071-91009294  | 021-88724227  |

شهروندی و تابعیت بلژیک

شهروندی و تابعیت بلژیک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور بلژیک که یکی از برترین کشورهای اروپایی محسوب می شود، در حال حاضر مورد توجه متقاضیان ایرانی برای اخذ تابعیت و شهروندی قرار گرفته است. بر این اساس در این مقاله به بررسی چگونگی اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • اهمیت اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک
  • دلایل متقاضیان ایرانی برای اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک
  • اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق تحصیل
  • اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق کار
  • اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق ازدواج
  • اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق تولد
  • اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق کارآفرینی
  • اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق پناهندگی
  • شرایط اخذ پاسپورت بلژیک
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تابعیت و شهروندی بلژیک

اهمیت اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک

کشور بلژیک که از لحاظ اقتصادی در مهم ترین منطقه صنعتی جهان قرار گرفته است، از امن ترین کشورهای جهان محسوب می شود. این کشور که در بخش غربی اروپا قرار دارد، یکی از مهم ترین کشورهای اروپایی محسوب می شود. این کشور توسعه یافته و صنعتی دارای عضویت اتحادیه اروپا، سازمان ناتو، سازمان همکاری و توسعه، سازمان تجارت جهانی و منطقه یورو می باشد. مهاجران از سرتاسر جهان بنا به دلایل متفاوتی این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند، بالا بودن استانداردهای جهانی، بالا بودن کیفیت زندگی، بالا بودن سطح بهداشت و آموزش، بالا بودن شاخص های توسعه انسانی، بالا بودن درآمدها و زندگی همراه با صلح و آرامش مردم. علاوه بر این موارد بالا بودن کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی و امنیت و سطح بالای استانداردهای زندگی را نیز می توان نام برد.مهاجران با مهاجرت به بلژیک، این کشور اروپایی برتر، چند زبان مهم را فرا می گیرند. زبان مردم بلژیک در شمال این کشور زبان هلندی، در جنوب زبان فرانسوی و در شرق زبان آلمانی است.

در این راستا و با هدف آشنایی با روش های اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک، کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر ) این مقاله کامل و دقیق را تهیه کرده اند تا چگونگی اخذ تابعیت و شهروندی این کشور برتر اروپایی را توضیح دهند. اگر قصد اخذ تابعیت و شهروندی کشور بلژیک را دارید، این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

دلایل متقاضیان ایرانی برای اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک

کشور بلژیک از دیرباز مورد توجه متقاضیان ایرانی بوده است و در سال های اخیر روند این گرایش افزایش یافته است. بیشتر متقاضیان ایرانی از طریق اخذ ویزای کار بلژیک، تابعیت این کشور برتر را دریافت کرده اند. اساس فعالیت اقتصادی و کار و اشتغال در کشور بلژیک بر طبق میزان علم و دانش و شایستگی و توانایی افراد می باشد. متقاضیان ایرانی بنا به دلایل فراوانی مانند رونق و رشد بازار تجاری و کسب و کار، امنیت اقتصادی و اجتماعی، رایگان بودن تحصیل دانشگاهی و همچنین بالا بودن کیفیت و مدارک دانشگاه ها این کشور را در بالاترین مقاصد مهاجرتی خود قرار می دهند.بالا بودن سطح امنیت و رفاه، وجود آزادی های مدنی، شرایط اقتصادی مطلوب، وجود بیمه های درمانی عالی و حمایت از مهاجران را می توان از برترین مزیت های اخذ تابعیت و شهروندی کشور بلژیک نام برد. متقاضیان ایرانی که از روش های گوناگون سرمایه گذاری، تحصیل، ازدواج و اخذ ویزای کار تابعیت بلژیک را اخذ می کنند، از مزیت مهم زندگی و کار و اقامت در یک کشور اروپایی با بالاترین شاخص های زندگی مطلوب برخوردار می شوند.

اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق سرمایه گذاری

یکی از سریع ترین روش های اخذ تابعیت و شهروندی کشور بلژیک روش سرمایه گذاری می باشد. از مهم ترین شاخص های سرمایه گذاری در هر کشور امنیت اقتصادی، عدم وجود فساد اداری و اقتصادی و پایین بودن نرخ بیکاری و تورم را می توان نام برد که سرمایه گذاران خارجی بر اساس آن ها تصمیم به سرمایه گذاری در آن کشور می کنند. وجود قوانین مالیاتی مناسب و عدم محدودیت تابعیت دوگانه از مهم ترین دلایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در کشور بلژیک می باشد. متقاضیان می توانند از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت، خرید خانه و خرید اوراق قراضه دولتی در کشور بلژیک سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در کشور بلژیک می توانند در سریع ترین حالت ممکن در ابتدا اقامت دائم و سپس تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت کنند.

اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق سرمایه گذاری
اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در بلژیک از طریق ثبت شرکت سهامی عام

متقاضی اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک می تواند با ثبت شرکت در این کشور شهروندی بلژیک را دریافت کند. متقاضی بدین منظور باید محل مناسبی برای شرکت تجاری فراهم کند و طرح تجاری و اقتصادی را ارائه دهد که دارای توجیه اقتصادی باشد. متقاضی باید برای شرکت یک سهامدار و هیئت مدیره انتخاب کند. علاوه بر این متقاضی باید برای ثبت شرکت حساب بانکی افتتاح کند و این شرکت را در دفتر اسناد رسمی ثبت کند. این نوع سرمایه گذاری برای ثبت شرکت هایی با کسب و کارهای بزرگ می باشد. سرمایه گذار باید برای ثبت شرکت در بلژیک در حدود ۶۱۵۰۰ یورو سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری در بلژیک از طریق ثبت شرکت با مسولیت محدود

این نوع شرکت ها با مسولیت محدود برای کسب و کارهای خرد و کوچک می باشد. متقاضی برای ثبت چنین شرکت هایی باید در حدود ۱۸۵۵۰ یورو سرمایه گذاری کند که نیمی از این سرمایه باید در ابتدای تاسیس این شرکت هزینه شود. این نوع شرکت ها می تواند توسط چند مدیر اداره شود.

سرمایه گذاری در بلژیک از طریق خرید خانه و ملک

هزینه لازم برای خرید خانه و ملک به طور کلی در کشور بلژیک از دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است و در گران ترین شهر این کشور، بروکسل نیز قیمت خانه و ملک ارزان تر از دیگر شهرهای اروپایی است. متقاضی با سرمایه گذاری ۳۵۰.۰۰۰ یورو تا ۵۰۰.۰۰۰ یورو برای خرید خانه و ملک در این کشور می تواند مجوز اقامت را برای خود و اعضای خانواده خود فراهم کند. متقاضی با خرید خانه در بلژیک می تواند بدون نیاز به حضور در این کشور، اقامت بلژیک و تابعیت و شهروندی این کشور را اخذ کند و بدون نیاز به اخذ ویزا به کشورهای حوزه شینگن رفت و آمد کند.

سرمایه گذاری بلژیک از طریق خرید خانه و ملک
سرمایه گذاری بلژیک از طریق خرید خانه و ملک

سرمایه گذاری در بلژیک از طریق خرید اوراق قراضه دولتی

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قراضه یک سرمایه گذاری بدون ریسک می باشد که متقاضی علاوه بر دریافت سود سالانه می تواند اقامت و تابعیت این کشور را نیز اخذ کند. متقاضی برای خرید اوراق قراضه دولتی از حداقل ۲۵ یورو در ماه شروع می کند که قیمت اصلی این اوراق در زمان صدور تعیین می شود.

اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق تحصیل

متقاضیان اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک می توانند از طریق تحصیل شهروندی این کشور را اخذ کنند. کشور بلژیک با دارا بودن دانشگاه های معتبر و جهانی، امکانات پزشکی، امنیت و رفاه اجتماعی و بالا بودن امید به زندگی از جمله مقاصد مهاجرت تحصیلی جهان به شمار می آید. کیفیت بالای آموزشی دانشگاه ها، بالا بودن استانداردهای آموزشی، اخذ پذیرش آسان و معتبرترین دانشگاه های بلژیک موجب شده است تا این کشور مقصد بسیار خوبی برای مهاجران تحصیلی محسوب شود. البته صرفا تحصیل موجب اخذ تابعیت این کشور نمی شود بلکه متقاضی با تمام شدن دوره تحصیلی با یافتن کار مناسب می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند. در این روش متقاضی پس از تمام شدن دوره تحصیلی می تواند در مهلت یک ساله جست و جوی کار در این کشور کار مورد نظر خود را پیدا کند و با یافتن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و پس از ۳ تا ۵ سال کار و اشتغال اقامت دائم و تابعیت این کشور را اخذ کند.

دانشجویان با یافتن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار باید ویزای کار نوع C بلژیک را دریافت کنند. این نوع ویزا که برای دانشجویان و اعضا خانواده آن ها و دیپلمات ها و پناهجویان صادر می شود، مختص متقاضیانی است که مجوز اقامت دائمی آن ها هنوز تائید نشده است. در واقع این ویزا مجوز عقد قرارداد با کارفرماهای بلژیکی و برخورداری از حقوق شهروندی بلژیک را ارائه می دهد. مدت اعتبار این ویزا ۵ ساله و قابل تمدید می باشد. پس از ۵ سال کار و اشتغال فارغ تحصیلان می توانند با رعایت شرایطی تابعیت و شهروندی بلژیک را دریافت کنند.دانشجویان پس از فارغ تحصیلی از دانشگاه های بلژیک یک سال فرصت دارند تا با یافتن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. در واقع کشور بلژیک با ارائه مهلت یک ساله جست و جوی کار پس از تمام شدن دوره تحصیلی امکان یافتن کار را برای دانشجویان فراهم می کند. در صورتی که دانشجو موفق به یافتن کار شد، می تواند با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری در این کشور مشغول کار و اشتغال شود. در صورتی که متقاضی در مدت ۵ سال اقامت در این کشور همه مالیات های خود را بپردازد، می تواند در پایان سال پنجم برای اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک درخواست دهد. متقاضی پس از گذشت ۵ تا ۷ سال کار و اشتغال و اقامت در بلژیک می تواند برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام کند.

اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق کار

یکی از روش های اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک اخذ ویزای کار این کشور می باشد. اخذ ویزای کاری یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور است.

  • وجود امنیت شغلی و حرفه ای، وجود فرصت های شغلی فراوان و بالا بودن سطح درآمد مهم ترین دلایل متقاضیان در اخذ ویزای کار در کشورهای اروپایی می باشد. نظام کاری کشور بلژیک بر اساس نظام سرمایه داری است و بیشتر درآمد افراد بر اساس صنعت و کمتر بر پایه کشاورزی و تولید است. نرخ بیکاری این کشور از سال ۲۰۱۴ روند کاهشی داشته است و در حال حاضر در حدود ۳.۵ می باشد.
  • کشور بلژیک نیازمند متخصصان حرفه ای و شغلی مجرب و ماهر می باشد و بر این اساس متقاضی دریافت ویزای کار بلژیک باید دارای تخصص حرفه ای و کاری باشد. متقاضی با دارا بودن تخصص حرفه ای و مهارت شغلی در حوزه های مهندسی و فنی در اولویت استخدام در این کشور قرار دارند. متقاضیان کار و اشتغال در هر کشور باید بر اساس شغل های مورد نیاز آن کشور برای اخذ ویزای کار اقدام کنند.
  • کارفرمایان بلژیکی بر اساس قوانین کار این کشور باید در ابتدا نیروی کار بلژیکی و اروپایی را مد نظر قرار گیرند. اما با این وجود متقاضیانی که دارای تخصص کاری ویژه و مهارت خاص در حوزه شغلی خود می باشند، شانس بیشتری برای استخدام دارند.
  • به منظور اخذ ویزای کار بلژیک دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی، سوابق کاری حرفه ای درخشان و مدرک مهارت زبان الزامی می باشد. علاوه بر این محدودیت سنی زیر ۴۰ سال از شرایط مهم اخذ ویزای کار کشورهای اروپایی به ویژه بلژیک می باشد.
  • از جمله شرایط مهم اخذ ویزای کار بلژیک می توان به دارا بودن مهارت کاری و تجربه حرفه ای اشاره کرد.
  • سوابق حرفه ای و کاری متقاضی و همچنین تحصیلات دانشگاهی و مدرک معتبر از دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر به عنوان امتیاز مثبت در جهت اخذ ویزای کاری در نظر گرفته می شود.
  • متقاضی باید داری سابقه حرفه ای و کاری حداقل به مدت ۳ سال در کشور خود باشد.
  • آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی، سوابق و رزومه کاری مبنی بر حداقل ۳ سال سابقه کار با بیمه، ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای کاری بلژیک و دعوتنامه از طرف کارفرمای بلژیکی از مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای کار بلژیک می باشد.
  • متقاضیان اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک می توانند پس از ۳ تا ۵ سال کار و اشتغال و زندگی در این کشور برای اخذ تابعیت بلژیک اقدام کنند. اگر متقاضی در مدت ۵ سال کار و اقامت در بلژیک در مجموع در حدود یک سال در خارج از کشور بلژیک زندگی و اقامت کرده باشد و مالیات و بیمه خود را به موقع پرداخت کرده باشند، می توانند برای اخذ تابعیت کشور بلژیک اقدام کنند.
  • دولت بلژیک ۲ نوع ویزای کار به متقاضیان ارائه می دهد: ویزای کار نوع A بلژیک و ویزای کار نوع B بلژیک.
  • ویزای کار نوع A بلژیک برای متقاضیانی صادر می شود که با دارا بودن پیشنهاد کاری از کارفرمای بلژیکی به مدت ۴ سال از ۱۰ سال اقامت را در این کشور به کار پرداخته اند. این متقاضیان در صورتی می توانند این نوع ویزا را دریافت کنند که که در طول اقامت و کار در بلژیک بیشتر از یک سال را در خارج این کشور نگذرانده باشند.
  • ویزای کار نوع B بلژیک برای متقاضیانی صادر می شود که از کارفرمای بلژیکی دارای پیشنهاد کاری باشند. این ویزا جدا از مدت زمان قرارداد کاری با کارفرمای بلژیکی دارای مدت اعتبار یک ساله می باشد. متقاضی می تواند در صورت دارا بودن همه شرایط این ویزا را تمدید کند.
اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق کار
اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق کار

اخذ ویزای کار بلژیک از دو طریق پیشنهاد کارJob Offer و جست و جوی کار Job Seeker می باشد:

ویزای کار بلژیک از طریق پیشنهاد کارJob Offer

متقاضی می تواند با یافتن کارفرمای بلژیکی و دارا بودن دعوتنامه کاری از طرف کارفرمای بلژیکی و امضای قرارداد با این کارفرما ویزای کار بلژیک را اخذ کند. البته کارفرماهای بلژیکی در وهله اول و دوم متقاضیان بومی بلژیکی و یا اروپایی را برای استخدام مد نظر دارند و سپس در صورت عدم وجود نیروی کار بلژیکی و یا اروپایی با متقاضی خارجی قرارداد امضا می کنند.

ویزای کار بلژیک از طریق جست و جوی کار Job Seeker

متقاضی در این روش می تواند از طریق مهلت جست و جوی کار یک ساله در کشور بلژیک به جست و جوی کار بپردازد و از این طریق ویزای کار این کشور را اخذ کند. دولت بلژیک در راستای کمک به مهاجران شغلی در جهت یافتن شغل مورد نظر به آنان مهلت یک ساله جست و جوی کار را ارائه می دهد تا متقاضی با یافتن شغل در این مدت بتواند ویزای کار بلژیک را دریافت کند.

اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق ازدواج

یکی از راحت ترین روش های اخذ تابعیت و شهروندی کشور بلژیک ازدواج با تبعه و شهروند این کشور می باشد. ویزای ازدواج بلژیک از راحت ترین روش های اخذ اقامت این کشور می باشد. متقاضی ازدواج باید با ارائه گواهی و اسناد مالی ثابت کند که توانایی تامین هزینه های زندگی مشترک در کشور بلژیک را دارا می باشد. متقاضی و طرف دوم ازدواج باید قبل از ازدواج یکدیگر را دیده و شناخته باشند و با ارائه مدارک مانند فیلم ها و عکس های نامزدی و دوستی این آشنایی را اثبات کنند.ازدواج متقاضی خارجی و تبعه بلژیک باید به صورت واقعی و رسمی باشد و برای اخذ اقامت و تابعیت این کشور انجام نگرفته باشد. اگر به طریقی مشخص شود که این ازدواج فقط برای اخذ اقامت و مهاجرت به بلژیک انجام گرفته است، متقاضی نمی تواند برای اخذ اقامت این کشور اقدام کند. در صورتی که در طی ۵ سال هر دو طرف ازدواج با هم و در کشور بلژیک زندگی کنند و متقاضی مرتکب جرم و جنایتی در این کشور نشده باشد، می تواند برای اخذ اقامت دائم و تابعیت بلژیک اقدام کند.از دیگر شرایط اخذ ویزای ازدواج بلژیک این است که یکی از طرفین ازدواج باید دارای تابعیت بلژیک باشد و بیش از ۳ سال در این کشور زندگی کرده باشد. علاوه بر این هر دو طرف ازدواج باید بیش از ۱۸ سال داشته باشند و در زمان ازدواج مجرد باشند. متقاضی خارجی باید حداقل ۶ ماه در کشور بلژیک اقامت داشته باشد و گواهی تمکن مالی و رسید حقوق ماهانه را برای اثبات تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در بلژیک ارائه دهد. همچنین هر دو طرف ازدواج گواهی سوپیشینه و گواهی سلامت جسمی و عدم ابتلا به بیماری های مسری و بیمه درمانی با پوشش ۳۰.۰۰۰ یورو را ارائه دهند.

اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق ازدواج
اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق ازدواج

اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق تولد

به طور کلی کشورهای جهان به منظور اعطای تابعیت بر اساس دو قانون خون و خاک عمل می کنند. بر اساس قانون خون اگر کودکی در یک کشور مشخص از پدر و مادری متولد شود که دارای تابعیت آن کشور باشند، آن کودک نیز تابعیت آن کشور را اخذ می کند. بر اساس قانون خاک اگر کودکی در خاک یک کشور مشخص متولد شود، صرف نظر از تابعیت پدر و مادر، این کودک تابعیت آن کشور را بر اساس تولد در خاک آن کشور اخذ می کند. کشور بلژیک از این لحاظ بر اساس قانون خون عمل می کند.

  • کشورهای کانادا، آمریکا، پرتغال و برزیل بر اساس قانون خاک عمل می کنند.
  • بر طبق قوانین اعطای تابعیت بلژیک اگر کودکی که دارای پدر و مادر بلژیکی است در این کشور متولد شود، این کودک تابعیت بلژیک را دریافت خواهد کرد.
  • کودکی که از پدر و مادر ازدواج نکرده در این کشور متولد می شوند، در صورتی که پدر و مادر دارای تابعیت و شهروندی بلژیک باشند، کودک نیز این تابعیت را دریافت خواهد کرد.
  • بر اساس قانون خون کودکی که در خاک بلژیک متولد شود بر اساس تابعیت پدر و مادرش می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند.
  • اگر زن و مرد اهل بلژیک سرپرستی یک کودک زیر ۱۸ سال را بپذیرند، این کودک می تواند تابعیت بلژیک را دریافت کند.

اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق کارآفرینی

متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت بلژیک می توانند از طریق کارآفرینی و ارائه طرح تجاری اقتصادی خود اقامت این کشور را اخذ کنند. متقاضی باید با ارائه اسناد و گواهی های معتبر سوددهی این طرح تجاری را اثبات کند و سودآوری این طرح تجاری تا حدود ۳۵.۰۰۰ یورو در سال را ثابت کند. به طور کلی مجوز اقامت از طریق کارآفرینی در بلژیک در حدود ۳ تا ۸ ماه زمان می برد. مدت اعتبار این مجوز اقامت در حدود یک سال می باشد و متقاضی می تواند تا ۳ سال این مجوز را تمدید کند و سپس مجوز اقامت دائم و تابعیت و شهروندی بلژیک را اخذ کند.

اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق پناهندگی

متقاضی اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق پناهندگی می تواند اقامت این کشور را اخذ کند. البته موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) به هیچ عنوان گزینه پناهندگی را به متقاضیان اخذ تابعیت کشورهای جهان پیشنهاد نمی دهند و ذکر این مطلب در این مقاله صرفا در جهت آگاهی و اطلاع متقاضیان از روش های اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور می باشد و هدف دیگری ندارد.بر اساس کنوانسیون ژنو پناهندی فردی است که بنا به داشتن عقاید مذهبی، اجتماعی، سیاسی و قومی متفاوت در کشور خود امنیت جانی ندارد و در صورت برگشت به کشور خود مورد آسیب و تهدید و حتی مرگ قرار می گیرد. بر این اساس اگر متقاضی قصد پناهندگی به کشور بلژیک را داشته باشد، دولت بلژیک مدارک و دلایل متقاضی پناهندگی را بررسی می کند و در صورت تائید دلایل متقاضی به وی مجوز اقامت اعطا می شود. اگر درخواست پناهندگی متقاضی پذیرفته نشود، متقاضی باید این کشور را سریع ترک کند. به طور کلی گزینه پناهندگی گزینه مناسبی برای اخذ تابعیت و شهروندی کشور بلژیک نمی باشد.

شرایط اخذ پاسپورت بلژیک

متقاضی که با روش های گوناگون سرمایه گذاری و تحصیل در بلژیک و کار ،اقامت این کشور را دریافت کرده است، پس از ۶ تا ۷ سال کار و اشتغال در بلژیک می تواند برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام کند. آشنایی با یکی از زبان های رسمی کشور بلژیک، سازگاری و ادغام با محیط و اجتماع مردم بلژیک و پرداخت مالیات و بیمه از شرایط اخذ پاسپورت کشور بلژیک می باشد.پاسپورت بلژیک از نظر رتبه و اعتبار جهانی در آخرین رتبه بندی معتبرترین پاسپورت های جهان در رتبه چهارم قرار گرفته است. متقاضی با اخذ پاسپورت می تواند بدون نیاز به اخذ ویزا به ۱۲۶ کشور جهان رفت و آمد کند.

شرایط اخذ پاسپورت بلژیک
شرایط اخذ پاسپورت بلژیک

سخن آخر

در این مقاله روش های تابعیت و شهروندی بلژیک مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که متقاضی از طریق روش های سرمایه گذاری در خرید خانه و ملک، خرید اوراق قراضه دولتی و ثبت شرکت، اخذ ویزای کار، تحصیل و ازدواج و اخذ ویزای کارآفرینی می تواند به این کشور اروپایی برتر مهاجرت کند.

اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک می باشید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر ) بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران و شیراز با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند و از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرت تحصیلی تا رسیدن به مقصد در کنار آن ها خواهند بود تا این مسیر دشوار و پیچیده را با راهنمایی ها و مشاوره های مفید هموار سازند.این مقاله به توضیح روش های اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک پرداخت. اگر قصد تحصیل و کار و زندگی درکشورهای اتحادیه اروپا را دارید، اگر قصد رفت و آمد بدون اخذ ویزا به کشورهای اروپایی را دارید، اگر قصد سرمایه گذاری در امن ترین و سالم ترین کشور جهان را دارید، اگر می خواهید در دانشگاه های مطرح و برتر با رتبه زیر صد در سطح جهان تحصیل کنید، اگر قصد اخذ ویزای کار با شرایط مناسب را دارید، ما اخذ تابعیت و شهروندی کشور بلژیک را پیشنهاد می دهیم. با اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک امکان زندگی در باکیفیت ترین کشور اروپایی را پیدا می کنید. اگر قصد اخذ تابعیت و شهروندی کشورهای اروپایی را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر ) را دنبال کنید و بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد تابعیت و شهروندی بلژیک

1- دلایل متقاضیان ایرانی برای اخذ تابعیت بلژیک چیست؟

قرار گرفتن در مرکز تجارت جهانی و بین المللی، جامعه ای پویا و فعال و زنده و پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل، تنوع زبان و فرهنگ ها و جذابیت های این کشور

2- روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری برای دریافت تابعیت بلژیک چیست؟

خرید خانهثبت شرکتخرید اوراق قراضه دولتیکارآفرینی

3- تمکن مالی سرمایه گذاری در خرید ملک و خانه در بلژیک چقدر است؟

سرمایه گذاری ۳۵۰.۰۰۰ یورو تا ۵۰۰.۰۰۰ یورو

4- شرایط اخذ تابعیت بلژیک با خرید اوراق قراضه دولتی چگونه است؟

نیاز به صرف هزینه های بالا نمی باشد و متقاضی برای خرید اوراق قراضه دولتی از حداقل ۲۵ یورو در ماه شروع می کند که قیمت اصلی این اوراق در زمان صدور تعیین می شود.

5- شرایط اخذ تابعیت بلژیک از طریق ازدواج چیست؟

یکی از طرفین ازدواج باید دارای تابعیت بلژیک باشد و بیش از ۳ سال در این کشور زندگی کرده باشد هر دو طرف ازدواج بیش از ۱۸ سال داشته باشندهر دو طرف ازدواج در زمان ازدواج مجرد باشند.

6- شرایط و مدارک لازم اخذ ویزای کار بلژیک کدامند؟

دارا بودن آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی، سوابق و رزومه کاری مبنی بر حداقل ۳ سال سابقه کار با بیمه، ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای کاری بلژیک و دعوتنامه از طرف کارفرمای بلژیکی

7- شرایط اخذ تابعیت و شهروندی بلژیک از طریق کار چیست؟

دارا بودن پیشنهاد کار(Job Offer) از طرف کارفرمای بلژیکی و فرصت جست و جوی کار

8- تمکن مالی برای ثبت شرکت سهامی عام در بلژیک چقدر است؟

سرمایه گذار باید برای ثبت شرکت در بلژیک در حدود ۶۱۵۰۰ یورو سرمایه گذاری کند.

9- اعطای تابعیت بلژیک بر اساس قانون خون است یا خاک؟

بر اساس قانون خون

10- آیا با تحصیل می توان تابعیت و شهروندی بلژیک را دریافت کرد؟

صرفا تحصیل در بلژیک موجب اخذ تابعیت نمی شود، دانشجو پس از فارغ تحصیلی با پیدا کردن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار می تواند مقدمات اخذ تابعیت این کشور را فراهم کند.

11- شرایط اخذ تابعیت بلژیک از طریق کارآفرینی چیست؟

متقاضی باید با ارائه اسناد و گواهی های معتبر سوددهی این طرح تجاری را اثبات کند و سودآوری این طرح تجاری تا حدود ۳۵.۰۰۰ یورو در سال را ثابت کند.

نظرات کاربران

  • توسط کریمی
    تاریخ: اسفند 6, 1397
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشید
    ایا از طریق اقامت لهستان میشه اقامت بلژیک رو گرفت؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اسفند 8, 1397
      نفر
      نفر

      سلام بعد از توجیه اقتصادی در کشور لهستان بدون محدودیت می توانید درخواست اقامت کشور دیگری را داشته باشید.

  • توسط درویشی
    تاریخ: اردیبهشت 16, 1398
    نفر
    نفر

    سلام من دخترخالم بلژیکه ایا از طریق دعوت نامه میتونم برم بمونم؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 17, 1398
      نفر
      نفر

      سلام بر اساس ویزای دیدار از آنجایی که فامیل درحه یک محسوب نمی شود ریسک ویزایی را به دنبال خواهد داشت و امکان اقامت بر این اساس قطعیت ندارد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا