071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط ورود دانشجویان بین المللی به فرانسه در دوران کرونا

شرایط ورود دانشجویان بین المللی به فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

با توجه به همه گیری ویروس کرونا و شیوع این بیماری شرایط مهاجرت به کشور های مختلف دچار مشکل شده است. شرایط دانشجویان نیز برای مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی نیز همراه با مشکلاتی می باشد. برای مهاجرت به فرانسه نیز شرایط جدید و خاصی اعمال شده است. دانشجویان هم برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه باید اقداماتی را انجام دهد. اما در ادامه با توجه به افزایش این بیماری و اهمیت تحصیل دانشجویان، شرایط ورود دانشجویان بین المللی به فرانسه مهیا شده است. این شرایط همراه با تاریخ اعلام شده از طرف دولت فرانسه می باشد. در ادامه می خواهیم به بررسی این خبر بپردازیم.

مطالعه بیشتر:

تحصیل در فرانسه

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

شرایط ورود دانشجویان بین المللی به فرانسه در دوران کرونا

خبری برای دانش جویان بین المللی منتشر شده است که به واسطه آن دانشجویان بین المللی ممکن است از اول ژوئیه بتوانند وارد فرانسه شوند. وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه اعلام کرد که دانشجویان بین المللی می توانند از اول ژوئیه وارد فرانسه شوند. کنسولگری ها و سفارتخانه های فرانسه در خارج از کشور نیز در ماه ژوئیه درخواست های ویزای دانشجویی و اجازه اقامت فرانسه را پردازش می کنند.

طبق بیانیه رسمی با توجه به جذابیت و شرایط بسیار خوب آموزش عالی فرانسه ، دانشجویان خارجی می توانند فارغ از کشور مبدا خود به فرانسه نقل مکان کنند و مراحل ویزا ساده تر می شود. شرایط ویزا و اجازه اقامت فرانسه به عنوان یک اولویت تلقی می شود. همچنین فرانسه محدودیت های سفر در مرز های داخلی اروپا را لغو کرده است. کسانی که از کشور های اتحادیه اروپا و آندورا، ایسلند، لیختن اشتاین ، موناکو، نروژ ، سان مارینو ، سوئیس و واتیکان قصد ورود به این کشور را دارند می توانند به راحتی اقدام نمایند. 

ورود دانشجویان به فرانسه در زمان کرونا

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که اعضای این اتحادیه باید در مورد لیست خاصی از کشور های خارج از اتحادیه اروپا که می توانند محدودیت های سفر را برای آن ها بردارند، تصمیم گیری نمایند. در ادامه نیز بیان شده است که در صورت ادامه اعمال محدودیت های سفر ، کشور های عضو باید از معافیت کسانی که برای تحصیل سفر می کنند اطمینان حاصل کنند. در حالی که سایر مقاصد مهم هنوز فاقد تاریخ مشخصی برای پایان قرنطینه هستند. در ادامه فلورنت بوناونتورا ، سخنگوی فرانسه اعلام کرده است که دولت فرانسه تمایل خود را برای جذب دانشجویان خارجی بیشتر دنبال می کند.

این فرد اعلام کرده است که دولت فرانسه باید هوشیار بماند و زمان آن فرا رسیده است که به طور مشخص برای رفع محدودیت ها با کشور هایی که وضعیت سلامتی آن ها نزدیک به اتحادیه اروپا است برای از سر گیری ویزای فرانسه برنامه ریزی کرد. در واقع اتحادیه اروپا از تمامی اعضای خود خواسته است که از سرگیری ویزا با رفع محدودیت های سفر را همزمان کنند. به همین دلیل است که با توجه به قوانین موجود شرایط تحصیل در فرانسه و در دانشگاه های فرانسه مهیا می شود. پس دانشجویانی که قصد مهاجرت به فرانسه دارند باید قبل از هر اقدامی در ارتباط با شرایط حضور در این کشور اطلاعات کسب کنند. 

اسکرول به بالا