071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل مهندسی در آذربایجان

تحصیل مهندسی در آذربایجان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

رشته مهندسی یکی از رشته‌های پرطرفدار دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور است و این رشته در کشورهای در حال پیشرفت بازار کار خوبی دارد. در سال‌های اخیر کشور آذربایجان از نظر علمی پیشرفت‌های چشمگیری داشته و دارای موسسات آموزشی معتبر بسیاری در سطح بین المللی بوده و همه ساله افراد بسیاری از همه جای دنیا جهت تحصیل مهندسی در آذربایجان زیبا و پیشرفته به آنجا مهاجرت می‌نمایند.

یکی از روش‌هایی که می‌توان دانش مورد نیاز برای ورود به بازار کار را به دست آورد تحصیل در یک دانشگاه بین المللی و یا دانشگاه مطرح دنیا است. به تازگی تحصیل در دانشگاه‌های کشور آذربایجان به ویژه دانشگاه مهندسی باکو مورد علاقه دانشجویان در سراسر دنیا و به ویژه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است.

شرایط عمومی کشور آذربایجان

دانشجویانی که می‌خواهند در کشور آذربایجان به تحصیل مهندسی بپردازند باید از شرایط عمومی این کشور مطلع باشند تا بتوانند به راحتی در این کشور زندگی کنند. کشور آذربایجان بزرگترین کشور قفقار در شرق اتحادیه اروپا و دریای خزر می باشد. پایتخت این کشور باکو نام دارد. آذربایجان با کشورهای ایران از جنوب، ترکیه و ارمنستان از غرب و روسیه از شمال هم مرز می باشد. آذربایجان دارای مرزهای آبی با کشور هایی همچون قزاقستان و ترکمنستان نیز می باشد. در آخرین سرشماری در سال 2019 جمعیت این کشور 9.235.001 نفر اعلام شده است. لازم به ذکر است که زبان رسمی این کشور ترکی آذربایجانی می باشد.

کشور آذربایجان به دلیل اینکه بخشی از روسیه بوده است از سیستم آموزشی این کشور تاثیر پذیرفته و به دلیل هزینه‌های پایین و مناسب، زندگی راحت و امکان تحصیل در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف و فراوان تقاضا تحصیل در آذربایجان را بسیار افزایش داده است.

شرایط تحصیل مهندسی در آذربایجان

تحصیل مهندسی در آذربایجانشرایط تحصیل مهندسی در آذربایجان مشابه با اتحادیه اروپا است. متقاضیانی که می‌خواهند در این کشور به تحصیل رشته‌های مهندسی بپردازند باید به مدت 4 سال در این کشور به تحصیل بپردازند. تحصیل در این مقطع به دو زبان انگلیسی و آذربایجانی می‌باشد با این حال بیشتر دانشگاه‌های آذربایجان دوره‌های آموزشی خود را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند.

متقاضیانی که درخواست ورود به مقطع کارشناسی دارند باید مدرک دیپلم 12 ساله ارائه دهند. افرادی که درخواست ورود به این مقطع را دارند باید مدرک ایلتس با نمره 6 را به عنوان حداقل مدرک زبان ارائه دهند. متقاضیانی تحصیل مهندسی آذربایجان می توانند به صورت پاره وقت(10 الی 15 ساعت در هفته) مشغول به کار شوند.

هزینه تحصیل و زندگی در آذربایجان

یکی از پراهمیت‌ترین موارد در تحصیل در خارج از کشور هزینه تحصیل و زندگی در آن کشور است. هزینه‌های دانشگاه‌های آذربایجان با توجه به دوره‌های مختلف تحصیل، دانشگاه، رشته تغییر پیدا می‌کند و افزایش و کاهش می‌یابد.  هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بسته به مقطع تحصیلی دارد ولی از ابتدا 2.550 منات شروع می‌شود و امکان دارد تا 8.500 منات هم افزایش داشته باشد.(1000 تا 2500 دلار) متقاضیان در برخی از رشته‌ها باید دوره‌های 1 ساله را سپری نمایند و هزینه این دوره‌ها خود به تنهایی بین 1.362تا 4.086 منات می‌باشد.(600 تا 2000 دلار)

هزینه زندگی در کشور آذربایجان 23.17 درصد کمتر از کشور ایران است. اجاره در این کشور نیز حدود 48.47 درصد کمتر از ایران است. بی شک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کشور آذربایجان کم هزینه بودن آن است و یکی از دلایلی است که دانشجویان این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل مهندسی آذربایجان

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک تحصیلی و مدرک دیپلم 12 ساله
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی یا نامه sop
  • ارائه مدارک زبان مورد نیاز دانشگاه
  • پرداخت شهریه دانشگاه برای سال اول تحصیلی
  • ارائه عکس 3*4 جهت صدور مدارک
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه
  • اثبات داشتن علقه برای برگشت به ایران
  • ارائه نامه تمکن مالی جهت پوشش هزینه‌های تحصیلات
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی تا سقف 30.000 یورو معادل 56.130 منات آذربایجان

علاوه بر تحصیل مهندسی کشور آذربایجان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان و تحصیل داروسازی نیز بسیار پرطرفدار است. برای آشنایی با نحوه اعزام دانشجو به کشور آذربایجان و زمان فرستادن درخواست با مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید. شما می‌توانید از طریق روش‌های متفاوتی مهاجرت و اقامت کشور آذربایجان را برگزینید. یکی از این روش‌ها اقامت در آذربایجان از طریق سرمایه گذاری است.

برترین دانشگاه‌های تحصیل مهندسی آذربایجان

تحصیل مهندسی در آذربایجاندر ادامه برترین دانشگاه‌های تحصیل مهندسی آذربایجان را مطرح خواهیم کرد.

دانشگاه دولتی باکو

اصلی‌ترین و بهترین دانشگاه مهندسی آذربایجان دانشگاه فنی مهندسی آذربایجان است که به نام دانشگاه مهندسی باکو نیز شناخته می‌شود. در این دانشگاه انواع رشته‌های مهندسی تدریس می‌شود. این دانشگاه دارای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. در مقطع کارشناسی یک سال و در مقاطع کارشناس ارشد و دکتری چهار ماه دوره‌ی آمادگی زبان دارد که شهریه‌ی این دوره ۶۰۰ دلار می‌باشد. شهریه‌ی سالیانه‌ی مقطع کارشناسی ۱۲۰۰ دلار و کارشناسی ارشد ۱۶۰۰ دلار و دکترا همه‌ی رشته‌ها ۱۶۰۰ دلار(اقتصاد و حقوق ۲۰۰۰ دلار) می‌باشد.

دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان

تحصیل فقط در مقطع کارشناسی و فقط در رشته‌های فنی و مهندسی امکان پذیر است. تحصیل در این دانشگاه به زبان آذری و یا روسی می‌باشد و یک سال دوره آمادگی داشته و شهریه آن نیز سالیانه ۷۰۰ دلار است. طول دوره تحصیل برای مقطع کارشناسی در این دانشگاه ۴ سال بوده و شهریه آن نیز سالانه ۱۲۰۰ دلار می‌باشد.

دانشگاه معماری و ساختمان آذربایجان

در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و فقط در رشته‌های معماری و عمران و ساختمان دانشجو می پذیرد. تحصیل در دانشگاه معماری و ساختمان آذربایجان به زبان آذری و روسی امکان پذیر است ولی در رشته‌های معماری و عمران در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فقط به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. دارای یک سال دوره آمادگی با شهریه ۱۲۰۰ دلار می‌باشد. طول دوره تحصیل مقطع کارشناسی در این دانشگاه ۴ سال بوده و شهریه آن سالانه ۱۶۰۰ دلار است.

آکادمی دولتی نفت آذربایجان

در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و فقط در رشته‌های مرتبط با نفت و گاز دانشجو می پذیرد. تحصیل در این دانشگاه به زبان آذری و یا روسی و پس از گذراندن یک سال دوره آمادگی با شهریه ۱۱۰۰ دلار انجام می‌پذیرد. شهریه و طول دوره‌های مختلف تحصیلی این دانشگاه نیز دقیقا مانند دانشگاه معماری و ساختمان آذربایجان می‌باشد.

دانشگاه نقاشی و مجسمه سازی

در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و در رشته‌های نقاشی، مجسمه سازی، معماری داخلی، طراحی لباس، شیشه و سرامیک دانشجو از سراسر جهان می‌‌پذیرد. تحصیل و ادامه تحصیل در دانشگاه نقاشی و مجسمه سازی کشور آذربایجان به زبان آذری و روسی امکان پذیر است. شهریه دوره آمادگی زبان ۶۰۰ دلار و شهریه سالیانه مقطع کارشناسی ۱۳۰۰ دلار و مقطع کارشناسی ارشد ۱۷۰۰ دلار می‌باشد.

بورسیه تحصیلی کشور آذربایجان

دریافت بورسیه تحصیلی و درخواست کمک برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. دولت کشور آذربایجان چند نوع بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته‌اندو این بورسیه‌ها شامل هزینه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویان می‌شود و به دانشجویانی با امتیاز بالا و توانایی بالا در تحصیل تعلق می‌گیرد. در ادامه چند نوع از بورسیه‌های تحصیلی کشور آذربایجان را نام می‌بریم.

  • بورس تحصیلی OppU
  • بورسیه دانشکده علوم و حقوق
  • بورسیه تحصیلی نسل های بعدی
  • بورسیه تحصیلی یتیمان

در این مقاله به معرفی برترین دانشگاه‌های مهندسی آذربایجان و شرایط تحصیل مهندسی در آذربایجان پرداخیتم. اگر می‌خواهید در این کشور به تحصیل بپردازید و بعد از آن نیز در این کشور اقامت و زندگی کنید با مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید.

اسکرول به بالا