071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پرستاری در فرانسه

تحصیل پرستاری در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل پرستاری در کشورهای اروپای گزینه ای بسیار مناسب برای افراد خارجی می باشد زیرا تمامی دانشگاه های فرانسه مورد قبول هستند و شما با مطالعه پرستاری در اروپا به راحتی وارد بازار کار می شوید.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با تحصیل پرستاری در فرانسه می پردازد:

  • شرایط تحصیل پرستاری در فرانسه
  • هزینه تحصیل پرستاری در فرانسه
  • بازارکار پرستاران در فرانسه

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه میرداماد تماس حاصل کنید.

شرایط تحصیل پرستاری در فرانسه

پرستاری یکی از زیر شاحه های تحصیل پزشکی در فرانسه می باشد. دوره چهار ساله تمام وقت پرستاری در فرانسه منجر به صلاحیت حرفه ای پرستاری و صلاحیت ثبت نام در شورای پرستاری و مامایی می شود. این دوره ها به زبان فرانسوی ارائه می شود.این یک دوره عملی، بیمار محور با مقادیر مساوی دروس تئوری و دروس بالینی است که دانشجویان را قادر می سازد جنبه های مختلف مراقبت های بهداشتی را تجربه کنند.در طول تحصیلات شما توسط تیمی از پرستاران حرفه ای که توسط سایر کارکنان دانشکده مطالعات بهداشتی پشتیبانی می شوند آموزش داده می شوید و به مجموعه ای از تمرین های شبیه سازی هدفمند دسترسی خواهید داشت که به شما امکان می دهد تا تدریس کنید و در زمینه اصلی خود عمل کنید. مهارت از نحوه خواباندن بیمار تا ایجاد حرکات دربیماران و فشار خون برای تزریق، دور بخش و داروهای ضد عفونی و شبیه سازی فرد بیمار با استفاده از مدل های تعاملی. بخش های بالینی دارای تجهیزات متنوعی است که معمولاً در عمل بالینی می یابید.در این دوره چهار ساله دروس زیر را می آموزید:

  • سال اول: علوم انسانی ، اجتماعی ، علوم پزشکی ، مراقبت های بهداشتی ، تکنیک های پرستاری.
  • سال دوم: محیط زیست و علوم بهداشتی، پرستاری، مبانی موضوعات بالینی.
  • سال سوم: پرستاری در بزرگسالان، ماژول آموزشی، مدیریت پرستاری و کار تحقیقاتی.
  • سال چهارم: پرستاری ویژه، پرستاری سالمندان، آزمون نهایی بالینی، آمادگی و دفاع از پایان نامه کارشناسی.
شرایط تحصیل پرستاری در فرانسه
شرایط تحصیل پرستاری در فرانسه

پس از فارغ التحصیلی و ثبت نام، انتظار می رود پرستاران به پیشرفت دانش و مهارت های خود ادامه دهند و انواع دوره های کوتاه و گزینه های تحصیلات تکمیلی را ارائه داده می شود که به پرستاران امکان می دهد در موضوعات مورد علاقه تخصص پیدا کنند.بعد از فارغ التحصیلی در رشته پرستاری کشور فرانسه می توانید وارد مسیرهای زیر شوید:

  • درخواست مجوز برای تمرین پرستاری کنید.
  • آموزش خود را با ورود به برنامه های کارشناسی ارشد ادامه دهید.
  • به عنوان یک پرستار عمومی در مؤسسات مختلف مراقبت های بهداشتی دولتی و خصوصی که در هر سه سطح مراقبت های ویژه خدمات درمانی ارائه می دهند، کار کنید.

هزینه تحصیل پرستاری در فرانسه

تحصیلات در فرانسه با یارانه دولتی است، به این معنی که شهریه نسبتاً کم است. به طور متوسط، یک مدرک کارشناسی پرستاری از دانشگاه دولتی حدود 200 یورو در سال برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا هزینه دارد. با این حال، بسته به دانشگاه انتخاب شده، نوسان هزینه وجود دارد. برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا پرستاری در فرانسه نیز گران تر است، دوره های کارشناسی ارشد حدود 260 دلار و دوره دکترا پرستاری به طور متوسط 396 یورو در سال. هزینه تحصیل در یک موسسه خصوصی بالاتر است . مدارس انتخابی و Grandes Écoles می توانند هر جایی بین 250 تا 10،000 یورو در سال هزینه کنند.
به عنوان یک دانشجوی بین المللی، ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه ای باشید که توسط وزارت امور خارجه فرانسه از طریق برنامه بورس تحصیلی عالی ایفل ارائه می شود. برخی دانشگاه ها بورسیه های تحصیلی به ارزش حداکثر 10،000 یورو را به دانشجویان بین المللی که شایستگی علمی استثنایی را نشان می دهند (عمدتا از دوره های کارشناسی ارشد و دکترا) ارائه می دهند.

هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه

هزینه اجاره شما به شهری که در آن زندگی می کنید بستگی دارد و اگر در پاریس زندگی می کنید یا در استان دیگری زندگی می کنید، می تواند بسیار متفاوت باشد. میانگین اجاره یک استودیو در شهرهای ارزانتر 424 یورو، در پاریس و اطراف آن به طور متوسط 731 یورو است. برای یک آپارتمان یک خوابه متوسط هزینه به ترتیب 574 یورو و 1068 یورو است. به دلیل کمکهای CAF برای دانشجویان این هزینه را می توان 25 تا 30٪ کاهش داد. هزینه غذا همچنین می تواند بسیار متفاوت باشد و به این بستگی دارد که آیا همیشه تصمیم دارید آشپزی در خانه یا غذا خوردن در دانشگاه خود را داشته باشید. بودجه مواد غذایی ماهانه حدود € 300 است که با استفاده از این بودجه می توانید میوه ها و سبزیجات، گوشت، ماهی، مرغ، برنج، ماکارونی، نان، تخم مرغ، شیر، غلات، حبوبات، ادویه و فلفل داشته باشید.فرانسه از سیستم بهداشت عمومی با کیفیت عالی برخوردار است و دولت بیشتر قیمت مشاوره پزشکی را بازپرداخت می کند. با این حال، اگر شما نیاز دارید که در طول مدت اقامت خود به متخصصان دسترسی داشته باشید یا به سادگی اگر می خواهید در صورت بروز هرگونه اتفاقات تحت پوشش قرار گیرید، وجود متقابل چیزی است که توصیه می شود. نماینده پارلمان همچنین گزینه های مختلفی را برای دانشجویان ارائه می دهد که محبوب ترین هزینه آن 25 دلار در ماه است و شامل بیمه مسئولیت مدنی است که در صورت ایجاد خسارت به اشخاص ثالث شما را تحت پوشش قرار می دهد.

بازارکار پرستاران در فرانسه

بیشتر اوقات، پرستاران ثبت نام شده (RN) در بیمارستان ها یا کلینیک های پزشکی در فرانسه کار می کنند. آنها همچنین ممکن است در سازمان های دیگر مانند مراکز سرپایی، مراکز توانبخشی یا مراکز ارشد کار کنند. کار اصلی آنها ترویج سلامتی است.برای تبدیل شدن به RN ها در فرانسه، آنها باید دارای مدرک کاردانی در پرستاری (ADN) یا مدرک لیسانس پرستاری (BSN) باشید. برخی از کارفرمایان برای داشتن تجربه قبلی به عنوان RN نیاز به نامزدها دارند. آنها باید مجوز از هیئت پرستاری ایالت خود داشته باشند. به منظور تجویز داروها ، برخی ایالت ها نیاز دارند كه RN ها امتحان تجویز داروی را بگذرانند. آنها باید از معیارهای مراقبت و عملکرد پیروی کنند. آنها باید بتوانند از ابزارهای مختلف پزشکی استفاده کنند.ممکن است از آنها خواسته شود برای بازدید از بیماران در خانه افراد بروند. آنها باید بتوانند در یک محیط تیمی کار کنند همچنین باید مهارت های عالی بین فردی و ارتباطی داشته باشند. دستورالعمل پزشکان را رعایت کنند و ممکن است از آنها خواسته شود تا در کارگاه ها، کلاس ها یا کنفرانس های مختلف شرکت کنند تا مهارت های خود را به عنوان RN ارتقا دهند. آنها باید مجلات حرفه ای را بخوانند تا خود را با یافته ها و فن آوری های پزشکی فعلی به روز نگه دارند. احتمالا مجبور شوند مجوزهای پرستاری خود را به طور مرتب تجدید کنند، بسته به ایالت هایی که به عنوان RN استفاده می کنند. ممکن است از لازم باشد که مربیان پرستار جدید یا بیشتری را آموزش دهند.

بازارکار پرستاران در فرانسه
بازارکار پرستاران در فرانسه

فردی که به عنوان پرستار در فرانسه کار می کند، معمولاً سالانه حدود 35.900 یورو درآمد دارد. حقوق از 19000 یورو (کمترین) تا 54،600 یورو (بالاترین) است.سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچه سالها تجربه کنید دستمزد شما بیشتر می شود. یک پرستار با تجربه کمتر از دو سال تقریباً 21،900 یورو در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رودشخصی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال، 26.900 یورو در سال درآمد داشته باشد، 23٪ بیشتر از کسی که کمتر از دو سال تجربه داشته باشد. با پیشرفت به جلو، سطح تجربه ای بین پنج تا ده سال با درآمد 38100 یورو در سال، 42 درصد بیشتر از کسی که دو تا پنج سال سابقه دارد.

با مطالعه مقاله بالا از شرایط تحصیل رشته پرستاری در فرانسه، هزینه های تحصیل در فرانسه و هزینه های زندگی دانشجویی در فرانسه همچنین شرایط کار پس از تحصیل در حوزه پرستاری اطلاعات کسب کردید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل پرستاری در فرانسه

1- هزینه تحصیل پرستاری در فرانسه چقدر است؟

هزینه تحصیل دانشجو در رشته پرستاری فرانسه حدود 300 تا 5000 دلار می تواند متغییر باشد.

2- زبان تحصیل پرستاری در فرانسه چیست؟

زبان تحصیل فرانسوی می باشد.

3- هزینه زندگی دانشجویی برای تحصیل پرستاری در فرانسه چقدر است؟

هزینه زندگی در فرانسه به طور معمولی در حدود 1000 تا 1200 یورو در ماه می تواند باشد.

4- آیا دانشگاه های فرانسه برای تحصیل پرستاری معتبر است؟

بله دانشگاه های فرانسه از جایگاه بالایی برخوردارند.

5- آیا دانشگاه های فرانسه تحصیل پرستاری مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟

بله بسیاری از موسسات کشور فرانسه مورد تایید وزارت بهداشت هستند.

6- آیا در فرانسه می توان با ویزای دانشجویی کار کرد؟

بله به مدت محدود در هفته می توانید کار کنید و درآمد کسب کنید.

7- آیا بعد از تحصیل پرستاری می توان در فرانسه ماند؟

بله می توانید کار پیدا کرده و در کشور فرانسه بمانید.

8- آیا دانشگاه های فرانسه برای تحصیل پرستاری در رتبه بندی جهانی حضور دارند؟

بله بسیاری از دانشگاه های فرانسه مورد تایید سیستم های جهانی هستند و رتبه های خوبی را دارند.

9- آیا تحصیل پرستاری در فرانسه رایگان است؟

خیر تحصیل به هیچ حالتی رایگان نیست و صرفا شما می توانید بورسیه دریافت کنید.

10- آیا دانشگاه های فرانسه برای تحصیل پرستاری بورسیه تحصیلی دارند؟

بله بورسیه های مختلف دولتی و دانشگاه در فرانسه وجود دارد.

11- بازار کار رشته پرستاری در فرانسه چگونه است؟

پرستاری در فرانسه درآمد مناسبی داشته و تقاضای نیروی کار در این شغل مناسب است.

اسکرول به بالا