071-91009294  | 021-88724227  |

مزایا و معایب تحصیل در گرجستان

مزایا و معایب تحصیل در گرجستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

صد ها دانشجو بین المللی گرجستان را به عنوان کشور تحصیلی خود انتخاب کرده اند، با مطالعه مقاله زیر که مشاورین موسسه حقوقی میرداماد گرد آوری کرده اند با مزایا و معایب تحصیل در گرجستان و دلایل انتخاب این کشور به عنوان مکان تحصیل آشنا خواهید شد.

مزایای تحصیل در گرجستان

از جمله مزایای تحصیل در گرجستان می توان از تحصیل در دانشگاه های معتبر بین الملل و همچنین:

  • امکان اشتغال بعد از تحصیل
  • اخذ مدرک مورد تایید دانشگاه های کشورهای تراز اول اروپا
  • اخذ گواهینامه های استاندارد کیفی انگلیس، آلمان، اسکاندیناوی و ایالات متحده
  • تحصیل در یکی از امن ترین کشورهای دنیا
  • هزینه زندگی در گرجستان و تحصیل پایین و مقرون و به صرفه نسبت به کل اروپا
  • پذیرش آسان نام برد.

از مزایای بهداشت و رفاهی گرجستان:

  • بیمه سلامت
  • بیمه عمر
  • بیمه ی دندان پزشکی
  • بیمه مرگ و تخریب تصادفی
  • بیمه معلولیت کوتاه مدت بیمه معلولیت بلند مدت
  • بیمه چشم اندازبیمه ی تصادف
  • بیمه حوادث بحرانی
  • بیمه درمانی بیمه

حساب های انعطاف پذیرحساب های صرفه جویی در سلامتی دانشگاه گرجستان از کیفیت بالایی برخوردار است. مدارک تحصیلی دانشگاه گرجستان اخیرا در وزارت علوم ایران مورد تایید قرار گرفته است (بجز مقطع دکتری و گروه پزشکی) ولی به هرحال مهمترین مزیت دانشگاه های گرجستان مدرک مورد تایید جهت تحصیل در دانشگاههای کشورهای تراز اول اروپا (قابل ارزیابی یعنی مجاز جهت اقدام برای شرکت در کلاسهای پیش نیاز یا آزمونهای نظام پزشکی دنیا) می باشد.

اخذ گواهینامه های استاندارد کیفی انگلیس، آلمان، اسکاندیناوی و ایالات متحده و سیستم یکپارچه مبتنی بر فن آوری اطلاعات و سختگیری در منابع و مقالات علمی از جمله موارد ضمانت این کیفیت می باشند. یادآوری می شود که اگر مقطع بعدی (مثلا تخصص برای پزشکی یا دندانپزشکی) را در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران بخوانید، شما در ایران نیز قابل ارزیابی خواهد بود.

کشور گرجستان یکی از امن ترین کشورهای دنیا بوده و پلیس و سیستم سیاسی سالم و شفافی دارد. گرجیان مهمان نوازند و به تاریخ و سنتهای خویش می بالند. هزینه تحصیل در دانشگاه های گرجستان، نسبت به کل اروپا پایین و مقرون به صرفه می باشد. ملک برای خرید و اجاره از تهران ارزان تر و قیمتهای غذا و خورد و خوراک از تمام اروپا مناسب تر و ارگانیک و سالم هستند. همراه با کارت اقامت تحصیلی اجازه کار نیز به متقاضیان داده می شود. امکان شرکت در پروژه های رایگان تبادل دانشجو حین تحصیل برای اروپا، آمریکا بصورت موقت و نیز طبیعتا تسهیل در مهاجرت به اروپا و امریکا پس از فارغ التحصیلی.

پذیرش بدون نیاز به مدرک آیلتس و تافل و در صورت لزوم، دانشگاه بدون هزینه؛ واحدهای پیش نیاز زبانهای انگلیسی یا گرجی را برگزار می کند. اساتید بسیار برجسته مهندسی، علوم انسانی و گروه پزشکی و در نتیجه امکان فعالیت تجاری براساس مدرک بلافاصله پس از فراغت از تحصیل (برای رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی یا مهندسی) فراهم است. پشتیبانی از ایده های دانشجویی در دانشگاه و کمپ های متعدد کاری و پژوهشی در طول تحصیل.

معایب تحصیل در گرجستان

گرجستان یکی از بهترینها کشورها برای ادامه تحصیل می باشد. دانشگاه های عالی در این کشور وجود دارد که شهرت جهانی پیدا کرده اند. تحصیل در کشور گرجستان همانند تحصیل در ایالت متحده آمریکا، کانادا و ایالت بریتانیا است. تحصیل در کشور گرجستان معایبی نیز دارد. فرآیند خسته کننده اخذ ویزا: سازمان های گرجستان برای پذیرش ویزا فرآیندهای طولانی دارند که بسیار خسته کننده می باشد. راهنمایی های گمراه کننده از سوی کشور هنگام انجام مراحل اخذ ویزا باعث گیج شدن متقاضی می شود.

معایب تحصیل در گرجستان

نمایندگان بعضی از سازمان های گرجستان، این کشور را به عنوان یکی از اتحادیه های اروپا تلقی می کنند در صورتیکه کشور گرجستان جز اتحادیه اروپا محسوب نمی شود. متقاضیانی که برای اخذ ویزا به این کشور اقدام می کنند نباید توقع ویزای اروپایی داشته باشند. کشور به زبان انگلیسی اهمیت چندانی نمی دهد. زبان انگلیسی که برای تمرین و مطالعه استفاده میشود در کشور گرجستان برای دروس پزشکی کاربرد دارد. متاسفانه نمایندگان این کشور درباره ی زبانهای متعددی که در این کشور صحبت می شود چیزی بیان نمی کنند.

در حال حاضر مردم 28 کشور از اتحادیه اروپا به زبانهای مختلفی صحبت می کنند. و آخرین عیبی که قابل ذکر است درمورد سفارتخانه این کشور است. دولت گرجستان سفارتخانه هندی ندارد و این امر موجب دردسرهای زیادی برای متقاضیان اخذ ویزا به این کشور می شود و متقاضیان هنگام انجام مراحل اخذ ویزا که از طرف دولت گرجستان تعیین می شود دچار مشکل می شوند، زیرا کنترل و نظارت مناسبی بر روی مسائل از طرف مسئولین دولتی صورت نمی گیرد. شرایط اعزام دانشجو به گرجستان را از مشاورین موسسه میرداماد بخواهید.

سوالات متداول در مورد مزایا و معایب تحصیل در گرجستان

1- مزایای تحصیل در گرجستان کدامند ؟

از جمله مزایای تحصیل در گرجستان می توان از تحصیل در دانشگاه های معتبر بین الملل و همچنین :

  • امکان اشتغال بعد از تحصیل
  • اخذ مدرک مورد تایید دانشگاه های کشورهای تراز اول اروپا
  • اخذ گواهینامه های استاندارد کیفی انگلیس، آلمان، اسکاندیناوی و ایالات متحده
  • تحصیل در یکی از امن ترین کشورهای دنیا
  • هزینه زندگی در گرجستان و تحصیل پایین و مقرون و به صرفه نسبت به کل اروپا
  • پذیرش آسان نام برد.

2- از مزایای بهداشت و رفاهی گرجستان کدامند ؟

  • بیمه سلامت
  • بیمه عمر
  • بیمه ی دندان پزشکی
  • بیمه مرگ و تخریب تصادفی
  • بیمه معلولیت کوتاه مدت بیمه معلولیت بلند مدت
  • بیمه چشم اندازبیمه ی تصادف
  • بیمه حوادث بحرانی
  • بیمه درمانی بیمه

3- معایب تحصیل در گرجستان چیست ؟

گرجستان یکی از بهترینها کشورها برای ادامه تحصیل می باشد. دانشگاه های عالی در این کشور وجود دارد که شهرت جهانی پیدا کرده اند. تحصیل در کشور گرجستان همانند تحصیل در ایالت متحده آمریکا، کانادا و ایالت بریتانیا است. تحصیل در کشور گرجستان معایبی نیز دارد. فرآیند خسته کننده اخذ ویزا: سازمان های گرجستان برای پذیرش ویزا فرآیندهای طولانی دارند که بسیار خسته کننده می باشد. راهنمایی های گمراه کننده از سوی کشور هنگام انجام مراحل اخذ ویزا باعث گیج شدن متقاضی می شود.

4- زبان انگلیسی در کشور گرجستان چه نقشی د ارد ؟

کشور به زبان انگلیسی اهمیت چندانی نمی دهد. زبان انگلیسی که برای تمرین و مطالعه استفاده میشود در کشور گرجستان برای دروس پزشکی کاربرد دارد. متاسفانه نمایندگان این کشور درباره ی زبانهای متعددی که در این کشور صحبت می شود چیزی بیان نمی کنند.

5- چرا متقاضیان هنگام انجام مراحل اخذ ویزا که از طرف دولت گرجستان تعیین می شود دچار مشکل می شوند؟

زیرا کنترل و نظارت مناسبی بر روی مسائل از طرف مسئولین دولتی صورت نمی گیرد

6- شرایط . متقاضیانی که برای اخذ ویزای کشور گرجستان اقدام میکنند چیست ؟

متقاضیانی که برای اخذ ویزا به این کشور اقدام می کنند نباید توقع ویزای اروپایی داشته باشند.

7- فرآیند اخذ ویزای گرجستان به چه صورت است ؟

فرآیند خسته کننده اخذ ویزا: سازمان های گرجستان برای پذیرش ویزا فرآیندهای طولانی دارند که بسیار خسته کننده می باشد. راهنمایی های گمراه کننده از سوی کشور هنگام انجام مراحل اخذ ویزا باعث گیج شدن متقاضی می شود.

8- تحصیل در کشور گرجستان نسبت به سایر کشورها چگونه است ؟

گرجستان یکی از بهترینها کشورها برای ادامه تحصیل می باشد. دانشگاه های عالی در این کشور وجود دارد که شهرت جهانی پیدا کرده اند. تحصیل در کشور گرجستان همانند تحصیل در ایالت متحده آمریکا، کانادا و ایالت بریتانیا است

9- هزینه تحصیل در دانشگاه های گرجستان، چگونه است ؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های گرجستان، نسبت به کل اروپا پایین و مقرون به صرفه می باشد. ملک برای خرید و اجاره از تهران ارزان تر و قیمتهای غذا و خورد و خوراک از تمام اروپا مناسب تر و ارگانیک و سالم هستند. همراه با کارت اقامت تحصیلی اجازه کار نیز به متقاضیان داده می شود.

10- اخذ گواهینامه های استاندارد کیفی انگلیس، آلمان، اسکاندیناوی و ایالات متحده و سیستم یکپارچه در کشور گرجستان بر چه اصولی است ؟

مبتنی بر فن آوری اطلاعات و سختگیری در منابع و مقالات علمی از جمله موارد ضمانت این کیفیت می باشند

11- در صورتیکه مقطع بعدی (مثلا تخصص برای پزشکی یا دندانپزشکی) گرجستان را در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران بخوانید، چه خواهد شد ؟

یادآوری می شود که اگر مقطع بعدی (مثلا تخصص برای پزشکی یا دندانپزشکی) را در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران بخوانید، شما در ایران نیز قابل ارزیابی خواهد بود.

اسکرول به بالا