071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

لوکزامبورگ یکی از بهترین مکان های دنیا جهت تحصیل و اقامت می باشد که افراد زیادی از کشورهای مختلف دنیا خواهان زندگی در آن می باشند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی میرداماد می توانند با قرار دادن اطلاعات مورد نیاز در زمینه مهاجرت تحصیلی به این کشور بهترین مشاور شما در رسیدن به هدفتان باشند. در این مقاله به شرایط تحصیل در لوکزامبورگ اشاره شده است.

شرایط تحصیل در لوکزامبورگ و اعزام دانشجو

زمانی که کشور لوگزامبورگ را برای تحصیل انتخاب میکنید ابتدا باید رشته ی تحصیلی خود را در وبسایت لوگزامبورگ سرچ کنید تا دانشگاه هایی که این رشته دارند مشخص شود. سپس دانشگاه مورد نظر را انتخاب کرده در امتحان ورودی شرکت کنید. پس از اخذ نمره ی قبولی و دریافت نامه از دانشگاه لوگزامبورگ مبنی بر اینکه شما میتوانید در دانشگاه این کشور تحصیل کنید باید مدارک لازم تهیه نموده و به دانشگاه لوگزامبورگ تحویل دهید. مسئولین دانشگاه لوگزامبورگ پس از بررسی مدارک و مصاحبه ی حضوری، یا اجازه ی تحصیل برایتان صادر میکنند یا درخواست شما را ریجکت میکنند.

برای اینکه بخواهید ادامه ی تحصیل در این کشور بدهید باید بدانید که دانشجویانی که میخواهند در مقطع لیسانس درس بخوانند باید مدرک دیپلمی معتبر متناسب با مدرک آخر دبیرستان کشور لوگزامبورگ داشته باشند. برای دانشجویانی که میخواهند در مقطع فوق لیسانس یا دکترا درس بخوانند باید مقالات و پژوهش های متعددی انجام دهند و نتایج علمی خود را ثبت کنند تا امتیاز بگیرند. آخرین مدرک معتبرشان باید معادل 3 سال تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر لوگزامبورگ باشد و 1سال تا 1 سال و نیم از دوره ی درسی را متناسب با رشته ی خود سپری کرده باشند.

ویزاهای اخذ شده

برای دوره های درسی که به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند مدرک معتبر آیلتس یا تافل لازم است. برای هر سه مقطع تحصیلی شما را به مصاحبه ی حضوری دعوت می کنند تا هدفتان از تحصیل در کشور لوگزامبورگ را بپرسند، برای این مصاحبه باید به انگلیسی صحبت کنید و هدف خود را به درستی بیان کنید. علاوه بر موارد تحصیلی باید به فکر مکان برای زندگی، هزینه های درسی و شهریه ی دانشگاه باشید و بدانید که هیچ یک از این موارد رایگان نیستند.

مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ

سیستم آموزشی دانشگاه لوکزامبورگ، دانشجویان را قادر می سازد تا از طریق فرایند درخواست آنلاین، دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را دنبال کنند. نزدیک به 400 برنامه درسی و دوره های آموزشی بین المللی به زبان انگلیسی وجود دارد. برای برنامه ها و دوره های بین المللی ضروری است که متقاضی بتواند به زبان انگلیسی صحبت کند، خواندن و نوشتن را خوب انجام دهد. مدارک مورد نیاز پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ بر مبنای کشور مبداء متقاضیان متفاوت است. متقاضی باید شرایط خاص دوره تحصیلی مورد نظر را رعایت کند:

  • دیپلم فارغ التحصیلی دبیرستان یا معادل آن که مورد تایید نظام آموزش عالی لوکزامبورگ است.
  • پر کردن فرم درخواست آنلاین
  • کپی رونوشت های متقاضیان صادر شده توسط مرجع رسمی
  • ویزای تحصیلی
  • مجوز مسکونی که شامل مدرک محل اقامت برای مدت اقامت است.
  • اطلاعات دقیق در مورد دوره برنامه تحصیلی

مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ

برای دوره های کارشناسی: 

  • مدارک تحصیلی تکمیل دوره متوسطه
  • گواهی نامه انگلیسی، به عنوان مثال؛ مدرک قبولی O’LEVEL برای استفاده از انگلیسی، TOEFL یا آیلتس

برای تحصیلات تکمیلی:

  • مدارک تحصیلی تکمیل دوره متوسطه
  • مدرک کارشناسی
  • رونوشت هایی که تمام دوره ها و نمرات را نشان می دهند
  • گواهی نامه انگلیسی، به عنوان مثال TOEFL یا IELTS یا مدرکی مبنی بر اینکه دوره اول تحصیلی متقاضیان به زبان انگلیسی ارائه شده است نیز قابل پذیرش است.
  • پروسه های مهاجرت به لوکزامبورگ برای بازدید کنندگان دانشگاهی.

شرایط پذیرش و تحصیل در لوکزامبورگ لیسانس و کارشناسی ارشد

جهت مهاجرت تحصیلی به لوگزامبورگ این کشور سالانه پذیرای عده ی بیشماری از دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می باشد. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید درخواست شرکت در آزمون ورودی دانشگاه لوگزامبورگ دهید و پس از اخذ نمره ی قبولی و دریافت نامه ی پذیرش از دانشگاه، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنید. شرایط لازم برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس، داشتن آخرین مدرک تحصیلی معتبر است که معمولا لیسانس می باشد و اصل آن را باید ارائه دهید.

نمره ی قبولی باید بالا باشد و باید به زبان یونانی و انگلیسی مسلط باشید. مدرک معتبر زبان داشته باشید و سعی کنید پژوهش یا مقاله ای را به نام خود ثبت کرده باشید تا امتیاز بگیرید. دوره ی تحصیلی فوق لیسانس معمولا 2 ساله است که پس از دفاع از پایان نامه ی خود، میتوانید مدرک فوق لیسانس بین المللی بگیرید. برای گرفتن مجوز تحصیل در هر دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس باید شهریه ی تمامی دوره ی تحصیل و هزینه ی اقامت را بپردازید و رسید واریزی را ضمیمه ی پرونده ی خود کنید.

برای تحصیل در مقطع لیسانس باید به صورت آنلاین تقاضای ثبت نام کنید. برای اینکه در یکی از دانشگاه های برتر لوگزامبورگ در مقطع لیسانس تحصیل کنید، باید دوره ی 4 ساله ی درسی را سپری کنید. دانشگاه های لوگزامبورگ بهترین روشهای آموزشی برای دانشجویان لیسانس ارائه می دهند. دانشجویانی که در این کشور مقطع تحصیلی لیسانس را انتخاب میکنند با توجه به نوع شهروندی، هزینه ی تحصیلشان متفاوت می شود.

نامه ای که هدف تحصیل شما در آن نوشته شده باشد باید به دولت لوگزامبورگ ارائه دهید و ضمانت حمایت مالی از خود در طی دوره ی تحصیلی و اقامت در کشور الزامیست چه در مقطع لیسانس چه در مقطع فوق لیسانس. نامه ی قبولی از دانشگاه لوگزامبورگ مبنی بر اینکه صلاحیت تحصیل در این کشور را دارید را باید به سفارت تحویل دهید تا ویزای تحصیلی لیسانس بگیرید.

پذیرش و تحصیل در لوکزامبورگ دکتری

کشور لوگزامبورگ سالانه پذیرای عده ی بیشماری از دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مقطع دکترا می باشد. برای تحصیل در مقطع دکترا باید به صورت آنلاین تقاضای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه کنید. مقالات و پژوهش های علمی انجام شده توسط هر دانشجو رزومه ی خوبی محسوب می شود. اما برای رسیدن به چنین هدفی باید سخت تلاش کرد زیرا رقیبهای بسیاری خواهید داشت. در صورت قبولی در این امتحان می توانید مدارک خود را به دانشگاه لوگزامبورگ تحویل دهید تا نامتان به عنوان دانشجوی دکترا نوشته شود. شروط لازم برای ثبت نام در مقطع دکترا بدین گونه است:

  • پر کردن فرم تقاضای تحصیل
  • نامه ی قبولی از دانشگاه لوگزامبورگ
  • رشته ی مورد نظر خود را ذکر کنید
  • فتوکپی از صفحات پاسپورت
  • یک قطعه عکس به ابعاد عکس پاسپورت
  • آخرین مدرک تحصیلی (مدرک فوق لیسانس باید معتبر باشد و اصل آن را ارائه دهید)
  • گواهی سلامت جسمی و ذهنی
  • مدرک معتبر زبان
  • پرداخت هزینه ی هر ترم تحصیلی و ضمیمه کردن رسید واریزی

زمانی که دانشجوی دکترا شدید باید دو مرحله ی مهم را پشت سر بگذارید تا مدرک تحصیلی بگیرید: اولین مرحله انجام کارهای علمی پژوهشی و ثبت مقالات مربوطه می باشد و دومین مرحله تکمیل پایان نامه و دفاع از تز خود می باشد. برای هر مقاله ی پژوشهی یا کنفرانسی باید زحمت زیادی بکشید تا بتوانید امتیاز کسب کنید و رزومه ی تحصیلی خود را قوی کنید.

برنامه های درسی مقطع دکترا معمولا به زبان انگلیسی یا فرانسوی یا آلمانی یا زبان رسمی کشور آموزش داده می شوند و برای هر درس، کار پژوهشی باید انجام داد. تعداد زیادی از موسسات و دانشگاه های لوگزامبورگ، دروس تحصیلی را به زبان انگلیسی آموزش می دهند و به راحتی می توان یاد گرفت.

کالج ها و دانشگاه های معتبر و برتر لوکزامبورگ

  • دانشگاه لوکزامبورگ
  • موسسه دانشگاه بین المللی لوکزامبورگ
  • دانشگاه Sacred Heart لوکزامبورگ

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ

هزینه های تحصیلی که شما پرداخت می کنید بستگی به نوع تحصیل و میزان تحصیلات شما دارد. به طور متوسط شما باید انتظار داشته باشید بین 400 تا 800 یورو در سال پرداخت کنید. برای تحصیلات مربوط به کسب و کار، هزینه های تحصیل گران تر است، حدود 4000 تا 5000 در سال است. اگر بخواهید در مدرسه کسب و کار شروع به تحصیل کنید، باید انتظار داشته باشید که هزینه تحصیل در سال در حدود 17،000 € باشد.

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ

معمولا دانشگاه ها در لوکزامبورگ، خوابگاه دانشجویی را ارائه می کنند که نوع بسیار ارزان تری از مسکن است. اگر زندگی در خوابگاه انتخاب شما باشد، بین 350 و 500 در هر ماه هزینه دارد. دانشجویانی که برای تحصیل به لوکزامبورگ می روند، همچنین باید هزینه های بیمه درمانی را در نظر بگیرند. اگر شما در حال حاضر بیمه درمانی دارید، باید مطمئن شوید که در لوکزامبورگ معتبر است. موسسه شما قادر به ارائه کمک به این موضوع خواهد بود.

بورسیه تحصیل در لوکزامبورگ

ادامه ی تحصیل در خارج از کشور آرزوی هر جوانی است. تجربه ی زندگی مستقل، کشور جدید، فرهنگ نو و معاشرت با مردمی جدید برای هر دانشجوی متقاضی تحصیل در خارج از کشور جالب به نظر می آید. زمانی که میخواهید برای تحصیل در کشور لوگزامبورگ بورسیه بگیرید باید یکی از دانشگاه های برتر لوگزامبورگ مد نظر باشد.هر ماه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی تقاضای بورسیه ی تحصیلی 100 % می کنند اما تنها عده ی کمی از این دانشجویان در حد 25 % از مزایای بورسیه ی تحصیلی را می گیرند. اگر شرایط زیر را داشته باشید می توانید بورسیه ی تحصیلی خوبی را با درصد بالا در حدود 50 تا 75 % بگیرید.

در صورتی که میخواهید برای مقطع لیسانس بورسیه بگیرید اصل مدرک دیپلم، شناسنامه، پاسپورت معتبر لازم است. اگر بورسیه ی تحصیلی 100 % باشد تمامی هزینه های درسی توسط دولت پرداخت می شود و نیازی به حساب بانکی نیست اما اگر 100 درصد نباشد باید حساب بانکی خود را پرینت کرده و ضمیمه ی پرونده کنید. در حدود 70 یورو شهریه ی مقطع لیسانس هر دانشجو می شود در صورتی که بورسیه ی تحصیلی رایگان نگرفته باشد.

در صورتی که میخواهید برای مقطع فوق لیسانس بورسیه بگیرید اصل مدرک لیسانس و ریز نمرات تحصیلی، شناسنامه، پاسپورت معتبر لازم است. اگر بورسیه ی تحصیلی 100 % باشد تمامی هزینه های درسی توسط دولت پرداخت می شود و نیازی به حساب بانکی نیست اما اگر 100 درصد نباشد باید حساب بانکی خود را پرینت کرده و ضمیمه ی پرونده کنید.در حدود 64 یورو شهریه ی دانشگاهی مقطع فوق لیسانس برای کسانی می شود که بورسیه ی تحصیلی رایگان ندارند. با توجه به درصد بورسیه از این هزینه ها کم می شود.

در صورتی که میخواهید برای مقطع دکترا بورسیه بگیرید اصل مدرک فوق لیسانس همراه با ریز نمرات، موضوع پایان نامه، تعداد مقالات علمی پژوهشی چاپ شده یا مقالات کنفرانسی ارائه شده را ذکر کنید، شناسنامه، پاسپورت معتبر لازم است. اگر بورسیه ی تحصیلی 100 % بتوانید بگیرید تمامی هزینه های درسی توسط دولت پرداخت می شود و نیازی به حساب بانکی نیست اما اگر 100 درصد نباشد باید حساب بانکی خود را پرینت کرده و ضمیمه ی پرونده کنید. در حدود 70 یورو شهریه ی دانشجویانی می شود که بورسیه ی رایگان ندارند اما با توجه به درصد بورسیه از این مقدار کم می شود.

ابتدا باید به دانشگاه مورد نظر درخواست ادامه ی تحصیل کنید و مدارک تحصیلی خود را ارسال کنید. در صورتی که از طرف دانشگاه لوگزامبورگ برایتان نامه ی پذیرش ارسال کنند می توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید اما توجه داشته باشید برای اخذ بورسیه ی تحصیلی رایگان، رزومه ی هر شخص نشان دهنده ی سطح دانش و سواد اوست بنابراین اول رزومه ی خود را قوی کنید بعد درخواست بورسیه ی تحصیلی کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی لوکزامبورگ با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید تا شما عزیزان را در این زمینه راهنمایی کنند.

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل در لوکزامبورگ

  • دانشگاه لوکزامبورگ
  • موسسه دانشگاه بین المللی لوکزامبورگ
  • دانشگاه Sacred Heart لوکزامبورگ

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی بین ۲ تا ۹ هزار یورو در سال می باشد.

افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ را دارند باید مدرکی معادل آیلتس ۶ را ارائه کنند. دانشجو در مقطع دکتری باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ را داشته باشد.

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی ارشد ۳ تا ۱۱ هزار یورو در سال می باشد.

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ در مقطع دکترا ۱۰ تا ۴۰ هزار یورو در سال می باشد.

  • پر کردن فرم تقاضای تحصیل
  • نامه قبولی از دانشگاه لوگزامبورگ
  • رشته مورد نظر خود را ذکر کنید
  • فتوکپی از صفحات پاسپورت
  • یک قطعه عکس به ابعاد عکس پاسپورت
  • آخرین مدرک تحصیلی (مدرک فوق لیسانس باید معتبر باشد و اصل آن را ارائه دهید)
  • گواهی سلامت جسمی و ذهنی
  • مدرک معتبر زبان
  • پرداخت هزینه هر ترم تحصیلی و ضمیمه کردن رسید واریزی
  1. پاسپورت با اعتبار کافی
  2. مدارک هویتی به صورت ترجه شده
  3. فرم درخواست ویزای تحصیلی به صورت ترجمه شده
  4. فرم پذیرش دانشگاه مورد نظر
  5. گواهی سلامت پزشکی
  6. گواهی عدم سوء سابقه
  7. بیمه مسافرتی با پوشش کافی
  8. آخرین مدارک تحصیلی

هزینه زندگی در لوکزامبورگ سالانه در حدود 10 تا 15 هزار یورو می باشد.

دانشجویان اجازه 10 تا 30 ساعت کار پاره وقت هفتگی دارند.

مدت زمان تحصیل در لوکزامبورگ در مقطع دکترا ۳ سال می باشد.

اخبار های مرتبط

اسکرول به بالا