071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به لیتوانی

اعزام دانشجو به لیتوانی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با اعزام دانشجو به لیتوانی با هدف بررسی روند مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در این کشور صحبت کنیم. در کشور ایران به دلیل افزایش روز افزون تعداد مهاجران، موسسات بسیاری در زمینه اعزام دانشجو فعالیت می کنند. اما مهم ترین نکته در این باره کسب اطلاعات در ارتباط با شرایط تحصیلی، سیستم آموزشی، دانشگاه های کشور مقصد، هزینه های زندگی و …. می باشد‌. از این رو لازم است تا قبل از هر گونه اقدامی با مشاوران و وکلای کار آزموده در این زمینه مشورت نماید.

برای مهاجرت به لیتوانی به غیر از روش مهاجرت تحصیلی به لیتوانی جهت تحصیل در این کشور اروپایی، می توان بسته به شرایط از روش های دیگری نیز استفاده نمود. از جمله دیگر روش های موجود عبارتند از: مهاجرت کاری به لیتوانی، مهاجرت سرمایه گذاری به لیتوانی، مهاجرت از طری تولد فرزند در لیتوانی، مهاجرت از طریق ازدواج در لیتوانی و …. . برای این که شرایط را در ارتباط با روش های مهاجرتی بدانید می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران است.

اعزام دانشجو به لیتوانی

لیتوانی یک کشور مدرن اروپای شمالی است که عضو اتحادیه اروپا می باشد. این کشور جزو یکی از مهاجر پذیر ترین کشور های اروپایی است که مردمان آن رفتار بسیار مناسبی با مهاجران دارند و صد البته به زبان انگلیسی صحبت می کنند. لیتوانی کشوری با سریع ترین و ارزان ترین اتصال اینترنتی در اتحادیه اروپا است! کشوری که یک مکان راحت برای زندگی و تحصیل نیز محسوب می شود. از ایرن رو می توان گفت روند اعزام دانشجو به لیتوانی دارای مزیت های بسیاری است و تحصیل در لیتوانی بسیار جذاب خواهد بود.

بیش از سیصد و پنجاه برنامه تحصیلی مطالعاتی به زبان انگلیسی در این کشور ارائه می شود و این خبر خوبی برای افرادی است که قصد دارند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های لیتوانی اقدام نمایند. مدارک تحصیلی دانشگاه های لیتوانی دارای اعتبار بسیار بالایی در کل دنیا هستند و دانشگاه های این کشور دارای سنت دیرینه بهترین نوع آموزش عالی و اهمیت دادن به نو آور ها هستند. علاوه بر تمام این ها در لیتوانی شرایط زندگی بسیار مناسب است و هزینه های زندگی در لیتوانی با توجه به شرایط و کیفیت زندگی بالا در این کشور بسیار مقرون به صرفه می باشد.

مزیت های تحصیل در لیتوانی بسیار زیاد است. به طور مثل شما پس از پایان تحصیل خود یک فرصت پانزده ماهه برای جست و جوی شغل در این کشور خواهید داشت و همچین فرصت های کاری در زمان تحصیل یا به عبارتی کار در زمان تحصیل در لیتوانی بسیار مهیا خواهد بود. در این مقاله ما تمام این موارد را به طور کلی برای شما با جزئیات بررسی می کنیم تا بدانیم گه چرا اعزام دانشجو به لیتوانی از اهمیت بالایی برخوردار است و طرفداران زیادی برای تحصیل در لیتوانی و اقامت در لیتوانی به موسسات مراجعه می نمایند.

بررسی سیستم آموزشی در لیتوانی برای اعزام دانشجو

لیتوانی کشوری است که از سال های گذشته دارای سیستم آموزش عالی بوده است. این کشور با مردمانی خون گرم از دیرباز به اسقتبال دانشجویان بین المللی و افرادی که موفق به اخذ اقامت لیتوانی شده اند می رفتند. یک نکته مهم این است که طیف گسترده ای از دانشگاه های لیتوانی و مدارس علوم کاربردی بیش از سیصد و پنجاه برنامه تحصیلی ، که به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، ارائه می دهند که دانشجویان خارجی می توانند از بین آن ها برنامه موجود در رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.

تحصیلات تکمیلی در کشور لیتوانی با سه مدرک ارائه می شود که عبارتند از کارشناسی، کارشناسی ارشد یا مطالعات تخصصی حرفه ای و دکتری. توجه داشته باشید که هر سه مدرک در دانشگاه ها ارائه می شود ، ضمن اینکه مدرک کارشناسی و مدارک تحصیلی پایین تر نیز می تواند در مدارس علوم کاربردی اخذ شود. از این رو برای دریافت مدرک کارشناسی از دانشگاه های کشور لیتوانی می توانید علاوه بر دانشگاه های این کشور برای اخذ پذیرش از مدارس کاربردی این کشور نیز اقدام نمایید.

در حقیقت پوزیشن های موجود برای اخذ مدرک کارشناسی در کشور لیتوانی می تواند گسترده تر باشد. سال تحصیلی در دانشگاه های لیتوانی از ماه سپتامبر شروع می شود و در اواسط ژوئن به پایان می رسد. این سال های تحصیلی به ترم های بهار و پاییز تقسیم می شوند. دانشجویان در دانشگاه های کشور لیتوانی می توانند برای تحصیل در لیتوانی دوره های تمام وقت یا نیمه وقت را انتخاب نمایند. سیستم آموزشی لیتوانی بسیار پیشرفته است و شرایط تحصیلی مناسبی را برای دانشجویان فراهم نموده است.

سیستم آموزشی در لیتوانی
سیستم آموزشی در لیتوانی

بررسی دانشگاه ها و شرایط مطالعاتی در لیتوانی

تحصیلات دانشگاهی (آموزش عالی) جهت آموزش برای فعالیت های حرفه ای محور است. مدت زمان تحصیل تمام وقت در دانشکده ها و در دوره های کارشناسی معمولاً سه سال و برای مطالعات پاره وقت چهار سال است. آموزش عملی حداقل یک سوم از برنامه مطالعه را شامل می شود. برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی و در دوره اول آموزشی برای تحصیل تمام وقت چهار سال و برای تحصیل پاره وقت باید پنج سال وقت گذاشت. دوره های تحصیلات تکمیلی یک و نیم تا دو سال به طول می انجامد. در لیتوانی بیست و دو کالج که ده تای آن ها مستقل هستند به همراه بیست و سه دانشگاه برنامه های مطالعاتی متفاوتی را برای دانشجویان ارائه می کنند.

از میان دانشگاه های لیتوانی چهارده دانشگاه دولتی، هشت دانشگاه خصوصی و یک دانشگاه شعبه ای از یک دانشگاه در لهستان می باشد. از جمله دانشگاه های این کشور عبارتند از: آکادمی تجارت و مدیریت ویلنیوس، دانشگاه الكساندر استولگنیكس، دانشگاه علوم انسانی اروپا ، دانشگاه بیلیستوک ، مدرسه بین المللی تجارت در دانشگاه ویلنیوس، دانشگاه صنعتی کانواس، دانشگاه کازیمیرا سیموناویسیوس، دانشگاه کلایپیدا، دانشگاه بین المللی LCC، آکادمی موسیقی و تئاتر لیتوانیایی، دانشگاه ورزشی لیتوانیایی، دانشگاه علوم تربیتی لیتوانی، دانشگاه مایکولاس رومریز، دانشگاه Šiaulių، آکادمی نظامی جوناس، آکادمی هنرهای زیبا ویلنیوس، دانشگاه فنی ویلنیوس گیدیمیناس، مدرسه ویلنیوس سنت جوزف و دانشگاه Vytautas Magnus.

در این دانشگاه ها کورس های تحصیلی به زبان های انگلیسی، لیتوانیایی، روسی، بلاروسی و لهستانی ارائه می شود. از این رو لازم است تا قبل از اخذ پذیرش از دانشگاه های لیتوانی برای اقامت در لیتوانی در ارتباط با زبان تحصیل اطلاعات خود را گسترده کنید. از جمله کالج های موجود در لیتوانی عبارتند از: کالج فنی کائوناس، کالج جنگلداری و مهندسی محیط زیست کائوناس، کالج لیتوانیای شمالی، کالج علوم اجتماعی، کالج تجاری ویلنیوس، کالج طراحی ویلنیوس، آکادمی دریایی لیتوانیایی، کالج کالپینگ و … .

بررسی شهریه و بورس تحصیلی در لیتوانی برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با شهریه و بورس تحصیلی در لیتوانی صحبت کنیم. دقت داشته باشید که شهریه در موسسات آموزش عالی در لیتوانی بسته به هر موسسه ، برنامه تحصیلی خاص و مرحله علمی که دانشجو در آن بستگی دارد متفاوت است. دانشگاه ها و مدارس علوم کاربردی سالانه شهریه خود را اعلام می کنند.

نکته مهم این است که اگر دانشجو تبعه یک کشور غیر اتحادیه اروپا باشد ، ممکن است شهریه های مختلفی برای او اعمال شود. با توجه به اینکه آموزش عالی در اکثر مناطق دنیا بسیار گران است ، بیش از سه چهارم دانشجویان بین المللی در لیتوانی قبول دارند که کیفیت بالای آموزشی در لیتوانی را با هزینه تحصیل مقرون به صرفه در لیتوانی خواهند داشت. به طور متوسط ​​، مطالعات در لیتوانی دارای هزینه های مینگین به شرح زیر است:

  • از هزار و سیصد یورو در سال برای تحصیلات لیسانس.
  • از دو هزار و سیصد یورو در سال برای مطالعات کارشناسی ارشد.
  • از هشت هزار و چهارصد یورو در سال برای تحصیلات تکمیلی مقطع دکتری.

اما ببینیم شرایط بورسیه های تحصیلی در لیتوانی چگونه است؟! برای تأمین بودجه تحصیلات دانشجویان می توانند برای بورسیه تحصیلی لیتوانی اقدام کنند. توجه داشته باشید که دانشجویان رشته های مختلف ، اساتید و محققان کشور های خارجی واجد شرایط درخواست بورسیه های تحصیلی دولت لیتوانی هستند. نکته بسیار مهم این است که در اکثر موارد بورسیه ها هم شهریه و هم هزینه های زندگی را در بر می گیرند.

بورس های تحصیلی توسط دولت ، مؤسسات آموزش عالی و برنامه های بین المللی بورس تحصیلی ارائه می شود. هر موسسه آموزش عالی همچنین دارای بودجه های مختلف برای بورسیه تحصیلی و برنامه های تأمین مالی است که بر اساس آن ها شرایط خاصی از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان فراهم می شود. دانش جویان علاقه مند باید به موسسه آموزش عالی ویژه مورد نظر خود مراجعه کنند تا دریابند که بودجه برای تحصیلاتشان در دسترس است یا خیر. اطلاعات لازم درباره بورسیه های تحصیلی را می توان از طریق وب سایت های دانشگاه ها و موسسات دریافت نمود.

دانشگاه های برتر لیتوانی برای تحصیل دانشجویان بین المللی

در این بخش از مقاله با هدف اعزام دانشجوی به لیتوانی و اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی قصد داریم در ارتباط با دانشگاه های دارای رتبه های برتر در کشور لیتوانی صحبت کنیم. برخی از دانشگاه های لیتوانی دارای برترین رتبه ها در رنکینگ جهانی کیو اس هستند و از این بابت برای دانشجویان بین المللی گزینه مناسبی محسوب می شوند.

بررسی دانشگاه ویلنیوس برای اعزام دانشجو

بزرگترین دانشگاه لیتوانی و قدیمی ترین دانشگاه در سه کشور بالتیک (لیتوانی ، لتونی و استونی) ، دانشگاه ویلنیوس است. این دانشگاه دارای رتبه چهارصد و هشتاد و یک در رنکینگ جهانی است و در منطقه EECA دارای رتبه بیست و یکم می باشد. این دانشگاه در سال هزار و پانصد و هفتاد و نه میلادی تاسیس شده است و هم اکنون بیش از بیست هزار دانشجو دارد که از میان بیش از هزار نفر دانشجوی بین الملللی هستند. این دانشگاه در برنامه اراسموس موندس نیز شرکت کرده است.

دانشگاه ویلنیوس
دانشگاه ویلنیوس

بررسی دانشگاه فنی ویلنیوس گیدیمیناس برای اعزام دانشجو

دانشگاه فنی ویلنیوس گیدیمیناس در ویلنیوس کشور لیتوانی واقع شده است و در رنکینگ جهانی دارای رتبه هفتصد و یک و در ESSA دارای رتبه چهل و سه می باشد. این دانشگاه در سال هزار  نهصد و پنجاه و شش میلادی تاسیس شده و یکی از بزرگ ترین دانشگاه های دولتی لیتوانی می باشد که به دلیل تخصص در آموزش فنی و مهندسی با چشم انداز ابتکاری و بین المللی شناخته شده است. این دانشگاه در سیستم رتبه بندی QS Stars  سه ستاره کسب کرده است و به پنج ستاره حداکثری برای تدریس ، امکانات و نوآوری دست یافته است.

بررسی دانشگاه صنعتی کائوناس برای اعزام دانشجو

دانشگاه صنعتی کائوناس در حال حاضر در جهان دارای رتبه بیش از هفتصد می باشد و در EECA رتبه پنجاه و یک را به دست آورده است. این دانشگاه همان طور که از نان آن هم پیداست در دومین شهر بزرگ لیتوانی یعنی شعر کائوناس قرار دارد. در این دانشگاه حدودا ده هزار و نهصد دانشجو در صد و پنجاه و شش برنامه مختلف تحصیلی به ارائه برنامه می پردازند که از این میان شصت و دو مورد از آن ها برنامه های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی هستند. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های فنی در ایالت های بالتیک است و به دلیل ارائه برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی از محبوبیت بسیار بالایی در میان دانشجویان برخوردار است. 

سوالات متداول در زمینه اعزام دانشجو به لیتوانی

  1. آیا لیتوانی کشوری مناسب برای تحصیل و اعزام دانشجو به لیتوانی است؟

    بله کشور لیتوانی کشوری اروپایی با شرایط تحصیلی و زندگی مناسب می باشد.

  2. آیا مدرک تحصیل دانشگاه های لیتوانی معتبر است؟

    بله مدرک تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه های لیتوانی دارای اعتبار بسیار بالایی در اروپا و کل دنیا می باشد.

  3. چه دانشگاه هایی در لیتوانی برای اعزام دانشجو به لیتوانی کورس تحصیلی ارائه می کنند؟

    از جمله دانشگاه های این کشور عبارتند از: آکادمی تجارت و مدیریت ویلنیوس، دانشگاه الكساندر استولگنیكس، دانشگاه علوم انسانی اروپا ، دانشگاه بیلیستوک و … .

  4. آیا امکان تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی است؟

    بله پزشکی و دندانپزشکی جزو رشته های بسیار پر طرفدار در این کشور محسوب می شود.

  5. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در لیتوانی موجود است؟

    بله هم دولت لیتوانی و هم موسسات و دانشگاه های لیتوانی به ارائه بورسیه های تحصیلی مختلف و همچنین بورسیه اراسموس موندس می پردازند.

  6. در لیتوانی در چه مقاطعی می توان تحصیل کرد؟

    در دانشگاه های این کشور می توان برای مقاطع کارشناسی، کارشاسی ارشد و دکتری تحصیل کرد.

  7. هزینه تحصیل در دانشگاه های لیتوانی جهت اعزام دانشجو به لیتوانی چقدر است؟

    هزینه تحصیل کارشناسی، بیش از هزار و سیصد یورو در سال، کارشناسی ارشد بیش از دو هزار و سیصد یورو در سال و دکتری بیش از هشت هزار و چهارصد یورو در سال می باشد.

  8. برترین دانشگاه های لیتوانی برای تحصیل کدام هستند؟

    برترین دانشگاه های این کشور عبارتند از: دانشگاه صنعتی کائوناس، دانشگاه فنی ویلنیوس گیدیمیناس و دانشگاه ویلنیوس.

  9. زبان تحصیل در دانشگاه های لیتوانی چیست؟

    در این کشور کورس های تحصیلی به زبان های انگلیسی، لیتوانیایی، روسی، بلاروسی و لهستانی ارائه می شود.

  10. برترین دانشگاه در لیتوانی از نظر رنکینگ جهانی برای اعزام دانشجو به لیتوانی کدام است؟

    برترین دانشگاه این کشور دانشگاه ویلینوس است.

  11. سال تحصیلی در دانشگاه های لیتوانی جهت اعزام دانشجو به لیتوانی از چه زمانی شروع می شود؟

    سال تحصیلی در دانشگاه های لیتوانی از ماه سپتامبر شروع می شود.

اسکرول به بالا