071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت پس از تحصیل

اقامت پس از تحصیل

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مقدمه‌
بسیاری از افراد برای اهداف مختلف به کشورهای گوناگون‌ مهاجرت می‌کنند. ادامه تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و مواردی از این قبیل، از جمله دلایل مهاجرت افراد است. ما در این مقاله قصد داریم تا قوانین اخذ اقامت پس از تحصیل را مورد بررسی قرار دهیم. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت اطلاعات منحصر به فرد و متناسب با شرایط خود جهت اخذ اقامت پس از تحصیل، به مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد مراجعه کرده و با کمک کادر مجرب، بهترین تصمیم را اتخاذ کنید‌.

قوانین اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور فرانسه

برای دریافت کارت شهروندی این کشور، پس از اتمام تحصیل خود مجوز ماندن ندارید. بهتر است که اگر قصد اقامت دارید در حین تحصیل به دنبال کار مناسب باشید چرا که شما با استفاده از یک قرارداد کاری معتبر، می‌توانید در این کشور اقامت داشته باشید؛ اما لازم است که ابتدا از این کشور خارج شوید و بار دیگر از طریق ویزای کاری به آن ورود پیدا کنید.

اقامت پس از تحصیل

قوانین کشورهای آسیایی و غربی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا

کشورهای آسیایی مانند: مالزی، چین و … این امکان را به شما می‌دهند که پس از تحصیل بتوانید برای اخذ اقامت خود، اقدامات لازم را در زمانی مشخص انجام دهید.

کشورهای غربی نظیر: کانادا، آمریکا، انگلستان و… پس از تحصیل، مدت زمان تقریبی ۶ ماه را برای شما در نظر می‌گیرند تا بتوانید از طریق اشتغال و کسب ویزای کار در این کشورها اقامت بلند مدت کسب کنید.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا مسیر اقامت سخت‌تر و مراحل پیچیده‌تری دارند؛ آمریکا، استرالیا، نیوزلند و دیگر اعضای این اتحادیه، برای تحصیل مراحل سختی مثل معدل بالا، رزومه خوب، مدرک زبان و تمکن مالی را در نظر می‌گیرند؛ به همین دلیل است که سطح علم و دانش در این کشورها بسیار بالا بوده و مدارک دانشگاهی آن‌ها معتبر هستند. شما در این کشورها اجازه کار موقت در حین تحصیل را دارید و در این زمان می‌توانید یک کار مرتبط پیدا کرده و اقامت شهروندی را کسب کنید.

قوانین مهاجرتی کشور هلند

یکی از کشورهای پرمخاطب جهت تحصیل، کشور هلند است. از قوانین اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور، می‌توان به داشتن مدرک زبان اشاره کرد. به شما توصیه می‌شود تا در زمان تحصیل خود، به زبان هلندی مسلط شوید چرا که در این صورت امکان اشتغال و پس از آن امکان اقامت از طریق کار برای شما افزایش پیدا خواهد کرد.

قوانین کشور آلمان

در آلمان عاشق شوید! یکی از راه‌های کسب اقامت دائم در این کشور، ازدواج با شهروندان آلمانی است. اگر در این شهرِ مهاجرپذیر، به تحصیل در رشته‌های فنی مشغول شوید امکان اشتغال شما بیشتر می‌شود. پس از اتمام تحصیل خود در این کشور، شما ۱۸ ماه فرصت خواهید داشت تا مشغول به کار شوید و اقامت خود را تمدید کنید. سعی کنید تا در طول اقامت خود یک شهروند خوش حساب در پرداخت مالیات باشید تا برای دریافت اقامت به مشکل برنخورید. شما می‌توانید با دریافت کارت آبی اروپا، به کار کردن در خارج از آلمان و کشورهای عضو اتحادیه بپردازید و به مدت ۱ سال خارج از آلمان بمانید.

اقامت پس از تحصیل

قوانین مهاجرت در انگلستان

شما بعد از اتمام تحصیل خود، می‌توانید از طریق دعوت‌نامه کاری برای اقامت اقدام کنید. برای این کار، دستمزد شما باید مبلغی بیش از آنچه که قرار است برای مالیات بپردازید در نظر گرفته شود. این کار به نوعی تضمین مالی و عدم خرج اضافی برای دولت به شمار می‌رود. داشتن ویزای TIER2 امکان کار کردن تمام وقت و اقامت ۵ ساله را برای شما فراهم می‌کند که یکی از موارد لازم جهت دریافت آن، داشتن مدرک زبان است.

امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در سنگاپور

فرصت طلایی کار در سنگاپور را از دست ندهید. این کشور آسیایی، رتبه اول موقعیت شغلی پس از تحصیل را به خود اختصاص داده است. شما در مدت زمان ۱۲ ماه پس از تحصیل خود، زمان دارید تا شغل مورد نظرتان را پیدا کرده و برای اخذ اقامت اقدامات لازم را انجام دهید.

قوانین هنگ کنگ

فارغ التحصیلان حسابداری و امور مالی در هنگ‌کنگ خیالشان از دریافت اقامت به میزان بسیار زیادی راحت است. در این کشور ۱۲ ماه بدون نیاز به مدرک خاصی، فرصت دارید تا بتوانید شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و برای اخذ اقامت اقدام کنید.

قوانین بریتانیا

کسب اقامت در کشور بریتانیا یک فرصت بی‌نظیر است. باید خیلی بد شانس باشید که در این کشور با مدت زمان دو ساله‌ای که پس از تحصیل برای پیدا کردن در نظر گرفته شده، کار مورد نظر خود را پیدا نکنید!

قوانین اقامت پس از تحصیل در ایرلند

کشور ایرلند، با در نظر گرفتن مدت زمان ۱۲ ماه برای مدرک تحصیلی کارشناسی و ۲۴ ماه برای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، یکی دیگر از کشورهای پر مخاطب برای دریافت اقامت است.

کشور استرالیا

این کشور، گزینه مناسب دیگری است که به افراد فارغ التحصیل در شغل و حرفه‌های خاص اجازه ۱۸ ماه و به رشته‌های عمومی‌تر مثل مهندسی پزشکی، کشاورزی و… بین ۲ تا ۴ سال زمان می‌‌دهد تا شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و برای دریافت اقامت اقدام کنند.

اقامت پس از تحصیل

جمع‌بندی

هر کشور بنابر قوانین خاص خود به افراد مهاجر اجازه کسب اقامت و کارت شهروندی را می‌دهد. اخذ این اقامت در کشورهای اروپایی به مراتب سخت‌تر از سایر کشورهاست. نکته مشترکی که در همه کشورها جهت اخذ اقامت وجود دارد این است که: داشتن مدرک زبان انگلیسی در وهله اول و آموختن زبان آن کشور در مرحله‌ بعد، امکان پیدا کردن شغل مناسب را برای شما دوچندان می‌کند. بنابراین سعی کنيد تا به تقويت این دو مورد در حین تحصیل خود بپردازید تا امکان کسب اقامت شما افزایش پیدا کند. در مدت زمان تحصیل خود با دریافت مجوز کار نیمه وقت، تمام تلاش خود را جهت پیدا کردن شغل مناسب و در نتیجه ماندگار شدن در کشور مورد نظر به کار بگيريد. به طور کلی باید گفت که، در کشورهایی که زمان یافتن کار بیشتر در اختیار فارغ التحصیلان قرار می‌گیرد؛ به نسبت، امکان اخذ اقامت پس از تحصیل، بیشتر وجود دارد. به عنوان مثال شما در فرصتی ۲ ساله که کشور بریتانیا در اختیارتان قرار می‌دهد زمان بیشتری برای یافتن شغل مناسب خواهید داشت! موسسه مهاجرتی میرداماد با بررسی سوابق تحصیلی، مدارک زبان و سایر مهارت‌ها، بهترین نحوه مهاجرت را به شما پیشنهاد می‌دهد تا در کشور مقصد، به موقعیت شغلی و زندگی فوق‌العاده‌ای دسترسی پیدا کنید. به حضور ما در این مسیر پرفراز و فرود، دلگرم باشید. کارشناسان موسسه مهاجرتی میرداماد در شعبه‌های مختلف در سراسر ایران آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما در زمینه مهاجرت هستند.

اسکرول به بالا