071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته داروسازی در دانمارک + شرایط و هزینه ها

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانمارک از جمله کشورهای پیشرفته‌ی اروپایی می‌باشد که در شمال این قاره قرار گرفته و با توجه به سطح رفاه بالایی که برای مردمش فراهم نموده است، به همین جهت بسیاری از افراد تمایل به زندگی و تحصیل در دانمارک دارند. این کشور از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی فوق العاده‌ای برخوردار است که در رنکینگ جهانی QS دارای رتبه‌های بالایی هستند و به همین جهت بسیاری از افراد خواهان تحصیل در این کشور و دانشگاه های دانمارک هستند تا بتوانند در محیط دوستانه، امن، نوآور و … این دانشگاه‌ها، تحصیلات خود را در رشته‌های مختلف بویژه داروسازی به اتمام برسانند. از این رو در این مقاله به بررسی تحصیل در رشته داروسازی در دانمارک می‌پردازیم و شرایط تحصیل در این رشته و میزان هزینه های لازم جهت اخذ مدرک در رشته داروسازی در مقاطع مختلف را بیان خواهیم نمود تا دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در این رشته و بهترین دانشگاه های دانمارک هستند از جزئیات تحصیل در این رشته با خبر گردند.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در دانمارک

کشور دانمارک از جمله کشورهای اروپایی می‌باشد که با آلمان دارای مرز مشترک بوده و سایر مرزهای آن را آب احاطه کرده است. این کشور در واقع شبه جزیره بسیار پیشرفته می‌باشد که پایتخت آن شهر کپنهاگ است و شهرهای آلبورگ، آرهوس، اسبرگ و … دیگر شهرهای زیبایی این کشور می‌باشد، به همین جهت بسیاری از دانشجویان بین المللی خواهان تحصیل در این کشور هستند.

یکی از رشته‌های پرطرفدار در این کشور رشته داروسازی است که که بسیاری از افراد خواهان ادامه تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های بزرگ و معتبر دانمارک می‌باشند، در دانشگاه‌های کشور دانمارک، یک دوره سه ساله جهت کارشناسی رشته داروسازی و یک دوره دو ساله جهت کارشناسی ارشد این رشته ارائه خواهد شد. کسانی که قصد دارند، به بازار کار داروسازی در این کشور بپیوندند، باید حتما مدرک کارشناسی خود را در این رشته دریافت نمایند. همچنین کسانی که می‌خواهند در فعالیت‌های علمی پژوهشی دانشگاه‌های دانمارک شرکت کنند یا قصد ایجاد موسسات دارویی در این کشور را دارند، باید مدرک دکترا رشته داروسازی را در یک دوره سه ساله در این کشور اخذ نمایند تا امکان کار کردن در این زمینه‌ها را داشته باشند.

همچنین کسانی که در این کشور توانسته‌اند مدرک کارشناسی خود را در رشته‌های همچون علوم دارویی، علوم طبیعی، بهداشت، بیوتکنولوژی و شیمی بگیرند، امکان اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته داروسازی را خواهند داشت. تحصیل داروسازی در دانشگاه‌های دانمارک با زبان دانمارکی و در برخی از دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی نیز صورت می‌پذیرد.

به طور کلی تحصیل در رشته داروسازی مزیت‌های فراوانی برای افراد ایجاد خواهد کرد که برخی از این مزایا به قرار زیر می‌باشند:

  • تحصیل در زمینه آموزشی برتر
  • تحصیل به زبان های دانمارکی و انگلیسی
  • مدارک صادر شده معتبر در دنیا
  • ادامه تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی
  • دریافت ویزای ارزنده شنگن
  • اخذ اقامت از روش کار پس از تحصیل و مهاجرت به دانمارک

تحصیل در رشته داروسازی در دانمارک

مدارک لازم جهت تحصیل در رشته داروسازی در دانمارک

معمولا دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا جهت درخواست پذیرش از دانشگاه‌های دانمارک در رشته داروسازی باید درخواست خود را تا ۱۵ ژانویه بفرستند و دانشجویان جزء اتحادیه اروپا باید درخواست خود جهت پذیرش در این دانشگاه‌ها را تا تاریخ یک مارس ثبت نمایند و ترم تحصیلی همه دانشجویان از یک سپتامبر شروع خواهد شد. همچنین جهت تحصیل در رشته داروسازی در دانمارک و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور باید مدارکی را ارائه داد که برخی از این مدارک به قرار زیر هستند:

  • ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی بصورت ترجمه شده با مهر وزارت امور خارجه و دادگستری
  • ارائه ریز نمرات دبیرستان بصورت ترجمه شده و رسمی
  • تکمیل فرم های درخواست پذیرش از دانشگاه
  • ارائه رسید و فیش گردش مالی به آفیسر سفارت برای اثبات تمکن مالی دانشجو
  • ارائه نامه سلامت روانی و جسمی از وزارت بهداشت و درمان بصورت ترجمه شده
  • نامه عدم سوء پیشینه که حداقل کمتر از 3 ماه از آن گذشته باشد
  • کپی و اسکن تمام صفحات شناسنامه و مدارک هویتی برای ارسال به دانشگاه
  • عکس پاسپورتی و اسکن عکس برای ارسال به دانشگاه
  • درخواست وقت سفارت
  • فرم درخواست ویزای تحصیل در سفارت
  • پرداخت هزینه های جانبی و فیش های درخواست ویزای تحصیلی دانمارک
  • ارائه مدرک زبان دانمارکی، آلمانی و یا انگلیسی به آفیسر سفارت
  • رزومه کامل برای سفارت

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در دانمارک

می‌توان گفت هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک بویژه تحصیل در رشته داروسازی از پرهزینه‌ترین رشته‌ها در این کشور محسوب می‌گردد که با توجه به ملیت دانشجویان، مقطع تحصیلی و نوع ثبت نام دانشجویان دارای تفاوت‌های نیز می‌باشد.

به عنوان مثال دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا هستند، معمولا هزینه کمی جهت تحصیل در این رشته پرداخت خواهند نمود، همچنین دانشجویانی که به ارائه مقالات علمی پژوهشی ISI می‌پردازند، می‌توانند از تخفیفات و بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های این کشور استفاده نمایند.

بنابراین می‌توان گفت هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی در هر ترم در حدود ۷۵۰۰ یورو و به صورت سالیانه ۱۵۰۰۰ یورو خواهد بود که این هزینه تنها هزینه تحصیل و شهریه دانشجویان است. هزینه زندگی در دانمارک یکی دیگر از هزینه‌های  دانشجویان می‌باشد که با توجه به سبک و سیاق زندگی آنها تعیین می‌گردد که به طور تقریبی به طور ماهیانه در حدود ۱۵۰۰ یورو خواهد بود.

همان طور که می‌دانید دانمارک از جمله کشورهای اروپایی گران محسوب خواهد شد و می‌توان برخی از هزینه‌های زندگی دانشجویان در ابن کشور را در جدول زیر این چنین بیان کرد:

عنوان هزینه ها هزینه به یورو
یک وعده غذا در رستوران عادی €16.80
یک قرص نان 500 گرمی €2.49
1 کیلو گوشت مرغ €8.51
1 کیلو گوشت گاو €12.63
یک بطری آب 1.5 لیتری €1.26
هزینه حمل و نقل ماهیانه €60.49
1 لیتر بنزین €1.44
تعرفه 1 دقیقه مکالمه تلفنی €0.13
اجاره آپارتمان تک خوابه در مراکز شهری €931.19

کار حین تحصیل در رشته داروسازی در دانمارک

همان طور که اشاره شد یکی از گران‌قیمت‌ترین کشورها در اروپا دانمارک می‌باشد که فاقد نظام آموزشی رایگان است، اما این کشور به دانشجویان اجازه کار به صورت پاره وقت را خواهد داد و همچنین  با صدور ویزای همراه، به همراه دانشجویان اجازه کار را نیز خواهد داد. معمولا دانشجویان کارشناسی رشته داروسازی در طی یک هفته اجازه کار در حین تحصیل را به مدت بیست ساعت خواهند داشت، همچنین دانشجویان رشته کارشناسی ارشد داروسازی نیز اجازه کار کردن را به مدت ۲۰ ساعت در طول یک هفته را دارند و دانشجویان دکترا نیز مجاز به کار کردن به مدت ۳۰ ساعت در هفته می‌باشند. می‌توان گفت برای کار به هنگام تحصیل باید به نکات مختلفی توجه نمود که برخی از این موارد به قرار زیر می‌باشند:

  • معمولا درآمد کار حین تحصیل دانشجویان در هر ساعت بین ۱۵ تا ۳۰ یورو است.
  • دانشجویانی که قصد دارند در این کشور به هنگام تحصیل کار کنند، باید از دولت این کشور مجوز کار اخذ نمایند وگرنه امکان باطل شدن ویزای اقامت آنها وجود دارد.‌
  • دانشجو اجازه کار نیمه وقت خواهد داشت، اما همراه او امکان انجام کار تمام وقت را دارد.

تحصیل در رشته داروسازی در دانمارک

نتیجه گیری

دانمارک از جمله کشورهای بسیار مدرن و پیشرفته اروپایی است که دارای امکانات و تجهیزات آموزشی بی‌نظیری می‌باشد و به همین دلیل توجه بسیاری از افراد را برای تحصیل در این کشور به خود معطوف ساخته است. از این رو در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل داروسازی دانمارک و هزینه‌های این رشته پرداختیم و چگونگی تحصیل داروسازی را در دانمارک توضیح دادیم تا دانشجویان بین المللی متقاضی در این رشته بتوانند با شرایط و چگونگی تحصیل در این رشته آشنا شوند.

اسکرول به بالا