071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه باهچه شهیر استانبول

دانشگاه باهچه شهیر استانبول

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در دانشگاه های مختلف دارای شرایط خاصی است. اگر شما تصمیم به مهاجرت داشته باشید باید قبل از هر اقدامی به حهت اطلاع از شرایط تحصیلی کشور مورد نظر خود اطلاع دقیق داشته باشید. در ابتدا لازم است تا به بررسی دانشگاه مورد نظر خود بپردازید و شرایط تحصیل در دانشگاه را به دقت بررسی نمایید. پس از آن لازم است تا به کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با نحوه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود بپردازید. برای پذیرش از هر دانشگاهی نیاز به کسب اطلاعات دقیق و مسائل مرتبط با مدارک مورد نیاز پذیرش خواهد بود. در این مقاله نیز به جهت تخصیل در ترکیه ما به معرفی دانشگاه باهچه شهیر استانبول می پردازیم.

مهاجرت به ترکیه برای هر فرد با توحه به شرایط او متفاوت خواهد بود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که حضور در ترکیه برای ایرانیان به واسطه روند توریستی و گردشگری بدون نیاز به اخذ ویزای ترکیه ممکن خواهد بود. البته در این زمینه لازم است تا به این نکته توجه داشت که مدت زمان اقامت از این طریق صرفا نود روزه می باشد. اما در نهایت برای اقامت ترکیه و حضور در این کشور می توان از راه هایی اقدام نمود. این روش ها عبارتند از: مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به ترکیه، مهاجرت کاری به ترکیه، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه، مهاجرت از طریق ازدواج در ترکیه، مهاجرت از طریق تولد فرزند در ترکیه و غیره. برای کسب اطلاعات در ارتباط با روش های مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

دانشگاه باهچه شهیر استانبول

برای مهاجرت به ترکیه و حضور در این کشور می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید. شما می توانید برای تحصیل در ترکیه به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه اقدام نمایید. البته با روش های دیگری مانند کار در ترکیه و اخذ ویزای کاری ترکیه هم می توان برای حضور در این کشور اقدام نمود. دقت داشته باشید که یکی دیگر از روش های پرطرفدار حضور در ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه مثلا خرید ملک در ترکیه یا ثبت شرکت در ترکیه می باشد.

برای تحصیل در ترکیه لازم است تا اطلاع دقیق از شرایط دانشگاه های این کشور داشته باشید تا بتوانید برای اخذ پذیرش اقدام نمایید. البته شما می توانید برای اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه از دانشگاه های این کشور نیز اقدام نمایید. برای این که بتوانید پذیرش تحصیلی را دریافت نمایید قبل از هر چیزی باید به مدارک مورد نیاز برای پذیرش توجه داشته باشید. دقت داشته باشید که تحصیل در ترکیه مزایای بسبار زیادی دارد.

دانشگاه های ترکیه دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و شرایط مناسبی برای تحصیل دارند. به جهت تحصیل در این کشور می توان مدارک معتبری را اخذ نمود. دقت داشته باشید که تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. در ادامه نیز ما به معرفی یکی از دانشگاه های مهم ترکیه یعنی دانشگاه باهچه شهیر استانبول می پردازیم. این دانشگاه با شعار یک دانشگاه جهانی در قلب استانبول معروف شده است. 

تاریخچه دانشگاه باهچه شهیر استانبول

در ابتدای راه قصد داریم کمی در ارتباط با دانشگاه باهچه شهیر استانبول و تاریخچه آن صحبت کنیم. دانشگاه باهچه شهیر استانبول یکی از دانشگاه های ترکیه و در بخش اروپایی این کشور می باشد. دانشگاه Bahçeşehir (BAU) یک موسسه آموزشی خصوصی در ترکیه است که در سمت اروپایی استانبول واقع شده است. مجلس ملی ترکیه در سال هزار و نهصد و نود و هشت میلادی مجوز تاسیس دانشگاه باهچه شهیر را توسط بنیاد آموزش و پرورش صادر شد.

تاریخچه دانشگاه باهچه شهیر استانبول
تاریخچه دانشگاه باهچه شهیر استانبول

اندکی پس از آن یعنی در فوریه سال هزار و نهصد و نود و هشت میلادی پروتکل آکادمیک و استراتژیک با دانشگاه ایالتی سن دیگو در کالیفرنیا ، ایالات متحده امضا شد. این دانشگاه یکی از معدود دانشگاههای ترکیه است که در آن به زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی داده می شود و بنابراین دانشجویان متقاضی BAU باید مهارت انگلیسی بالایی داشته باشند. اولین دوره ثبت نام دانشجویان در این دانشگاه در سال تحصیلی هزار و نهصد و نود و نه و دو هزار میلادی پس از آزمونی تعیین سطح یعنی ÖSYS انجام شد. 

