

هزینه تحصیل در مقطع دکترا: هزینه آن حدود 4500 دلار در سال برای دوره علوم اجتماعی خواهد بود و شهریه در حدود 6000 دلار در سال برای برنامه فنی، علوم طبیعی و هنر است. دانشجویان همچنین حق دارند برای چندین رویداد فرهنگی، کنسرت، ورزش و سایر فعالیت ها تخفیف کسب کنند؛ و برای خرید کوپن مواد غذایی، دانشجویان باید دارای کارت شناسایی دانشجویی باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه های تحصیلی و شهریه در اسلوونی، می توانید با موسسه ما تماس بگیرید و ما خوشحال می شویم که به شما کمک کنیم.

هزینه زندگی و تحصیل به عنوان دانشجو در اسلوونی

در اینجا برخی از هزینه های متقاضی برای تحصیل در بهترین دانشگاه های اسلوونی برای کمک به شما آورده شده است. قیمت ها در سطح کشور به صورت میانگین است، بنابراین می توانید از آنها به عنوان یک راهنما برای برنامه ریزی بودجه خود استفاده کنید.

زندگی در یک خوابگاه دانشجویی در اسلوونی ارزان تر از زندگی در خوابگاه های خصوصی است، با این حال، به این معنی است که شما یک اتاق را شریک می شوید.

هزینه اجاره مسکن در اسلوونی
هزینه اجاره مسکن در اسلوونی

هزینه دیگری که ممکن است با آن روبرو شوید حمل و نقل در سطح شهر است. پیاده روی، ارزانترین راه برای چرخیدن در شهر می باشد، اما برای مسافت های طولانی تر ممکن است مدتی طول بکشد.

گزینه دیگر خرید یک دوچرخه قدیمی است. بسته به جایی که خریداری می کنید، قیمت ها در حدود 30 تا 50 یورو است. اطمینان حاصل کنید که یک قفل دوچرخه نیز خریداری می کنید، زیرا سرقت دوچرخه در اسلوونی بسیار رایج می باشد. همچنین می توانید در تمام شهرهای دانشگاه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

هزینه حمل و نقل در شهر های مختلف اسلوونی
هزینه حمل و نقل در شهر های مختلف اسلوونی

دانشجویان عمدتا در رستوران ها با استفاده از ژتون ها، غذا می خورند، بنابراین قیمت ها واقعا ارزان هستند. با این حال، قیمت ها بین شهرها و رستوران ها متفاوت است. جمهوری اسلوونی برای هر وعده غذایی 2.63 یورو سهیم است و بقیه هزینه توسط دانشجو پرداخت می شود. بالاترین قیمتی که دانشجو با استفاده از ژتون مواد غذایی می پردازد 4.37 یورو و کمترین قیمت آن 0 یورو (ساندویچ) است.

از آنجا که رستوران ها چنین خدماتی را برای دانشجویان ارائه می دهند، اکثر آنها در خانه آشپزی نمی کنند. اگر تصمیم دارید این کار را انجام دهید، در اینجا برخی از قیمت های معمولی سوپر مارکت ها ذکر شده است:

هزینه زندگی در اسلوونی
هزینه زندگی در اسلوونی

در صورتیکه با خواندن مقاله همچنان برای شما سوالی مبهم وجود داشت، می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت با مشاورین عمومی رایگان ما در تهران و شیراز ارتباط برقرار نمایید تا شما را در زمینه تحصیل پزشکی دندانپزشکی در اسلوونی و مهاجرت به اسلوونی راهنمایی نمایند.

اسکرول به بالا