071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

لیتوانیایی ها جزو ملت های دو زبانه در اروپا است و تقریبا هر فرد به زبان لیتوانیایی، انگلیسی و روسی صحبت می کند. معیار پذیرش اصلی برای تحصیلات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی ، داشتن دیپلم دبیرستان در زیست شناسی و شیمی است. اما دقت کنید که فیزیک و ریاضیات یک مزیت است. برنامه تحصیل پزشکی در لیتوانی یک برنامه ریزی منسجم با پایه های قوی دارد. در ادامه در این باره و همچنین ویزای تحصیلی لیتوانی، از موسسه حقوقی میرداماد کسب اطلاعات خواهید کرد.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی

سطح سواد در لیتوانی بسیار بالا است و این کشور یکی از بالاترین درصد فارغ التحصیلان دانشگاه در جهان را دارا می باشد . علاوه بر این ، 90 درصد از مردم لیتوانی به زبان دوم صحبت می کنند و 50 درصد جمعیت به دو زبان خارجی ، بیشتر انگلیسی و روسی صحبت می کنند . امروزه 15 دانشگاه دولتی و 6 دانشکده خصوصی در لیتوانی فعالیت می کنند . دانشگاه پزشکی شهر کوناس دومین دانشگاه بزرگ در کشور است و سه رشته به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می کند : پزشکی عمومی ، دندان پزشکی و داروشناسی روانی . تحصیل پزشکی در لیتوانی در میان دانشجویان پزشکی بین المللی در حال افزایش است .

دانشجویان بین المللی می توانند در رشته های انگلیسی دانشگاه لیتوانی در صورتی پذیرفته شوند ، که مدرک دبیرستان یا مدرک دانشگاهی و رونوشت رسمی ( رسمی ترجمه شده به انگلیسی ) را آماده کنند و الزامات آزمون ورودی را برآورده کنند ( آزمون ورودی را ببینید ) . نمره های خوب در زیست شناسی ، شیمی و فیزیک در اولویت خواهند بود . داشتن دانش بالا در زبان انگلیسی اجباری است .

  • پزشکی : به انگلیسی ( 90 مکان )
  • دندانپزشکی : به انگلیسی ( 35 مکان )
  • داروسازی : به انگلیسی ( 20 مکان )
  • دامپزشکی : به انگلیسی ( 20 مکان )

هزینه های تحصیلی :

  • پزشکی : 6 ساله – 11500 یورو در سال
  • دندانپزشکی : 5 ساله – 12500 یورو در سال
  • داروسازی : 5 ساله – 6000 یورو در سال
  • دامپزشکی : 6 ساله – 7000 یورو در سال

شرایط تحصیل رشته پزشکی در لیتوانی

لیتوانی در بخش شمال شرقی اروپا قرار دارد و یکی از کشورهای بالتیک است. در سال 1990، لیتوانی اولین جمهوری شوروی بود که استقلال خود را اعلام کرد، در یک قدمی که در نهایت منجر به سقوط اتحاد جماهیر شوروی شد. لیتوانی به شدت به دنبال روابط نزدیک با اروپای غربی بود و اولین کشور بالتیک بود که برای عضویت در ناتو اعمال کرد. لیتوانی در سال 2004 عضو اتحادیه اروپا شد و برنامه های مهاجرت تحصیلی به لیتوانی از همان سال ها شدت گرفت.

سطح سواد در لیتوانی بسیار بالا است و کشور دارای یکی از بالاترین درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در جهان است. علاوه بر این، 90٪ از لیتوانیایی ها زبان دوم را می خوانند و 50٪ از مردم به دو زبان خارجی، بیشتر انگلیسی و روسی صحبت می کنند. امروز، 15 دانشگاه عمومی و 6 کالج خصوصی در لیتوانی کار می کنند. دانشگاه پزشکی کالج دومین دانشگاه بزرگ کشور است و سه برنامه را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد: پزشکی عمومی، دندانپزشکی و فارماکولوژی. مطالعه پزشکی در لیتوانی در میان دانشجویان پزشکی بین المللی محبوبیت دارد.

دانشگاه های لیتوانی پزشکی در میان بهترین مقصدها برای تحصیل در اروپا هستند. دانشجویان پزشکی بیشتر نه تنها توسط برنامه های انگلیسی بلکه توسط روسی و لیتوانی جذب می شوند. دانشگاه های لیتوانی در حال ارائه برنامه های مختلف به زبان انگلیسی هستند: بهداشت عمومی، پرستاری و غیره. دانشگاه های پزشکی لیتوانی رکورد بیشترین تعداد دانشجویان پزشکی از سراسر جهان را از سال ها پیش در اختیار دارند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

لیتوانی یکی از کشورهای ایالت بالتیک است که در شمال اروپا واقع شده است. در سالهای اخیر توسعه اقتصادی و اجتماعی در داخل کشور ایجاد شده است و کشور در موقعیت های زیادی در زمینه های علم ، بیوتکنولوژی و دیجیتال پیشرفت کرده است.لیتوانی با جمعیت حدود دو و نیم میلیون نفر به مکانی جذاب برای دانشجویان بین الملل برای تحصیل در رشته های پزشکی تبدیل شده است.

