071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

روسیه کشوری با دانشگاه های معتبر فراوان است که در سال های اخیر پیشرفت زیادی در زمینه علوم پزشکی داشته است. رشته فیزیوتراپی پس از پزشکی، رشته ای است که طرفداران زیادی دارند و شما می توانید برا تحصیل فیزیوتراپی به روسیه بروید. مقاله زیر توسط موسسه میرداماد گردآوری شده و به بررسی موارد زیر در ارتباط با تحصیل فیزیوتراپی در روسیه پرداخته:

  • دانشگاه های دارای رشته فیزیوتراپی در روسیه
  • شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه
  • هزینه تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه میرداماد در شعب تهران، شیراز تماس برقرار کنید.

دانشگاه های دارای رشته فیزیوتراپی در روسیه

دانشگاه های متعددی برای تحصیل در روسیه در رشته فیزیوتراپی وجود دارد که در این بخش به معرفی آن ها پرداخته ایم:

دانشگاه علوم پزشکی سیبری

دانشگاه علوم پزشکی سیبری (SSMU) یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های پزشکی روسیه است. این دانشگاه به عنوان دانشگاه امپراتور Tomsk Emperor در سال 1888 تأسیس شد و اولین دانشگاه در بخش آسیایی روسیه بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی سامرا

دانشگاه ایالتی سامارا با یک بخش پزشکی در اول ژانویه سال 1919 تأسیس شد. در سال 1930 موسسه پزشکی سامارا افتتاح شد (بعداً به عنوان موسسه پزشکی کویبیشف معروف شد). در ژوئیه 1993 این مؤسسه در دانشگاه علوم پزشکی سامرا سامان یافت. امروز دانشگاه علوم پزشکی سامرا یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین دانشگاه های پزشکی در روسیه است.

دانشگاه علوم پزشکی ولگوگراد

ولگاگراد (استالینگراد سابق) یک شهر جنوبی است ، متوسط دما در تابستان + 26C و در زمستان 9C است. ولگوگراد در ساحل ولگا ، یکی از بزرگترین رودخانه های اروپا واقع شده است. جمعیت ولگوگراد بالغ بر یک میلیون نفر است. زمان پرواز از مسکو به ولگوگراد تقریباً یک ساعت است. بیش از 40 سال است که دانشجویان خارجی از بیش از 100 کشور در دانشگاه پزشکی ولگاگراد Sate مشغول آموزش هستند.

دانشگاه ایالتی روستوف

در سال 1931 تأسیس شد ، دانشگاه اقتصادی ایالتی روستوف (RSUE) دارای پتانسیل علمی و پژوهشی قابل توجهی است که استانداردهای بالای آموزش رقابتی مبتنی بر تاریخ را در اقتصاد و مدیریت در سطح فدرال و خارج از کشور تضمین می کند. 23000 دانشجو در RSUE تحصیل می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی باخشیا

دانشگاه علوم پزشکی باخچر یکی از دانشگاه های برتر روسیه برای تحصیل پزشکی است. این مرکز به عنوان مرکز علوم پزشکی و داروسازی جمهوری باشورتوستان شناخته می شود. این دانشگاه در شهر اوفا واقع شده است. در طی 80 سال گذشته ، دانشگاه علوم پزشکی باخارك متخصصان را در زمینه مراقبت های بهداشتی ، علمی و تربیتی در زمینه آموزش حرفه ای پزشکی و دارویی فدرال روسی آموزش می دهد.

دانشگاه علوم پزشکی کوبان

دانشگاه علوم پزشکی کوبان در سال 1920 توسط دولت فدراسیون روسیه تأسیس شد و تا به امروز به عنوان یکی از دانشگاه های باستانی کوبا و یکی از دانشگاه های برتر پزشکی روسیه در نظر گرفته شده است. صلاحیت بنیانگذار توسط وزارت بهداشت فدراسیون روسیه نظارت می شود.

دانشگاه علوم پزشکی کوبان روسیه
دانشگاه علوم پزشکی کوبان روسیه

دانشگاه علوم پزشکی کورسک

دانشگاه علوم پزشکی ایالتی کورسک (KSMU) یکی از موسسات برتر آموزشی پزشکی در روسیه است. بیش از 40000 پزشک، داروساز و سایر متخصصان بهداشت و درمان به مدت 83 سال عمر خود آموزش دیده اند. فعالیت های دانشگاه مطابق با الزامات استانداردهای ایالتی و استانداردهای بین المللی در زمینه کیفیت، مدیریت و بخشنامه های انجمن اروپایی تضمین کیفیت در آموزش عالی انجام می شود.

آکادمی پزشکی مسکو

اولین دانشگاه علوم پزشکی مسکو قدیمی ترین آموزشگاه پزشکی روسیه است که در مسکو واقع شده است. این دانشگاه در سال 1758 به عنوان دانشکده پزشکی دانشگاه امپریال مسکو تأسیس شد.این موسسه از دانشگاه ایالتی مسکو جدا شده و در سال 1930 مستقل شد. این دانشگاه در سال 1955 پس از فیزیولوژیست روسی، ایوان اسچنوف، تغییر نام یافت.

دانشگاه علوم پزشکی اورنبرگ

دانشگاه علوم پزشکی اورنبرگ در آگوست سال 1944 تشکیل شد. متخصصان حوزه پزشکی سالها از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. دانش آموختگان دانشگاه در مؤسسات پزشکی و پیشگیری دولتی و خصوصی فعالیت می کنند ، در ساختارهای اداری دولتی، مقام های پیشرو را می گیرند، موضوعات اصلی توسعه پزشکی مدرن را حل می کنند.

دانشگاه بهداشت بهداشت سن پترزبورگ

آکادمی پزشکی ایالتی سن پترزبورگ I. من مونیکوف (SPSMA) یک دانشگاه دولتی است که در سن پترزبورگ، فدراسیون روسیه واقع شده است. SPSMA یکی از قدیمی ترین و بزرگترین آموزشگاه های پزشکی عالی روسیه است. این آکادمی در طول تاریخ 112 ساله خود یکی از موسسات برجسته روسیه در پزشکی و متخصصان آموزش پزشکی پیشگیری و بالینی است. دانشگاه پزشکی ایالتی سن پترزبورگ که به عنوان اولین کالج پزشکی نامیده می شود. این دانشگاه هم اکنون در حال ساخت بزرگترین بیمارستان بیماری های عفونی در سن پترزبورگ است، عنوانی که قبلاً توسط بیمارستان بوتکین مدعی شده بود.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

لیسانس فیزیوتراپی در روسیه، مدرکی است که به یک دانشجوی فارغ التحصیل اعطا می شود و نشان می دهد که او روش های مختلفی را برای کمک به افراد برای دستیابی به سلامت جسمی مطلوب می داند. برای این منظور، کلاس های سطح دانشگاه برای این درجه مراحل اصلی در روند درمانی را شامل می شود، از معاینه و ارزیابی بیمار گرفته تا انجام آزمایشات، ثبت اندازه گیری ها و تهیه برنامه های مراقبت طولانی مدت برای بیماران. از طریق این دوره ها، دانشجویان می توانند به تنهایی این روند را انجام دهند.فیزیوتراپیست ها همچنین دارای درآمد متوسط سالانه 40،000 دلار در روسیه هستند که اغلب باعث ایجاد یک سبک زندگی راحت نیز می شود. این رشته ارتباط مستقیم با بیمار داشته و ممکن است شما مجبور باشید دوره طولانی را با یک بیمار برای بهبود جسمی فرد بگذرانید.این برنامه برای آموزش متخصصان در زمینه فیزیوتراپی که از فن آوری های نوین از جمله دستگاه های دیجیتال می باشد، طراحی شده است. آنها قادر به استفاده ازدستگاه ها در عمل در تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری های مختلف خواهند بود.به منظور ایجاد و توسعه مهارت های حرفه ای دانشجویان در طی فرایند دانشگاهی، این برنامه کاربرد گسترده ای از اشکال فعال و تعاملی برگزاری کلاس ها را فراهم می کند. اینها شامل شبیه سازی های رایانه ای، بازی های تجاری و نقش آفرینی، مطالعات موردی و سایر آموزش ، همراه با کارهای فوق برنامه است. دوره های آموزشی شامل جلساتی با نمایندگان شرکت های روسی و خارج، موسسات دولتی و کلاس هایی با اساتید از متخصصان است.دروس اصلی رشته فیزیوتراپی در روسیه به شرح زیر است:

  • بهداشت عمومی و مراقبت های بهداشتی
  • داروی فاجعه
  • فیزیوتراپی
  • آموزش عملی در فیزیوتراپی
  • آسیب شناسی آناتومیک بالینی
  • منابع اطلاعات الکترونیکی خارجی در پزشکی و زیست شناسی
  • انفورماتیک پزشکی و آمار تحقیقات علمی
  • مبانی پزشکی احیا کننده
  • فن آوری های اصلاح در پزشکی احیا کننده
  • فیزیوتراپی و درمان بالینیولوژیکی بیماران داخلی
  • فیزیوتراپی و درمان بالینیولوژیکی بیماران جراحی
شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه
شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه در رشته فیزیوتراپی این کشور برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از 2200 دلار در سال آغاز می شود، همچنان لازم است بدانید که تحصیل به زبان روسی می باشد.زندگی دانشجویی در روسیه و هزینه کردن از 150 دلار تا 200 دلار در ماه برای یک دانشجوی کافی است. قیمت ها در سن پترزبورگ و مسکو اندکی بالاتر است.اگر در کافه بخورید بنوشید، ناهار بخورید: در خریدهای مربوط به غذا، از 40 دلار تا 80 دلار در هفته هزینه خواهید کرد. در کافه با 20 دلار شام سه وعده خوب سرو می کنند. اگر در روزهای هفته در کافه ناهار بخوری ، سه وعده غذایی حدود 7 دلار قیمت دارد.هزینه سرگرمی های دانشجویی به این صورت است که، بلیط فیلم 10 دلار هزینه دارد اما می توانید فیلم ها را به روسی 5 دلار تماشا کنید. بلیط یک تئاتر، اپرا یا نمایش باله 30 دلار است، اما برای مکان های خوب باید 70 دلار پرداخت کنید. بسته به تخفیف های احتمالی، ورودی موزه ها و گالری ها از 1 تا 10 دلار است. برای ورود به باشگاه ها باید از 5 تا 10 دلار به عنوان هزینه ورودی باشگاه بپردازید.

حمل و نقل عمومی: بلیط مترو از 24 دلار تا 36 دلار در هر ماه هزینه دارد. بلیط اتوبوس ها، تراموا و اتوبوس های واگن برقی بدون توجه به طول مسیر، بین 0.5 تا 0.9 دلار در هر سفر هزینه دارند. گشت و گذار: از مسکو می توانید به مدت یک روز به نزدیکترین شهر سفر کنید. این سفر 15 دلار یا 20 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. بلیط قطار اگر قصد سفر به داخل روسیه را دارید ارزان است (بلیط بلیط از مسکو به سن پترزبورگ حدود 15 تا 20 دلار قیمت دارد). اقامت در خوابگاه های دانشجویی ارزان قیمت با امکانات خصوصی (توالت و دوش در راهرو) از 5 دلار در هر شب هزینه دارد. ارزش خرید لباس های زمستانی (کلاه ، روسری ، پالتو ، کفش) در روسیه را دارد. ارزان تر از کشورهای اروپایی است و برای آب و هوای روسیه مناسب تر است.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در روسیه
هزینه تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

با مطالعه مقاله بالا می توانید از شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه و درآمد افراد آگاه شده همچنین میزانه هزینه تحصیل و دانشگاه های تدریس کننده این رشته در روسیه را بشناسید. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه میرداماد تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

1- هزینه تحصیل فیزیوتراپی در روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل در روسیه از 2200 دلار در سال برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد می باشد.

2- زبان تحصیل فیزیوتراپی در روسیه چیست؟

زبان تحصیل فیزیوتراپی روسی می باشد اما ممکن است دانشگاه های خصوصی انگلیسی تدریس کنند.

3- آیا برای تحصیل فیزیوتراپی در روسیه بورسیه وجود دارد؟

بله بورسیه های متعددی در روسیه برای رشته فیزیوتراپی وجود دارد از جمله بورسیه دولتی.

4- هزینه زندگی دانشجویی در روسیه چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در روسیه حدود 200 دلار در ماه می باشد.

5- آیا دانشگاه های فیزیوتراپی روسیه معتبر هستند؟

بله دانشگاه های علوم پزشکی در روسیه بسیار معتبر بوده و رنکینگ جهانی دارند.

6- آیا دانشگاه های خصوصی فیزیوتراپی در روسیه وجود دارند؟

بله دانشگاه های خصوصی نیز فیزیوتراپی را تدریس می کنند.

7- آیا دانشگاه های فیزیوتراپی روسیه مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟

بله دانشگاه های علوم پزشکی روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

8- آیا تحصیل فیزیوتراپی در روسیه به زبان انگلیسی ممکن است؟

بله ممکن است در دانشگاه هاس خصوصی بتوانید به انگلیسی فیزیوتراپی آموخت.

9- درآمد فیزیوتراپیست ها در روسیه چقدر است؟

درآمد فیزیوتراپ ها در روسیه حدود 2600 دلار در ماه می باشد.

10- آیا می توان پس از تحصیل فیزیوتراپی در روسیه ماند؟

بله می توانید چندین ماه در روسیه بمانید و به دنبال کار بگردید.

11- آیا تحصیل فیزیوتراپی در آلمان نیاز به مدرک زبان روسیه دارد؟

بله زیرا بیشتر دانشگاه ها به روسی تدریس می کنند.

اسکرول به بالا