071-91009294  | 021-88724227  |

بازار کار روسیه

بازار کار روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اقتصاد روسیه در سال های اخیر شاهد رکود اقتصادی بزرگی بوده به صورتی که بازار کار روسیه نیز تحت تاثیر این رکود بزرگ قرار گرفته است. شرکت های غربی در صنایعی مانند ساخت و ساز، توسعه و امور مالی علاوه بر خدمات خرده فروشی و آموزش؛ درگیر هستند. در این مقاله ما در موسسه حقوقی میرداماد قصد داریم تا نکات لازم در مورد شرایط و راه های مهاجرت به روسیه را برای شما بررسی کنیم. حتما مطالعه کنید.

شرایط بازار کار روسیه

در روسیه، خارجیانی که میخواهند کار کنند باید مجوز کسب و کار را از طریق کارفرما دریافت نمایند. چگونه یک فرد میتواند بجای دریافت ویزای ورودی به دنبال کار در روسیه باشد. روند گرفتن ویزا و مجوزهای کار میتواند دشوار باشد و معمولا چند ماه طول بکشد. اکثر مهاجران در روسیه توسط ماموریت های دیپلماتیک شرکت های خارجی کار میکنند ، در حالیکه معلمان توسط مدارس زبان انگلیسی استخدام میشوند.

بسیاری از مدارس فقط مشاغل نیمه وقت ارائه میدهند که به خوبی هم دستمزد نمی دهند، بنابراین معلمان اغلب همزمان در چندین مدرسه مختلف کار میکنند. اغلب اوقات یک تدریس خوب مسیری برای راه اندازی کسب و کار شخصی میباشد.  شما میتوانید شغل معلمی زبان انگلیسی را به صورت آنلاین در روزنامه تایمز مسکو ( یک روزنامه انگلیسی زبان در روسیه) آگهی شده پیدا کنید هنگام پذیرش یک کار در روسیه باید قراردادها در هر دو زبان روسی و زبان مادری( اصلی شخص) تنظیم شود تا در دادگاه های کشور روسیه قابل اجرا باشد.

میانگین درآمد در روسیه

به روز رسانی جدید برای حقوق در روسیه، بر اساس آمار رسمی، بیان می کند که میانگین حقوق ماهانه در جولای 2018؛ 42.413 روبل بود که چیزی حدود 670 دلار آمریکا است. این گزارش با مورد مشابه در سال 2016 دارای تفاوت بسیاری است، هنگامی که میانگین حقوق ماهانه حدود 437 دلار آمریکا بود. در تنها 2.5 سال، حقوق ها در روسیه چیزی حدود 50% افزایش داشته است.

تا حدود زیادی، این امر به علت کاهش در میزان نرخ ارز بین دلار آمریکا و روبل روسیه است، اگرچه ارزش اسمی نیز بالا رفته است. محاسبه میانگین حقوق ها شامل پاداش ها و اضافه کاری، و همچنین مزایای مادی مانند هزینه مسکن یا غذا که برای کارگران فراهم شده است، اضافه می شود.

حقوق ها در پایتخت ها با مناطق متفاوت است. حقوق ها در شهرهایی مانند مسکو یا سن پترزبورگ بسیار بیشتر از مناطق دور افتاده یا حتی در مناطق پایتخت نیز است. در جولای 2018، ساکنان مسکو در ماه به طور متوسط 81.000 روبل ؛(1.285 دلار) کسب کردند، در حالی که در کل منطقه تنها 49.000 روبل ؛(778 دلار) کسب کردند. ساکنان سن پترزبورگ 60 هزار روبل ؛(950 دلار) کسب کردند، در حالی که در منطقه تنها 43 هزار روبل ؛(680 دلار) کسب کردند. کمترین میزان حقوق توسط منطقه فدرال در شما قفقاز است: 26.500 روبل ؛(420 دلار)

میانگین درآمد در روسیه
میانگین درآمد در روسیه

منطقه تازه پذیرفته شده کریمه دارای حقوق های 28.000 روبل در ماه (444 دلار) است. این میزان هنوز بالاتر از اوکراین، میهن قبلی آن است، جایی که میزان حقوق ها در سطح کشور تنها 320 دلار آمریکا در ماه است. در ژانویه 2013، میانگین چک حقوقی در روسیه نزدیک 27 هزار روبل بود. این میزان به نظر کم می رسد، اما حدود 900 دلار آمریکا در آن زمان بود. با بررسی قدرت خرید پول در آن زمان، یک فرد متوسط در روسیه قادر به خرید 40% بیشتر از کالاها و خدمات در سال 2013 نسبت به میزانی که در سال 2018 کسب می کند، بود.

در ژانویه 2015، بعد از تصاحب موفقیت آمیز کریمه توسط روسیه در اوایل 2014، میانگین حقوق ها در روسیه در سطح 31 هزار روبل بود. در پایان ژانویه 2015، نرخ ارز به میزان 67 روبل برای 1 دلار آمریکا (مشابه الان) افزایش یافت؛ اگرچه این میزان بالاترین افزایش برای ارز ملی روسیه در سال های اخیر نبوده است. الکترونیک به دلیل آنکه مردم محلی سعی داشتند بر کاهش ارزش روبل غلبه کنند، فروخته شد. آن زمان وحشت گسترده ای روسیه را فرا گرفته بود. بنابراین، میانگین حقوق 31.000 روبل به ارزش تنها 462 دلار بود.

نرخ بیکاری در روسیه

نرخ بیکاری در روسیه در آوریل 2019، بدون تغییر نسبت به پنج ماه گذشته، کم و در راستای انتظارات بازار؛ 4.7 درصد بوده است. تعداد بیکار 1 درصد افزایش یافت و به 3.6 میلیون نفر رسید. نرخ بیکاری در روسیه در سالهای 1992 تا 2019؛ 7.49 درصد بوده و در فوریه سال 1999 به بیشترین میزان 14.10 درصد و در ماه سپتامبر 2018 به پایین ترین حد 4.50 درصد رسیده است.  نرخ بیکاری در روسیه در آوریل 2019، بدون تغییر در پنج ماه گذشته، کم و در راستای انتظارات بازار، 4.7 درصد بوده است.

تعداد بیکار در ماه آوریل از 365 هزار نفر به 554 میلیون نفر در ماه گذشته به میزان 3.518 میلیون نفر افزایش یافته است. در مقایسه با سال قبل، نرخ بیکاری از 7/712 میلیون نفر به 158 هزار نفر کاهش یافت. در همین زمان، نرخ بیکاری ثبت شده در 0.817 میلیون نفر با تغییر بسیار کم از 0.818 میلیون در مارس و بالاتر از میزان 0.758 میلیون در سال گذشته بوده است.

دستمزد واقعی روسیه با کاهش 2.3 درصد پیش از ماه مارس و شکستن انتظارات بازار از افزایش 0.2 درصد تا میزان 1.6 برابر از ماه آوریل در سال گذشته بوده است. میانگین دستمزد پولی 6.9 درصد افزایش یافت و به 47.020 رسید، در حالی که نرخ تورم سالانه 5.2 درصد بود. در ماه مارس 2019، نرخ بیکاری در روسیه از 4.9 درصد در ماه گذشته در ماه مارس، پایین تر از انتظارات بازار از 4.9 درصد و در مقایسه با 5 سال گذشته به میزان به 4.7 درصد رسید. این میزان، کمترین نرخ بیکاری از اکتبر سال 2018 است. نرخ بیکاری در روسیه در ماه ژانویه 2019 از 4.8 درصد در ماه گذشته و در راستای انتظارات بازار به مرز 4.9 درصد رسیده است. این بالاترین نرخ بیکاری از ماه آوریل گذشته بود.

بهترین مشاغل در روسیه

  • مدیر توسعه کسب و کار

راه حل های نوآورانه کسب و کار است و به دنبال یک مدیر توسعه کسب و کار( سطح ارشد یا متخصص) با تمرکز بر راه حل های دیجیتالی با استفاده از آخرین فناوری ها مانند علم اطلاعات ماشین های یادگیری، علم داده ها و اینترنت و غیره میباشد. متقاضی باید دارای سابقه مشاوره ای قوی با تجربه کافی باشد. متقاضی باید یک شخصیت کاریزماتیک( کسی که رفتار و کلامش دیگران را تحت تاثیر قرار دهد) با ارائه مهارت های ارائه عالی و مسلط به زبان روسی و انگلیسی داشته باشد.

  • مدیر انتشارات

صندوق سرمایه گذاری بین المللی به دنبال مدیران انتشار با زبان عربی یا فرانسوی برای پروژه کلیدی خود میباشد. هدف اصلی این نقش ایجاد ارتباط با تصمیم گیرندگان مربوطه است.  دانش زبان روسی جزو شرایط این نوع از مشاغل نیست. اما مهارت زبان انگلیسی و مهارت های ارتباطی ضروری است، در عوض، کارفرما چشم انداز شغلی خود را در یک شرکت بزرگ رو به رشد با یک تیم جوان بین المللی ارائه می دهد.

  • مالک محصول/ تحلیل گر کسب و کار

تولید کنندگان خودروی کشورهای دیگر به دنبال پشتیبانی از مالک محصول می باشند و پذیرش با تخصص دیجیتال است. متقاضیان این شغل باید حداقل دو سال تجربه در تحلیلگر محصولات ( به خصوص محصولات دیجیتال)داشته باشد، و باید مهارت های خوبی داشته باشد و نیز سطح خوبی از زبان انگلیسی داشته باشد. از جمله مزایای ارائه شده توسط این شرکت بیمه درمانی، فعالیت های ورزشی، تخفیف ماشین و قطعات، و شرایط ویژه در مورد وام های بانکی است.

  • ویرایشگر مشخصات

اگر شما یک ویرایشگر با مهارت های پیشرفته هستید و یا زبان مادری شما انگلیسی است این شغل برای شما مناسب میباشد. در این میان ،کارفرمایان فرصت هایی را برای متقاضیان با تجربه فراهم میکند تا به پیشرفت شغلی دست یابند. بحث در مورد گزینه های کار از راه دور آزاد است.

  • مترجم/سبک- ویراستار حقوقی

از 90.000 روبل در ماه ( معادل= 1354 دلار آمریکا) درآمد دارند. آژانس خبری مسکو به دنبال خبر مالی و تجاری ویراستاران به عنوان بخشی از برنامه استخدام در حال پیشرفت است. متقاضیان این شغل باید به زبان انگلیسی مسلط باشند و نیز در زبان روسی مهارت داشته باشند. در عوض، به شما حق تعطیلات و پشتیبانی کامل از ویزای شما ارائه خواهد شد.  اکثر پیشنهادات کاری برای اتباع خارجی مشاغل آموزش زبان میباشد.

  • هماهنگ کننده مدرسه آنلاین

درآمد: از 70.000 روبل ( معادل = 1.052 دلار امریکا) در هر ماه.  یک توسعه دهنده نرم افزاری در زمینه مجازی سازی و ذخیره سازی به دنبال مدیر اجرایی اسپانیایی برای پروژه وابسته به آن است. یک مدرسه آنلاین برای کودکان شش و دوازده ساله است. انتظار می رود که متقاضیان مسئولیت راه اندازی بازار اسپانیایی را به عهده بگیرند و فعالیت های تجاری موجود ( پشتیبانی و ارتقا مشتریان) را مدیریت کند. این شرکت کار رسمی خود را با ساعت های کاری انعطاف پذیر ارائه می دهد.( کار از راه دور ممکن است). برای این نوع مشاغل دانش زبان روسی لازم نیست.

مشاغل متداول در روسیه

در مورد مشاغل محبوب صحبت کردن و اینکه مشاغل محبوب به چه صورت طبقه بندی میشوند. معمولا داشتن مشاغل محبوب حقوق بالایی به شما میدهد و در عین حال غرور شما را بالا میبرد. این نوع مشاغل میتوانند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد.  گاهی اوقت مردم علیرغم اینکه میدانند این مشاغل دستمزد بالایی دارند آن را انجام میدهند. بسیار خوب، لیست مشاغل میتواند فرصت های شغلی برای خارجیان در روسیه را ایجاد کند.آن شغل ها چیست؟

  • مدیر ریسک

این شغل در واقع در رتبه هفتم کار در روسیه قرار دارد. اگر هنوز با این شغل نا آشنا هستید، در واقع یک شغل است که مردم را از هر خطری محافظت میکند.آنها خطرات را شناسایی میکنند، از جمله تهدیدات را شناسایی میکنند. این ارزیابی توسط سازمانها برای جلوگیری از چنین خطری صورت میگیرد. این یک شغل است که خطرات و ریسک را کاهش میدهند. کار بسیار مهمی است که زندگی سازمان را تضمین میکند.

  • دندانپزشک

خب شاید شیرینی های خوشمزه روسی در طول تعطیلات و شکلات های معروف روسی باعث بالا رفتن تقاضای این شغل در روسیه می شود. با این حال بسیاری از زنان روسی در زمینه های پزشکی تحصیل می کنند. دندانپزشکی یکی از مشاغلی است که از دندان های مردم مراقبت می کنند و اگر مشکلی وجود داشته باشد به مراقبت ویژه نیاز دارند، بررسی میشوند. برای اکثر کودکان ممکن است دندانپزشکی ترسناک باشد اما این شغل برای کودکان واقعا مفید است.

  • کاپیتان کشتی

اگر شما آرزوی کار نکردن در دفتر را دارید. کار در بالای سطح آب، ممکن است شغل مناسبی برای شما باشد. استفاده از یک ناخدای کشتی برای هدایت کشتی ها و اطمینان از ایمنی کشتی ها است. سطوح اکسیژن، مایع هیدرولیک، فشار هوا، همه بخشی از مسئولیت آنهاست. کاپیتان کشتی نیز باید قادر به مطلع بودن آب و هوا باشد تا بتوانند مطمئن شوند که همه چیز درست است.

مشاغل متداول در روسیه
مشاغل متداول در روسیه
  • کارکنان فناوری اطلاعات(IT)

اخیرا تکنولوژی پیشرفت کرده است در حال توسعه فن آوری نوین است که که مردم حتی نمیتوانند آن را تصور کنند. به هر حال هر صنعت به کسی نیاز دارد که اطلاعات زیادی در مورد IT داشته باشد. تقریبا غیر ممکن است که یک شرکت بتواند بدون نیاز به فناوری اطلاعات خود را مدیریت کند، درست است؟ به همین دلیل کار به عنوان یکی از کارکنان فناوری اطلاعات بسیار محبوب است و تقاضا ها نیز بالا رفته است. خب، میتوان گفت که این شغل یکی از محبوب ترین مشاغل در روسیه است.  اگر هر چیزی که مربوط به کامپیوتر و فناوری است علاقه دارید. این شغل می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

  • حسابدار

هر شرکت، صنعت، رستوران ها همه نیاز به شغل حسابداری دارند.آنها باید از وضعیت مالی خود اطلاع داشته باشند به همین دلیل همیشه حسابدار مورد نیاز میباشد.با این حال، بسیاری از مردم مشغول به تحصیل رشته حسابداری در دانشگاه هستند. این بدین معنا است که رقابت برای این کار بسیار سخت و دشوار میباشد.

  • پزشکان

در این دوران تکنولوژی تقریبا بشریت را شکست داد. مشاغل زیادی دیگر مورد نیاز نیست. اگرچه هیچ وقت تمامی مشاغل نمی توانند ماشینی شوند. آیا ربات ها میتوانند نقش پزشکان را ایفا کنند؟ خب، این هم کاملا غیر ممکن است. به همین دلیل تقاضا برای این شغل بسیار بالا میباشد. اگر شما طرفدار پروپاقرص علم پزشکی هستید. نباید نگران نباشید.شغل پزشکی تنها کاری نیست که بتوانید انجام دهید. مشاغل محبوب زیادی در روسیه برای فارغ التحصیلان علوم وجود دارد. برای دستیابی به پاسخ های قطعی در مورد حواشی بازار کار روسیه ، بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد گفت و گو کرده و اطلاعات لازم تجارت و کار در روسیه را کسب کنید.

سوالات متداول در مورد بازار کار روسیه

1- میانگین در آمد در روسیه چقدر است ؟

به روز رسانی جدید برای حقوق در روسیه، بر اساس آمار رسمی، بیان می کند که میانگین حقوق ماهانه در جولای 2018؛ 42.413 روبل بود که چیزی حدود 670 دلار آمریکا است. این گزارش با مورد مشابه در سال 2016 دارای تفاوت بسیاری است، هنگامی که میانگین حقوق ماهانه حدود 437 دلار آمریکا بود. در تنها 2.5 سال، حقوق ها در روسیه چیزی حدود 50% افزایش داشته است.

2- حقوق و دستمزد در کشور روسیه چگونه است ؟

حقوق ها در پایتخت ها با مناطق متفاوت است. حقوق ها در شهرهایی مانند مسکو یا سن پترزبورگ بسیار بیشتر از مناطق دور افتاده یا حتی در مناطق پایتخت نیز است. در جولای 2018، ساکنان مسکو در ماه به طور متوسط 81.000 روبل ؛(1.285 دلار) کسب کردند، در حالی که در کل منطقه تنها 49.000 روبل ؛(778 دلار) کسب کردند. ساکنان سن پترزبورگ 60 هزار روبل ؛(950 دلار) کسب کردند، در حالی که در منطقه تنها 43 هزار روبل ؛(680 دلار) کسب کردند. کمترین میزان حقوق توسط منطقه فدرال در شما قفقاز است: 26.500 روبل ؛(420 دلار)

3- نرخ بیکاری در کشور روسیه چگونه است ؟

نرخ بیکاری در روسیه در آوریل 2019، بدون تغییر نسبت به پنج ماه گذشته، کم و در راستای انتظارات بازار؛ 4.7 درصد بوده است. تعداد بیکار 1 درصد افزایش یافت و به 3.6 میلیون نفر رسید. نرخ بیکاری در روسیه در سالهای 1992 تا 2019؛ 7.49 درصد بوده و در فوریه سال 1999 به بیشترین میزان 14.10 درصد و در ماه سپتامبر 2018 به پایین ترین حد 4.50 درصد رسیده است. نرخ بیکاری در روسیه در آوریل 2019، بدون تغییر در پنج ماه گذشته، کم و در راستای انتظارات بازار، 4.7 درصد بوده است.

4- بهترین مشاغل در کشور روسیه کدامند ؟

  • مدیر توسعه کسب و کار
  • مدیر انتشارات
  • مالک محصول/ تحلیل گر کسب و کار
  • ویرایشگر مشخصات
  • مترجم/سبک- ویراستار حقوقی
  • هماهنگ کننده مدرسه آنلاین

5- بازار کار مدیریت کسب و کار در کشور روسیه چگونه است ؟

راه حل های نوآورانه کسب و کار است و به دنبال یک مدیر توسعه کسب و کار( سطح ارشد یا متخصص) با تمرکز بر راه حل های دیجیتالی با استفاده از آخرین فناوری ها مانند علم اطلاعات ماشین های یادگیری، علم داده ها و اینترنت و غیره میباشد. متقاضی باید دارای سابقه مشاوره ای قوی با تجربه کافی باشد. متقاضی باید یک شخصیت کاریزماتیک( کسی که رفتار و کلامش دیگران را تحت تاثیر قرار دهد) با ارائه مهارت های ارائه عالی و مسلط به زبان روسی و انگلیسی داشته باشد.

6- مشاغل متداول در کشور روسیه کدامند ؟

  • مدیر ریسک
  • دندانپزشک
  • کاپیتان کشتی
  • کارکنان فناوری اطلاعات(IT)
  • حسابدار
  • پزشکان

7- بازار کار مدیر انتشارات در کشور روسیه چگونه است ؟

صندوق سرمایه گذاری بین المللی به دنبال مدیران انتشار با زبان عربی یا فرانسوی برای پروژه کلیدی خود میباشد. هدف اصلی این نقش ایجاد ارتباط با تصمیم گیرندگان مربوطه است. دانش زبان روسی جزو شرایط این نوع از مشاغل نیست. اما مهارت زبان انگلیسی و مهارت های ارتباطی ضروری است، در عوض، کارفرما چشم انداز شغلی خود را در یک شرکت بزرگ رو به رشد با یک تیم جوان بین المللی ارائه می دهد.

8- بازار کار مالک محصول/ تحلیلگر کسب و کار در کشور روسیه چگونه است ؟

تولید کنندگان خودروی کشورهای دیگر به دنبال پشتیبانی از مالک محصول می باشند و پذیرش با تخصص دیجیتال است. متقاضیان این شغل باید حداقل دو سال تجربه در تحلیلگر محصولات ( به خصوص محصولات دیجیتال)داشته باشد، و باید مهارت های خوبی داشته باشد و نیز سطح خوبی از زبان انگلیسی داشته باشد. از جمله مزایای ارائه شده توسط این شرکت بیمه درمانی، فعالیت های ورزشی، تخفیف ماشین و قطعات، و شرایط ویژه در مورد وام های بانکی است.

9- من به عنوان مترجم/سبک ویراستار حقوقی میتوانم بازارکار خوبی در کشور روسیه داشته باشم ؟

از 90.000 روبل در ماه ( معادل= 1354 دلار آمریکا) درآمد دارند. آژانس خبری مسکو به دنبال خبر مالی و تجاری ویراستاران به عنوان بخشی از برنامه استخدام در حال پیشرفت است. متقاضیان این شغل باید به زبان انگلیسی مسلط باشند و نیز در زبان روسی مهارت داشته باشند. در عوض، به شما حق تعطیلات و پشتیبانی کامل از ویزای شما ارائه خواهد شد. اکثر پیشنهادات کاری برای اتباع خارجی مشاغل آموزش زبان میباشد.

10- بازار کار پزشکان در کشور روسیه چگونه است ؟

در این دوران تکنولوژی تقریبا بشریت را شکست داد. مشاغل زیادی دیگر مورد نیاز نیست. اگرچه هیچ وقت تمامی مشاغل نمی توانند ماشینی شوند. آیا ربات ها میتوانند نقش پزشکان را ایفا کنند؟ خب، این هم کاملا غیر ممکن است. به همین دلیل تقاضا برای این شغل بسیار بالا میباشد. اگر شما طرفدار پروپاقرص علم پزشکی هستید. نباید نگران نباشید.شغل پزشکی تنها کاری نیست که بتوانید انجام دهید. مشاغل محبوب زیادی در روسیه برای فارغ التحصیلان علوم وجود دارد

11- بازار کارکاپیتان کشتی در کشور روسیه چگونه است ؟

اگر شما آرزوی کار نکردن در دفتر را دارید. کار در بالای سطح آب، ممکن است شغل مناسبی برای شما باشد.استفاده از یک ناخدای کشتی برای هدایت کشتی ها و اطمینان از ایمنی کشتی ها است. سطوح اکسیژن، مایع هیدرولیک، فشار هوا، همه بخشی از مسئولیت آنهاست. کاپیتان کشتی نیز باید قادر به مطلع بودن آب و هوا باشد تا بتوانند مطمئن شوند که همه چیز درست است.

اسکرول به بالا