071-91009294  | 021-88724227  |

بورسیه تحصیل پزشکی در سوئیس

بورسیه تحصیل پزشکی در سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشگاه های بسیاری در کل دنیا به ارائه رشته پزشکی و زیر شاخه های مختلف آن می پردازند. این رشته ها در هر دانشگاه و هر کشوری شرایط خاص خود را دارند. به دلیل این که رشته های زیر شاخه پزشکی طرفداران بسیاری را به خود نسبت داده اند، دانشگاه های مختلف برای دانشجویان مزایای خاصی را در نظر می گیرند. به طور مثال می توان به بورسیه تحصیل پزشکی در سوئیس اشاره نمود. این بورسیه ها البته در کشور های مختلف و حتی برای رشته های مختلفی هم ارائه می شوند. اما نکته مهم این است که برای اخذ بورسیه های تحصیلی لازم است تا شرایط دانشگاه مورد نظر را رعایت نموده و رزومه تحصیلی مناسبی داشته باشید.

برای مهاجرت به سوئيس می توان راه های بسیاری را مد نظر داشت اما تمام راه ها برای هر فرد مناسب نیست. هر شخصی می بایست با توجه به شرایط خود یکی از راه های مهاجرت به سوئیس را انتخاب نماید. از جمله راه های مهاجرت به سوئیس عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به سوئیس، مهاجرت کاری به سوئیس، مهاجرت سرمایه گذاری به سوئیس، مهاجرت از طریق تولد فرزند در سوئیس، مهاجرت از طریق ازدواج در سوئیس و … . برای هر کدام از این روش ها و کسب اطلاعات در ارتباط با آن ها لازم است تا به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در شهر های شیراز و تهران نمایندگی فعال دارد.

بورسیه تحصیل پزشکی در سوئیس

برای تحصیل پزشکی در سوئیس می توان با روش های مختلفی اقدام نمود. شما می توانید برای دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور اقدام نمایید و به راحتی برای تحصیل در این کشور اقدام کنید. اما یکی از نکات بسیار مهم در زمینه تحصیل در سوئیس در رشته های پزشکی و دندانپزشکی بررسی هزینه های تحصیل در این کشور و هزینه های زندگی در سوئیس است. هر دانشجویی می بایست برای هزینه های زندگی و تحصیل خود برنامه ریزی هایی داشته باشد.

برخی از دانشجویان با حمایت شخصی و یا با کار در سوئيس هزینه ها و مخارج خود را تعمین می کنند و برخی دیگر با دریافت بورسیه های تحصیلی مختلف همه یا بخشی از آن را اخذ می کنند. دریافت بورسیه های تحصیلی تخصصی منوط به ارائه مدارک بالا و روزمه های تحصیلی عالی است. البته شما می توانید در هر شرایطی شانس خود را برای دریافت بورسیه های تحصیلی امتحان کنید. در ادامه به منظور اطلاع از شرایط زندگی در سوئیس کمی با این کشور آشنا می شویم و سپس به بررسی شرایط بورسیه تحصیلی در این کشور می پردازیم.

آشنایی با کشور سوئیس جهت دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی

سوئیس کشوری است که در اروپای غربی قرار دارد و با کشور های آلمان، اتریش، لیخنتشتاین، ایتالیا و فرانسه مرز مشترک دارد. در کشور سوئیس مردم به زبان های آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و رومانش صحبت می کنند و شعار ملی آن ها عبارت : « یکی برای همه، همه برای یکی» است. پایتخت کشور سوئیس شهر برن می باشد اما بزرگ ترین شهر در این کشور شهر زوریخ است. از دیگر شهر های مهم سوئیس می توان به شهر ژنو اشاره نمود.

مساحت کشور سوئیس چهل و یک هزار و دویست و هشتاد و پنج کیلومتر مربع است و جمعیت آن طبق آخرین سرشماری ها بیش از هشت میلیون نفر می باشد. سوئیس به دلیل بیشترین شرایط بی طرفی در کل دنیا، مقر سازمان های خاصی چون سازمان تجارت جهانی، صلیب سرخ و سازمان ملل می باشد. در این کشور دانشگاه های بسیاری وجود دارد و شرایط علمی در بهترین حالت خود وجود دارند.

دانشگاه های پزشکی سوئیس برای دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی دانشگاه های سوئیس که ارائه دهنده رشته های پزشکی هستند بپردازیم. این دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئيس شرایط خاصی دارند. شما می توانید با توجه به شرایط دانشگاه برای دریافت بورسیه تحصیلی سوئیس نیز در رشته های پزشکی و دندانپزشکی اقدام نمایید. ازجمله دانشگاه های پزشکی سوئیس یا به عبارتی دانشگاه هایی که رشته های پزشکی را در این کشور ارائه می دهند، عبارتند از: دانشگاه زوریخ، دانشگاه برن، دانشگاه بازل، دانشگاه ژنو، داتشگاه لوزان سوئیس، انستیتوی فدرال تکنولوزي سوئيس و دانشکده پلی تکنیک لوزان.

این دانشگاه ها دارای رتبه های بسیار بالایی در کل دنیا هستند و به عبارتی می توان گفت که در رنکینگ جهانی کیو اس رتبه این دانشگاه ها زیر دویست می باشد. به طور مثال رتبه دانشگاه های زوریخ، ژنو، فدرال تکنولوژی زوریخ و پلی تکنیک لوزان دارای رتبه های زیر صد هستند. به همین دلیل می توان گفت که دریافت مدرک از دانشگاه های این کشور به منزله اعتباری بالا است. پس با دریافت مدرک پزشکی از دانشگاه های سوئيس می توان در کشور های بسیاری مشغول به کار شد و یا این که مشغول به کار در کشور سوئيس با شرایط مناسبی شد.

دانشکده پزشکی دانشگاه زوریخ
دانشکده پزشکی دانشگاه زوریخ

فرصت های بورسیه تحصیلی در کشور سوئیس برای رشته های پزشکی

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با فرصت های بورسیه های تحصیلی رشته های پزشکی در کشور سوئیس صحبت کنیم. بورسیه های تحصیلی برای شرایط خاصی اعمال می شوند و اطلاع از این شرایط می توانند مسیر مهاجرت تخصیلی به سوئیس و تحصیل در سوئیس را هموار تر کند. در سوئیس ، فقط معدود دانشجویان در مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد بورسیه یا کمک هزینه دریافت می کنند. بیشتر دانشجویان برنامه و هزینه های زندگی در سوئیس خود را از طریق کار پاره وقت تأمین می کنند.

توجه داشته باشید که بورسیه های تحصیلی برای دانشجیویان مقاطع دکتری یا به عبارتی تخصص های پزشکی خیلی راخت تر است و در شرایط آسان تری به افراد تعلق می گیرد. درست است که شهریه های تخصیلی در کشور سوئیس و هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و زیر شاخه آن در سوئيس کم تر از کشور های دیگر است اما هزینه زندگی در سوئیس بسیار بالا است. سوئیس برنامه های بورسیه های تحصیلی بسیاری را در رشته های مختلف ارائه می دهد. از جمله این برنامه های تحصیلی می توان به بورسیه اراسموس موندس اشاره نمود. بورسیه اراسموس موندس بسته به کشور مبدا می تواند متفاوت باشد و از ماهیانه بین سیصد و هشتاد فرانک سوئیس تا چهارصد و چهل فرانک سوئیس متغیر می باشد.

معرفی برخی از بورسیه های تحصیلی پزشکی در سوئيس

بورسیه های تحصیل پزشکی در سوئیس با شرایط مختلفی امکان پذیر هستند. در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی برخی از بورسیه های تحصیلی سوئیس برای این رشته بپردازیم. بورسیه های تحصیلی عموما برای مقطع دکتری و تخصص پزشکی در سوئیس هستند. هر کدام از این بورسیه ها شرایط خاصی برای خود دارند و لازم است تا برای آن ها با توجه به شرایط اقدام شود.

بورسیه دکتری پزشکی تحقیقاتی در سوئیس

یکی از بورسیه های پزشکی در سوئیس در ارتباط با  تحقیقات در موضوع خاصی است. در این روش بورسیه لازم است تا شخص در ارتباط با موضوع خاصی تحقیق را انجام دهد. به طور مثال در یکی از مدل های بورسیه تحصیلی دکتری شرایط برای فول فاند به دانشجویان ارائه می شود و موضوع دکتری مربوط به تحقیق در زمینه ارزیابی کیفیت زندگی و بهبود جمعیت سالم در حالی است که از تخصص آزمایشگاه فعلی در ارتباطات سیار و فن آوری های محاسباتی بهره می برد.

در پایان نامه مربوط به تحصیل در این رشته تخصصی پزشکی لازم است تا دانشجو به تحقیق در زمینه ارزیابی کیفیت زندگی و بهبود جامعه سالم بپردازد. به طور خاص تمرکز پایان نامه این بورسیه تحصیلی می بایست در ارتباط با تحقیقات لازم در زمینه ارزیابی ریسک سلامت جامه باشد. این موقعیت برای یک دوره چهار ساله پزشکی تخصصی در دسترس است و وظایف اصلی شما به عنوان یک دانشجوی دکتری عبارت است از: مدیریت و اجرای پروژه تحقیقاتی خود، شرکت در کورس های تخصیلی ارائه شده در دوره دکتری، نوشتن مقالات علمی و پایان نامه دکتری، آموزش و ارائه تحقیقات خود به سایرین، شرکت در موسسات تخقیقاتی ترجیحا خارج از سوئیس برای چند ماه به عنوان مثال دانشگاه کپنهاگ و یا دانشگاه استنفورد و کار برای مرکز انفورماتیک CUI دانشگاه ژنو.

این برنامه دکتری به زبان انگلیسی ارائه می شود و برای اخذ پذیرش لازم است تا مدارک تحصیلی قبلی، نامه پذیرش از دانشگاه، اطلاعات تماس و … ارائه شود.

بورسیه دکتری تحقیقاتی پزشکی سوئیس در پروژه تحقیقاتی کودک

در این بخش از مقاله قصد داریم یکی دیگر از مهم ترین بورسیه های تحقیقاتی دکتری پزشکی یا تخصص پزشکی در سوئیس را به طور دقیق برای شما بیان کنیم. این بورسیه برای کار در یک رشته و حوزه خاص طراحی شده است و اگر شما به عنوان یک دانشجوی متقاضی تحصیل تخصصی در پزشکی تمایل به این گروه پژوهشی داشته باشید می توانیر برای این بورسیه تحصیلی درخواست خود را ارائه نمایید.

دانشجوی دکتری می بایست برای یک پروژه تحقیقاتی مشارکتی در مورد کاهش شنوایی بعد از سرطان کودک در کنار انستیتوی پزشکی اجتماعی و پیشگیری (ISPM) متعلق به دانشگاه برن فعالیت کند و پایان نامه خود را نیز می بایست در این زمینه ارائه دهد. در این حوزه پژوهشی دکتری، بورسیه تحصیلی به صورت صد در صدی برای دانشجو در نظر گرفته شده است و مکان تحصیل و فعالیت کاری دانشجو در شهر سوئیس برن و در این دانشگاه خواهد بود. دانشجو پس از دریافت این بورسیه تحصیلی می تواند بلافاصله برای ورود به فرمت درسی خود اقدام نماید و سال تحصیلی خود را شروع کند.

شرایط تحصیل در این دوره دکتری

در این دوره دکتری تخصصی شما می بایست یک رویکرد مبتنی بر جامعه را برای کاهش شنوایی کودکان سلامتی یافته از سرطان در کشور سوئیس ارائه کنید و با افراد زیادی در این زمینه از جمله پزشکان عمومی، شنوایی سنج ها و نمایندگان صنعت فعالیت مشترک داشته باشید. در نهایت لازم است تا در جمع آوری داده های بالینی در مورد کم شنوایی مشارکت کنید، با تیم گسترده ای از کودکان ، اپیدمیولوژیست ها ، آمارشناس و سایر دانشجویان دکترا همکاری کنید و در نهایت نتایج خود را در جلسات بین المللی ارائه دهید و یا آن ها را در مجلات بررسی شده منتشر کنید.

در این کورس تحصیلی برای دریافت اسکولارشیپ لازم است تا به زبان انگلیسی و یکی از زبان های آلمانی یا فرانسه تسلط کافی داشته باشید. این دانشگاه برای اسکولارشیپ خاص تحقیقاتی این گرایش برای شما شرایطی از جمله کار در یک تیم تحقیقاتی با انگیزه و شایسته، تدریس در روشهای تحقیق مرتبط با سلامت، آماده سازی شرایط برای کار تحقیقاتی در یک مکان علمی (دانشگاه) یا یک موسسه بهداشت عمومی و مبلغی به عنوان حقوق طبق مقیاس حقوق بنیاد ملی علوم سوئیس برای دانشجویان دکتری و … مهیا نموده است. تحصیل در این دوره برای مدت سه سال خواهد بود و در تمام مدت سه سال این بورسیه پا برجا است.

بورسیه های خاص پزشکی در سوئیس
بورسیه های خاص پزشکی در سوئیس

مزایای بورسیه های تحصیلی پزشکی در سوئیس

در این بخش از مقاله مزیت های این مدل بورسیه های تحصیلی را بیان می کنیم. هر ساله سوئيس برای پژوهشگران بین المللی بورسیه های مختلفی از جمله بورسیه دولتی سوئیس را به دانشجویان اعطا می کند. این کار با هدف ارتقاء همکاری های بین المللی و تحقیقاتی بین سوئیس و 180 کشور دیگر انجام شده است. هزینه های بورس تحصیلی شامل یک هزینه زندگی ماهانه ، معافیت شهریه ، بیمه درمانی ، هزینه سفر / بلیط هواپیما و کمک هزینه مسکن است.

سوالات متداول در ارتباط با بورسیه تحصیل پزشکی در سوئیس

  1. آیا بورسیه تحصیل پزشکی در سوئیس برای تمام مقاطع پزشکی ارائه می شود؟

    بله برای مقاطع مختلف ارائه می شود اما شرایط برای دکتری یا همان تخصص پزشکی بهتر از سایر مقاطع است.

  2. شرایط دریافت بورسیه تحصیل پزشکی در سوئیس چیست؟

    برای این کار لازم است تا دانشجو مدرک تحصیلی دوره های قبلی و رزومه خود را همراه با تاییدیه اساتید ارائه کند.

  3. برای بورسیه تحصیل پزشکی در سوئیس می توان از لحاظ تحقیقاتی اقدام کرد؟

    بله بورسیه های تحقیقاتی عموما در دوره دکتری در دسترس هستند.

  4. عموما دوره های تحصیل دکتری پزشکی در سوئیس چند ساله هستند؟

    این دوره ها معمولا از سه سال برای دریافت تخصص پزشکی شروع می شود.

  5. زبان تحصیل در دانشگاه های پزشکی سوئیس چه هستند؟

    زبان تحصیل معمولا انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و .. می باشد.

  6. چه دانشگاه هایی در سوئيس برای رشته پزشکی پذیرش دارند؟

    از جمله دانشگاه های پزشکی عبارتند از: دانشگاه زوریخ، دانشگاه برن، دانشگاه بازل، دانشگاه ژنو، داتشگاه لوزان سوئیس و … .

  7. با دریافت بورسیه تحصیل پزشکی در سوئیس در شرایط تحقیقاتی پایان نامه به چه صورت خواهد بود؟

    در این حالت لازم است تا دانشجو پایان نامه خود را در زمینه تحقیقاتی رشته مذکور ارائه نماید.

  8. بورسیه تحصیل پزشکی در سوئیس چه مزیت هایی دارد؟

    مزیت های بورسیه های سوئیس عبارتند از: هزینه شهریه، هزینه مسکن، هزینه زندگی،‌هزینه رفت و آمد و … .

  9. بورسیه تحصیل پزشکی در سوئیس را می توان به طور کامل دریافت نمود؟

    بله اما برای دریافت شرایط خاصی لازم است.

  10. آیا بورسیه تحصیل پزشکی در سوئیس در حالت اراسموس موندس در دسترس است؟

    بله دانشگاه های سوئیس در برنامه اراسموس موندس برای رشته های مختلف شرکت دارند.

  11. آيا دانشگاه های پزشکی سوئیس معتبر هستند؟

    بله کشور سوئیس دارای معتبر ترین دانشگاه ها در سراسر دنیا است.

اسکرول به بالا