071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار اسلوونی

ویزای کار اسلوونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت کار به کشورهای اتحادیه اروپا در میان افراد دارای تخصص طرفدار زیادی دارد، زیرا این قدرت را به شما می دهد که با دریافت حق شهروندی یک کشور در سایر کشورها نیز به کار مشغول شوید. اسلوونی یکی از این کشورهای می باشد که دارای مشاغل متعددی در زمینه های مختلف است. این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده شما را با موارد زیر آشنا می کند:

  • شرایط اخذ مجوز کار کشور اسلوونی
  • وضعیت بازارکار
  • بررسی مشاغل پرتقاضا و میانگین در آمد موجود در کشور اسلوونی

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با ویزای کار کشور اسلوونی با مشاورین موسسه میرداماد در شهرهای تهران و شیراز تماس برقرارکنید.

ویزاهای اخذ شده
 

شرایط دریافت مجوز کار کشور اسلوونی

تعداد افرادی که می خواهند از شانس کار در اسلوونی استفاده کنند به دلیل بحران مهاجرت و بهبود سریع وضعیت اقتصادی در این کشور در حال افزایش است. افراد خارجی که مایل به دنبال تجربه کار در اسلوونی هستند، اگر تبعه اتحادیه اروپا باشند، نیازی به اجازه کار ندارند. اما اتباع غیر اتحادیه اروپا فقط بر اساس مجوز کار و اجازه اقامت می توانند در اسلوونی مشغول به کار شوند، که باید از قبل برای اخذ این مجوز اقدام کنند.مجوزهای کار و اقامت طبق قانون اشتغال، خود اشتغالی و کار خارجی ها تنظیم شده است که در سال 2015 تصویب شده. این مجوزها برای کلیه اتباع غیر اتحادیه اروپا که مایل به اشتغال در اسلوونی هستند الزامی است. مگر اینکه بتوان شامل موارد استثنایی شد. افرادی که استثناء شامل حالشان می شود و نیاز به اخذ مجوز کار نیاز ندارند

  • پناهندگان.
  • اعضای خانواده شهروندان اسلوونیایی در حالی که خود اسلوونیایی نباشد.
  • اتباع غیر اتحادیه اروپا با اجازه اقامت دائم.
  • اتباع غیر اتحادیه اروپا که پس از اقامت در جمهوری اسلوونی، به مدت یک سال اقامت طولانی مدت در یک کشور عضو دیگر اتحادیه اروپا را بدست آورده اند.
  • اتباع غیر اتحادیه اروپا مه پدر بزرگ یا مادربزرگ اسلوونیایی دارند.
برای به دست آوردن مجوز کار طولانی مدت، فرد باید برای اجازه اقامت کار و محل اقامت اسلوونی درخواست کند (تک مجوز).این امر مهاجرت حرفه ای به اسلوونی را امکان پذیر می کند. اگرچه این تنها یکی از چندین راه برای اخذ مجوز کار و اقامت است، اما یکی از معتبرترین راه ها است.این نوع مجوزها توسط واحد اداری (“Upravna enota”) با رضایت سرویس استخدام اسلوونی (“ESS”) بر اساس قانون اشتغال، خود اشتغالی و کار خارجی ها و آیین نامه مربوط صادر می شود. پس از ارائه درخواست مجوز واحد، واحد اداری به طور خودکار روند اخذ رضایت از خدمات استخدام اسلوونی را آغاز می کند.
درخواست این مجوز ممکن است توسط یک فرد خارجی یا کارفرمای وی ارائه شود.در موارد استثنای ، فرد ممکن است درخواست مجوز کار شخصی کند. این اشخاص را قادر می سازد به طور آزاد شغل را برای مدت معینی انتخاب کنند. متقاضیان باید درخواست مجوز خود را در یک واحد اداری یا در دفتر دیپلماتیک یا کنسولی در کشور خود ارائه دهند. روال مجوز، که توسط واحدهای اداری اداره می شود، نیاز به تأیید خدمات استخدامی اسلوونی دارد، که اعطا می شود به شرط اینکه شرایط قانونی آن تأیید خاص برآورده شود. مراحل صدور مصوبات مجوز اقامت برای کار و اقامت در اسلوونی براساس درخواست واحد اداری به طور رسمی آغاز می شود.مجوزکار برای موارد زیر صادر می شود:
  • خود اشتغالی و کار
  • اشتغال، گسترش شغل، تأیید کتبی به دلیل تغییر مکان های کاری با همان کارفرما ، تغییر کارفرمایان یا به دلیل اشتغال با دو یا
  • چند کارفرما؛.
  • کارت آبی اتحادیه اروپا؛
  • کارمندان فرستاده شده توسط یک شرکت مشخص؛
  • دوره های آموزش یا آموزش بیشتر برای اتباع بیگانه؛
  • خدمات ملی خارجی ؛
  • نماینده ای که بیش از 90 روز در یک سال تقویم یا کار فصلی در کشاورزی که بیش از 90 روز طول بکشد انجام شود؛

اتباع خارجی پس از اقامت قانونی و (بطور مداوم) در اسلوونی به مدت یک سال اقامت خود در این کشور را دارند. شرط ذکر شده برای اقامت در صورتی اعمال نمی شود که اتباع خارجی به عنوان شخص دارای شغل حرفه ای مستقل در دفتر ثبت نام تجاری ثبت شوند.اجازه اقامت برای کار و اقامت ممکن است برای آن دسته از اتباع غیر عضو اتحادیه اروپا که در دفتر تجاری ثبت نام کرده و شرایط زیر را دارند، صادر شود:

  • ایجاد شرکتی برای ثبت نام در اسلوونی، که شامل شرکتهای تابعه و شعب شرکتهای چند ملیتی خارجی نیز می باشد.
  • سرمایه گذاری در دارایی های ثابت باید حداقل 50.000 یورو باشد.
  • حداقل شش ماه استخدام یک اسلونیایی یا عضو اتحادیه اروپا، که اتباع غیر اتحادیه اروپا را که قبلاً مجوز کار فردی دریافت کرده بودند نیز در بر می گیرد.

این شرکت باید ظرف مدت شش ماه حداقل 10.000 یورو گردش مالی تولید کند.شهروندان کشورها در دوره انتقالی پس از جانشینی در اتحادیه اروپا نمی توانند به عنوان ساکنان اتحادیه اروپا استخدام شوند.

وضعیت بازار کار کشور اسلوونی

بازار کار در اسلوونی همچنان پویا و تعداد جای خالی مشاغل همچنان زیاد است زیرا تقاضا برای کارگران ماهر و دانش فنی بسیار زیاد می باشد.با تعداد کارفرمایان در حدود 128000 و 478 فرصت شغلی در ده ماه اول سال، اندکی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، در حالی که تقریباً 50000 نفر که به عنوان بیکار ثبت نام کرده اند، در همان دوره شغلی را پیدا کرده اند، درصد بیکاری دارای کاهش 8.9 درصدی اما هنوز مطابق با استانداردها است.علیرغم 893000 نفر که هم اکنون در اسلوونی جایگاه شغلی دارند، میزان پست های خالی در رشته های مختلف زیاد است، بنابراین فرصت های شغلی خوبی در سراسر کشور وجود دارد. ماوریسیا باتیچ ، مدیر خدمات اشتغال کشور اسلوونی گفته: “کسری هایی که ما در بازار کار ثبت کرده ایم فرصتی برای بسیاری از افراد جویای کار است.”در کشوری که به مدت طولانی با اشکال نامناسب اشتغال، به ویژه در بین جوانان مقابله می کند، تعداد پست های تمام وقت در قراردادهای آزاد باز شده و رو به افزایش است و اکنون چنین پیشنهادهایی برای شغل تقریباً یک سوم از کل مشاغل تبلیغاتی را تشکیل می دهد.بیشترین تعداد پیشنهادات شغل آزاد در فن آوری، تقریباً 60٪ است و باقی سهم ها نیز در حرفه های حقوقی، تجارت، مدیریت و مشاوره زیاد است. به طور کلی، تعداد فرصت های شغلی که برای آنها نیاز به مدرک دانشگاهی است 8.3٪ افزایش یافته، در حالی که تعداد مشاغل کم مهارت در این بررسی ها 67٪ کاهش یافته است.

برای ورود به یک شغل در اسلوونی قبل از شروع کار، قرارداد کار در فرم کتبی با کارفرما منعقد می شود. قرارداد استخدام را می توان برای مدت زمان مشخص یا نامعین امضا کرد. کارفرما موظف است شما را در بیمه شغلی ثبت نام کند و نسبت به حقوق بازنشستگی اجباری، بیکاری، سلامت و بیمه بیکاری ظرف هشت روز از تاریخ امضای قرارداد کار باید اقدام کند. او همچنین موظف است ظرف 15 روز از استخدام شما فتوکپی ثبت نام را به شما تحویل دهد. ساعات کاری کامل نباید بیش از 40 ساعت در هفته باشدو نباید کوتاه تر از 36 ساعت در هفته باشد (به جز برای مشاغلی که خطر بیشتر صدمه یا آسیب به سلامتی افراد وجود دارد). مرخصی سالانه حداقل در یک سال تقویم میلادی چهار هفته و در این مدت پرداخت حقوق الزامی می باشد.

وضعیت بازار کار کشور اسلوونی
وضعیت بازار کار کشور اسلوونی

بین حداقل و متوسط دستمزد در اسلوونی، تفاوت های زیادی وجود ندارد. از سال 2020 حداقل حقوق در اسلوونی 700 یورو خالص و 940 یورو (ناخالص) در ماه است. از نظر منطقه ای، این رقم بسیار بالاتر از کشور همسایه خود همچون کرواسی است. همچنین، حداقل دستمزد شامل کار تمام وقت (8 ساعت در روز) است. حداقل حقوق در بیشتر مشاغل مانند خرده فروشی و برخی از موقعیت های خدماتی است. حداقل دستمزد در اسلوونی مطابق قانون حداقل دستمزد کشوری است. اسلوونی درصد نسبتاً کمی از کارگران با حداقل دستمزد را دارد، اما متوسط دستمزد در اسلوونی نیز آنقدر بالا نیست.

همانطور که قبلاً گفته شد اسلوونی و پایتخت آن لیوبلیانا اقتصادی کاملاً پایدار دارند. متوسط دستمزدها در اسلوونی بسته به موقعیت و زمینه متفاوت است. مشاغل حقوقی، بازاریابی و مدیریت از جمله پردرآمدترین حقوق هستند. متوسط حقوق دراین کشور حدود 1100 یورو خالص است. اسلوونی برخلاف همسایگان اتریش یا مجارستان، مرکز مهاجران زیادی نیست. با این حال، بسیاری از موقعیت های موجود در زمینه های مرتبط با فناوری، مانند فناوری اطلاعات و تحلیل داده ها در این کشور وجود دارد.

پس از بررسی این مقاله با موارد شرایط اخذ مجوز کار کشور اسلوونی آشنا شدید و همچنین از وضعیت بازار، مشاغل پرتقاضا و میانگین در آمد موجود در این کشور اطلاعات کسب کردید. این کشور می تواند مقصد مناسبی برای مهاجرتی کاری شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی های لازم با مشاورین موسسه میرداماد در شهرهای تهران و شیراز تماس برقرارکنید.

سوالات متداول درباره ویزای کار اسلوونی

اگر شهروند اتحادیه اروپا نباشید، قبل از شروع کار در اسلوونی، مجبور به درخواست اجازه کار خواهید شد. شما باید مدارک را در سفارت اسلوونی در کشور خود ارائه دهید، یا کارفرما می تواند این کار را برای شما در واحد اداری اسلوونی انجام دهد.

دستمزد در مشاغل مختلف میانگین متفاوتی دارد اما به طور کلی میانگین حقوق در اسلوونی حدود 800 یورو در ماه می باشد.

بله، افراد با ملیت غیر از اتحادیه اروپا برای کار ملزم به دریافت اجازه کار هستند.

کشور اسلوونی دارای اقتصاد رو به رشد می باشد که مشاغل مختلفی را نیز در این کشور به وجود آوره و شما می توانید به عنوان مقصد مهاجرتی آن را انتخاب کنید.

بله، در صورتی که پنج سال متوالی در این کشور کار کنید می توانیید درخواست تابعیت را بکنید.

برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا این امر غیرممکن است مگر در شرایطی خاص همچون پناهنده بودن.

بله، این کشور شرکت های بین المملی را دارا است و همچنین آموزش زبان انگلیسی در این کشور جزو مشاغل پر تقاضا می باشد.

اگر شما به زبان کشور مقصدتان تسلط داشته باشید قطعا شانس داشتن موقعیت های بیشتری را خواهید داشت.

خیر، شما با مجوزی که دریافت می کنید فقط می توانید در اسلوونی کار و زندگی کنید.

میزان درصد بیکاری در کشور اسلوونی حدود 4% می باشد.

اخبار مرتبط

ویزای کار اسلوونی

ویزای کار اسلوونی

مهاجرت کار به کشورهای اتحادیه اروپا در میان افراد دارای تخصص طرفدار زیادی دارد، زیرا این قدرت را به شما

مشاهده

اسکرول به بالا