سه دانشگاه vilnius، kaunas و دانشگاه lsmu برنامه های پزشکی را ارائه میکنند.برای تحصیل در دوره های دندانپزشکی متقاضیان باید در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر شرکت کنند. آزمون ها شامل سوالاتی در زمینه های زیست شناسی،شیمی، ریاضی ، فیزیک است.همچنین باید مهارت های زبان انگلیسی خود را با ارائه گواهی های IELTS و TOEFL اثبات کنند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

دانشگاه vilnius دوره های دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد و تحصیل در رشته دندانپزشکی 5 سال طول می کشد. دانشجویان برای اطمینان از  کیفیت تحصیل به گروه های کوچک ( بین 8 تا 10 دانشجو) تقسیم میشوند. دوره های تحصیلی با افزایش ساعت های کار آموزی در مکان های کاری انفرادی با تجهیزات دندانپزشکی مدرن برای افزایش مهارت های بالینی انجام میشود.

دانشگاه LSMU موسسه اصلی آموزش دندانپزشکی در لیتوانی است و مدرک ارائه شده توسط دانشکده در سطح بین الملل به رسمیت شناخته می شود. مطالعات دندانپزشکی در این دانشگاه 5 ساله است . دانشگاه lsmu مطالعات سطح بالا و جذاب برای دانشجویان را تضمین می کند.دانشجویان بین الملل از 48 کشور مختلف در دانشگاه LSMU تحصیل میکنند و 10 درصد کل دانشجویان را تشکیل میدهند.دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد دندانپزشکی در دانشگاه lsmu ارائه می شود. دوره های کارشناسی ارشد دندانپزشکی معادل دکترای علوم دندانپزشکی(DDS) و پایه تحصیلات تخصصی یا مطالعات علمی دکترا است.

دانشگاه KAUNAS : دوره های کارشناسی دندانپزشکی این دانشگاه 5 سال است و به زبان انگلیسی ارائه میشود.دانشگاه KAUNAS در سطح بین الملل شناخته شده است و دارای دستاوردهایی در زمینه های علمی است. همچنین این دانشکده جز انجمن دندانپزشکی اروپا(APEF) است. فرایند تدریس و یادگیری از طریق سخنرانی ها، سمینار ها و جلسات عملی و کار آموزی انجام می شود. ساختار آموزش این دانشگاه شبیه اکثر دانشگاه های اروپایی است.

دانشگاه های معتبر پزشکی لیتوانی

مهمترین و معتبرترین دانشگاه های پزشکی لیتوانی عبارتند از:

دانشگاه ویلنیوس: این دانشگاه در سال 1579 تاسیس شده است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا می باشد. پس از اعلان استقلال این کشور از اتحادیه شوروی در سال 1990، دانشگاه ویلنیوس مجددا پایه گذاری شد و دانشکده پزشکی این دانشگاه به دلیل داشتن کلینیک های درمانی، جراحی و مامایی به شهرت رسید. ساختمان های این دانشگاه مدرن سازی شد و دانشکده های پزشکی و آموزش مهارت دکتری با یکدیگر ادغام شدند.

از سال 2012 طرح آموزش رشته پزشکی به زبان انگلیسی پیشنهاد شد و هدف آن توسعه روابط بین المللی و در اصل تلاش برای همکاری با سازمان های بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی، کمیسیون اروپا و یونسكو بود. در حال حاضر حدود 22000 دانشجو، که 900 دانشجوی آن بین المللی می باشند ، در دانشگاه ویلنیوس مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی: این دانشگاه در سال 1922 تاسیس شده است و این دانشکده پزشکی تا به حال چندین نام عوض کرده است. سرانجام در سال 2010 ، دانشگاه پزشکی کاوناس و آکادمی دامپزشکی لیتوانی با یک دیگر ادغام و مهمترین موسسه آموزشی پزشکی لیتوانی به نام “آکادمی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی ” شکل گرفت . بیمارستان دانشگاه و پنج موسسه تحقیقاتی این دانشکده پزشکی در کاوناس ، پنج دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مراقبت های بهداشتی، بهداشت و پرستاری را در خود در بر دارد.

تحصیل در رشته دندانپزشکی و دامپزشکی در این دانشگاه نیز پیشنهاد می شود. دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی به دلیل روش تدریس نوین یادگیری بر پایه مشکلات و مسائل شهرت دارد. از سال 1990 ، حدود 800 دانشجوی بین المللی از دانشکده پزشکی کاوناس فارغ التحصیل شدند و در شغل پزشکی مشغول به کار هستند.

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی

دانشگاه های لیتوانی پزشکی در میان بهترین مقصدها در اروپا هستند. دانشجویان پزشکی بیشتر نه تنها توسط به دلیل برنامه های انگلیسی زبان بلکه به زبان های روسی و لیتوانی نیز جذب می شوند. دانشگاه های لیتوانی در حال ارائه برنامه های مختلف به زبان انگلیسی هستند: دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، بهداشت عمومی، پرستاری و غیره.

هزینه های تحصیل پزشکی در لیتوانی در میان ارزان ترین در اروپا است:

  • برنامه 6 ساله پزشکی: 8300 تا 8500 یورو در سال؛
  • برنامه 5 ساله دندانپزشکی: 9600 تا 12.960 یورو در سال؛
  • برنامه 5.5 ساله دامپزشکی: 6000 یورو در سال؛
  • برنامه 4 ساله تحصیل پرستاری: 2100 تا 5500 یورو در سال؛
  • برنامه 3 ساله تحصیلات تکنولوژی ارتوپدی: 1706 یورو در سال؛
  • برنامه 3 ساله تحصیل مراقبت هستی: 3000 یورو در سال؛
شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی
شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی

مدارک و شرایط اخذ پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی

متقاضیانی که مدرک دبیرستان را ارائه می کنند، ارائه دیپلم دبیرستان برای دانشگاه پزشکی اجباری است. این به این معنی است که شما باید دوازدهمین سال را در ایالات متحده/ کانادا و یا هر کشور دیگر کامل کرده باشید.

الزامات زبان: صحبت کردن به انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی یا بلغاری

تحقیقات پزشکی تنها با دانش آموزانی کار می کنند که درک مناسبی از انگلیسی، فرانسوی یا فرانسوی دارند و آماده اند تا یک دوره یک ساله رومانیایی و بلغارستان را دنبال کنند. در حقیقت، دانشجویانی که به اندازه کافی از زبان انگلیسی یا فرانسوی کافی ندارند، می توانند یک سال دوره آماده سازی پزشکی را در زبان انگلیسی یا ملی (رومانیایی / بلغاری) که توسط برخی از دانشگاه های پزشکی برگزار می شود، پیگیری کنند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا تخصصی، ابتدا باید یک دوره سالانه زبان ملی (دوره زبان رومانیایی / بلغاری قبل از شروع و سپس گواهینامه زبان رومانیایی / بلغاری) را دنبال کنید گذرنامه معتبر

محدودیت سن دانشگاه:

شما باید حداقل در سن 17 سالگی به دانشگاه پزشکی مراجعه کنید. محدودیت سن قانونی برای ورود به مدرسه پزشکی وجود ندارد و سیاست های انتخاب و پذیرش برای تعیین مؤسسات خاص مورد نیاز است. برای پذیرش در مدرسه پزشکی، نمره ی میانگین در زیست شناسی، شیمی و / یا فیزیک و ریاضی باید برای دانشگاه های دیگر حداقل 62٪ باشد. اما کسانی که دارای نمرات کمتر می باشند نیز می توانند پذیرفته شوند .

الزامات پزشکی (وضعیت سلامتی):

دانشجو باید ذهن سالم، سلامت فیزیکی و بدون daisies که با سابقه پزشکی ناسازگار است، باشند.

امور مالی:

شما باید منبع تامین مالی تحصیل پزشکی خود را از طریق وام های دانشجویی، والدین یا حامیان یا منابع دیگر داشته باشید. این از موارد و نکات مهم است اما می توانید روش دقیق اقدام را از زبان مشاورین و متخصصین موسسه حقوقی میرداماد جویا شوید و شرایط تحصیل در لیتوانی را درک کنید.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی

  • دانشگاهVilnius
  • دانشگاهKaunas
  • دانشگاه lsmu

    هزینه تحصیل در رشته پزشکی در کشور لیتوانی چقدر است؟

    هزینه تحصیل در رشته پزشکی 11500 یورو در سال می باشد.

    3- هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور لیتوانی چقدر است؟

    هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی 12500 یورو در سال می باشد.

    4- هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در کشور لیتوانی چقدر است؟

    هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی 7000 یورو در سال می باشد.

    5- هزینه تحصیل در رشته داروسازی در کشور لیتوانی چقدر است؟

    هزینه تحصیل در رشته داروسازی 6000 یورو در سال می باشد.

    6- مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی در کشور لیتوانی چند سال است؟

    مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی 6 ساله است.

    7- مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور لیتوانی چند سال است؟

    مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی 5 ساله است.

    8- مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور لیتوانی چیست؟

    • فرم درخواست ویزا
    • یک کپی از پاسپورت و یا هر مدرک معتبر سفر بین المللی و یک عکس پاسپورتی
    • بیمه درمانی
    • مدرک دال بر اثبات پشتوانه مالی

    9- هزینه زندگی برای دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور لیتوانی چقدر است؟

    به طور میانگین دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که بین 1000 تا 2500 لیتاس در سال خرج کنند.

    10- آیا برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور لیتوانی نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشد؟

    متقاضیان باید مهارت های زبان انگلیسی خود را با ارائه گواهی های IELTS و TOEFL اثبات کنند.

    11- آیا برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور لیتوانی محدودیت سنی وجود دارد؟

    شما باید حداقل در سن 17 سالگی به دانشگاه پزشکی مراجعه کنید.

    12- مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور لیتوانی چیست؟

    • یک کپی از سند شناسایی (به عنوان مثال، گذرنامه یا کارت شناسایی)؛
    • مدرک دیپلم و کپی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی یا روسی
    • کپی پاسپورت (برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا)
    • عکس پاسپورتی
    • گواهی عدم محکومیت؛
    • بیمه سلامت؛
    • مدرک زبان برای اثبات مهارت در زبان انگلیسی

      هزینه تحصیل در رشته پزشکی در کشور لیتوانی چقدر است؟

      هزینه تحصیل در رشته پزشکی 11500 یورو در سال می باشد.

      3- هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور لیتوانی چقدر است؟

      هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی 12500 یورو در سال می باشد.

      4- هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در کشور لیتوانی چقدر است؟

      هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی 7000 یورو در سال می باشد.

      5- هزینه تحصیل در رشته داروسازی در کشور لیتوانی چقدر است؟

      هزینه تحصیل در رشته داروسازی 6000 یورو در سال می باشد.

      6- مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی در کشور لیتوانی چند سال است؟

      مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی 6 ساله است.

      7- مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور لیتوانی چند سال است؟

      مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی 5 ساله است.

      8- مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور لیتوانی چیست؟

      • فرم درخواست ویزا
      • یک کپی از پاسپورت و یا هر مدرک معتبر سفر بین المللی و یک عکس پاسپورتی
      • بیمه درمانی
      • مدرک دال بر اثبات پشتوانه مالی

      9- هزینه زندگی برای دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور لیتوانی چقدر است؟

      به طور میانگین دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که بین 1000 تا 2500 لیتاس در سال خرج کنند.

      10- آیا برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور لیتوانی نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشد؟

      متقاضیان باید مهارت های زبان انگلیسی خود را با ارائه گواهی های IELTS و TOEFL اثبات کنند.

      11- آیا برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور لیتوانی محدودیت سنی وجود دارد؟

      شما باید حداقل در سن 17 سالگی به دانشگاه پزشکی مراجعه کنید.

      12- مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور لیتوانی چیست؟

      • یک کپی از سند شناسایی (به عنوان مثال، گذرنامه یا کارت شناسایی)؛
      • مدرک دیپلم و کپی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی یا روسی
      • کپی پاسپورت (برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا)
      • عکس پاسپورتی
      • گواهی عدم محکومیت؛
      • بیمه سلامت؛
      • مدرک زبان برای اثبات مهارت در زبان انگلیسی

هزینه تحصیل در رشته پزشکی 11500 یورو در سال می باشد.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی 12500 یورو در سال می باشد.

هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی 7000 یورو در سال می باشد.

هزینه تحصیل در رشته داروسازی 6000 یورو در سال می باشد.

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی 6 ساله است.

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی 5 ساله است.

  • فرم درخواست ویزا
  • یک کپی از پاسپورت و یا هر مدرک معتبر سفر بین المللی و یک عکس پاسپورتی
  • بیمه درمانی
  • مدرک دال بر اثبات پشتوانه مالی

به طور میانگین دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که بین 1000 تا 2500 لیتاس در سال خرج کنند.

متقاضیان باید مهارت های زبان انگلیسی خود را با ارائه گواهی های IELTS و TOEFL اثبات کنند.

شما باید حداقل در سن 17 سالگی به دانشگاه پزشکی مراجعه کنید.

  • یک کپی از سند شناسایی (به عنوان مثال، گذرنامه یا کارت شناسایی)؛
  • مدرک دیپلم و کپی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی یا روسی
  • کپی پاسپورت (برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا)
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم محکومیت؛
  • بیمه سلامت؛
  • مدرک زبان برای اثبات مهارت در زبان انگلیسی

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا