071-91009294  | 021-88724227  |

مزایا و معایب تحصیل در دانمارک

مزایا و معایب تحصیل در دانمارک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور دانمارک مکانی عالی برای تحصیل در خارج از کشور است. هر ساله، شهر کپنهاگ بیش از 1500 دانشجوی بین المللی را به خود جذب می کند. آن ها از سراسر جهان آمده اند و اکثریت آن ها از کشورهای اروپایی می باشند. این امر عمدتاً ارتباطی با سطح بالای زندگی در این کشور شمالی دارد که شامل برابری اقتصادی و جنسیتی و یک سیستم رفاهی بسیار پیشرفته می شود. دانمارک یک کشور بسیار توسعه یافته است و دارای چند ویژگی جالب است : 1 . یکی از بالاترین تولید ناخالص داخلی / سرمایه در جهان – 58000 یورو در سال ، 2 . مقام دوم در اروپا برای کیفیت هوا و ایمنی محیط زیست، 3 . یکی از کشورهای با کم ترین میزان جرایم در جهان، 4 . شهریه کم یا بدون شهریه.در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده میرداماد تهیه و تنظیم شده است ، موارد زیر شرح داده خواهند شد :

  • رویکرد دانمارک برای آموزش عالی چیست؟
  • مزایای تحصیل در کشور دانمارک
  • معایب تحصیل در کشور دانمارک
  • سوالات متداول

رویکرد دانمارک برای آموزش عالی چیست؟

دانش جویان توسط مقامات دانمارکی به عنوان بخشی از منابع این کشور تلقی می شوند و گزینه عالی برای سرمایه گذاری در آینده بهتر می باشند. با کمال تعجب، این رویکرد برای دانش جویان بین المللی، که از همان امکانات، کاهش ها و راه حل ها بهره مند می شوند، گسترش می یابد. دلیل اصلی این امر به این خاطر است که دانمارک کشوری نسبتاً گران است و برای این که الگوی تحصیل خود را برای حفظ رقابت خود حفظ کند ، شهریه تحصیل برای بیشتر دسته ها به نفع یک آموزش عالی فراگیر و در دسترس حذف شد.دانشگاه های دانمارک به دلیل داشتن محیط یادگیری پر رونق و آموزش استاندارد بالا شناخته شده اند. نقاط قوت سبک تدریس و یادگیری دانشگاه های دانمارک در روش های یادگیری مبتنی بر مسئله نهفته است که دانش جویان را ترغیب می کند تا راه حل های خود را پیدا کنند و به متفکران نوآور تبدیل شوند. در حقیقت، طبق گزارش های رتبه بندی نوآوری ، دانمارک در صدر کشورهایی با ابتکاری ترین سبک های تدریس قرار دارد و همچنین تعداد زیادی از افراد با استعداد را در زمینه های مختلف ارائه می دهد. دانمارک برخی از شهرهای ارزان قیمت دانشجویی در جهان، مانند کپنهاگ و آلبورگ را دارد.

مزایای تحصیل در کشور دانمارک

تحصیل در کشور دانمارک با مزایای ویژه ای همراه است که در این بخش به بررسی دقیق آن ها خواهیم پرداخت.

دانشگاه های دارای رتبه برتر :

برای مدارک فنی : دانشگاه فنی دانمارک (DTU)، به عنوان یکی از دانشگاه های فنی برتر در شمال اروپا رتبه بندی شده است. برای مدارک بازرگانی : دانشگاه CBS، مدرسه بازرگانی کپنهاگ ، یکی از مدارس برتر بازرگانی است که رتبه آن در جهان دهم می باشد. برای علوم اجتماعی و عمومی : KU یکی از بزرگ ترین موسسات تحقیق و آموزش در کشورهای شمال اروپا است که اغلب به عنوان بهترین دانشگاه در اسکاندیناوی رتبه بندی می شود.

بورسیه و کمک های مالی :

بسیاری از دانشگاه های این کشور برای کمک به دانش جویان بین المللی، بورسیه و کمک هزینه تحصیلی و یا کمک مالی ارائه می دهند، هر چند که همه بورسیه های تحصیلی در دسترس دانش جویان بین المللی نیست. با این حال، روش های دیگری نیز برای دریافت بورسیه های تحصیلی وجود دارد که مختص دانش جویان و اهداف آن ها می باشد.

زندگی بی نظیر اجتماعی و سنت ها :

دانش جویان در دانمارک در تعامل های اجتماعی بیشتری در حین تحصیل خود قرار می گیرند. در آغاز سال، دانش جویان در گروه های مطالعاتی قرار می گیرند که هفتگی برای بحث در مورد خواندن و کار در کلاس برگزار می شود. رویدادهای سنتی نیز وجود دارد، مانند “Kapsejlads” که در طول این رویداد، دانش جویان برای یک روز نوشیدن، استراحت ، مسابقات قایق رانی در اطراف دریاچه ها جمع می شوند تا بلیط های جشنواره Roskilde را به دست آورند.

شادترین کشور جهان :

دانمارک در آوریل 2016 به شاد ترین کشور جهان شناخته شد. از میان 156 کشور مورد بررسی، تیمی از دانشگاه بریتیش کلمبیا بررسی کردند که ” سرانه ناخالص داخلی این کشور ها، امید به زندگی و فقدان فساد در رهبری ” آن ها چگونه است . نتایج دانمارک درصد بالایی از برابری جنسیتی و ساکنان عاشق دوچرخه را نشان داد. این به سلامتی مردم و محیط زیست کمک می کند.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با مزایا و معایب تحصیل در کشور دانمارک می باشند.

رویدادها و جشنواره ها :

Ribe International Viking Market یک رویداد تاریخی است که هر ماه اتفاق می افتد. این شیوه زندگی وایکینگ ها در صدها سال پیش را نشان می دهد. مردم از سراسر اسکاندیناوی برای شرکت در رویدادها و نمایش های تاریخی که در آن جا برگزار می شود، به ریب می روند. کارناوال آلبورگ بزرگ ترین کارناوال در شمال اروپا است ، با بیش از 60،000 شرکت کننده و بیش از 100،000 بیننده. این یک رویداد منحصر به فرد است که درست در خیابان های نزدیک دانشگاه آلبورگ اتفاق می افتد!

آموزش با کیفیت بالا :

آموزش عالی دانمارک از کیفیت بالایی برخوردار است و برنامه های زیادی را ارائه می دهد که به زبان انگلیسی در امکانات مدرن و کاملاً مجهز آموزش داده می شود.

آموزش با کیفیت بالا در دانمارک
آموزش با کیفیت بالا در دانمارک

توانایی صحبت به زبان انگلیسی :

در حالی که دانمارکی زبان رسمی در کشور دانمارک است، اکثر دانمارکی ها در سطح بالایی به زبان انگلیسی صحبت می کنند. با این حال، دانش جویان فرصت های بی شماری برای یادگیری رایگان دانمارکی خواهند داشت ، که این باعث می شود تحصیلات آن ها در خارج از کشور غنی شود.

امنیت :

کشور دانمارک به دلیل داشتن کم ترین میزان جرائم در جهان، به عنوان یک کشور امن شناخته می شود. دولت دانمارک بسیار خوب از کودکان و مردم مراقبت می کند و از یک سیستم جامع رفاهی که آموزش و مراقبت رایگان را ارائه می دهد بهره مند است.

معایب تحصیل در دانمارک

تحصیل در کشور دانمارک علاوه بر داشتن مزایای بی نظیر، با معایبی نیز همراه است که در این بخش سعی بر آن است تا به بررسی آن ها بپردازیم.

کاغذ بازی بسیار :

هر زمان که دانش جویان به مکان جدیدی بروند، کاغذ بازی های زیادی وجود دارد که باید انجام شود. کارهای اداری می تواند خسته کننده باشد، اما برای این که آن ها واجد شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی باشند، لازم است .

دوری از خانواده :

تنها دانش جویان نیستند که دلتنگ خانه می شوند، بلکه والدین و دیگر اعضای خانواده نیز دچار احساس دلتنگی می شوند. اما دور بودن از خانواده و دوستان به معنای عدم ارتباط با آن ها نیست. برنامه های مختلفی وجود دارند که امکان برقراری تماس و به اشتراک گذاشتن تجربیات گوناگون را در اختیار دانش جویان قرار می دهند.

موانع زبانی :

دانش جویان بین المللی باید بتوانند زبان دانمارکی را یاد بگیرند. اگر چه اگر اقامت آن ها کم تر از یک سال باشد ممکن است این کار ضروری نباشد، یادگیری زبان رسمی این کشور باعث می شود دانش جویان بتوانند به طور موثر با افراد جامعه ارتباط برقرار کنند.

هزینه زندگی بالا :

کشور دانمارک از جمله کشورهایی است که دارای بیش ترین میزان مالیات می باشد. هزینه زندگی در این کشور نسبت به هزینه زندگی در ایران بسیار بالا است. دانش جویان بین المللی می توانند به منظور کاهش هزینه های خود به کار دانشجویی مشغول شوند اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که کشور دانمارک با کمبود مشاغل پاره وقت برای دانش جویان رو به رو می باشد.

کار بر روی پروژه :

مباحث پروژه بسیار چالش برانگیز است و جمع آوری اطلاعات لازم چند روز طول می کشد. همچنین چالش برانگیز است که بسیاری از مطالب فقط به زبان دانمارکی موجود است و ترجمه همه آن ها ساعت ها طول می کشد.

کار بر روی پروژه در دانمارک
کار بر روی پروژه در دانمارک

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد . هم وطنان متقاضی تحصیل در کشور دانمارک ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در شهرهای تهران، شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد مزایا و معایب تحصیل در دانمارک

1- آیا تحصیل در کشور دانمارک می تواند گزینه مناسبی برای دانش جویان باشد؟

بله . با توجه به این مسئله که سطح علمی دانشگاه های این کشور بسیار بالا بوده و به دانش جویان به عنوان منابع ارزشمند نگاه می شوذ تحصیل در دانمارک می تواند گزینه مناسبی برای دانش جویان باشد.

2- میزان شهریه در کشور دانمارک به چه صورت است؟

میزان شهریه در کشور دانمارک کم و یا حتی رایگان است.

3- مزایای تحصیل در کشور دانمارک چیست؟

از جمله مزایای تحصیل در کشور دانمارک کیفیت بالای آموزشی، دانشگاه های با رتبه برتر، بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی و سایر موارد دیگر می باشد.

4- معایب تحصیل در کشور دانمارک چیست؟

معایب تحصیل در کشور دانمارک دوری از خانواده، کاغذ بازی های اداری و … است.

5- رویکرد آموزشی در کشور دانمارک به چه صورت است؟

دانش جویان توسط مقامات دانمارکی به عنوان بخشی از منابع این کشور تلقی می شوند و گزینه عالی برای سرمایه گذاری در آینده بهتر می باشند.

6- نقاط قوت تحصیل در کشور دانمارک چیست؟

نقاط قوت تحصیل در کشور دانمارک سبک تدریس و یادگیری دانشگاه های دانمارک در روش های یادگیری مبتنی بر مسئله نهفته است که دانش جویان را ترغیب می کند تا راه حل های خود را پیدا کنند و به متفکران نوآور تبدیل شوند.

7- آیا کشور دانمارک به دانش جویان بین المللی خود بورسیه تحصیلی می دهد؟

بله . بسیاری از دانشگاه های این کشور برای کمک به دانش جویان بین المللی، بورسیه و کمک هزینه تحصیلی و یا کمک مالی ارائه می دهند.

8- آیا امکان زندگی و تحصیل در کشور دانمارک بدون دانش زبان رسمی این کشور وجود دارد؟

بله . اکثر مردم این کشور قادر به صحبت به زبان انگلیسی هستند اما جهت ارتباط بهتر با مردم و ورود به بازار کار توانایی صحبت به زبان رسمی این کشور نیز لازم است.

اسکرول به بالا