071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه EPFL کشور سوئیس

دانشگاه EPFL کشور سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

همانند هر دانشگاه عمومی دیگر، دانشگاه EPFL کشور سوئیس موظف است که به هر ساکن سوئیسی که مدرک فوق لیسانس مدرک معتبر فدراسیون سوئیس به رسمیت شناخته میشود، پذیرش دهد. با این حال، دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در سوئیس نیاز به یک نمره نهایی 80 درصد یا بالاتر از حداکثر نمره سیستم ملی مدارس متوسطه را داشته باشند. به عنوان مثال برای دانشجویان سوئیس EPFL در روش های پذیرش در مقطع کارشناسی انتخابی نیست، این مسئله را متخصصین ما از موسسه حقوقی میرداماد در متن زیر برای شما توضیح داده اند.

شرایط تحصیل در دانشگاه EPFL

تجربه تحصیل در سوئیس نشان می دهد، روند انتخاب واقعی در طول سال اول تحصیل رخ میدهد.  این دوره چرخه پروپوزیله( تحصیلات مقدماتی) نامیده می شود و دانشجویان باید یک آزمون تمام دوره هایی که در طول سال اول در انتهای دوره انجام می شوند ، منتقل کنند. اگر میانگین نمره دانش آموز برای ورود به دانشگاه کافی نباشد ، دانشجو مجبور است که کل دوره سال اول تحصیلی را دوباره امتحان دهد اگر مایل به تحصیل در مدرسه باشند. تقریبا 50 درصد از دانشجویان در سال اول تحصیل مردود می شوند و بسیاری از آنها تصمیم میگیرند تا سال اول را دوباره بخوانند.

تعداد مردودی در دوره مقدماتی تحصیلات متفاوت است معمولا در زمینه رشته های تحصیلی بالاترین مردودی مربوط به رشته های ریاضیات، فیزیک و مهندسی برق است که در آن تنها 40 درصد از دانشجویان سال اول را گذرانده اند.  برای دانشجویان خارجی، روند نسبت به مقاطع کارشناسی نسبتا سخت است و از آنجا که اکثر دوره های کارشناسی در فرانسه تدریس می شوند، دانشجویان باید اسنادی را ارائه دهند که در سطح B2 قرار دارند هر چند که داشتن مهارت C1 توصیه می شود.

در همه دانشگاه های سوئیس هرسال به دو ترم تقسیم شده است. به طور منظم، برای دریافت مدرک فارغ التحصیلی، شش ترم برای لیسانس علوم و چهار ترم اضافی برای مدرک کارشناسی ارشد است.  اگرچه فقط 58 درصد از دانشجویانی که قادر به تحصیل در این دوره تحصیلی هستند، فارغ التحصیل می شوند.

امکان تحصیل در خارج از کشور برای یک یا دو ترم پیشنهاد شده در طول دوره سال سوم در شرایط خاصی ارائه می شوند، زیراEPFL چندین برنامه دائمی تبادل دانش آموزان مانند رشته های مهندسی و مهندسی سال سوم با دانشگاهCarnegie melon ( کارنگی ملون)در ایالت متحده و همچنین برنامه فضانوردی و فضانوردی در فرانسه.

ترم آخر به نوشتن یک پایان نامه اختصاص داده شده است. کارآفرینی به طور فعال تشویق می شود تا فرهنگ ایجاد شده در میان دانشجویان را تقویت کند، همانطور که توسط پارک نوآوری EPFL که بخش جدایی ناپذیر از محوطه دانشگاه است، مشهود است. از سال 1997 به طور متوسط 12 دانشجوی کارآموزی در هر سال توسط دانشجویان و استادان دانشگاه EPFL ایجاد شده است. در سال 2013، 105 میلیون CHF از ابتدای تاسیس دانشگاه EPFL افزایش یافت. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد تماس حاصل فرمایید.

شرایط پذیرش دانشگاه EPFL

متقاضیانی که مدرک دیپلم متوسطه شان را از کشوری که نه عضو اتحادیه اروپا و نه اتحادیه تجارت آزاد اروپا دریافت کرده اند، قابل پذیرش است و می توانند پس از ارزیابی درخواست خود در مکان های موجود پذیرفته شوند مشروط به اینکه تمام شرایط زیر را داشته باشند:

  1. میانگین نمره نهایی 80 درصد یا بالاتر از حداکثر نمره باشد.
  2. مدرک تکمیل شده یک عنوان از پیش دانشگاهی است که بر اساس تحصیلات عمومی ارائه شده است.
  3. مدرک تکمیل شده در جریان علمی است( باید در جریان صدور مدرک توسط کشور ارائه شود)موارد زیر بخشی از مدرک هستند:
  4. ریاضیات
  5. فیزیک
  6. زبان ملی کشور صدور مدرک
  7. دومین زبان مدرن
شرایط پذیرش دانشگاه EPFL
شرایط پذیرش دانشگاه EPFL

حداقل 3 مورد از موضوعات زیر بخشی از مدرک یا رونوشت از دوره متوسطه هستند:

  • ریاضیات کاربردی یا علوم رایانه
  • شیمی یا زیست شناسی
  • جغرافیای عمومی
  • تاریخ عمومی
  • سومین زبان مدرن

دارندگان مدرک دیپلم دبیرستان از کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا یا عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا نیستند تنها میتوانند از طریق آزمون ورودی پذیرفته شوند. دانشگاه EPFL در نظر دارد که سطح B2 در زبان فرانسه( مطابق با چارچوب مشترک برای مرجع زبان ها) لازم است تا برنامه های مقاطع کارشناسی ارشد را دنبال کند. داشتن مدرک در سطح C1 بسیار توصیه می شود. متقاضیان خارجی که مدارک مدرسه خود را از یک کشور غیر وابسته به فرانسه زبانان دارند،نیاز به تایید سطح خود بر اساس درخواستشان دارند.

یک استاد از دانشگاه EPFL مدرک بسیار بالایی در سراسر دنیا دارد. هر شخصی که مدرک دانشگاهی در مقطع لیسانس داشته باشد (یا معادل) در رشته تحصیلی مربوط به برنامه درسی EPFL می تواند برای یکی از رشته های کارشناسی ارشد اقدام کند. اما لطفا توجه داشته باشید که پذیرش رقابتی است. تنها داوطلبان با سوابق دانشگاهی عالی و مراجع فرصت های خوبی برای پذیرفته شدن دارند.  همچنین متقاضیان واجد شرایط که قبلا دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن در زمینه( یا زمینه مشابه) برنامه ای هستند که برای آن اقدام می کنند. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد تماس بگیرید.

رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه EPFL

EPFL موسسه تحقیقاتی و دانشگاه در لوزان سوئیس است که متخصص در علوم طبیعی و مهندسی می باشد. ریشه های آن را می توان به بنیاد یک مدرسه خصوصی در سال 1853 ردیابی کرد که در ابتدا فقط 11 دانشجو داشت. با این حال، روزها به سرعت سپری شد و تعداد دانشجویان در پلی تکنیک سوئیس ودر لوزان، در حال حاضر بالغ بر 10.000 نفر می باشد. این شهر در بخش فرانسوی زبان سوئیس واقع شده است. EPFL با موسسه فناوری فدرال سوئیس زوریخ همکاری می کند.

به عنوان بخشی از فعالیت های پژوهشی و آموزشی آن، EPFL یکی از تنها دانشگاه هایی است که برای یک راکتور هسته ای، یک راکتور تلفیقی، یک ابر رایانه ژنQ را اداره می کنند و امکانات زیستی P3 را در اختیار دارند.

دانشگاه EPFL دارای فرآیند پذیرش بسیار منحصر به فرد است که به عنوان دانشجوی کارشناسی که تبعه سوئیس هستند اصلا انتخابی نیست. با این حال، در پایان سال اول، یک امتحان تعیین می کند که آیا دانشجویان می توانند ترم های بعد را ادامه دهند یا باید دوباره سال اول را تکرار کنند. بسیاری از دانشجویان قادر به گذراندن سال اول نبودند و مجبور به تکرار این سال شدند.

دانشگاهEPFL در سواحل دریاچه ژنو واقع شده است و از 65 ساختمان در سر تا سر 136 هکتار تشکیل شده است. امکانات این دانشگاه شامل بانک ها، کافه ها، دو موزه و همچنین رستوران ها می باشد. دانشجو 112 ملیت های مختلف در این دانشگاه وجود دارد. هرچند تا سال 2014، تنها 27 در صد از زنان دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دادند.

زندگی در محوطه دانشگاه بسیار پر جنب و جوش و سرزنده است و بسیاری از دانشجویان برای ایجاد فرصت های تفریحی و اجتماعی، انجمن های دانشجویی را تشکیل می دهند.

  1. رتبه بندی جهانی دانشگاه کیو اس= 22می باشد.
  2. رتبه بندی در سال 2019= 35 می باشد.

برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد تماس بگیرید.

رشته های تحصیلی دانشگاه EPFL
رشته های تحصیلی دانشگاه EPFL

رشته های تحصیلی دانشگاه EPFL

رشته های دانشگاهی که در دانشگاه EPFL در مقطع کارشناسی تدریس می شوند.

  1. شیمی و مهندسی شیمی
  2. ریاضیات
  3. فیزیک
  4. علوم کامپیوتر
  5. سیستم های ارتباطی
  6. برق و مهندسی برق
  7. مهندسی مکانیک
  8. مهندسی میکرو
  9. مهندسی و علوم مواد
  10. مهندسی علوم زیستی
  11. معماری
  12. مهندسی معدن
  13. مهندسی و علوم محیط زیست
  14. دوره ریاضیات ویژه (CMS،کلاس آماده سازی)

رشته های مقطع کارشناسی ارشد

  1. معماری
  2. مهندسی معدن
  3. مهندسی و علوم محیط زیست
  4. برق و مهندسی برق
  5. مهندسی میکرو
  6. رباتیک
  7. مهندسی و علوم مواد
  8. تکنولوژی و علوم انرژی
  9. مهندسی کامپیوتر
  10. سیستم ارتباطی
  11. علوم اطلاعات
  12. امنیت سایبر( یک سری از کامپیوتر های بزرگ که توسط شرکتcontrol data corporation ساخته شده اند.)
  13. شیمی بیولوژیکی و مولکولی
  14. بیوتکنولوژی و مهندسی شیمی
  15. ریاضیات
  16. ریاضیات کاربردی
  17. مهندسی و علوم محاسباتی
  18. فیزیک
  19. فیزیک کاربردی
  20. مهندسی
  21. مهندسی اتمی
  22. مهندسی علوم زیستی
  23. مدیریت، فناوری،و کارآفرینی
  24. علوم انسانی
  25. رشته های مقطع دکترا
  26. تولید پیشرفته
  27. معماری و علوم شهری
  28. بیوتکنولوژی و مهندسی زیستی
  29. بیولوژی و زیست شناسی کمی
  30. مهندسی عمران
  31. شیمی ومهندسی شیمی
  32. علوم انسانی
  33. مهندسی برق
  34. انرژی
  35. امور مالی
  36. علوم ارتباطات و کامپیوتر
  37. ریاضیات
  38. مکانیک
  39. میکرو سیستم و میکرو الکترونیک
  40. علوم زیستی
  41. مدیریت فناوری
  42. مهندسی و علوم مواد
  43. عصب شناسی
  44. فوتونیک
  45. فیزیک
  46. رباتیک و کنترل سیستم های هوشمند

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه EPFL

هزینه تحصیل در دانشگاه EPFL پایین است و فقط 633 فرانک(435 یورو) در هر ترم برای دوره کارشناسی ارشد است. اما هزینه زندگی در سوئیس بالا است. دانشجویان باید 23.500 فرانک (16.060 یورو ) در سال درآمد داشته باشند.

دوره کارشناسی

  • دانشجویان داخلی: 2.000 دلار
  • دانشجویان بین الملل: 2.000 دلار

دوره تحصیلات تکمیلی

  • دانشجویان داخلی: 2.000 دلار
  • دانشجویان بین الملل: 2.000 دلار

برای کسب اطلاعات بیشتر ویزای تحصیلی سوئیس می تواند مستقیما با کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد گفتگو نمایید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه EPFL کشور سوئیس

1- رشته های تحصیلی دانشگاه EPFL کشور سوئیس کدامند ؟

  • رشته های دانشگاهی که در دانشگاه EPFL در مقطع کارشناسی تدریس می شوند.
  • شیمی و مهندسی شیمی
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • علوم کامپیوتر
  • سیستم های ارتباطی
  • برق و مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی میکرو
  • مهندسی و علوم مواد
  • مهندسی علوم زیستی
  • معماری
  • مهندسی معدن
  • مهندسی و علوم محیط زیست
  • دوره ریاضیات ویژه (CMS،کلاس آماده سازی)

2- شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه EPFL سوئیس چقدر است ؟

هزینه تحصیل در دانشگاه EPFL پایین است و فقط 633 فرانک(435 یورو) در هر ترم برای دوره کارشناسی ارشد است. اما هزینه زندگی در سوئیس بالا است. دانشجویان باید 23.500 فرانک (16.060 یورو ) در سال درآمد داشته باشند.

3- هزینه تحصیل در دانشگاه EPFL سوئیس برای دانشجویان خارجی چقدر است ؟

دانشجویان داخلی: 2.000 دلار میباشد .

4- دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه EPFL سوئیس برای دانشجویان بین المللی چقدر است ؟

دانشجویان بین الملل: 2.000 دلار میباشد .

5- دانشگاه EPFL سوئیس در کدام شهر سوئیس واقع شده است ؟

دانشگاهEPFL در سواحل دریاچه ژنو واقع شده است و از 65 ساختمان در سر تا سر 136 هکتار تشکیل شده است. امکانات این دانشگاه شامل بانک ها، کافه ها، دو موزه و همچنین رستوران ها می باشد. دانشجو 112 ملیت های مختلف در این دانشگاه وجود دارد. هرچند تا سال 2014، تنها 27 در صد از زنان دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دادند.

6- زندگی در محوطه دانشگاه EPFL سوئیس چگونه است ؟

زندگی در محوطه دانشگاه بسیار پر جنب و جوش و سرزنده است و بسیاری از دانشجویان برای ایجاد فرصت های تفریحی و اجتماعی، انجمن های دانشجویی را تشکیل می دهند.

7- شرایط برای دارندگان مدرک دیپلم دبیرستان از کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا یا عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا نیستند جهت تحصیل در دانشگاه EPFL سوئیس چگونه است ؟

تنها میتوانند از طریق آزمون ورودی پذیرفته شوند. دانشگاه EPFL در نظر دارد که سطح B2 در زبان فرانسه( مطابق با چارچوب مشترک برای مرجع زبان ها) لازم است تا برنامه های مقاطع کارشناسی ارشد را دنبال کند. داشتن مدرک در سطح C1 بسیار توصیه می شود. متقاضیان خارجی که مدارک مدرسه خود را از یک کشور غیر وابسته به فرانسه زبانان دارند،نیاز به تایید سطح خود بر اساس درخواستشان دارند.

8- شرایط پذیرش دانشگاه EPFL سوئیس چیست ؟

متقاضیانی که مدرک دیپلم متوسطه شان را از کشوری که نه عضو اتحادیه اروپا و نه اتحادیه تجارت آزاد اروپا دریافت کرده اند، قابل پذیرش است و می توانند پس از ارزیابی درخواست خود در مکان های موجود پذیرفته شوند مشروط به اینکه تمام شرایط زیر را داشته باشند:

  • میانگین نمره نهایی 80 درصد یا بالاتر از حداکثر نمره باشد.
  • مدرک تکمیل شده یک عنوان از پیش دانشگاهی است که بر اساس تحصیلات عمومی ارائه شده است.
  • مدرک تکمیل شده در جریان علمی است( باید در جریان صدور مدرک توسط کشور ارائه شود)موارد زیر بخشی از مدرک هستند:
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • زبان ملی کشور صدور مدرک
  • دومین زبان مدرن

9- شرایط تحصیل در دانشگاه سوئیس EPFLچگونه است ؟

تجربه تحصیل در سوئیس نشان می دهد، روند انتخاب واقعی در طول سال اول تحصیل رخ میدهد. این دوره چرخه پروپوزیله( تحصیلات مقدماتی) نامیده می شود و دانشجویان باید یک آزمون تمام دوره هایی که در طول سال اول در انتهای دوره انجام می شوند ، منتقل کنند. اگر میانگین نمره دانش آموز برای ورود به دانشگاه کافی نباشد ، دانشجو مجبور است که کل دوره سال اول تحصیلی را دوباره امتحان دهد اگر مایل به تحصیل در مدرسه باشند. تقریبا 50 درصد از دانشجویان در سال اول تحصیل مردود می شوند و بسیاری از آنها تصمیم میگیرند تا سال اول را دوباره بخوانند.

10- تحصیل در دانشگاه دانشگاه EPFL کشور سوئیس چگونه است ؟

همانند هر دانشگاه عمومی دیگر، دانشگاه EPFL کشور سوئیس موظف است که به هر ساکن سوئیسی که مدرک فوق لیسانس مدرک معتبر فدراسیون سوئیس به رسمیت شناخته میشود، پذیرش دهد. با این حال، دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در سوئیس نیاز به یک نمره نهایی 80 درصد یا بالاتر از حداکثر نمره سیستم ملی مدارس متوسطه را داشته باشند. به عنوان مثال برای دانشجویان سوئیس EPFL در روش های پذیرش در مقطع کارشناسی انتخابی نیست

نظرات کاربران

  • توسط sepide
    تاریخ: خرداد 16, 1399
    نفر
    نفر

    سلام وقتتون بخیر
    دانشگاه های سوئیس در مقطع دکترا رشته های علوم تربیتی و روانشناسی رو هم داره؟ زبان مقطع دکترا و کارشنارسی ارشد این دانشگاه انگلیسی هم هست؟
    به نظر شما کسی اینجا مدرک ارشد بگیره میتونه برای دکترا این دانشگاه فان بگیره؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 17, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان تحصیل در رشته مورد نظر در دانشگاه های سوئیس در مقطع دکترا به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. برای بورسیه مقطع دکترا باید رزومه علمی قوی داشته باشید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا