071-91009294  | 021-88724227  |

ثبت شرکت در روسیه

ثبت شرکت در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

روسیه به دلیل قوانین سودمند و سیستم مالیاتی خود، برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی بسیار جذاب است. کارآفرینان خارجی برای ثبت شرکت در روسیه جذب میشوند.

چگونگی ثبت شرکت در روسیه

روسیه به دلیل قوانین سودمند و سیستم مالیاتی خود، برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی بسیار جذاب است. کارآفرینان خارجی برای باز کردن شرکت در روسیه تقریبا از شرایط مشابهی مانند هر سرمایه گذار محلی بهره مند می شوند، اما بهتر است قبل از شروع یک کسب و کار، تمام الزامات قانونی را بررسی کنید و یا حتی در صورت نیاز به تحصیل در روسیه قبل از ثبت شرکت؛ بپردازید. وکلای  ما در روسیه، شما را از طریق روش صحیح ثبت شرکت، راهنمایی می کنند.

انواع شرکت ها در روسیه

انواع مختلفی از شرکت ها برای ثبت در روسیه در دسترس هستند:

  • شرکت های مسئولیت محدود
  • شرکت های سهامی
  • مشارکت محدود
  • مشارکت کامل

سازمان های خارجی همچنین می توانند شرکت های معامله گر را در روسیه ایجاد کنند، در حالی که شرکت های خارجی می توانند دفتر شعبه یا نمایندگی را دائر کنند.

انواع شرکت ها در روسیه
انواع شرکت ها در روسیه

شرایط لازم برای باز کردن یک شرکت در روسیه

شرکت سهامی محدود، به دلیل الزامات ادغامی آن محبوب ترین نوع موسسه در روسیه است. شرکت های سهامی روسی (Obshchestvo s ogranichennoy otvetstvennostyu- OOO) می توانند توسط حداقل یک سهامدار و حداکثر 50 سهامدار ثبت شوند.از شرایط و راه های مهاجرت به روسیه همین ثبت شرکت است که حداقل سرمایه ثابت برای باز کردن یک شرکت محدود در روسیه 10،000 روبل (تقریبا 400 دلار آمریکا) است و نیمی از آن باید پس از ادغام پرداخت شود، در حالی که نیمه دیگر در طول یک سال پرداخت می شود.

شرکت سهامی روسیه می تواند به صورت باز یا بسته باشد. سهام شرکت های سهامی باز می توانند سهام خود را به عموم انتقال دهند، در حالی که سهام شرکت های بسته فقط بین سهامداران خود شرکت انتقال داده می شود. حداقل سرمایه ثابت شرکت های سهامی عادی 10،000 روبل برای شرکت های بسته و 100،000 روبل برای شرکت های سهام باز است. سرمایه به صورت سهام عرضه می شود که توسط کمیسیون فدرال اوراق بهادار ثبت می شود. حداقل 50٪ از سرمایه سهام باید ظرف مدت 3 ماه از ثبت نام سپرده شود، در حالی که نیم دیگر باید ظرف یک سال پس از ثبت نام، ثبت شود.

مراحل ثبت شرکت در روسیه

برای ثبت یک شرکت  کاملا عملیاتی  و تجارت و کار در روسیه مراحل زیر باید انجام شود:

  • تهیه اسناد و مدارک رسمی
  • سپرده گذاری سرمایه در یک بانک روسی
  • پرداخت هزینه ثبت نام
  • ثبت نام در نزد مقامات مالیاتی فدرال
  • ثبت نام در صندوق بازنشستگی دولتی، صندوق دولتی بیمه اجتماعی و صندوق دولتی بیمه اجباری
  • باز کردن یک حساب بانکی برای شرکت
  • ثبت نام در مرکز مسکو Quotation of Work Places

هزینه های ثبت شرکت در روسیه

سهم سرمایه گذاران برای افتتاح یک شرکت با مسئولیت محدود در روسیه 10000 روبل ( تقریبا معادل 400 دلار آمریکا ) می باشد که نیمی از آن را باید در زمان تاسیس شرکت و نیم دیگر را در  طول یک سال پرداخت کرد. شرکت سهامی مشترک روسیه می تواند باز یا بسته باشد.

در مورد ثبت یک شرکت در روسیه فکر می کنید، اما مطمئن نیستید چطور این کار را انجام دهید؟ ما شما را با لیستی از چیزهایی که شما باید قبل از تصمیم گیری در مورد آن ها بدانید آشنا می کنیم. خوشبختانه، روند راه اندازی یک تجارت در روسیه به طور فعال توسط دولت ساده شده است.  امروزه این فرآیند معمولا تنها 3 روز به طول می انجامد و برای یک خارجی در مقایسه با یک شهروند روسیه تفاوت چندانی ندارد. نگاهی به موارد قانونی موجود در آن می اندازیم:

هزینه های ثبت شرکت در روسیه
هزینه های ثبت شرکت در روسیه

ثبت یک شرکت مجزا

ساده ترین و کم هزینه ترین گزینه، ثبت یک کسب وکار به عنوان یک کارآفرین شخصی است. براساس اظهارات  Alexei Tarasov ، وکیل دادگستری مسکو، برای ثبت چنین تجارتی باید ترجمه رسمی پاسپورت، سند مشخص از محل اقامت (مجوز اقامت یا مجوز اقامت موقت) و دریافت رسید پرداخت هزینه به دولت ثبت شود که معادل 800 روبل یا 14 دلار می باشد. سه روز پس از ارسال درخواست به مرکز خدمات عمومی، نامه ای از دفتر ثبت دولتی کارآفرینان شخصی را دریافت خواهید کرد و قادر به کار کردن در روسیه خواهید بود.

Tarasov می گوید که این نوع خاص از تجارت به اتباع خارجی حقوق و مسئولیت های حقوقی می دهد اما به این معنی است که او مسئول انجام تجارت با دارایی خود می باشد. با این حال، این وضعیت قانونی به معنای سطح کمتری از تکالیف اداری در مقایسه با سایر نهاد های قانونی است . نکته مثبت این است که آن فرد را از تعهد به حفظ سوابق حسابداری رها می کند و فرصتی را برای استفاده از پول کسب شده بدون پرداخت مالیات اضافی بر درآمدها، می دهد.

فروش چنین کسب و کاری امکان پذیر خواهد بود ( اما تنها به عنوان دارایی نگهداری شده توسط یک شهروند خارجی ) ، و انحلال آن به طور قانونی آسان خواهد بود،  اما خلاص شدن از بدهی ها آسان نخواهد بود. پس از انحلال، بازپرداخت بدهی به عهده ی صاحب کسب و کار باقی خواهد ماند.

اخذ اقامت روسیه از طریق ثبت شرکت

اگر می خواهید یک شرکت یا شعبه جدید را در روسیه تاسیس نمایید، باید مدیر شرکت یا شعبه را اعلام نمایید. اما یک شهروند خارجی را نمی توان به عنوان مدیر اصلی منصوب کرد. شهروند خارجی تنها پس از دریافت اجازه کار در روسیه می تواند به عنوان مدیر منصوب شود.  همچنین کارفرما باید اجازه استخدام یک کارمند خارجی را برای کار در یک شرکت روسی دریافت کند. جریمه ی کار کردن بدون مجوز می تواند به 12000 یورو برسد.

مدیر خدماتی Euroskill

ما به مشتریان خود خدمات کاندیدای موقت و دائم شرکت Euroskill’s CEO آقای  Vadim Dolgopolov که به تعهدات شخصی خود متعهد است را پیشنهاد می دهیم. مزایای استفاده از نامزدی خدمات Euroskill :

  • انتقال مالیات و ریسک های قانونی بر کاهش هزینه ناشی از برون سپاری وظایف مدیر، بهبود قابلیت اطمینان  کسب و کار و کاهش ریسک های کاری.
  • انتصاب یک شهروند روسیه که او را می شناسید و مورد اعتماد است به عنوان مدیر اصلی
  • برای جلوگیری از ریسک های مالی، توصیه می شود که حقوق مدیر در اساسنامه را محدود کنید، همچنین به استفاده از دو امضای همزمان برای حساب بانکی و امضای یک توافقنامه اضافی با بانک برای محدود کردن دریافت سرمایه را توصیه می نماییم.
  • پس از این که شرکت جدید (یا شعبه خارجی) ثبت شد، فرد خارجی می تواند مجوز کار در روسیه را بگیرد و به عنوان رئیس منصوب شود.

اگر یک شهروند روس که به او اعتماد دارید را نمی شناسید و یا تمایلی به تحمل ریسک های مالی را ندارید، توصیه می کنیم که از مدیر انتخابی و خدمات مدیریتی ما در روسیه استفاده کنید.

هزینه ثبت شرکت در روسیه

هزینه خدمات ثبت LLC در صورتی که بنیانگذار آن باشد: از 1000 یورو برای افراد مقیم روسیه و  از 1500 یورو برای افراد غیر مقیم می باشد. پیش از ثبت نام شرکت باید تصمیم بگیرد که :

چه کسی مدیر اصلی شرکت خواهد بود ( یک شهروند خارجی تا زمانی که اجازه کار در روسیه را دریافت کند نمی تواند به عنوان مدیر منصوب شود ). نشانی قانونی شرکت در روسیه کجا خواهد بود. ایا بنیانگذار آماده است برای ثبت شرکت به روسیه بیاید و یا شرکت بدون بازدید او از روسیه ثبت می شود. تاسیس شرکت از 2 هفته تا 1 ماه طول می کشد تا مواردی از جمله افتتاح حساب بانکی و تایید بانکداری اینترنتی ثبت شود.

اگر لازم باشد تا هر چه سریع تر عملیات تاسیس شرکت در روسیه آغاز شود و به تعلیق یا امتناع از ثبت شرکت بستگی ندارد، ما توصیه می کنیم که یک شرکت آماده را که قبلا توسط ما ثبت شده است را خریداری کنید.

  • خدمات اضافی
  • باز کردن حساب بانکی
  • ارائه آدرس قانونی برای شرکت های ثبت شده
  • ثبت یک شرکت بدون بازدید از روسیه
  • ارائه خدمات مدیر اول و یا خدمات مدیریتی
  • کسب اجازه برای کار کردن در روسیه برای شهروندان خارجی
  • حسابداری، مالیات و حمایت قانونی برای شرکت های ثبت شده
  • برون سپاری عملیات صادرات و واردات، از جمله ترخیص گمرکی.

مهاجرت به روسیه از طریق ثبت شرکت

در سال 2015، دولت روسیه طرح خود در مورد ویزای سرمایه گذار اقتصادی را اعلام کرد. در حالی که افراد خارجی توسط این برنامه سرمایه گذاری به طور رسمی شهروند حساب نمی شوند، این برنامه بسیار مشابه شهروند شدن است، تنها در سه سال می توانند تابعیت روسیه را بدست آورند. سرمایه گذاران خارجی می توانند توسط یک کمک مالی، خرید املاک یا یک سرمایه گذاری سودآور تجاری با به ثبت رساندن یک شرکت، از ساکنین روسیه شوند و سپس شهروند آن به حساب آیند.

روسیه به دلیل قوانین سودمند و سیستم مالیاتی خود، برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی بسیار جذاب است. کارآفرینان خارجی تقریبا از همان شرایط برای باز کردن شرکت ها در روسیه مانند هر سرمایه گذار محلی بهره مند می شوند، با این حال، بهتر است قبل از شروع یک کسب و کار، تمام الزامات قانونی را بررسی کنید. انواع شرکت هایی که برای ثبت کردن در روسیه هستند، به شرح زیر است:

  • شرکت های با مسئولیت محدود،
  • شرکت های سهامی،
  • مشارکت محدود،
  • مشارکت عمومی.

تشکیلات اقتصادی خارجی نیز می توانند بازرگانان را در روسیه مستقر کنند، در حالی که شرکت های خارجی می توانند شعبه یا دفتر نمایندگی باز کنند.

ثبت یک شرکت خصوصی؛ ساده ترین و ارزان ترین گزینه ثبت یک کسب و کار به عنوان یک کارآفرین فردی است. برای ثبت چنین کسب و کاری شما باید ترجمه محضری یک پاسپورت، سندی که مکان اقامت را تایید کند (یعنی مجوز اقامت یا مجوز اقامت موقت)، و رسید پرداخت هزینه دولت (800 روبل یا 14 دلار) را ارسال کنید. سه روز پس از ارسال درخواست به مرکز خدمات دولتی، نامه ای از ثبت نام دولتی واحد کارآفرینان فردی دریافت خواهید کرد و می توانید در روسیه کار کنید.

مهاجرت به روسیه از طریق ثبت شرکت
مهاجرت به روسیه از طریق ثبت شرکت

تاسیس شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

راه اندازی یک LLC، زمان و منابع بیشتری را صرف می کند. این درخواست باید به نماینده مالیات مربوطه ارسال شود و یک آدرس قانونی (می تواند آدرس شخصی باشد)، یک منشور، و یک حداقل سرمایه شروع 10،000 روبل (172 دلار) نیاز خواهد داشت. همچنین باید یک مدیر کل برای شرکت آینده (که می تواند یک شهروند خارجی باشد) مشخص شود و آمادگی داشته باشد که به صورت منظم گزارش های حسابداری ماهانه را آماده و ارسال کند.

خرید سهام در یک شرکت موجود

اگر یک شهروند خارجی تصمیم به خرید یک سهم در یک تجارت موجود داشته باشد، باید توافقی را با یک دفترخانه اسناد رسمی ثبت کند و تمام مدارک لازم را برای سازمان مربوطه تهیه کند. پیش از گرفتن چنین تصمیمی، باید سوابق حسابداری شرکت را بررسی کند و منشوری که حقوق و تعهدات مالکیت شرکت را مشخص می کند، را بازرسی کند. مشاورین موسسه حقوقی میرداماد آماده اند تا آموزش مراحل کامل ثبت شرکت در روسیه را بدهند تا شما با تکمیل این مراحل بتوانید به اقامت روسیه و مهاجرت قانونی دست پیدا کنید.

اسکرول به بالا