071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در دانشگاه باشکنت آنکارا

دانشگاه باشکنت آنکارا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشگاه باشکنت آنکارا یکی از بهترین مراکز علمی و آموزشی کشور ترکیه به شمار می رود. این دانشگاه به دلیل بهره گیری از شیوه های تدریس نوین و فراهم کردن امکانات به روز، علی الخصوص در زمینه پزشکی و پیراپزشکی نظر متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است. در این مقاله اطلاعات همه جانبه ای در رابطه با این دانشگاه محبوب به شما ارائه خواهد شد.

معرفی دانشگاه باشکنت ترکیه

دانشگاه باشکنت ترکیه به عنوان یکی از مراکز علمی و تحقیقاتی مهم این کشور شناخته می‌شود. فضای حاکم بر این دانشگاه یک فضای علمی همراه با رقابتی سالم از جانب دانشجویان می باشد. تدریس حرفه ای رشته پزشکی باعث شده تا این دانشگاه به یکی از بهترین ها در زمینه علوم پزشکی تبدیل شود و سالانه به عنوان مقصد نهایی بسیاری از متقاضیان سراسر جهان انتخاب شود. تاسیس دانشگاه باشکنت به سال ۱۹۹۶ میلادی برمی گردد. هم اکنون بیش از ۱۷ هزار دانشجو در این دانشگاه فعالیت می کنند و تاکنون بیش از ۳۹ هزار نفر از این دانشگاه معتبر فارغ التحصیل شده اند. اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، تحصیل در این دانشگاه برایتان سودمند است.

دانشگاه باشکنت آنکارا

موقعیت احداث دانشگاه باشکنت

قبل از مهاجرت بهتر است آشنایی با فرهنگ ترکیه داشته باشید.  این دانشگاه جذاب در شهر آنکارا کشور ترکیه واقع شده است. احداث این دانشگاه در پایتخت کشور ترکیه یعنی شهر زیبای آنکارا به طبع مزیت های فراوانی را به دنبال دارد. اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی و زیر شاخه های آن را دارید فرصت تحصیل در دانشگاه باشکنت را از دست ندهید.

زبان تحصیل دانشگاه باشکنت

با تحصیل در ترکیه و در این دانشگاه از مزیت های بیشماری برخوردار میشود. رشته های دانشگاه باشکنت آنکارا به زبان ترکی و برخی از رشته های آن به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود. دریافت مدرک فارغ التحصیلی از این دانشگاه به قدری معتبر است که بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند زبان ترکی را بیاموزند و از فرصت طلایی تحصیل از این دانشگاه بهره‌مند شود.

رتبه بندی دانشگاه باشکنت

در میان دانشگاه‌های ملی رتبه کسب شده توسط دانشگاه باشکنت عدد ۴۰ می باشد. این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ و در رده بندی جهانی توانست به ۱۶۵۸ ارتقا پیدا کند. رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های قاره آسیا حدود ۴۰۱ بوده و عدد ارائه شده از سایت QS  در جهت رتبه بندی این دانشگاه ۱۰۰۰+ می باشد. پیش بینی می شود که با روند رو به رشد علمی این دانشگاه در سال ۲۰۲۲ رتبه آن به زیر ۱۰۰۰۰ برسد.

شرایط پذیرش دانشگاه باشکنت

  1. در مرحله اول باید درخواست خود مبنی بر تحصیل در دانشگاه باشکنت آنکارا را ارسال کنید. این درخواست عموماً به صورت آنلاین و در سایت معتبر این دانشگاه قابل پیگیری می باشد.
  2. ارسال مدارک خواسته شده در سایت دانشگاه ( عموماً دانشگاه ها مدارک هویتی، تحصیلی، معدل، ریز نمرات و… را از دانشجو طلب می‌کند).

توجه داشته باشید که مسئله شرط معدل برای تحصیل در دو رشته پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه مطرح است؛ بنابراین معدل دبیرستان شما نباید کمتر از ۱۶ باشد.

دانشگاه باشکنت آنکارا

شهریه دانشگاه باشکنت در خصوص رشته های پزشکی و پیراپزشکی

بدیهی است که دانشگاه باشکنت به دلیل این که یک دانشگاه خصوصی است شهریه بیشتری را از متقاضیان طلب می کند. در این قسمت از مقاله هزینه تحصیل در برخی رشته های پر مخاطب به شما ارائه خواهد شد. تحصیل پزشکی در ترکیه و در این دانشگاه یک فرصت عالی و بی نظیر محسوب می شود.

نام رشته هزینه تحصیل
دندان پزشکی ۶۵ هزار لیر
پزشکی ۸۵ هزار لیر
پرستاری ۶۰ هزار لیر
فیزیوتراپی ۶۰ هزار لیر
داروسازی ۶۵ هزار لیر

 

هزینه تحصیل در سایر رشته‌ها

نام رشته هزینه تحصیل
مهندسی کامپیوتر ۶۵ هزار لیر
مهندسی عمران ۶۵ هزار لیر
حقوق ۶۰ هزار لیر
اقتصاد ۶۹ هزار لیر
علوم سیاسی ۶۰ هزار لیر
دبیری ادبیات به زبان ترکی ۴۸ هزار لیر

 

بورسیه تحصیلی دانشگاه باشکنت

دانشگاه باشکنت آنکارا سالانه با عناوین مختلف بورسیه‌های تحصیلی را به متقاضیان بین‌المللی ارائه می‌کند. در این بخش از مقاله برخی از بورسیه‌های ارائه شده در سال ۲۰۲۱ به شما عزیزان معرفی خواهد شد.

  1. چنانچه شما در آزمون یوس نمره بالای ۸۵ را کسب کنید، علاوه بر آن معدل دبیرستان شما بالای ۱۸ باشد، همچنین در سات نمره بالای ۱۵۰۰ را به دست اوردید، مشمول دریافت بورسیه ۲۵ درصدی این دانشگاه خواهید شد.
  2. چنانچه در مقطع کارشناسی جی پی‌ای شما بالای ۳.۹۰، در مقطع کارشناسی ارشد جی پی‌ای شما بالای ۳.۵۰ و در مقطع دکترا جی پی‌ای شما ۹۲ به بالا باشد به عنوان استعداد درخشان شناخته شده و مشمول دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه باشکنت خواهید شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه باشکنت ترکیه به سایت رسمی این دانشگاه مراجعه کرده و از آخرین تغییرات اعمال شده در خصوص مسئله بورسیه تحصیلی مطلع شوید. هزینه زندگی در ترکیه ۲۰۲۱ در مقاله دیگری به صورت جداگانه بررسی شده است.

آزمون یوس دانشگاه

برای ورود به دانشگاه باشکنت آزمونی با نام آزمون یوس برگزار می‌شود. چنانچه شما در این آزمون بتوانید حداقل نمره ۴۰ را به دست آورید، امکان ورود به این دانشگاه برای‌تان به وجود خواهد آمد. توجه فرمایید که دانشگاه گالاتسرای ترکیه از دیگر دانشگاه های هم سطح این داشنگاه است.

محتوای آزمون یوس چیست؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه در رابطه با مضمون و محتوای آزمون یوس را صحبت کنیم، باید بگوئیم که این آزمون صرفا جهت سنجش هوش و سنجش میزان تسلط بر زبان ترکی متقاضیان است. همانطور که در قسمت زبان تحصیل به آن اشاره شد بسیاری از رشته‌ها در این دانشگاه به زبان ترکی ارائه می‌شود بنابراین میزان تسلط متقاضیان بر این زبان در این آزمون مشخص خواهد شد. خالی از لطف نیست که بدانید این دانشگاه به طور تقریبی ۷ بار در سال آزمون یوس را برای متقاضیان برگزار می‌کند. یکی دیگر از دانشگاه های معتبر ترکیه دانشگاه مرسین ترکیه می باشد که در مقاله ای جداگانه به بررسی آن پرداخته ایم.

دانشگاه باشکنت آنکارا

دانشکده‌های دانشگاه باشکنت

در این قسمت از مقاله ۱۰ دانشکده برتر دانشگاه باشکنت آنکارا به شما معرفی خواهد شد.

  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده علوم بهداشتی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده هنر‌های زیبا
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده علوم تجربی
  • دانشکده تربیت معلم

در جدول زیر برخی از زیر شاخه‌های پرمخاطب این دانشکده‌ها نشان داده شده است.

نام دانشکده زیر شاخه های پرطرفدار
دانشکده مهندسی مهندسی پزشکی _ مهندسی صنایع_ مهندسی برق
دانشکده ارتباطات روابط عمومی _ طراحی ارتباطات‌ _ رادیو و تلویزیون
دانشکده  علوم بهداشتی علوم تغذیه _ علوم توان بخشی_  علوم ورزشی
دانشکده حقوق وکلاء_ قضاوت
دانشکده الهیات علوم دینی_ الهیات
دانشکده پزشکی پزشکی _ دندانپزشکی _ داروسازی
دانشکده هنرهای زیبا طراحی_ معماری_ گرافیک
دانشکده اقتصاد روابط بین الملل _ علوم اقتصاد _ فناوری و مدیریت دانش
دانشکده علوم تجربی زیر شاخه های علوم‌ تجربی
دانشکده تربیت معلم آموزش زبان ترکی_ آموزش زبان ابتدایی_ آموزش ابتدايي

 جمع بندی

در طی این مقاله به مواردی از قبیل چگونگی ورود، معرفی دانشکده ها، آزمون ورودی، رنکینگ جهانی دانشگاه باشکنت آنکارا ارائه شد. چنانچه قصد دارید در یک دانشگاه معتبر و مدرن تحصیل کنید دانشگاه باشکنت یک گزینه طلایی به شمار می رود. برای کسب اطلاعات بیشتر و تسریع روند مهاجرت تحصیلی خود با کارشناسان و وکلای موسسه مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید. موسسه مهاجرتی میرداماد با تجربه و سابقه درخشان خود در زمینه اعزام متقاضیان به عنوان یک راهنمای توانمند در کنار شما خواهد بود.

اسکرول به بالا