071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در سوئیس 2023

سرمایه گذاری در سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با سرمایه گذاری در سوئیس صحبت کنیم و اطلاعاتی را از قوانین و مقررات سرمایه گذاری در سوئیس بیان کنیم. سرمایه گذاری به عنوان پشتوانه ای از فعالیت های فردی یا خانوادگی محسوب می شود که به روش های مختلی می تواند صورت بگیرد. به طور مثال می توان با خرید ملک یا ثبت شرکت و کارآفرینی یا خرید سهام برای سرمایه گذاری در کشوری جدید اقدام نمود. در این راستا باید توجه داشت که هر کدام از روش های سرمایه گذاری دارای قوانین ویژه خود هستند و شرایطی را برای سرمایه گذاری خواهند داشت. از این رو قبل از هر کاری لازم است تا از این قوانین اطلاع داشت.

مهاجرت به سوئیس از  روش ها و راه هایی امکان پذیر است که هر کدام از آن ها قوانین و مقررات ویژه خود را دارند. برای مهاجرت به سوئیس می توانید از راه هایی مانند مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به سوئیس، مهاجرت کاری به سوئیس، مهاجرت سرمایه گذاری به سوئیس، مهاجرت از طریق تولد فرزند به سوئيس، مهاجرت از طریق ازدواج در سوئيس و … اقدام نمود. هر کدام از این روش های مهاجرتی دارای شرایطی هستند که باید آن ها را مورد بررسی قرار داد. برای بررسی روند های مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران است.

ویزاهای اخذ شده

سرمایه گذاری در سوئیس

سرمایه گذاری در سوئیس و مهاجرت سرمایه گذاری یکی از روش های مهاجرتی در این کشور است که می تواند برای افراد مختلف همراه با سود دهی های بالایی باشد. در این راستا باید به یان نکته اشاره داشت که سرمایه گذاری در سوئیس به روش های مختلفی امکان پذیر است. به طور مثال می توان از روش هایی ماند خرید ملک در سوئیس، ثبت شرکت در سوئيس، کارآفرینی در سوئيس، خرید سهام در سوئيس و … اقدام نمود.

البته دقت داشته باشید که علاوه بر این روش ها برای اخذ اقامت سوئیس یا زندگی در سوئيس می توان از روش های دیگری نیز اقدام نمود. به طور مثال شما می توانید برای کار در سوئیس و اخذ ویزای کاری سوئیس وارد این کشور شده و یا این که برای تحصیل در سوئیس به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئيس وارد این کشور شد. سوئیس یکی از ثروتمند ترین ، مدرن و با ثبات ترین اقتصاد ها در اروپا و جهان است. این کشور یکی از کمترین هزینه های مالیات در تمام کشور های توسعه یافته را دارد. وضعیت خاص سوئیس، به حفظ ثبات اقتصادی کمک کرده و نرخ تورم بسیار پایین تضمین می کند که فرانک سوئیس یکی از قوی ترین ارزهای جهان است.

کارمندان یکی از بالاترین حقوق سرانه اروپا را دارند و بنابراین کیفیت زندگی سوئیس در بین بهترین های جهان رتبه بندی می شود. سوئیس به دلیل موقعیت استراتژیک ، دروازه ای باز به بازار های اروپا ، آفریقا و خاورمیانه است. موقعیت جغرافیایی آن در اروپای مرکزی این امکان را برای دسترسی آسان به بیش از سی کشور با اتومبیل فراهم می کند. سوئیس زیرساخت های به خوبی توسعه یافته و همچنین یک فضای تجاری رقابتی را ارائه می دهد.

بازار سوئیس آزمایش خوبی برای معرفی فناوری های جدید و پیشرفته است و بیشترین سرمایه جهان را در فناوری اطلاعات خرج می کند. سوئیس همچنین یکی از پیشرفته ترین کشور های جهان در زمینه تحقیق و توسعه است. دقت داشته باشید که گردشگری در سوئیس نیز یک بخش مهم اقتصادی است و شش درصد از تولید ناخالص داخلی سوئیس را در بر گرفته.

دلایل سرمایه گذاری در سوئيس

در این بخش از مقاله دلایل سرمایه گذاری در سوئيس را بیان می کنیم. در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که سوئيس جزو ده کشور ثروتمند جهان است. اما هزینه زندگی در سوئيس بسیار بالا می باشد. با این وجود دارای مزایای اجتماعی بسیاری است که این هزینه ها را از بین برده. از جمله این مزایا می توان به سیستم حمل و نقل عمومی خوب و سیستم مراقبت بهداشتی مناسب دانست.

دلایل سرمایه گذاری در سوئيس
دلایل سرمایه گذاری در سوئيس

این کشور به دلیل داشتن سیستم عالی آموزش عالی ، در سطح مدارس دولتی و دانشگاهی و همچنین ارائه سیستم آموزش حرفه ای دوگانه ، به عنوان یکی از مناسب ترین کشورها برای تحصیل محسوب می شود. سوئیس به دلیل رازداری بانکی و سیاست های امنیتی پولی ، مقصد مناسبی برای سرمایه گذاران است. سوئیس دارای یک شبکه زیرساختی در دسترس و درجه یک برای معاملات بین المللی است. ثبات آن همچنین با توافقات منعقد شده با اتحادیه اروپا که محیط تجارت مشابهی را در داخل اتحادیه اروپا ارائه می دهند فراهم شده است. چندین آژانس رتبه بندی وجود دارد که اقتصاد همه کشور ها را به صورت سالانه ارزیابی می کنند و سپس آن ها را رتبه بندی می کند.


اساساً این رتبه بندی اعتباری ، ارزیابی توانایی کشور در بازپرداخت بدهی های خود است. هر سه آژانس اعتباری مهم در رتبه بندی اعتبار AAA برای سوئیس اعطا کردند. این بالاترین نرخی است که می توان بدست آورد و به معنای انعکاس اقتصاد پایدار و ریسک های کم برای سرمایه گذاران خارجی است. این اعتبار برای سوئیس به این معنی است که کشور به راحتی می تواند تعهدات مالی خود را برآورده کند. منابع مالی کشور سوئیس نسبت به سایر کشور های اروپایی قوی تر است و فرصت های سرمایه گذاری بیشمار است.

جذاب ترین صنایع سرمایه گذاری در سوئیس

سوئیس فرصت های سرمایه گذاری بیشماری را برای کارآفرینان خارجی فراهم می کند. برخی از آن ها در بخش های کلیدی اقتصادی کشور قرار دارند و برخی دیگر نیز در سایر بخش های سرمایه گذاری نو ظهور با پتانسیل بالا قابل بررسی هستند. بخش های اصلی برای سرمایه گذاری های خارجی در سوئیس شامل بخش های مالی و بانکی ، بخش مسافرتی و گردشگری ، تجهیزات پزشکی و امنیتی ، ساخت و ساز ، فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه دور ، داروسازی و موارد دیگر می باشد. بخش هایی که پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری های جدید دارند بخش های زیست فناوری و فناوری نانو یا تجهیزات پیشرفته فناوری هستند.

بخش تجارت نیز در سوئیس به خوبی توسعه یافته است. در طول یک دهه گذشته ، تنها چندین کشور اروپایی نرخ رشد مداوم سرمایه گذاری ها را نشان داده اند و سوئیس در کنار این کشور ها با سوئد ، اتریش ، نروژ ، آلمان و بلژیک در این دسته قرار می گیرند. بخش ساخت و ساز در سوئیس نیز یکی از مؤلفه های اصلی اقتصاد و سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود. بخش ساخت و ساز در سوئیس حدودا بیست و چهار و نیم درصد از تولید ناخالص داخلی را در این کشور در دست دارد. سایر بخش های مهم سرمایه گذاری در سوئيس نیز عبارتند از: بخش مالی، تجارت، مواد شیمیایی و پلاستیک، بخش خدمات، الکترونیک و انرژي، صنعت ساعت سازی، بیمه و … .

قانون سوئیس برای سرمایه گذاری های خارجی

بانک ملی سوئیس دو نوع سرمایه گذاری یعنی سرمایه گذاری مستقیم و سرمایه گذاری پورتفوی را برای خارجی ها ارائه می دهد. سرمایه گذاری مستقیم سرمایه گذاری عمومی است که در آن روندی طراحی شده است تا بتواند فعالیت های یک تجارت در خارج از کشور را بطور مستقیم و برای مدت طولانی تحت تأثیر قرار دهد.

سرمایه گذاری مستقیم در سوئیس می تواند با تأسیس یک شرکت فرعی یا دفتری در خارج از کشور انجام شود یا یک سرمایه گذار که ده درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد ، دارای حق رأی باشد. سرمایه گذاری های پرتفوی در سوئیس نیز توسط گواهی های بدهی ، اوراق بهادار پرداخت سود سهام و گواهی صندوق ارائه می شود. سرمایه گذاری های بین المللی برای رشد اقتصادی بسیار مهم هستند. سوئیس به دلیل صادرات کالا ها و خدمات صنعتی ، یک کشور مشهور برای سرمایه گذاری مستقیم است.

ثبت شرکت در سوئيس برای سرمایه گذاری

یکی از روش های سرمایه گذاری در سوئیس ثبت شرکت می باشد. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا یا داخلی اتحادیه اروپا به شرط داشتن یک برنامه تجاری خوب که تأثیر مثبتی بر اقتصاد و بازار اشتغال داشته باشد، مجاز به ثبت شرکت در سوئیس هستند. جدا از تنوع ساختار هایی که می توان از آن استفاده کرد ، سیستم مالیات یکی از بزرگترین مشوق ها برای کسانی است که می خواهند در این کشور به ثبت شرکت مشغول باشند.

ثبت شرکت در سوئيس حالت های بسیاری دارد که البته باید توجه داشته باشید هیچ کدام از این روش ها منجر به دریافت اقامت سوئيس نمی شود. از جمله حالت های ثبت شرکت در این روش می توان به شرکت مستقل، شرکت مشارکت عمومی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت مشارکت محدود، شرکت تابعه و شعبه شرکت خارجی اشاره نمود. دقت داشته باشید که برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت لازم است تا مقادیری را به عنوان سهام شرکت در نظر داشت. برای شرکت با مسئولیت محدود این مبلغ معادل صد هزار فرانک سوئيس می باشد.

کارآفرینی در سوئیس برای ثبت شرکت

یکی از روش های مهاجرت سرمایه گذاری به سوئيس از طریق کارآفرینی در این شرکت می باشد. در ابتدا لازم است تا برای سرمایه گذاری در این کشور طرح کسب و کاری را تهیه نموده تا تا در کشور سوئیس مورد بررسی قرار داده شود. زمانی که با این طرح موافقت شود، می توان برای کارآفرینی اقدام نمود.

در این راه لازم است تا مبلغ پانصد هزار فرانک سرمایه گذاری نمود. نکته بعدی این است که برای کارآفرینی در کشور سوئیس لازم است تا حداقل ده کارمند سوئیسی یا افرادی که اقامت سوئیس دارند در این شرکت مشغول به کار شوند. زمانی که اقدام به کارآفرینی می نمایید و این روند را اثبات می نمایید می توانید از مزایای این کار استفاده ببرید. در واقع در این روش می توان پس از پنج سال اقامت در کشور سوئيس، برای اقامت دائم این کشور اقدام نمود و در نهایت پس از ده سال اقامت دائم در سوئيس برای تابعیت سوئيس اقدام نمود.

خرید ملک در سوئیس برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در سوئيس، خرید ملک در سوئیس می باشد. دقت داشته باشید که خرید ملک در سوئیس منجر به اخذ اقامت سوئیس نمی شود. در واقع اگر شما برای خرید ملک در سوئیس اقدام نمایید، می توانید تا شش ماه در این کشور اقامت داشته باشد. دقت داشته باشید که اگر شما اقامت سوئیس یا تابعیت سوئیس را نداشته باشید، تنها می توانید که در نقاط توریسیتی سوئیس ملک را خریداری نمایید.

خرید ملک در سوئیس
خرید ملک در سوئیس

در واقع برای خرید ملک در سوئیس محدودیت هایی وجود دارد که برای افراد خارجی در نظر گرفته شده است. طبق این قانون لازم است تا ملک ها را با متراژ کم تر از دویست متر مربع در این کشور خریداری نمود. طبق این قانون جدیدا محدودیت های بیشتری هم اعمل شده است و طبق این محدودیت ها نمی توان منازل و الاک نوساز را خریداری نمود. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که خرید ملک در این کشور قوانین مختلی برای افراد مقیم در این کشور و افراد خارج از این کشور دارد.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در سوئیس

بله سوئیس یکی از بهترین گشور های اروپایی برای سرمایه گذاری و زندگی می باشد.

سرمایه گذاری در سوئیس به روش های خرید ملک، کارآفرینی، ثبت شرکت و … امکان پذیر است.

خیر تمام روش های سرمایه گذاری در سوئیس منجر به اخذ اقامت نمی شوند.

خیر با همه روش ها نمی توان تابعیت این کشور را اخذ نمود.

سوئیس به دلیل رازداری بانکی و سیاست های امنیتی پولی، همراه با زیر ساخت های مناسب و … برای سرمایه گذاری مناسب است.

بهترین صنایع عبارتند از: مالی و بانکی ، بخش مسافرتی و گردشگری ، تجهیزات پزشکی و امنیتی ، ساخت و ساز ، فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه دور و … .

خیر خرید ملک در این کشور منجر به دریافت اقامت نمی شود.

بله کارآفرینی در این کشور منجر به اقامت دائم و تابعیت سوئیس می شود.

دو مدل سرمایه گذاری با نام سرمایه گذاری مستقیم و سرمایه گذاری پرتفوی نیز ارائه می شود.

از جمله مدل های این شرکت ها عبارتند از: شرکت مستقل، شرکت مشارکت عمومی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت مشارکت محدود و … .

برای شرکت با مسئولیت محدود این مبلغ معادل صد هزار فرانک سوئيس است.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا