071-91009294  | 021-88724227  |

راه اندازی کسب و کار در آلمان

راه اندازی کسب و کار در آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور آلمان یکی از قدرت های بزرگ اقتصادی در جهان است. این کشور همچنین یک رهبر جهانی در چندین بخش صنعتی و فن آوری و سومین صادر کننده و وارد کننده بزرگ کالا در جهان می باشد. روش های مختلفی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که در این مقاله کارشناسان مجرب دفتر حقوقی مهاجرتی میرداماد اطلاعاتی در رابطه با شرایط راه اندازی کسب و کار در آلمان را در اختیار شما قرار داده اند.

موقعیت اقتصادی آلمان برای راه اندازی کسب و کار

آلمان دارای ده ها هزار شغل است، که این مشاغل در حقیقت بخش بزرگی از برجستگی اقتصاد آلمان در صحنه جهانی را تشکیل داده است. همچنین در آلمان مشاغل کوچک و متوسط (SMEs) به یکدیگر مرتبط می باشند. دولت آلمان بدون در نظر گرفتن مشارکت یک آلمانی یا فرد خارجی در زمینه ایجاد انواع مشاغل بسیار آزاد است. از این رو افراد زیادی مایل به مهاجرت به آلمان می باشند.

انواع شرکت های آلمان برای راه اندازی کسب و کار

برخی از افراد و شرکت هایی که قصد انجام فعالیت های تجاری و کار در آلمان را دارند، می توانند به دنبال ایجاد نوعی شرکت باشند.

شرکت هایی که در آلمان نیازی به هیچگونه حضوری ندارند، ممکن است بخواهند نماینده ای را برای فعالیت به نمایندگی خود تعیین و به ایجاد یک شرکت کمک کنند. مشاوره متخصصین تجارت در تعیین بهترین نوع ساختار شرکت ها ضروری است.

شرکت با مسئولیت محدود در آلمان

شرکت با مسئولیت محدود (GmbH) در واقع این نوع ساختار کسب و کار گسترده ترین شکل شرکت می باشد. سهامداران آن تحت مسئولیت بدهی های شرکت نیستند. فقط یک نفر برای راه اندازی شرکت با مسئولیت محدود کافی است، که برای آن سرمایه سهم حداقل 25000 یورو مورد نیاز می باشد.

توافق نامه معتبر بین سهامداران باید مشخص شود و ثبت قانونی شرکت فقط با ورود به ثبت نام تجاری آغاز می شود. نام GmbH، باید از هدف شرکت یا نام سهامداران گرفته شود و باید حاوی ضمیمه “mit beschränkter Haftung” باشد.

سهم یک شرکت با مسئولیت محدود، در یک سند مشخص نمی شود و نمی توان در بورس سهام قیمت گذاری کرد، اما ممکن است آنها از طریق اسناد معتبر، منتقل شوند. مدیر عامل یک شرکت با مسئولیت محدود، ممکن است سهامدار شرکت باشند و تنها افرادی هستند که مجاز به نمایندگی شرکت می باشند. برای دریافت پاسخ های های خود در رابطه با اخذ ویزای آلمان از طریق ثبت شرکت می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت اقدام نمایید.

شرکت سهامی خاص در آلمان

شرکت سهامی خاص (AG )، برای راه اندازی آن باید حداقل پنج عضو داشته باشد. حداقل سرمایه سهم مورد نیاز 50000 یورو است و این سهام تنها سهام موجود در بورس اوراق بهادار می باشد.

اساسنامه، توسط یک دادگاه یا دفتر اسناد رسمی تأیید می شود. در ابتدا لازم است که شرکت سهامی خاص را راه‌ اندازی کنید، و این تنها هنگامی که در ثبت نام تجاری و به اشخاص حقوقی تبدیل شود، امکان پذیر خواهد بود. نام شرکت سهامی خاص معمولاً از هدف بنگاه اقتصادی گرفته شده است و باید عبارات (AG) را نشان دهد.

در یک شرکت سهامی مشترک، باید دارای یک هیئت مدیره باشد که برای تصمیم گیری در مورد کلیه امور مربوط به عملکرد مشاغل دارای اختیار بوده و در هیئت نظارت توسط آن منصوب و پاسخگو باشد. سهامداران یک شرکت سهامی خاص قدرت خود را برای کنترل سیاست های خود در جلسات عمومی به طور منظم برنامه ریزی شد، اعمال می کند.

قوانین راه اندازی کسب و کار در آلمان
قوانین راه اندازی کسب و کار در آلمان

قوانین راه اندازی کسب و کار در آلمان

کارشناسان خبره موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در این مقاله یک راهنمای کامل به علاوه الزامات قانونی برای شروع یک تجارت در آلمان به عنوان یک فرد خارجی، را در اختیار شما قرار داده است.

با یک تجزیه و تحلیل عمیق از 50 ایده برتر کسب و کار کوچک در آلمان و مجموعه ای از الگو های برنامه کسب و کار نمونه خاص در صنعت، اکنون الزامات قانونی، امکان سنجی بازار و هر چیز دیگری که برای شروع یک تجارت در آلمان لازم است، تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. الزامات مورد نیاز برای شروع کسب و کار در آلمان عبارتند از:

  • ابتدا باید دارای حداقل 18 سال سن باشید.
  • شرط دیگر این است که شما هرگز از انجام حرفه ای که قصد ایجاد آن را دارید منع نشده باشید، این ممنوعیت ها پس از جرائم جدی توسط دادگاه ها اعمال می شوند.
  • قبل از شروع کار خود، باید فعالیت برنامه ریزی شده خود را ثبت کنید. این کار را یا با دفتر تجارت یا اداره امور مالیاتی انجام دهید، بسته به این که آیا شما قصد دارید به صورت خود اشتغالی یا به عنوان یک آزاد کار، مشغول به کار شوید.
  • برای برخی از حرفه ها، باید ثابت کنید که سابقه کیفری ندارید.

احذ ویزای جاب آفر آلمان یکی از روش های کار در این کشور می باشد که واجدان شرایط می توانند از آن استفاده کنند.

محرک های سرمایه گذاری در آلمان

آرزوی هر سرمایه گذار این است که در مناطقی که سرمایه گذاری آن ها مفید واقع شود و بازده مثبتی در انتهای روز داشته باشد، به تجارت بپردازد. از این رو، انگیزه های مختلفی وجود دارد که سرمایه گذاران را به آلمان جذب می کند. در این جا برخی از محرک های سرمایه گذاری در آلمان آورده شده است:

  • اقتصاد قوی
  • زیر ساخت های یک پارچه
  • بازار مختلط و بزرگ
  • قدرت واحد پول کشور
  • اقوام و افراد متنوع
  • حمایت دولت از توسعه اقتصادی از طریق توسعه زیر ساخت ها
  • دسترسی به زیر ساخت ها و تاسیسات مانند جاده های خوب، نیرو، امکانات ارتباطی، عدم وجود فساد و تاخیر های بوروکراتیک در به دست آوردن این گونه خدمات، کارآفرینی را تشویق می کند.
  • آزادی اقتصادی در قالب قوانین امیدوار کننده و موانع اندک برای شروع کار
  • قوانین سالم و دوستانه سرمایه گذاران

شروع یک کسب و کار در آلمان

سرمایه گذاران کشور های مختلف که برای انجام امور تجاری به آلمان مهاجرت کرده اند، اقامت خود را برای این امر که آن ها را قادر به انجام کار سازد، ادامه می دهند. این یکی از دلایلی است که باعث می شود مارک های کوچک به توسعه خود ادامه دهند تا به عاملی نیرومند تبدیل شوند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که از بین 500 شرکت بزرگ جهان در بورس اوراق بهادار جهان با درآمد سال 2014 اندازه گیری شده است. صادرات برتر آلمان شامل ماشین آلات، کالا های شیمیایی، محصولات الکترونیکی، داروسازی، تجهیزات حمل و نقل، فلزات اساسی، محصولات غذایی، لاستیک و پلاستیک می باشد.

هزینه راه اندازی کسب و کار در آلمان
هزینه راه اندازی کسب و کار در آلمان

هزینه راه اندازی کسب و کار در آلمان

شرکت های با مسئولیت محدود(GmbH)، حسابداری و بدهی ها جدا از امور شخصی بنیانگذاران بررسی می شوند. با این حال، حداقل سرمایه اولیه یک شرکت با مسئولیت محدود در آلمان 25000 یورو می باشد، اما شما می توانید در ابتدا 12500 یورو تحویل داده و بقیه را بعداً ارائه دهید.

اگر سرمایه اولیه لازم برای یک GmbH را ندارید، می توانید یک شرکت UG باز کنید، که فقط به سرمایه 1 یورو (یا هر مبلغ دیگر تا 25،000 یورو) نیاز دارد، با این تعهد که بعداً آن را افزایش دهید. یک چهارم از سود سالانه UG باید در ذخایر سرمایه تا رسیدن به 25000 یورو نگه داری شود، در این مرحله به یک GmbH معمولی تبدیل می شود.

این قانون مستلزم این است که نام شرکت شامل اصطلاح UG باشد، که ممکن است باعث شود مشتری بالقوه از همکاری به دلیل تصور اینکه شرکت به اندازه کافی قوی برای تبدیل شدن به یک GmbH کامل نیست، خودداری کنند.

براساس گزارش انجام کار بانک جهانی، مراحل زیر به طور کلی برای یک شرکت با اندازه متوسط معتبر می باشد:

  • در دسترس بودن نام شرکت با صنعت و تجارت، کمتر از یک روز انجام می شود.
  • اساسنامه و تفاهم نامه اسناد رسمی با هزینه 250 یورو، در یک روز انجام می پذیرد.
  • حداقل سرمایه را به بانک واریز کنید.
  • پرونده اساسنامه ثبت نام تجاری، از طریق دفتر اسناد رسمی با هزینه 150 یورو به علاوه 250 یورو، در 3 روز انجام می شود.
  • اطلاع در مورد تأسیس شرکت و استاندارد های محلی تأسیس شرکت با کمتر از 100 یورو، در 1 روز انجام می گیرد.
  • ثبت نام در انجمن حرفه ای تجارت مربوطه، به اداره کار محلی اطلاع دهید، و اطلاعات کارمندان را برای بیمه درمانی، اجتماعی و ثبت اسناد از طریق نامه به اداره امور مالیاتی ارسال کنید. همه به طور همزمان و بدون هزینه در یک روز انجام می شود.

مزایای راه اندازی کسب و کار در آلمان

در این مقاله حقایقی درباره آلمان که شما را به عنوان یک سرمایه گذار یا کارآفرین علاقه مند می کند، آورده شده است.

  • آلمان بیشترین جمعیت هر کشوری را در اروپای غربی و همچنین بزرگترین اقتصاد را دارد.
  • با وجود تاریخ طولانی، ملت آلمان یکی از جوان ترین ملت ها در اروپا بوده، و بسیار جوان تر از ایالات متحده آمریکا می باشد.
  • این کشور بعد از آمریکا، چین و ژاپن بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا و چهارمین کشور بزرگ جهان می باشد. نوآوری و تمرکز جدی آن بر صادرات واقعاً راه زیادی را برای کمک به رقابت و شبکه جهانی طی کرده است.
  • حدود هزار مؤسسه عمومی و بودجه عمومی برای علوم، تحقیقات و توسعه وجود دارد. مؤسسات آموزش عالی آلمان بیش از32000 مشارکت بین المللی را با تقریباً 5.200 دانشگاه و مؤسسات تحقیقاتی در بیش از 150 کشور جهان انجام داده است.
  • تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2012، 3.4 تریلیون دلار بوده است، که رتبه چهارم در جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور سومین صادرکننده بزرگ کالا در جهان است و دارای بزرگترین اقتصاد ملی در اروپا و همچنین چهارمین کشور جهان با تولید ناخالص داخلی اندک می باشد.
  • زبان آلمانی نخستین زبان در اتحادیه اروپا می باشد.
  •  آلمان سومین اقتصاد بزرگ جهان است که تولید اتومبیل، محصولات مهندسی دقیق، تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی، مواد شیمیایی و دارویی و موارد دیگر را بر عهده دارد. شرکت های این کشور سرمایه گذاری های زیادی را در کشور های اروپای مرکزی و شرقی انجام داده اند که در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوستند.
  • بخش خدمات تقریبا 71 درصد از کل تولید ناخالص داخلی، صنعت 28 درصد و کشاورزی 1 درصد را شامل می شود. نرخ بیکاری منتشر شده توسط یورواستات در ژانویه سال 2015 به 4.7 درصد می رسد که پایین ترین نرخ در بین 28 کشور عضو اتحادیه اروپا است.
  • همچنین آلمان با 7.1 درصد پایین ترین نرخ بیکاری جوانان را در بین همه کشور های عضو اتحادیه اروپا دارد. براساس OECD، آلمان یکی از بالاترین سطح بهره وری نیروی کار در جهان را دارد.

چالش های راه اندازی کسب و کار در آلمان

روند شروع یک تجارت، ماهیت پیچیده انجام تجارت در آلمان را تأکید می کند. به رغم وضعیت جهانی و چشم انداز مدرن، بانک جهانی و شرکت بین المللی دارائی IFC ))، آلمان را به دلیل سهولت در شروع یک تجارت در رده بندی رتبه 106 در جهان قرار می دهد، اما تا حدود زیادی به چندین رویه نیاز است تا هدایت شود.

  • برخورد با مجوز های ساختمانی؛ اخذ پروانه ساختمانی و تأیید محاسبه استاتیک طولانی ترین مراحل در هنگام برخورد با پروانه ساختمانی است، اگرچه اخذ اتصال آب و خط تلفن نیز می تواند مدتی طول بکشد.
  • دریافت برق؛ آلمان با داشتن یکی از ساده ترین رویه ها برای دریافت برق در تجارت در جهان، تنها با سه روش و 17 روز در مقایسه به OECD، میانگین 18 روزی را نیاز دارد.
  • ثبت املاک؛ ثبت املاک کار دیگری است که بر اساس بوروکراسی پایه ریزی می شود. شرکت ها باید قبل از اخذ حقوق حق تقدم (در هنگام خرید ملک) از شهرداری و پرداخت مالیات نقل و انتقالات، چکیده ای از ثبت زمین دریافت کنند و توافق نامه نقل و انتقال را انجام دهند. این کار به طور متوسط 40 روز طول می کشد.
  • اخذ اعتبار؛ آلمان یک بخش مالی مدرن است که در یک محیط قانونی دقیق فعالیت می کند. بنابراین اعتبار گرفتن یک فرآیند نسبتاً ساده می باشد، اگرچه هیچ وثیقه ای در کار نیست.
  • محافظت از سرمایه گذاران؛ بانک جهانی و IFC آلمان برای صیانت از حمایت از سرمایه گذار، آلمان را در رده 100 ام قرار می دهند، اگرچه برای بهبود رتبه آن ها، گام هایی برداشته شده است. تقویت حمایت از سرمایه گذاران و بهبود کارایی قانون بازار سرمایه، که در سال 2011 امضاء شده است، تنظیم و نظارت کار آمدتری را به بازار ها بخشید.
  • پرداخت مالیات؛ سیستم مالی آلمان برای پیمایش بسیار دشوار است. مشاغل مجبور هستند سالانه با پرداخت 9 درصد مالیات درگیر شوند و 207 ساعت وقت خود را بدست آورند.
  • مشارکت های تأمین اجتماعی 134 ساعت طول می کشد و مالیات بر درآمد شرکت ها و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز می تواند بسیار محدود کننده باشد. درمجموع 14 درصد مالیات مختلف وجود دارد که ممکن است توسط مشاغل مستقر در آلمان قابل پرداخت باشند.
  • از جمله اقدامات دیگر، مشاغل موظف هستند با صنعت و تجارت، ثبت تجاری محلی، دفتر محلی تجارت و استاندارد ها و انجمن حرفه ای تجارت مربوطه ارتباط برقرار کنند.
اخذ ویزا با راه اندازی کسب و کار در آلمان
اخذ ویزا با راه اندازی کسب و کار در آلمان

اخذ ویزا از طریق راه اندازی کسب و کار در آلمان

راهنمای سرمایه گذاری در آلمان  GTAI در نظر دارد، اطلاعات کلی را برای شرکت های خارجی که مایل به گسترش در آلمان هستند، فراهم سازد. GTAI متأسفانه قادر به پاسخگویی به سؤالات مربوط به ویزا از افراد شخصی نیست و یا از برنامه های ویزای فردی پشتیبانی نمی کند.

برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا، ویزای شینگن به طور کلی برای اکثر مراحل مورد نیاز برای ایجاد یک تجارت در آلمان کافی است (که معمولاً در این زمینه ویزای کار نامیده می شود).

ویزای شینگن اجازه اقامت 90 روزه در آلمان (در هر دوره 180 روزه) را می دهد که در طی آن می توان تمام مراحل اصلی شکل گیری تجارت را انجام داد. این کار شامل موارد زیر می شود:

  • نتیجه گیری و محرمانه شدن اساس نامه
  • درخواست ورود به ثبت نام تجاری از طریق دفتر اسناد رسمی آلمانی
  • ثبت تجارت
  • سایر فعالیت های مقدماتی در مرحله تأسیس مشاغل (مانند افتتاح حساب بانکی یا انعقاد قرارداد های اجاره)
  • مذاکره و انعقاد قرار داد با شرکای تجاری
  • در برخی موارد، مسئولین ممکن است در آخرین مراحل راه اندازی یک شرکت به ویزای ملی، یعنی اجازه اقامت به منظور اشتغال خود، نیاز داشته باشند. اجازه اقامت به منظور خود اشتغالی به افراد این امکان را می دهد تا کلیه مراحل لازم برای ایجاد یک تجارت در آلمان و همچنین انجام کار در سایت را انجام دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل پزشکی در آلمان و تحصیل ر ایگان در آلمان بدون مدرک زبان می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

اسکرول به بالا