071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در مدارس بین المللی آذربایجان

تحصیل در مدارس بین المللی آذربایجان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در مقاطع مختلف نیازمند بررسی موارد بسیاری است. این جزئیات زمانی که تحصیلات در کشوری جدید صورت گیرد و یا تحصیل در مدارس بین المللی باشد با شرایط چالشی تری همراه خواهد بود. اگر تمایل به تحصیل در کشوری جدید و در مدارس بین المللی داشته باشید لازم است که قبل از هر کاری روند تحصیلی در کشور مورد نظر خود را بسنجید. برای تحصیل لازم است تا در ابتدا به بررسی قوانین و مقررات تحصیلی و آموزشی پرداخت و سپس بر مبنای آن ها تصمیم گیری نمود. دقت داشته باشید که تحصیل در مدارس بین المللی می تواند همراه با قوانین خاص تری باشد. در این مقاله نیز ما به بررسی تحصیل در مدارس بین المللی آذربایجان می پردازیم.

برای مهاجرت به کشور آذربایجان لازم است تا اطلاعات بسیاری را کسب نموده و در ارتباط با شرایط مختلف مشورت کنید. در واقع شما باید با توجه به شرایط شخصی خود به کسب اطلاعات در ارتباط با روند های مهاجرتی به آذربایجان بپردازید. برای مهاجرت به آذربایجان می توانید از روش هایی همچون مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به آذربایجان، مهاجرت کاری به آذربایجان، مهاجرت سرمایه گذاری به آذربایجان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در آذربایجان، مهاجرت از طریق ازدواج در آذربایجان و .. اقدام نمایید. برای انتخاب روش های مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

تحصیل در مدارس بین المللی آذربایجان

تحصیل در آذربایجان یکی از روش های مهاجرتی به این کشور است. در واقع شما می توانید برای مهاجرت به آذربایجان از طریق تحصیل در این کشور اقدام نمایید. تحصیل در آذربایجان در مقاطع مختلفی امکان پذیر است. مثلا شما می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان یا تحصیل داروسازی در آذربایجان در مقاطع دانشگاهی در این کشور اقدام نمایید. البته شما می توانید برای تحصیل در مدارس آذربایجان خصوصا مدارس بین المللی در این کشور اقدام نمایید. برای مهاجرت به آذربایجان البته می توان از راه ها و روش های دیگری هم اقدام نمود.

به طور مثال شما می توانید با کار در آذربایجان و اخذ ویزای کاری این کشور یا سرمایه گذاری در آذربایجان اقدام نمایید. برای سرمایه گذاری در این کشور می توانید از طریق خرید ملک در آذربایجان یا ثبت شرکت درآذربایجان اقدام نمایید. در ادامه ما قصد داریم به بررسی و معرفی مدارس بین المللی آذربایجان بپردازیم. مدارس مخلفی در آذربایجان وجود دارد که برای دانش آموزان گزینه های مناسبی می باشند.

مدارس بین المللی می توانند راه حل مناسبی برای یک دانش آموز خارج از کشور خودشان و به جهت تحصیلات آن ها باشند. در مدارس بین المللی قطع دانش آموزان آذربایجانی هم تحصیل می کنند اما یقینا تعداد دانش آموزان مهاجر بیشتر خواهد بود. مدارس بین المللی در کشور آذربایجان با سیستم های خاصی پیش می روند. از این رو می توان گفت که برای تحصیل در مدارس بین المللی آذربایجان باید به دقت تمام سیستم های مربوط به مدرسه مورد نظر را بررسی نمود. 

الگوی تحصیلی در مدارس بین المللی آذربایجان

مدارس بین المللی آذربایجان شامل مهد کودک ها ، دبستان ها و دبیرستان ها می باشد و البته می توان کالج های مختلف بین المللی را هم دید. برخی از مدارس ممکن است برنامه های درسی آمریکا یا انگلیس را با برنامه های انگلیسی زبان دنبال کنند در حالی که برخی دیگر تحت سیستم آموزش فرانسه تنظیم می شوند. مدارس بین المللی در این کشور در واقع برای دانش آموزان بین المللی آماده شده اند. در کشور آذربایجان این مدل مدارس معمولاً از الگوی برنامه درسی ایالات متحده ، انگلستان ، فرانسه ، کانادا یا استرالیا یا نیوزیلند پیروی می کنند.

الگوی تحصیلی در مدارس بین المللی آذربایجان
الگوی تحصیلی در مدارس بین المللی آذربایجان

آموزش ابتدایی ممکن است به هر زبانی باشد (و چندین زبان معمولاً آموزش داده می شود) ، اما معمولاً آموزش در سطوح بالا تر به زبان های انگلیسی ، فرانسوی ، اسپانیایی ، آلمانی یا ژاپنی است. بسیاری از مدارس استاندارد های مشابهی را برای تحصیل در سراسر جهان ارائه می دهند تا جایی که انتقال بین مدارس هم اتفاق می افتذ. مدارس معمولاً اعتبار سنجی مورد قبول بین المللی خاصی برای دانش آموزان ارائه می دهند.

مراحل پذیرش و ثبت نام از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است. فضای تحصیلی در مدارس بین المللی آذربایجان محدود است و معمولا با توجه به ملیت تعیین تکلیف می شود. معمولا شهریه تخصیل در مدارس بین المللی آذربایجان بیشتر از مدارس محلی است. با این وجود هر مدسه بین المللی در این کشور استاندارد های بالایی را برای یادگیری ارائه می دهد و دارای کلاس های کوچکتر ، امکانات درجه یک همراه با فوق برنامه های قوی است. در آذربایجان امکانات شبانه روزی در برخی از مدارس وجود دارد ، اما بیشتر آن ها فقط کلاس های روزانه را برگزار می کنند. 

بررسی سیستم آموزشی برای تحصیل در مدارس بین المللی

سیستم آموزشی در آذربایجان توسط وزارت آموزش و پرورش آذربایجان تنظیم می شود. در دوره قبل از اتحاد جماهیر شوروی ، آموزش و پرورش آذربایجان شامل آموزش های فشرده دینی اسلامی بود که از اوایل کودکی آغاز شد. فرهنگ آذربایجان اکنون بر یادگیری سکولار با اهمیت بسیار زیادی در آموزش تمرکز دارد.

افراد خارجی که به طور دائم در آذربایجان زندگی می کنند و افراد بدون تابعیت نیز از همان حق آموزشی برخوردار هستند که به شهروندان آذربایجانی تعلق می گیرد. مدارس بین المللی یک انتخاب طبیعی برای مهاجران است چرا که اصولا آن ها به زبان های رسمی کشور آذربایجان تسلطی ندارند. 

معرفی مدارس بین المللی آذربایجان

مدارس بین المللی زیادی در شهر های مختلف آذربایجان و خصوصا شهر باکو وجود دارد که هر کدام شرایط خاصی برای خود دارند. البته برای تحصیل در این مدارس لازم است تا شرایط اقامت آذربایجان و هزینه های زندگی در آذربایجان و … نیز مورد بررسی قرار گیرد. در زیر لیستی از مشهور ترین مدارس بین المللی و دوزبانه برای مهاجران در آذربایجان را با اطلاعات هزینه و شهریه های تحصیلی را برای شما بیان می کنیم. با اطلاع از این مدارس بین المللی و شرایط آن ها می توان برای تحصیلات تصمیم گیری نمود. 

مدرسه بین المللی آذربایجان (TISA)

این مدرسه بین المللی یعنی مدرسه بین المللی آذربایجان (TISA) در پارک سلطنتی استون پی قرار دارد. سن دانش آموزان در این مدرسه از دو تا هجده سالگی متغیر می باشد. این مدرسه مدارک بین امللی هم برای دانش آموزان ارائه می دهد. این برنامه ها شامل برنامه سال های ابتدایی ، برنامه سال های میانه و برنامه دیپلم است.

در این مدسه بین المللی امکانات شامل آزمایشگاههای علمی ، اتاقهای رایانه و کتابخانه ها ، اتاقهای هنری ، مناطق موسیقی و نمایش ، یک استودیوی طراحی فناوری و منابع و همچنین یک سالن ورزشی ، غذاخوری و سالن است. امکانات فضای باز شامل زمین های بازی ، زمین های بسکتبال و زمین ورزشی است. دقت داشته باید که برای اطلاع از هزین های تحصیل دز این مدرسه باید با مسئول ثبت نام هملنگی کرد.

مدرسه بین المللی باکو

یکی دیگر از مدارس موجود در آذربایجان مدرسه بین المللی باکو می باشد. این مدرسه توسط نهاد QSI به عنوان یک مدرسه غیر انتفاعی و خصوصی تاسیس شده است. مدرسه بین المللی باکو دوره های پیش دبستانی با کیفیت بالا (برنامه کودکان 2 ، 3 و 4 ساله) ، مقاطع ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه را که منجر به فارغ التحصیلی می شود ، ارائه می دهد.

این مدرسه و برنامه های آن به طور کامل توسط انجمن کالج ها و مدارس ایالات متحده شناخته شده و در سطح بین المللی معتبر می باشد. روند آموزشی در این مدرسه بین المللی در باکو با آموزش زبان انگلیسی به دنبال یک مدل آموزش مبتنی بر عملکرد است. هزینه های تحصیل در این مدرسه را باید از طریق وب سایت آموزشی مدرسه مطلع شوید. 

مدرسه بین المللی آکسفورد باکوی آذربایجان 

مدرسه آکسفورد باکو توسط وزارت آموزش جمهوری آذربایجان و آزمون های بین المللی کمبریج (CIE) معتبر شناخته شده است. برنامه درسی از هر دو استاندارد برنامه درسی ملی و بین المللی پیروی می کند. این مدرسه بین المللی انگلیسی زبان دوره های تحصیلی از مهد کودک تا کلاس یازدهم را ارائه می دهد. یکی از مزایای مهم این مدرسه این است که برای دانش آموزانی که مایلند پس از فارغ التحصیلی در خارج از کشور تحصیلات خود را انجام دهند ، مدرک A-سطح ارائه می دهد.

این مدرسه در سال هزار و نهصد و نود و هشت میلادی تاسیس شده است و به سرعت به عنوان یکی از برجسته ترین مدارس بین المللی در باکو شناخته شده است. این مدرسه از آن زمان تا به امروز سال به سال بر قدرت خود افزروده است. هزینه تحصیل برای دوره پیش دبستانی شش هزار دلار و از سال پنجم تا کلاس دوازدهم بیست هزار و هفتصد دلار می باشد. 

مدرسه انگلیسی در باکو (BSB)

یکی از مدارس با کیفیت بین المللی در آذربایجان مدرسه انگلیسی در باکو (BSB) می باشد. در این مدرسه آموزش زبان انگلیسی با امتحانات نهایی مطابق با استانداردهای انگلستان است. مدرسه BSB امکانات تخصصی ، از جمله آزمایشگاه های اختصاصی فیزیک ، شیمی و زیست شناسی ، اتاق های هنر و موسیقی ، اتاق های ICT و کتابخانه ای را که اخیراً توسعه یافته است ، فراهم کرده و در اختیار دانش آموزان قرار داده است. اکثر کلاس ها مجهز به امکانات پیشرفته ای هستند و ICT نقش اساسی در آموزش دارد. در این مدرسه دسترسی به اینترنت در همه کلاس ها برای دانش آموزان فراهم است. 

کالج انگلیس آذربایجان

کالج بریتیش آذربایجان یک مدرسه بین المللی بریتانیایی است که توسط اتحادیه عمومی “مرکز بین المللی آموزش و پرورش آذربایجان” به عنوان یک مدرسه برجسته آموزش برنامه درسی ملی انگلیس و ولز در کنار موضوعات مورد نیاز از برنامه درسی ملی آذربایجان تأسیس شده است. ABC از امکانات برجسته ای برای حمایت و ارتقا سطح علمی دانش آموزان برخوردار است. این مدرسه برای سنین سه تا هجده سال است و برنامه های درسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. هزینه های تحصیل بین نه هزار و پانصد دلار تا شانزده هزار و پانصد دلار در سال متغیر است. 

مدرسه بین المللی MTK

یکی دیگر از مدارس بین المللی معروف در کشور آذربایجان مدرسه بین المللی MTK می باشد. مدرسه بین المللی MTK با ارائه طیف گسترده ای از آموزش پیش دبستانی ، ابتدایی و متوسطه سیستم پیشرفته ای از آموزش را برای دانش آموزان و کودکان از سنسن دو تا هفده سال در پیش گرفته است.

مدرسه بین المللی MTK
مدرسه بین المللی MTK

برای دبستان و متوسطه سه مدل آموزش موجود است: آموزش بین المللی ارائه شده به زبان انگلیسی، آموزش زبان آذربایجانی بر اساس برنامه درسی محلی ، با حداقل هشت درس در هفته به زبان انگلیسی و آموزش زبان روسی بر اساس برنامه درسی محلی ، با حداقل هشت درس در هفته به زبان انگلیسی. هزینه های تحصیل در این مدرسه هیچ وقت به صورت عمومی ارائه نمی شود. 

مدرسه مدرن باکو

هدف اصلی مدرسه مدرن باکو ادغام در سیستم آموزشی اروپا و ایجاد سیستم آموزش و پرورش مدرن مطابق با استانداردهای بین المللی با ایجاد فرایند آموزش مبتنی بر فن آوری های نوآورانه است. این مدرسه بین المللی دروس و دوره های تحصیلی را به زبان انگلسی ارائه می دهد و برای سنین دو تا هجده سال مناسب می باشد. 

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل در مدارس بین المللی آذربایجان

  1. آیا کشور آذربایجان برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

    بله آذربایجان یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی است.

  2. آیا مدرک تحصیل در مدارس بین المللی آذربایجان معتبر می باشد؟

    بله مدرک تحصیلی مدارس این کشور اعتبار بالایی دارد.

  3. تحصیل در مدارس بین المللی آذربایجان عموما به چه زبان هایی است؟

    تحصیل عموما به زبان های انگلیسی ، فرانسوی ، اسپانیایی ، آلمانی یا ژاپنی است.

  4. آیا تحصیل در مدارس بین المللی آذربایجان رایگان است؟

    خیر برای تحصیل در این مدارس باید هزینه های مربوطه را پرداخت کرد.

  5. چه مدارسی در آذربایجان بین المللی هستند؟

    برخی از این مدارس عبارتند از: مدرسه مدرن باکو، مدرسه بین المللی آکسفورد، مدرسه بین المللی TISA، مدرسه بین المللی MTK، مدرسه بین المللی انگلیسی و … .

  6. آیا دانش آموزان آذربایجانی می توانند برای تحصیل در مدارس بین المللی آذربایجان اقدام کنند؟

    بله دانش آموزان محلی هم می توانند در این مدارس تحصیل کنند.

  7. هزینه تحصیل در کالج انگلیسی آذربایجان چقدر است؟

    هزینه های تحصیل بین نه هزار و پانصد دلار تا شانزده هزار و پانصد دلار در سال متغیر است.

  8. امکانات تحصیل در مدارس بین المللی آذربایجان چگونه است؟

    این مدارس با استاندارد های یادگیری بالا  و کلاس های کوچکتر ، امکانات درجه یک همراه با فوق برنامه های قوی است.

  9. هزینه تحصیل در مدرسه بین المللی آکسفورد چقدر است؟

    هزینه تحصیل برای دوره پیش دبستانی شش هزار دلار و از سال پنجم تا کلاس دوازدهم بیست هزار و هفتصد دلار می باشد. 

  10. درمدرسه بین المللی MTK چند مدل آموزشی موجود است؟

    در این مدرسه سه مدل آموزشی به زبان های انگلیسی، آذربایجانی و روسی موجود است.

  11. امکانات مدرسه بین المللی آذربایجان (TISA) چیست؟
    در این مدسه بین المللی امکانات شامل آزمایشگاههای علمی ، اتاقهای رایانه و کتابخانه ها ، اتاقهای هنری ، مناطق موسیقی و نمایش و … می باشد.

اسکرول به بالا