معرفی دانشگاه باهچه شهیر استانبول

در این بخش از مقاله به معرفی دانشگاه باهچه شهیر استانبول می پردازیم و در ارتباط با این دانشگاه اطلاعاتی را کسب خواهیم کرد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاههای خصوصی ترکیه محسوب می شود و در لیست بیست دانشگاه برتر ترکیه دیده می شود. این دانشگاه دارای شش پردیس بین المللی در خارج از ترکیه است. دو تا از این پردیس ها در وانشگتن دی سی و بوستون آمریکا هستند.

یکی از پردیس ها در تورنتو کانادا، یک پردیس در رم ایتالیا، یک پردیس در برلین آلمان و در نهایت یک پردیس هم در هنگ کنگ قرار دارد. این دانشگاه بیش از صد و نود و سه شریک بین المللی دارد و با دانشگاه های شناخته شده جهان مانند دانشگاه هاروارد (ایالات متحده) همکاری دارد. دانشگاه باهچه شهیر استانبول دارای سه پردیس مختلف هم در استانبول است. دانشگاه باهچه شهیر استانبول دارای هشت دانشکده، یک مدرسه زبان و دو آموزشگاه حرفه ای است.

چهار موسسه تحت نظر این دانشگاه نیز تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند. بیش از هفده هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که از میان بیش از ده هزار نفر دانشجوی کارشناسی هستند و بیش از چهار هزار نفر نیز دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی هستند. البته حدود هزار دانشجو نیز در دوره های کاردانی تحصیل می کنند.

کتابخانه دانشگاه Bahçeşehir که در زمینی به مساحت هزار و چهارصد متر مربع تأسیس شده است با دویست و پنجاه هزار نشریه ، کتاب و کتاب الکترونیکی خدمات بسیاری را  ارائه می دهد. در این دانشگاه کافه ها و رستوران های مختلفی هم برای دانشجویان در دسترس هستمد. سالن کنفرانس این دانشگاه نیز با طرفیت هزار نفر در اختیار دانشجویان است. در سال دو هزار و هفت میلادی نیز این دانشگاه در ترکیه جایزه ای را دریافت نمود. 

برای آشنایی با دانشگاه‌های کشور ترکیه مقاله‌های که درمورد دانشگاه‌های ترکیه نوشته شده را مطالعه کنید. دانشگاه آکدنیز ترکیه، دانشگاه سلجوق ترکیه، دانشگاه ساکاریا ترکیه، دانشگاه اوشاک ترکیه، دانشگاه گالاتسرای ترکیه و دانشگاه مرسین ترکیه درمور دانشگاه‌های نام برده شده و دانشگاه‌های دیگر کشور ترکیه در سایت مهاجرتی میردماد مطالعه کنید.

بررسی دانشکده های دانشگاه باهچه شهیر استانبول

ما تا به این جای مقاله توانستیم با تاریخچه دانشگاه باهچه شهیر استانبول و همچنین موارد مختلفی در ارتباط با این دانشگاه آشنا شویم. اما در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دانشکده های دانشگاه باهچه شهیر استانبول صحبت کنبم.

دانشکده های فعال در دانشگاه باهچه شهیر استانبول که رشته های مختلفی را برای دانشجویان ارايه می دهند عبارتند از: دانشکده حقوق، دانشکده اقتصاد ، علوم اداری و اجتماعی، دانشکده ارتباطات، دانشکده معماری و طراحی، دانشکده مهندسی و علوم طبیعی، دانشکده علوم بهداشت، دانشکده پزشکی، دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی، دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی، هنرستان حرفه ای و مدرسه مقدماتی انگلیسی. 

رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه باهچه شهیر استانبول

برای این که بتوانید در دانشگده های مختلف دانشگاه باهچه شهیر استانبول تحصیل کنید لازم است تا اطلاعات دقیقی در ارتباط با رشته های تحصیلی موجود در این دانشگاه داشته باشید. در واقع باید ببینید که آیا این دانشگاه رشته مورد نظر شما را ارائه می دهد یا خیر؟! در این بخش از مقاله ما در ارتباط با رشته های تحصیلی در دانشگاه باهچه شهیر استانبول صحبت می کنیم. البته برای این که بتوانید در رشته مورد نظر خود تحصیل کنید بهتر است قبل از هر گونه اقدامی باز هم از طریق وب سایت این دانشگاه از فعال بودن رشته مطلع شوید.

ما در این بخش برخی از رشته ها را معرفی می کنیم. در دانشکده اقتصاد ، علوم اداری و اجتماعی برخی از رشته های تحصیلی عبارتند از: فرهنگ و ادبیات آمریکا، روابط اتحادیه اروپا، اقتصاد، اقتصاد و دارایی، مدیریت کسب و کار، علوم سیاسی و روابط بین الملل، امور مالی بین المللی، جامعه شناسی، روانشناسی و غیره. برخی از رشته های دانشکده ارتباطات عبارتند از: طراحی بازی دیجیتال، عکس و فیلم، طراحی ارتباطات، روابط عمومی، تبلیغات، سینما و تلویزیون و رسانه های جدید.

رشته های موجود در دانشکده معماری و طراحی عبارتند از: معماری، معماری داخلی و طراحی محیط و طراحی محصولات صنعتی. رشته های ارائه شده در دانشکده مهندسی و علوم طبیعی عبارتند از: مهندسی رایانه، مهندسی پزشکی، مهندسی محیط زیست، مهندس صنایع، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی سیستم های انرژی، مهندسی عمران، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، مهندسی مکاترونیک، مهندسی ریاضی و غیره.

رشته های تحصیلی دانشکده علوم بهداشت عبارتند از: شنوایی شناسی، فیزیوتراپی و توان بخشی، کار درمانی، پرستاری، تغذیه و رژیم غذایی، فیزیوتراپی و توان بخشی و غیره. تحصیل در دانشکده پزشکی در رشته های علوم پایه، علوم پزشکی بالینی و علوم جراحی امکان پذیر است. 

برنامه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه باهچه شهیر استانبول

در این بخش از مقاله می خواهیم رشته های تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه باهچه شهیر استانبول ارائه دهیم. رشته های تحصیلات تکمیلی برای دوره کارشناسی ارشد دانشگاه باهچه شهیر استانبول عبارتند از: ریاضیات کاربردی، معماری، مهندسی زیستی، مهندسی رایانه،  امنیت سایبری، مهندسی برق و الکترونیک، مدیریت انرژی و محیط زیست، مهندسی مکاترونیک، طراحی داخلی، فناوری اطلاعات، سیستم های شهری و مدیریت حمل و نقل، کارآفرینی و مدیریت نوآوری، روانشناسی بالینی، تجارت و بازاریابی جهانی، اقتصاد مالی، سیاست جهانی و روابط بین الملل، MBA اجرایی و غیره.

برنامه های تحصیلی دکتری در این دانشگاه نیز عبارتند از: مهندسی رایانه، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی صنایع، ریاضیات، تاریخ ، نظریه و نقد در طراحی (معماری)، اقتصاد و دارایی، مدیریت کسب و کار، قانون عمومی، تحقیقات سینما و رسانه، حقوق خصوصی و غیره. تحصیل در این دانشگاه به زبان های انگلیسی و ترکی امکان پذیر است. 

شهریه تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر استانبول

همان طور که گفتیم در دانشگاه باهچه شهیر استانبول رشته های مختلفی وجود دارد که می توان برای تحصیل در این رشته ها اقدام نمود. اما باید دید که تحصیل در این دانشگاه چه هزینه ای دارد. هزینه تحصیل در رشته های کارشناسی بین پنج هزار تا هفت هزار و نهصد دلار سالیانه می باشد. شهریه برای تحصیل در رشته های پزشکی و زیر شاخه های آن نیز سالیانه بیست و پنج هزار دلار سالیانه می باشد.

برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه باهچه شهیر استانبول باید سالیانه دوازده هزار دلار هزینه کنید. تحصیل در دوره دکتری در رشته های مختلف این دانشگاه نیز چهل هزار دلار سالیانه هزینه خواهد داشت. البته دقت داشته باشید که می توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه نیز اقدام نمایید. البته شما می توانید برای کار در زمان تحصیل در ترکیه نیز اقدام نمایید.

هزینه بیمه درمانی سالانه بین 150 تا 200 دلار است. شهریه خوابگاه‌های این دانشگاه به عواملی مختلفی مثل ظرفیت اتاق‌ها بستگی دارد. شهریه اتاق‌های تک نفره، دو نفره و سه نفره به ترتیب 500، 560 و 400 دلار است که شامل هزینه اینترنت و قبوض آب، برق و گاز می‌شود. علاوه بر این دانشجویان می‌توانند از خدمات این خوابگاه‌ها از جمله لباسشویی، اتوکشی، نظافت رایگان اتاق طبق برنامه، اتاق‌های اختصاصی مطالعه یک نفره و چند نفره، سالن تلویزیون رایگان، کافی شاپ و سالن غذاخوری بهره ببرند.

شرایط پذیرش از دانشگاه باهچه شهیر استانبول

برای دریافت پذیرش از دانشگاه باهچه شهیر استانبول لازم است تا مدارکی را تهیه نمایید. قبل از هر چیزی باید به این نکته اشاره نمود که تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر استانبول نیاز به شرکت در آزمون یوس ترکیه ندارد. برای دریافت پذیرش از دانشگاه باهچه شهیر استانبول در هر مقطعی نیاز به مدارک خاصی است اما ما مدارک کلی به جهت تحصیل و دریافت پذیرش از این دانشگاه را ارائه می دهیم. این مدارک عبارتند از: مدارک تحصیلی دوره های قبلی تحصیلی، ریز نمرات تحصیلی دوره های قبل، پاسپورت معتبر، عکس، ارائه مدرک مربوط به زبان ترکی یا زبان انگلیسی و غیره.

شرایط پذیرش از دانشگاه باهچه شهیر استانبول

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه باهچه شهیر

  1. آيا تحصیل و زندگی در ترکیه شرایط مناسبی دارد؟

    بله ترکیه شرایط بسیار مناسبی برای زندگی و تحصیل دارد.

  2. آیا دانشگاه باهچه شهیر معتبر است؟

    بله این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه می باشد.

  3. تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر به چه زبانی امکان پذیر است؟

    تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر استانبول به زبان های ترکی و انگلیسی امکان پذیر است.

  4. چه دانشکده هایی در دانشگاه باهچه شهیر فعال هستند؟

    دانشکده های دانشگاه باهچه شهیر استانبول عبارتند از: دانشکده حقوق، دانشکده اقتصاد ، علوم اداری و اجتماعی، دانشکده ارتباطات، دانشکده معماری و طراحی و غیره. 

  5. چه رشته هایی برای تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر در دوره های کارشناسی موجود است؟

    برخی از این رشته ها عبارتند از: فرهنگ و ادبیات آمریکا، روابط اتحادیه اروپا، اقتصاد، اقتصاد و دارایی، معماری، معماری داخلی، مهندسی پزشکی، مهندسی محیط زیست، مهندس صنایع و غیره. 

  6. رشته های تحصیلی برای دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه باهچه شهیر کدامند؟

    برخی از این رشته ها عبارتند از: ریاضیات کاربردی، معماری، مهندسی زیستی، مهندسی رایانه،  امنیت سایبری، مهندسی برق و الکترونیک و غیره. 

  7. امکانات دانشگاه باهچه شهیر چگونه است؟

    این دانشگاه دارای کتابخانه پیشرفته،‌کافه ها و رستوران های عالی و سایر امکانات رفاهی می باشد.

  8. شهریه تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر چقدر است؟

    شهریه برای تحصیل در دوره های کارشناسی بین پنج هزار تا هفت هزار و نهصد دلار سالیانه می باشد.

  9. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه باهچه شهیر چیست؟

    این مدارک عبارتند از: مدارک تحصیلی دوره های قبلی تحصیلی، ریز نمرات تحصیلی دوره های قبل، پاسپورت معتبر و غیره.

  10. دانشگاه باهچه شهیر در چه سالی تاسیس شده است؟

    این دانشگاه در سال هزار و نهصد و نود و هشت میلادی تاسیس شده است. 

  11. آیا برای تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر نیاز به مدرک آزمون یوس است؟

    خیر برای تحصیل در این دانشگاه نیاز به مدرک آزمون یوس نخواهد بود.

  12. هزینه بیمه سالانه برای دانشگاه باهچه شهیر چقد است؟

هزینه بیمه درمانی سالانه بین 150 تا 200 دلار است.

نظرات کاربران

  • توسط Baharak
    تاریخ: مرداد 11, 1401
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشید
    مدرک دانشگاه باهچه شهیر استانبول در انگلستان معتبر است؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مرداد 11, 1401
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بله، مدارک دانشگاه باهچه شهیر مورد تایید کشور انگلستان است.

  • توسط عبدالحلیم بیژه
    تاریخ: آذر 14, 1401
    نفر
    نفر

    سلام مدارک دانشگاه باهچه شهیر مورد تایید آمریکا وآلمان هست ؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: آذر 16, 1401
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بله، دانشگاه باهچه شهیر استانبول مورد تایید کشور های آمریکا و آلمان می باشد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا