071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته روانشناسی در دانمارک چگونه است؟

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور دانمارک به دلیل این که دارای دانشگاه‌های معتبر و سیستم آموزش‌ عالی، درآمد بالا، آمار بیکاری پایین و … می‌باشد، بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل قرار گرفته است. یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها در این کشور رشته روانشناسی می‌باشد که به مطالعه رفتارهای فردی و اجتماعی می‌پردازد و از این رو بسیاری از افراد بویژه دانشجویان بین المللی برای پیشرفت زود هنگام و ورود به بازار کار در کشور دانمارک به تحصیل در این رشته می‌پردازند. همچنین دانشجویان بین المللی با داشتن شرایط مناسب، امکان تحصیل در رشته روانشناسی را خواهند داشت و می‌توان گفت این رشته دارای گرایش‌های مختلفی می‌باشد که از جمله می‌توان به روانشناسی ورزشی، روانشناسی بالینی، روان‌شناسی اصلاحی، روان‌شناسی آموزش، روان‌شناسی خانواده و … اشاره کرد. به همین جهت بسیاری از دانشجویان که قصد مهاجرت به دانمارک برای تحصیل در رشته روان شناسی را دارند، از خود می‌پرسند که تحصیل رشته روانشناسی در دانمارک چگونه است؟ از این رو در این مقاله به بررسی چگونگی تحصیل در این رشته در کشور دانمارک می‌پردازیم.

دوره‌های آموزشی رشته روانشناسی در دانمارک

در واقع رشته روانشناسی از جمله علوم آکادمیک و بسیار کاربردی است که در مورد فرآیندهای روانشناختی در روان انسان‌ها و رفتار آنها صحبت می‌کند. بنابراین افراد روان‌شناس در مورد مطالعه علمی روان انسان‌ها و روانشناسی آنها تخصص لازم را داشته و وظیفه دارند که وضعیت روحی و احساسی مراجعه کنندگان خود را بررسی نمایند.  معمولاً این رشته تخصص‌های مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به روان‌شناسی خانواده، روان‌شناسی آموزش، روانشناسی بالینی، روان‌شناسی اصلاحی و روانشناسی ورزشی اشاره کرد.

از جمله دوره های آموزشی روان‌شناسی شامل روان‌شناسی شخصیت، روان‌شناسی اجتماعی، روان‌شناسی شناختی و رشد می‌باشد که با دوره‌های اجباری این رشته همچون روان‌شناسی کار، روان‌شناسی بالینی، روان‌شناسی آموزشی و تربیتی ادغام می‌شوند. به جز این دوره‌ها، دوره‌های زیادی در زمینه‌های کمی و کیفی همچون تحقیق، روش‌شناسی و روانپزشکی هم موجود است، همچنین ارائه مدرک کارشناسی ارشد در این رشته با کارآموزی در زمینه روان‌شناسی کاربردی و ارائه پایان نامه میسر می‌گردد.

معمولاً ارائه تخصص‌ها در زمینه روان‌شناسی و دادن مجوز در این رشته، با استفاده از یک برنامه آموزشی دو ساله صورت می‌پذیرد که شامل دوره‌های نظری، تمرین و نظارت حرفه‌ای خواهد بود که این دوره‌ها توسط انجمن روانشناسان دانمارکی و هیئت نظارت بر تمرینات روان‌شناسی دانمارک تنظیم و ارائه خواهد شد.

تحصیل در رشته روانشناسی در دانمارک

مقاطع تحصیلی رشته روان‌شناسی در دانشگاه های دانمارک

می‌توان گفت رشته روانشناسی در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های دانمارک همچون مقطع کارشناسی، مقطع کارشناسی ارشد و دکترا  ارائه می‌گردد. در مقطع لیسانس این رشته، مطالعات بر روی رفتارهای افراد و جامعه صورت خواهد پذیرفت و همچنین تحقیقات گوناگونی درباره ذهنیت افراد، ادراک و عملکرد مغز، شخصیت شناسی و موضوعات مختلف روان‌شناسی صورت می‌گیرد.  برخی از موضوعاتی که دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه روان‌شناسی مطالعه خواهند کرد، در زمینه‌های مختلفی همچون مشاوره، مطالعه انگیزه‌ها، ادراک، کمک به حل تعارضات و اصلاح اختلالات رفتاری خواهد بود.

زبان آموزش روان‌شناسی در دانمارک و بهترین دانشگاه‌های این کشور جهت ارائه این رشته

در بسیاری از رشته‌ها همچون تحصیل پزشکی در دانمارک، تحصیل فیزیوتراپی در دانمارک و …. و در مقاطع مختلف، امکان تحصیل با زبان انگلیسی میسر خواهد بود، اما رشته روان‌شناسی از جمله رشته‌هایی می‌باشد که در دانشگاه‌های مختلف دانمارک تحصیل آن به زبان انگلیسی میسر نخواهد بود و کسانی که می‌خواهند در این رشته تحصیل نمایند باید به زبان نوشتاری و گفتاری دانمارک تسلط کافی داشته باشند.

از لیست بهترین دانشگاه های دانمارک می‌توان به دانشگاه کپنهاگ و آرهوس اشاره کرد که به ارائه رشته روان‌شناسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌پردازند و دانشجویان بین المللی باید براساس شرایط و مدارک خواسته شده در این دانشگاه‌ها ثبت نام کنند و به تحصیل در این رشته بپردازند. دانشگاه کپنهاگ یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های دانمارک است که در سال ۱۴۷۹ تاسیس گردیده و با داشتن بهترین سیستم آموزشی توانسته جایگاه ۸۶ را در رتبه بندی جهانی کسب نماید. این مرکز آموزش عالی ۱۶ دانشکده دارد که از جمله دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت، علوم، حقوق، علوم اجتماعی، الهیات و علوم انسانی است که در رشته‌ها و مقاطع مختلف دانشجو می پذیرد و لازم به ذکر است که رشته روانشناسی در دانمارک اولین بار در این دانشگاه ارائه گردیده است. همچنین دانشگاه آرهوس نیز دومین دانشگاه قدیمی کشور دانمارک است که در حال حاضر در رشته‌های پزشکی، روان‌شناسی، مدیریت، زبان شناسی، مهندسی مکانیک، کشاورزی و … دانشجو جذب می‌کند.

شرایط و نحوه پذیرش برای تحصیل در رشته روان‌شناسی در دانشگاه دانمارک

بسیاری از افراد به دنبال تحصیل در دانمارک در رشته روانشناسی هستند، بنابراین باید ابتدا با نحوه درخواست پذیرش، مدارک مورد نیاز و شرایط اخذ ویزای دانشجویی دانمارک آشنا گردند. همان طور که می دانید ۵ دانشگاه دانمارک در رتبه‌بندی جهانی جزء ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند که دانشگاه کپنهاگ از بهترین و برترین دانشگاه های دانمارک محسوب می‌گردد.

دانشجویان بین المللی برای اینکه بتوانند در دانشگاه‌های دانمارک تحصیل کنند، ابتدا باید به وب سایت این دانشگاه‌ها مراجعه کنند و مدارک تحصیلی خود را با نظام آموزشی دانمارک معادل سازی نمایند و شرایط ادامه تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه های دانمارک را مورد بررسی قرار دهند. بدین ترتیب با انتخاب دانشگاه مورد نظرشان، اقدام به جمع‌آوری مدارک تحصیلی و فراهم نمودن شرایط مورد نیاز جهت پذیرش در این دانشگاه‌ها بنمایند.

دانشجویان رشته روانشناسی در دانمارک باید درخواست‌های خود را، از طریق سایت پذیرش ملی این کشور تا ۱۵ مارس بفرستند و پس از ثبت درخواست پذیرش از این دانشگاه‌ها، مدارک مورد نیاز خود را ضمیمه نمایند تا شانس پذیرش آنها در این دانشگاه‌ها بیشتر گردد.

تحصیل در رشته روانشناسی در دانمارک

مدارک و شرایط اخذ ویزای تحصیلی دانمارک جهت تحصیل در رشته روان‌شناسی

رشته روان‌شناسی از معدود رشته‌هایی در دانمارک می‌باشد که تنها به زبان دانمارکی ارائه می‌گردد و به همین دلیل یکی از مهمترین شرایط جهت پذیرش در این رشته در دانشگاه های دانمارک اثبات سطح مهارت و تسلط به زبان دانمارکی است. معمولا دانشجویان به هنگام تحصیل در این رشته باید بتوانند هزینه زندگی در دانمارک و تحصیل خود در این کشور را پرداخت نمایند و دارای تمکن مالی مناسب باشند.

بدین ترتیب دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا برای ادامه تحصیل در این کشور باید ویزای تحصیلی دانمارک را بگیرند که از جمله مهمترین مدارک آنها جهت اقامت و تحصیل در رشته روان‌شناسی در دانمارک به قرار زیر است:

  •  نامه پذیرش از دانشگاه
  • اثبات مهارت زبان دانمارکی برای دانشجویان رشته روان‌شناسی
  • اثبات تمکن مالی دانشجو (حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه)
  • گذرنامه معتبر

جمع بندی

تحصیل روان‌شناسی دانمارک در واقع یک دوره تحصیلی 5 ساله می‌باشد که سه سال آن مربوط به مقطع کارشناسی و دو سال آن مربوط به مدرک کارشناسی ارشد است. همچنین متقاضیان می‌توانند بعد از گذراندن این دوره مشغول به کار شوند یا یک پروژه تحقیقاتی سه ساله جهت اخذ مدرک دکترا بردارند. این اشخاص اگر از سوی هیئت نظارت بر روان‌شناسی دانمارک مورد تایید صلاحیت قرار گرفتند، می‌توانند اقامت و تابعیت دانمارک را نیز بدست آورند.

 

اسکرول به بالا