071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند | شرایط + هزینه ها 2023

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند ؛ نیوزلند یا زلاند نو واقع در جنوب غربی اقیانوس آرام و متشکل از چندین جزیره کوچک و بزرگ می باشد. نیوزلند از نظر علمی پیشرفت های چشمگیری داشته و دارای شگفت انگیزترین سیستم آموزشی در دنیا می باشد. از دلایلی که تحصیل در نیوزلند متقاضیان بسیاری در سراسر دنیا دارد این است که سیستم آموزشی نیوزلند بر هر دو دستاورد علمی و عملی تمرکز دارد و مدارک آن ها دارای اعتبار بین المللی می باشد.

از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در نیوزلند رشته پزشکی می باشد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند بسیار چالش برانگیز می باشد و دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود به راحتی می توانند در بیمارستان ها، درمانگاه ها و یا هر مرکز دیگری که به حرفه پزشکی نیاز دارد در هر کجای دنیا مشغول کار شوند.شما می توانید با مراجعه به موسسه های معتبر در کوتاه ترین زمان و به صورت تضمینی ویزای تحصیلی نیوزلند را دریافت نمایند و در برترین دانشگاه های پزشکی نیوزلند به تحصیلات خود ادامه دهند.

تحصیل در نیوزلند

مهاجرت تحصیلی به نیوزلند

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

تحصیل پزشکی در نیوزلند ترکیب کاملی از یک زندگی سالم و متعادل و فرصتی برای انجام کار حرفه ای پزشکی می باشد. نیوزلند دارای چند دانشگاه پزشکی می باشد که تحصیل در آن ها از کیفیتی بسیار بالا و استاندارد برخوردار است و مدارک تحصیلی آن ها در سراسر دنیا معتبر می باشد از این رو تحصیل پزشکی در نیوزلند متقاضیان بسیاری در سراسر دنیا دارد و بسیار رقابتی می باشد. تحصیل پزشکی در نیوزلند 6 سال به طول می انجامد.

یکسال اول تحصیل پزشکی در دانشگاه های نیوزلند مربوط به ارائه دروس عمومی از جمله: شیمی، زیست شناسی، فیزیک، مطالعات رفتاری، سلامت جامعه و بیوشیمی می باشد که منجر به توسعه حس ارتباط متقابل بین زمینه های مختلف دانش در علوم بهداشتی، درک اصول و مفاهیم گسترده تر در همه علوم زیست پزشکی و زندگی، تقویت درک و تعهد و شوق به علم و روش های علمی و عملی و آشنایی با دانش مربوط به مطالعه درمورد انواع بیماری ها می شود. در این جا دانشجو برای ورود به هریک از برنامه های حرفه ای شامل: دندانپزشکی، پزشکی عمومی، داروسازی، فیزیوتراپی یا پزشکی آزمایشگاهی آماده می شوند.

 سال دوم و سوم تحصیل پزشکی در نیوزلند جهت یادگیری و آموزش علوم پزشکی پایه و عملکرد طبیعی و غیر طبیعی سیستم بدن انسان می باشد که توسعه اطلاعات فردی، تاثیرات اجتماعی و سلامت و بیماری و آشنایی با نقش پزشک را نیز پوشش می دهد. در این دوره تحصیلی دانشجویان در سخنرانی ها و سمینارهای پزشکی و البته آزمایگاه ها می توانند شرکت نمایند. در سال های پنجم و ششم تحصیل پزشکی در نیوزلند دانشجویان طیف وسیعی از زمینه های پزشکی بالینی را تجربه می کنند و بیشترین تمرکز بر روی علوم تخصصی پزشکی و جراحی می باشد.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در نیوزلند

یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در نیوزلند رشته پزشکی می باشد. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود به راحتی می توانند در بیمارستان ها، درمانگاه ها در هر کجا از دنیا مشغول کار شوند.
دانش جویان داوطلب برای ورود به تحصیل پزشکی در نیوزلند باید دقت داشته باشند که می توانند پس از اخذ دیپلم و پیش دانشگاهی ، دوره ی خاص پیش دانشگاهی را در داخل نیوزلند پشت سر بگذرانند.
Health Sciences First Year (HSFY)
یکسال اول تحصیل پزشکی در دانشگاه های نیوزلند مربوط به ارائه دروس عمومی از جمله: شیمی، زیست شناسی، فیزیک، مطالعات رفتاری، سلامت جامعه و بیوشیمی می باشد که باعث پیشرفت ارتباط متقابل بین زمینه های مختلف دانش در علوم بهداشتی، درک مفاهیم گسترده در علوم زیست پزشکی و زندگی و آشنایی با دانش مربوط انواع بیماری ها می شود.

ویزاهای اخذ شده

سال دوم و سوم تحصیل پزشکی در نیوزلند به یادگیری و آموزش علوم پزشکی پایه و عملکرد طبیعی و غیر طبیعی سیستم بدن انسان می باشد که اطلاعات فردی، تاثیرات اجتماعی و سلامت و بیماری را آموزش می دهد. در این دوره تحصیلی دانشجویان در سخنرانی ها و سمینارهای پزشکی و البته آزمایشگاه ها می توانند شرکت نمایند.

در سال های پنجم و ششم تحصیل پزشکی در نیوزلند دانشجویان زمینه های مختلف پزشکی بالینی را تجربه می کنند و بیشترین تمرکز بر روی علوم تخصصی پزشکی و جراحی می باشد.

در سال پنجم یک سری امتحانات جامع برگذار می شود که دانشجویان با کسب نمره قبولی در این امتحانات وارد دوره کار آموزی می شوند که این دوره را در بیمارستان سپری می کنند پس از اتمام دوره کار آموزی به دانشجویان مدرک معتبر پزشکی داده می شود که دانشجویان می توانند به صورت مستقل و یا در بیمارستان ها و یا سایر ارگان هایی که به حرفه پزشکی نیاز دارند مشغول کار شوند.

تحصیل پزشکی در نیوزلند با داشتن لیسانس در رشته های علوم پایه نیز امکان پذیر است اما باید حد اقل مدرک زبان ۷ ارائه داد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

دانشکده های دندانپزشکی در نیوزلند دارای شهرت و سابقه بین المللی بوده و افتخار دارد تا برای تدریس و پژوهش، برتری علمی و بالینی، یک تیم متعهد و پویا و متخصص تشکیل داده است. دانشکده دندانپزشکی شامل بخش های زیر می باشد:

  • علوم دهان و ارتودنسی
  • دهان و دندانپزشکی
  • پروتز های دهانی و دندانی
  • تحقیقات علوم دهانی
یکی از اولین ملزومات ورود دانش آموزان به تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند این است که نباید افراد فاصله تحصیلی بیش از ۳ سال فاصله تحصیلی داشته باشند . از دیگر ملزومات تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند این است که باید دانش آموزان سطح زبان خود را به سطوح بالا برسانند و با اخذ مدرک آیلتس و حداقل نمره ۵٫۵ می توانند مجوز ورود به کالج ها را در داشته باشند .

دندان پزشکی بخش مهمی از خدمات بهداشت و درمان است. . به عنوان یک حرفه دندانپزشکی فرصتd برای کمک به ظاهر خوب بودن و سلامت عمومی را می دهد.
اکثر فارغ التحصیلان در دندانپزشکی عمومی یا به تنهای در حرفه ی خود مشغول به تمرین میشوند و یا در ارتباط با دیگران در یک موسسه به تمرین میپردازند .برخی نیز برای تحصیلات تکمیلی بعد از فارغ التحصیلی شان تحقیقا و مطالعه انجام میدهند تا برای شغل اولیه آماده شوند. دیگران نیز برای کامل شدن مدارک کارشناسی ارشد بالینی قبل از ورود به مرحله عملی تخصص برای دست آوردن تجربه بیشتر تلاش میکنند.
شورای دندانپزشکی نیوزلند از تمامی دندانپزشکان در خواست می کند که برای تمرین ثبت نام کنند. حداقل مدرک تحصیلی مدرک کارشناسی جراحی دندان (BDS) از دانشگاه های نیوزلند است.. پذیرش برای تمرین و مطالعه کارشناسی ارشد در خارج از کشور بالا است و بسیاری از فارغ التحصیلان نیوزیلند دوره ارشد علمی و پست های بیمارستان در خارج از کشور به دست می آورند.

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

همان طور که می دانید دندان پزشکی یکی از گران ترین رشته های تحصیلی در تمامی دنیا است که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند از این قاعده مستثنی نیست.

در این رابطه بنا به دانشگاه و سطوح دانشگاهی هزینه های دانشگاه متفاوت است و لکن در سال تقریباً ۳۰۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار نیوزلند هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند خواهد بود.

زندگی در نیوزلند هزینه های خاص خود را خواهد داشت که در نظر داشته باشید شاید بیشترین هزینه را در زمان دانشجویی خود به محل سکونت خود اختصاص خواهند داد. برای همین برای تمامی هزینه های زندگی از جمله خوراک ، پوشاک ، مسکن، بیمه، حمل و نقل و غیره.

(به ازای هر هفته$264 تا $494) تقریباً ماهیانه ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار نیوزلند هزینه خواهند داشت
اما نباید فراموش شود که تمام این هزینه ها به سبک زندگی افراد بستگی خواهد داشت .

ضمناً باید دقت داشته باشید که دانشجویان در حین تحصیل می توانند کار دانشجویی نیز داشته باشند ، اکثراً بیمارستان ها ی نیوزلند خواستار کار دانشجویان دندانپزشکی در این مراکز هستند .

قیمت شهریه لیسانس علوم بهداشتی (یک سال دوره رقابتی قبل از پزشکی)، $32 392 تا 30960$ دلار نیوزلند است. و هزینه  زندگی در این طول 40 هفته 16000$ می باشد.

شهریه برای دانشجویان بین المللی برای دوره لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی
و برای سال دوم و سوم است $72896 در هر سال.70000$ تا
و برای سالهایی چهارم و پنجم حدود 80000$ نیوزلند می باشد.

دانشگاه های پزشکی نیوزلند

یکی از برترین و البته معتبر ترین دانشگاه های پزشکی نیوزلند دانشگاه اوتاگو می باشد که در سال 1877 تاسیس شد و اولین دانشگاه پزشکی نیوزلند به شمار می آید. دانشگاه اوتاگو یکی از برجسته ترین موسسات پژوهش محور در جهان می باشد و طیف وسیعی از رشته های دانشگاهی به خصوص رشته هایی مرتبط با پزشکی را در سطح بین المللی ارائه می دهد. متقاضیان تحصیل پزشکی در دانشگاه اوتاگو ابتدا میبایست یک دوره یکساله علوم بهداشتی را سپری نمایند سپس برای ورود به دانشگاه پزشکی اوتاگو تقاضا دهند. یکی دیگر از برترین دانشگاه های نیوزلند که رشته پزشکی را در سطح بالایی ارائه می دهد دانشگاه اوکند نام دارد که البته بزرگ ترین دانشگاه نیوزلند نیز می باشد که قدمتی در حدود 130 سال دارد. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های نیوزلند در سال حدود 36000 یورو می باشد.

از مزایای تحصیل پزشکی در نیوزلند

  • هزینه پایین تحصیل پزشکی در نیوزلند نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته و مدرن
  • اعتبار بین المللی مدارک پزشکی نیوزلند
  • ارائه بورس های تحصیلی متعدد. دولت نیوزلند همه ساله به دانشجویان بین المللی بورس هایی تحصیلی جهت رفاه حال دانشجویان اعطا می کند. دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه های نیوزلند که سابقه تحصیلی خوبی دارند می توانند از بورس تحصیلی استفاده نمایند. بورسیه تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی در نیوزلند شامل شهریه کامل تحصیل و کمک هزینه زندگی به مدت سه سال می باشد.
  • تحصیل پزشکی در نیوزلند از سطح بالا و استاندارد جهانی برخوردار است.
  • دانشجویان می توانند جهت تامین بخشی از هزینه های خود 20 ساعت در هفته را مشغول کار شوند.
  • تحصیل به زبان انگلیسی
مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل. (به دلیل ارائه دروس به زبان انگلیسی در دانشگاه های نیوزلند داشتن مدرک زبان الزامی می باشد.)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • معرفی یک حساب بانکی معتبر جهت اثبات پشتوانه مالی
  • تایید مدارک توسط سفارت

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

  • دانشگاه اوکلند
  • دانشگاه اوتاگو
  • دانشگاه کانتربری
  • دانشگاه وایکاتو
  • دانشگاه ویکتوریای ولینگتون
  • دانشگاه ماسی
  • دانشگاه لینکلن
  • دانشگاه فناوری اوکلند

در سال تقریباً ۳۰۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار نیوزلند هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند خواهد بود.

در صورت تحصیل پزشکی در نیوزلند با داشتن لیسانس در رشته های علوم پایه , باید حد اقل مدرک زبان ۷ ارائه داد.

تحصیل پزشکی در نیوزلند 6 سال به طول می انجامد.

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی 6 ساله است.

آنها باید حداقل مدرک لیسانس جراحی دندان داشته باشند تا صلاحیت کار در این کشور را پیدا کنند.

تقریباً ماهیانه ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار نیوزلند هزینه زندگی می باشد.

  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل. (به دلیل ارائه دروس به زبان انگلیسی در دانشگاه های نیوزلند داشتن مدرک زبان الزامی می باشد.)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • معرفی یک حساب بانکی معتبر جهت اثبات پشتوانه مالی
  • تایید مدارک توسط سفارت
  • فرم تکمیل شده درخواست فرد جهت اخذ پذیرش دانشگاه
  • ترجمه مدارک تحصیلی دانشگاهی مقاطع قبل در صورتی که فرد برای دوره های بالاتر از لیسانس اقدام می نماید.
  • ارائه مدرک تحصیلی دوران 3 ساله دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی یا ارائه مدرک 4 ساله دیپلم دبیرستان
  • NCEA در سطح 3
  • ارائه نامه Educational Credential Evaluators Report – ECE
  • ارائه مدارک مبنی بر تعیین هویت شامل اسم کامل، تاریخ تولد و ملیت.ارائه این اطلاعات با ارائه کپی پاسپورت فرد و یا مدرک شناسایی فرد به انگلیسی امکان پذیر خواهد بود. ارائه مدارک شناسایی به صورت فیزیکی الزامی است.
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی در آزمون های بین المللی

اخبار های مرتبط

اسکرول به بالا