071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالتا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالتا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اگر تحصیل در دانشگاه های معتبر با صرف هزینه مناسب برای شما جذاب است، پس مشاورین موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز با تکیه بر تجربیات خود تحصیل در مالتا را به شما پیشنهاد می کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های مالتا در مقایسه با دیگر کشورها ارزان تر است، اما دانشگاه های این کشور از کیفیت عالی برخوردار هستند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالتا

تحصيل در مالتا در شاخه پزشكي شامل يك دوره تحصيلي ٤ ساله براي مقطع كارشناسي و ٢ ساله براي مقطع كارشناسي ارشد است. دانشجويان بايستي براي پذيرش در دانشگاه هاي اين كشور داراي مدرك زبان انگليسي باشند. حداقل امتياز E.C.T براي پذيرش فوق ليسانس نيز ١٨٠ مي باشد. تحصیلات پزشکی در کشور مالت در ۳ دانشکده اصلی صورت پذیر می باشد که برنامه های پزشکی متفاوتی  به زبان انگلیسی ارائه می شود. که همه آنها مدارک معتبر در اتحادیه اروپا / E.E.A را ارائه می نمایند.

‎در دانشکده پزشکی و جراحی دانشگاه مالت آموزش و پرورش برنامه های پزشکی و دارویی در ۱۲ بخش صورت پذیر می باشد.که علاوه بر دوره کارشناسی (MD & B. P harm.)، دانشکده نیز چند دوره کارشناسی ارشد و نیمه کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد و دکتری) ارائه می نماید. ‎مسئولیتی که در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مالت صورت می پذیرد این است که مسئول تمام تدریس و آموزش دانشجویان دندانپزشکی در دانشگاه مالت است که بعد از اتمام تحصیلات تکمیلی دانشجويان مدرك Master و PhD را دریافت می كنند. مدت زمان تحصيل دندانپزشكي در دانشگاه هاي مالتا ٥ تا ٦ ساله است.

ویزاهای اخذ شده

دانشگاه های معتبر پزشکی مالتا

تاريخچه دانشگاه مالت به بيش از ٤٠٠ سال پيش مي رسد دانشگاه مالتا که جز برترین دانشگاهها برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد یک دوره علوم پایه را برای دانشجویانی که تحصیلات خود را در خارج از مالتا و اتحادیه اروپا گذرانده اند برگزار می کند تا شخص دانشجو با اطلاعات کافی بتواند به دانشگاه مالتا ورود و برای رشته پزشکی ورود نمایدو تحصیلات خود را در این رشته آغاز نماید. یکی از مدارسی که در بریتانیا وجود دارد مدرسه عالی پزشکی به نام بارتز می باشد که این مدرسه برنامه پزشکی M.B.B.S لندن را در مالتا و به زبان انگلیسی ارائه می نماید.

دانشگاه های معتبر پزشکی مالتا

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالتا

اگر قصد دارید کشور مالتا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود برای تحصیل انتخاب کنید،شما در یک کشور مدیترانه ای شگفت انگیز زندگی و تحصیل خواهید کرد. زندگی در مالتا یک تجربه فراموش نشدنی است. هزینه دوره پزشکی در کشور مالت بسته به اینکه دانشجویان اتحادیه اروپا یا انگلستان باشید یا دانشجویان غیر شهروندی اتحادیه اروپا متفاوت است. هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا و انگلستان برای تحصیل در دوره کارشناسی پزشکی (M.b.b.s) برای تمامی دانشجویان 19500 یورو و دندانپزشکی(B.D.S) که پنج ساله است برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا 35.000 یورو در سال است.

هزینه زندگی و اقامت در مالتا به طور قابل توجهی پایین تر از کشورهای اروپایی است. اجاره اپارتمان در مالتا حدود 700 یورو است. اما اگر به عنوان دانشجوی مهمان در خانه های محلی ساکن شوید این هزینه حدود 450 یورو است و اگر در محل اقامت دانشجویی زندگی کنید این هزینه حدود 250 یورو است. به طور کلی دانشجویانی که می خواهند در مالتا تحصیل کنند باید حدود 300 تا 900 یورو در ماه هزینه کنند، که این هزینه ها شامل:

  • هزینه غذا (250 یورو)،
  • هزینه اینترنت و تلفن(25 یورو)
  • هزینه حمل و نقل(40 یورو)
  • هزینه کتاب و غیره(70 یورو)
  • هزینه اوقات فراغت (170 یورو)
  • هزینه خشکشویی(20 یورو)

مدارک و شرایط اخذ پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی در مالتا

مدارک و شرایط پذیرش در رشته پزشکی و دندانپزشکی در مالتا در مقطع کارشناسی، تمام متقاضیان برای تحصیل در رشته پزشکی باید در آزمون شایستگی بالینی انگلستان UK.CAT شرکت کنند. متقاضیان با توجه به نمرات این آزمون و عملکرد آکادمیک آنها تا به امروز، برای مصاحبه انتخاب می شوند. در صورتی که نمره UK.CAT شما کمتر از سی باشد، برای مصاحبه انتخاب نخواهید شد. آزمون A_Level، گواهی این آزمون تا حداکثر دو سال اعتبار دارد. دروس اجباری آزمون: زیست شناسی یا شیمی و یک درس علمی دیگر (شیمی، زیست شناسی، فیزیک یا ریاضی).

دروس حذف شده در این آزمون: اطلاعات عمومی، تفکر منتقدانه، ریاضیات پیشرفته در صورتی که ریاضی جز دروس اجباری آزمون A_Level باشد. ممکن است بخواهید در سال آخر مقطع کارشناسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد درخواست دهید.در این صورت باید حداقل مدرک upper second class hon-ours ( یا معادل آن) در هر رشته ای داشته باشید. مدارک به سه گروه تقسیم می شوند :

  • مدارک علوم زیستی : باید نمرات شیمی و زیست شناسی در این رشته قابل قبول باشد_ سطح A یا AS مورد نیاز است.
  • مدارک علوم : مدارکی که یکی از دروس شیمی یا زیست شناسی در آن وجود ندارد ، در این صورت متقاضیان باید حداقل نمره C در سطح A یا AS در شیمی یا زیست شناسی کسب کنند.
  • مدارک غیر علوم: داوطلبان باید حداقل نمره B در سطح A یا AS در شیمی یا زیست شناسی به علاوه یک درس علمی دیگر با حداقل نمره B کسب کنند. دروس علمی قابل قبول شیمی، فیزیک، ریاضی یا روانشناسی می باشد.

مدرک تحصیلی پیشین باید طبق بازه زمانی استاندارد تکمیل شود تا واجد شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باشید.(معمولا طول دوره کارشناسی 3 سال و کارشناسی ارشد پیوسته 4 سال می باشد). برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز به گفت و گو بنشینید.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالتا

شامل يك دوره تحصيلي ٤ ساله براي مقطع كارشناسي و ٢ ساله براي مقطع كارشناسي ارشد است.

تعدادی از دانشگاه های مالتا این رشته ها را ارائه می دهند که همگی از سطح علمی خوبی برخوردار هستند.

معمولا اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند.

در صورت پیدا کردن کار به آن ها اقامت داده می شود.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا