071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین

شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در حال حاضر افراد زیادی در سراسر دنیا به دنبال ادامه تحصیل در کشور‌های مدرن و رو به پیشرفت هستند، که مدارک دانشگاه‌های آن‌ها اعتبار بین المللی داشته باشد. از جمله کشور‌هایی که امروزه پیشرفت‌های چشمگیر فراوانی در حوز‌ه‌های مختلفی علمی داشته کشور فیلیپین است. این کشور که در جنوب شرقی آسیا واقع است،سالانه دانشجویان زیادی را جذب سیستم آموزشی و دانشگاه‌های خود برای ادامه تحصیل می‌کند. دانستن شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین، و همین طور نحوه پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی این کشور امروزه در لیست تمایلات بالای افراد برای مهاجرت تحصیلی قرار دارد.

  • آشنایی با کشور فیلیپین
  • شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپینo
  • گذراندن دوره MBBS پزشکی در فیلپین
  • گذراندن دوره MD پزشکی در فیلپین
  • گذراندن دوره MS پزشکی در فیلپین
  • مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در فیلیپین
  • مدارک اخذ ویزای تحصیل در کشور فیلیپین
  • مدارک اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های پزشکی در فیلیپین
  • هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین
  • هزینه زندگی دانشجویی در کشور فلیپین
  • ارائه خوابگاه و تسهیلات به دانشجویان پزشکی در فیلیپین
  • مزایای تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین
  • سطح کیفی آموزش دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین
  • دانشگاه هاي مورد تاييد وزارت بهداشت در فيليپين
  • رنکینگ جهانی دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین
  • تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین
  • سوالات متداول درباره شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین

سطح بالای آموزشی و همین طور کیفیت مطلوب تدریس در دانشگاه‌ و مراکز آموزشی این کشور امروزه افراد زیادی را متقاعد به ادامه تحصیل در این کشور کرده است. این مقاله در خصوص شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین و در راستای بررسی وضعیت تحصیل و زندگی در این کشور نوشته شده و با شما به اشتراک گذاشته می‌شود. در صورت نیاز به مشاوره فوری در خصوص شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میردادماد در دفاتر تهران و شیراز ارتباز برقرار کرده و از تمامی نکات ضروری در این خصوص اطلاعات لازم را کسب نمایید.

آشنایی با کشور فیلیپین

کشور فیلیپین از نظر جغرافیایی در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. پایتخت این کشور شهر مانیل است، که اصلی ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در این شهر قرار دارد. کشور فیلیپین که به دلیل احاطه شدن با 7107 جزیره در اقیانوس آرام غربی به مجمع ‌الاجزایر معروف است، با کشور‌هایی مثل اندونزی، مالزی، چین و پالائو هم مرز است. البته این کشور به دلیل شرایط جغرافیایی بیان شده با هیچ کشوری مرز زمینی ندارد.کشور فیلیپین با 87 میلیون نفر 12 امین کشور پر جمعیت جهان نام گرفته است. با توجه به پیشرفت روز افزون دانشگاه‌ها و بهبود شرایط پذیرش دانشجو در این کشور امروزه افراد زیادی خواهان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین هستند. فرهنگ و دین در کشور فیلیپین به دلیل ارتباط بالای این کشور با اسپانیا در گذشته به دلیل مستعمره این کشور بودن بسیار نزدیک به این کشور می‌باشد. به گونه‌ای که دین اغلب افراد در فیلیپین مسیحیت کاتولیت در کنار دین‌های بومی گذشته است. زبان رسمی این کشور نیز دو زبان فیلیپینی و انگلیسی می‌باشد.این بیوگرافی اجمالی از کشور فیلیپین را برای شروع بحث اصلی یعنی بررسی شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین ارائه دادیم، تا علاوه برآشنایی با این کشور، ذهنیتی روشن از شرایط زندگی و تحصیل در این کشور داشته باشید. داشتن اطلاعات کامل از محیط کشوری که تصمیم به مهاجرت تحصیلی یا کاری به آن را داریم در راس ضروری ترین اقداماتی است که باید قبل از مهاجرت در نظر داشته باشید.

شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین

تحصیل پزشکی در فیلیپین مثل هر کشور دیگری شرایط سخت تری نسبت به دیگر رشته‌های تحصیلی دارد. بنابراین انتخاب رشته تحصیلی پزشکی و اقدام به مهاجرت برای ادامه تحصیل در این رشته در درجه اول تلاش و تمایل بالای افراد را نیاز دارد. تحقیق درباره شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین دومین امری است، که حتما قبلا از تصمیم به گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های این کشور باید صورت گیرد.در کنار موارد اشاره شده یک سری اقدامات برای هموار کردن شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین لازم است از شمت متقاضیان صورت گیرد که به شرح ذیل است:

شرکت در آزمون ورودی پزشکی در فیلیپین:

پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین مستلزم قبولی در آزمون ورودی برای راه یافتن به دوره‌های پزشکی این دانشگاه‌ها است. حداقل نمره مورد نیاز برای قبولی در این آزمون باید توسط متقاضیان اخذ شود.

شرکت در آزمون ورودی پزشکی در فیلیپین
شرکت در آزمون ورودی پزشکی در فیلیپین

پذیرش بدون آزمون:

این نوع پذیرش مختص متقاضیان تحصیل در رشته‌های پرستاری و فیزیوتراپی که نیاز به آزمون ورودی نداشته و تنها با ارائه مدارک تحصیلی لازم می‌توانند در این دانشگاه‌ها ثبت نام نمایند.

مدرک زبان:

یکی دیگر از شروط لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین اخذ مدرک زبان است. و از آنجایی که نمره ورودی تمامی دانشگاه‌ها یکسان نیست، کسانی که نمره قبولی و 7 آیلتس زبان را دارند خیالشان از این بابت راحت است.

پرداخت کلی و یک جای شهریه بصورت سالانه:

هزینه تحصیل در فیلیپین در رشته پزشکی بستگی به نوع دوره تحصیلی دانشجویان دارد. متقاضیان تحصیل پزشکی در فیلیپین باید شهریه یک سال تحصیلی را به صورت یک جا پرداخت کنند.هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین در دوره لیسانس پایین تر از دوره اصلی است، اما برای گذراندن دوره اصلی پزشکی در فیلیپین باید سالانه 1800 تا 2200 دلار در سال پرداخت کرد.

در این مقاله با بررسی اقدامات لازم جهت اخذ مجوز تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین شما را یک قدم به آشنایی با شرایط تحصیل پزشیکی در این کشور نزدیک می‌کنیم. علاوه بر مطالب عنوان شده، همکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز همواره آماده اطلاع رسانی درست به شما در این خصوص هستند.

تحصیل دوره MBBS پزشکی در فیلپین

برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی کشور فیلیپین، گذراندن یک دوره MBBS پزشکی که همان دوره کارشناسی رشته پزشکی به شمار می‌آید لازم است. در واقع ارائه رشته پزشکی در کشور فیلیپین با دوره MBBS آغاز می‌شود. پس از اتمام این دوره و اخذ درجه MBBS توسط دانشجویان این رشته، دانشجویان باید در یک آزمون خارجی به عنوان تست غربالگری پزشکی(FMGE) شرکت کنند، تا مدارک علمی و آموزشی خود را در این دوره، برای دریافت مجوز ادامه تحصیل در رشته پزشکی تکمیل نمایند.گذراندن دوره MBBS پزشکی در فیلپین علاوه بر ایجاد شرایط شغلی مناسب برای دانشجویان این رشته، شرایط را برای ورود به مدارج بالاتر علمی در رشته پزشکی فراهم می‌آورد. در ادامه درباره دوره MD یا همان کارشناسی ارشد رشته پزشکی و تاثیر این دوره در شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین صحبت می‌کنیم.

دوره MD پس از اخذ درجه MBBS در دانشگاه پزشکی فیلیپین

ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره مقدماتی پزشکی(MBBS ) در فیلپیین را دوره MD یا کارشناسی ارشد پزشکی می‌نامند. این دوره برای افرادی که به دنبال گرفتن تخصص و دکتری در رشته پزشکی در کشور فیلیپین دارند، حائز اهمیت است. اهمیت و اعتبار دوره MBBS دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین تا حدی است، که پس از گذراندن این دوره متقاضی ادامه تحصیل و ورود به دوره MD می‌تواند، شانس خود را برای ادامه تحصیل در دیگر کشور‌ها مثل کانادا، استرالیا، آمریکا و انگلستان امتحان کند.دوره MD در دانشگاه‌های فیلیپین به مدت 3 سال طول می‌کشد، و تمامی این دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. بررسی دوره MD یکی از مهم ترین مواردی است، که باید در بررسی شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین به آن توجه نمایید.

دوره MS پس از اخذ درجه MD در دانشگاه پزشکی فیلیپین

پس از بررسی دوره کارشناسی ارشدپزشکی در فیلپین تحت عنوان MD نوبت به کسب اطلاعات لازم درباره دوره دکتری پزشکی دانشگاه‌های فیلیپین تحت عنون MS می‌رسد. در این دوره متقاضیان جهت تحصیل در فیلیپین در رشته پزشکی می‌توانند علاوه بر اخذ مدرک دکتری برای گرفتن تخصص خود اقدام نمایند. در بیشتر دانشگاه‌های فیلیپین از این دوره تحت عنوان دوره تخصص و جراحی متناسب با رشته پزشکی مورد نظر یاد می‌کنند.

در این قسمت علاوه بر توضیحات لازم در خصوص شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین به بررسی دوره‌های این رشته در دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین پرداختیم. در صورت داشتن سوالات بیشتر در این خصوص، می توانید با همکاران و مشاوران تخصصی ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل بفرمایید.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در فیلیپین

تا این قسمت از مقاله تقریبا با شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین و نحوه گذراندن دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌های این کشور آشنا شدید. در این قسمت ادامه تحقیقات را در خصوص مدارک لازم برای اقدام به پذیرش دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین ادامه می‌دهیم.

مدارک اخذ ویزای تحصیل در کشور فیلیپین

  • ترجمه مدارک تحصیلی و تایید مدارک در دادگستری و امور خارجه
  • نامه پذیرش از دانشگاه پزشکی در کشور فیلیپین
  • ترجمه مدارک شناسایی پاسپورت و کارت ملی
  • رزرواسیون هتل
  • اخذ بلیط
  • ثبت نام در دانشگاه و ثبت نام در کالجهای زبان
  • پرداخت هزینه های معاینات پزشکی و کلیه امور مربوط تغییرات ویزا

این مدارک کلی مربوط به اخذ ویزای تحصیلی در کشور فیلیپین برای تحصیل در تمامی دانشگاه‌های این کشور است.

اما متقاضیان تحصیل پزشکی در فیلیپین برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های فیلیپین علاوه بر مدارک کلی باید موارد زیر را هم ارائه دهند:

  • مدارک اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های پزشکی در فیلیپین
  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت جسمانی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • ارائه مدرک تمکن مالی

با تکمیل مدارک عنوان شده در این قسمت شما می‌توانید هم برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و هم دیگر رشته‌ها در دانشگاه‌های فیلیپین اقدام نمایید.

هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین

قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی به هر کشوری باید هزینه‌ها تحصیل و همین طور دیگر مخارج زندگی در این کشور با جزییات برآورد گردد. در این مقاله در راستای تحقیق درباره شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین نهایت هزینه‌های لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین را بررسی و با شما به اشتراک می‌گذاریم.هزینه تحصیل پزشکی و دوره‌های دندان پزشکی در دانشگاه‌های فیلیپین به ازای هر ترم تحصیلی و وابسته به رشته و دانشگاه حدودی بین 800 الی 1500 دلار در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید این هزینه‌ها وابسته به تغییرات منابع و همین طور نوع رشته در هر ترم و مقطع تحصیلی می‌تواند متغیر باشد. در واقع این هزینه در قالب شهریه برای برای دانشجویان مقاطع کارشناسی رشته پزشکی هر ترم 600 الی 1500 دلار و برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد همین رشته 800 الی 1500 دلار است.برای داشتن اطلاعات لازم به روز در خصوص تغییرات شهریه و هزینه ترم‌های تحصیلی قبل از اقدام به گرفتن پذیرش در این دانشگاه‌ها حتما با منابع آگاه در ارتباط باشید.

هزینه زندگی دانشجویی در کشور فلیپین

امری که در کنار شهریه و هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین حائز اهمیت بوده و باید قبل از مهاجرت به آن توجه ویژه داشت، هزینه‌ زندگی در فیلیپن برای یک دانشجوی خارجی است. بیشتر کارشناسان حوزه مهاجرت این کشور را در لیست مناطقی با قیمت مناسب و نسبتا پایین برای دانشجویان قرار داده اند. بطور مثال و تقریبی برای گذراندن یک ماه زندگی دانشجویی در فیلیپین به 400 تا 500 دلار نیاز است، که بخش عمده‌ای از این هزینه صرف تهیه مسکن می‌شود.

ارائه خوابگاه و تسهیلات به دانشجویان پزشکی در فیلیپین

دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین برای دانشجویان دوره MBBS تسهیلات خوابگاه در نظر می گیرند. این خوابگاه‌ها از نظر امنیتی به گونه‌ای هستند که هر کدام از نگهبانان بیست و چهارساعته برخوردار بوده وکل فضای خوابگاه با دوربین‌های مدار بسته برای ایجاد فضای آرام و ایمنی تجهیز شده است. بیشتر این خوابگاه‌ها در محوطه دانشگاه و تعدادی دیگر با همین شرایط امنیتی در خارج محوطه دانشگاه‌های پزشکی مستقر می‌باشند، و توسط خود دانشگاه اداره می‌شوند.این خوابگاه‌ها کاملا مبله و مجهز به تخت، تهویه هوا، لوازم ضروری آشپزخانه مثل ماکرویو، یخچال و لباسشویی می‌باشند. سالن‌های مطالعه و اتاق‌های استراحت تمیز و دارای کمد هستند. این شرایط در بیشتر دانشگاه‌ها برای ترم اول است، و برای اینکه بتوانید از این شرایط استفاده کنید به محض ورود به کشور فیلیپین باید برای ثبت نام و گرفتن خوابگاه اقدام نمایید.گرفتن خوابگاه و استفاده از تسهیلات در دسته موارد مهم برای بررسی شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین قرار دارد، که ممکن است در هر دانشگاهی با تبصره و قوانین خاصی برقرار باشد، بنابراین برا کسب اطلاعات در این زمینه با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز ارتباط برقرار کنید.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین

پس از بررسی شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین، و همین طور شهریه هر ترم تحصیلی در دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین، به مشاهده مزایای تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌پردازیم.

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های فیلیپین وجود دارد. و دانستن زبان بومی این کشور برای تحصیل الزام نیست.
  • تقریبا بیشتردانشگاه‌های این کشور مورد تایید وزارت علوم و بهداشت هستند.
  • هزینه ی تحصیل و زندگی دراین کشور بسیار پایین بوده و در واقع یکی از ارزانترین کشورهاست برای ادامه تحصیل و مهاجرت به حساب می‌آید.
  • برای ورود به دانشگاه در فیلیپین احتیاجی به شرط سنی و معدل نیست.
  • ارائه تحصیلات و آزمایشگاه هایی با تکنولوژی بالا در رشته ی پزشکی و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد.
  • سطح کیفی آموزش در دانشگاه‌های این کشور مورد تایید و دارای اعتبار در سطح جهان است.
  • سیستم آموزشی دانشگاه‌های فیلیپین برترین سیستم در آسیا بوده و پیرو مراکز آموزشی آمریکاست، به همین دلیل بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا در این کشور شعبه دارند.

متقاضیان اخذ پذیرش ویزای تحصیلی کشور فیلیپین و همین طور تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های این کشور با علم براین دلایل، اقدام به مهاجرت به این کشور و ادامه تحصیل در آن کرده اند. و این موارد عنوان شده همه ساله افراد زیادی را متقاعد به مهاجرت تحصیلی و گذاراندن دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌های پزشکی این کشور می‌کند.

سطح کیفی آموزش در دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین

دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین با فراهم آوردن بستر پژوهش و رقابتی و مشارکت مستقیم دانشجویان در امر آموزش با ارائه کنفرانس، تحقیق فضای یادگیری را برای دانشجویان مناسب کرده است. در بیشتر جلسات آموزشی عملی زبان صحبت با بیماران برای بهتر فهمیدن دانشجویان خارجی و غیر بومی در این دانشگاه‌ها انگلیسی می‌باشد. و این بدین معناست که هر دو دانشجوی بومی وغیر بومی در دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین به یک اندازه از تجربیات به اشتراک گذاشته شده در فضای آموزشی بهره می‌برد. بنابراین دانشجو مدت زمان یادگیری خود را به جای اینکه صرف تسلط بر زبان فیلیپینی کند، با خیالی آسوده به مطالعه و پژوهش اصلی خود می‌پردازد.داشتن دوره‌های بالینی واقعی برای ایجاد ارتباط بین بیمار و دانشجو با نظارت مستقیم اساتید عالی رتبه هیئت علمی دانشگاه‌ها برای بالا بردن سطح سواد و یادگیری دانشجویان از دیگر نکات مثبت تحصیل پزشکی در فیلیپین و دانشگاه‌های این کشور است. با توجه به ثبت مقاله‌های علمی فراوان و همین طور برگزاری سمینار‌های علمی – پژوهشی در این کشور می‌توان به این نتیجه رسید که شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین در وضعیت رشد روزافزون بوده و همواره در حال تغییرات مثبت و سازنده می‌باشد.

دانشگاه هاي مورد تاييد وزارت بهداشت در فيليپين

دو دانشگاه پزشکی معتبر و رده بالای فیلیپین، که از نظر وزارت بهداشت مورد تاییدب برای تحصیل و اخذ پذیرش می‌باشد، در این قسمت معرفی می گردد. غالبا این دو دانشگاه به دلیل شرایط سخت پذیرش، و همین طور عدم در نظر گرفتن بورسیه برای دانشجویان خارجی و از طرفی پر جمعیت بودن کشور فیلیپین برای دانشجویان ایرانی یک محال به شمار می‌آید.

  • Up) University of Philippine)
  • دانشگاه سنت توماس ( Saint Thomas university )

بنابراین برای تحصیل پزشکی در فیلیپین با توجه به اینکه این کشور در بین متقاضیان مهاجرت تحصیلی در ایران بسیار پر طرفدار است؛ باید برای دیگر دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین جهت تحصیل اقدام نمایند.از دیگر دانشگاه‌های معتبر و مورد تایید وزارت علوم ایران در فیلیپین برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی می‌توان به این دانشگاه‌ها اشاره نمود:

  • دانشگاه سنترواسکولار
  • دانشگاه بگیو
  • دانشگاه ایست
  • دانشگاه دولتی فیلیپین
  • دانشگاه مرکزی مانیل
  • دانشکده پزشکی سیبو

بیشتر دانشگاه‌های معتبر کشور فیلیپین که در این قسمت نام بردیم در پایتخت فیلیپین، شهر مانیل قرار دارند که از نظر رتبه علمی تراز های خوبی را در دنیا به خود اختصاص داده اند.مدارک تمامی دانشگاه‌های نامبرده مورد تایید وزارت علوم کشورمان ایران می‌باشد. برای اطلاعات تکمیلی در خصوص دانشگاه‌های جدیدی که ممکن است به این لیست اضافه شده باشد، با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میردادماد در دفاتر تهران و شیراز ارتباط برقرار کنید.

رنکینگ جهانی دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین

تحمل و انتخاب تمام سختی‌ مهاجرت تحصیلی و گرفتن پذیرش در کشور فیلیپین برای تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های این کشور، برای تحصیل در مراکز آموزشی با کیفیت و رتبه علمی بالا از نظر رنکینگ جهانی است. بنابراین گذراندن دوران تحصیل در دانشگاه‌های معتبر برای تمامی مهاجران تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است. نام 4 دانشگاه فیلیپین در آخرین رده بندی مؤسسه QS دیده می شود واین یعنی 4 دانشگاه فیلیپین در میان 1000 دانشگاه برتر دنیا جای دارند. دانشگاه فیلیپین (University of the Philippines) برترین دانشگاه فیلیپینی این رنکینگ، در رده 384 دنیا قرار دارد.این جدول به ترتیب رتبه‌های جهانی دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین در نظر گرفته شده است.

عنوان دانشگاه پزشکی رتبه علمی
دانشگاه سانتو توماس ( Santo Tomas) 96.71
دانشگاه علوم پزشکی Ramon Magsaysay Memorial Medical Center 99.94
دانشگاه مانیل فیلیپین 86.73
دانشگاه Far Eastern 83.47
دانشگاه De La Salle– انستیتوی علوم بهداشت 83.25
موسسه پزشکی سبو 81.47
کالج پزشکی سنت لوک 80.17
دانشگاه سنت لوئیس 76.29
دانشگاه – Our Lady of Fatima ونزوئلا 73.29
 دانشگاه خاویر 72.50

این لیست بر اساس نتایج امتحانات مجوز پزشکی و بر اساس رتبه‌های علمی به دست آمده توسط دانشجویان و گروه علمی این دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده و بر اساس رنکینگ جهانی خیلی قابل استناد نیست، برای داشتن اطلاعات بهتر درباره رتبه‌علمی دانشگاه‌های پزشکی کشور فیلیپین برای بررسی شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین بهتر است با کارشناشان ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید و یا با بررسی سایت کلی هر دانشگاه اطلاعات لازم را درباره رتبه علمی به روز شده آنها به دست آورید.

تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

تمام مدتی که شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین را مورد بررسی قرار دادیم، همواره با نام دانشگاه‌های دندانپزشکی نیز برخورد کردیم، به همین دلیل توضیح مختصری درباره تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین را به این مقاله اضافه می‌کنیم.دوره تحصیل دندان پزشکی دانشگاه‌های فیلیپین تحت عنوان دوره (DMD) با یک هدف بسیار اساسی برای تبدیل کردن دانشجویان به داندانپزشکانی حاذق در فیلیپین شکل گرفته است. یافتن راهکاری برای توسعه اصول فنی و روش‌های نوین در پیشگیری از آسیب‌های وارده به دندان و دهان و تشخیص به موقع بیماری دهان و دندان در راس آموزش‌های لازم در دانشگاه‌های دندانپزشکی فیلیپین است.هزینه تحصیل در رشته‌های دندانپزشکی دانشگاه‌های فیلیپین نسبت به دیگر شاخه‌های پزشکی به دلیل نیاز به تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی برای آموزش به دانشجویان و طولانی تر بودن دوره‌های یادگیری بالینی بیشتر می‌باشد.

تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین
تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

ما در این مقاله تا جایی که توانستیم به شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین از تمامی جهات مورد بررسی قرار دادیم. ممکن است نکاتی برای افراد در قالب سوال و ابهام بوجود بیاید که در انتهای این مطلب چندین سوال متداول در خصوص تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین و نحوه اقدامات لازم برای گرفتن پذیرش در این دانشگاه ممکن است برای شما پیش بیاید، پاسخ داده ایم.در صورتی که پاسخ‌های داده شده، از نظر شما مطلوب نبوده یا سوال مطرح شده ذهن شما در لیست سوالات مطرح شده قرار ندارد، همکاران و مشاوران تخصصی ما در موسسه مهاجرتی میردادماد در دفاتر تهران و شیراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه را دارند.در انتهای این مقاله برای یک جمع بندی کلی یک سری نکات را با هم مرور می‌کنیم:

شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین نسبت به دیگر کشور‌ها به دلیل هزینه مناسب شهریه دانشگاه و اختصاص حداقل یک ترم خوابگاه مجهز به دانشجو، برای اخذ پذیرش و اقامت تحصیلی مساعد می‌باشد.سطح کیفی آموزش در دانشگاه‌های پزشکی این کشور خوب و روز به روز در حال پیشرفت در سیستم آموزشی است. با گرفتن مدرک کارشناسی پزشکی(MBBS) از دانشگاه‌های دارای اعتبار این کشور می‌توان به راحتی در کانادا، انگلستان، استرالیا و آمریکا به تحصیل و کار پرداخت.رسمی بودن زبان انگلیسی در کنار زبان بومی این کشور از دیگر عوامل فراهم بودن شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین است، زیرا نیاز به یادگیری زبان بومی در این کشور را به صفر درصد می‌رساند.مدارک مورد نیاز برای گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی در کشور فیلیپین برای تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی در دسترس بوده و شرایط پیچیده ای برای سن و شرط معدل برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور در نظر گرفته نشده است.دانشگاه‌های پزشکی این کشور در رتبه و رنکینگ مناسب جهانی قرار دارند، و چندین دانشگاه‌ پزشکی فیلیپین دارای مجوز وزارت بهداشت و علوم می‌باشد.و خیلی موارد مهم دیگر که در مقاله به تفصیل درباره آنها صحبت کردیم.

علاوه بر تمامی توضیحاتی که در این مقاله درباره شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین به آنها اشاره کردیم، برای راهنمایی شما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز همواره آمادگی لازم را داریم. بیاد داشته باشید؛ قبل از اقدامات لازم برای مهاجرت تحصیلی حتما در خصوص کشورمورد نظر، مدارک لازم، قوانین تحصیلی جاری در آن کشور، نحوه زندگی، هزینه‌های زندگی در آن کشور، رتبه علمی دانشگاه‌های آن کشور، میزان اعتبار مدرک دانشگاه مد نظر در سطح جهانی و مواردی از این قبیل تحقیقات لازم را زیر نظر یک موسسه مهاجرتی معتبر و با گرفتن مشورت از افراد مطلع انجام دهید. توصیه‌های انجام شده در این زمینه را در قالب یک هشدار جدی بگیرید.تا پس از مهاجرت با مشکلات مالی و تحصیلی مواجه نشوید.

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین

  1.  تحصیل پزشکی در فیلیپین نیاز به گذراندن دوره یا دوره‌های خاصی دارد؟پس از اخذ پذیرش تحصیل رشته پزشکی در فیلیپین یک دوره مقدماتی در قالب دوره کارشناسی پزشکی به نام MBBS باید گذرانده شود.
  2.  پس از اخذ درجه MBBS برای تکمیل شرایط تحصیل پزشکی چه اقدامی باید صورت گیرد؟پس از اخذ درجه MBBS در دانشگاه‌های پزشکی کشور فیلیپین، دانشجویان باید در یک آزمون خارجی به عنوان تست غربالگری پزشکی(FMGE) شرکت کنند.
  3.  مدرک MBBS دانشگاه‌های فیلیپین برای ادامه تحصیل و کار در چه کشور‌هایی معتبر است؟دوره MBBS دانشگاه‌های فیلیپین برای ادامه تحصیل و کار در کشور‌های کانادا، استرالیا، آمریکا و انگلستان اعتبار دارد.
  4.  دوره تکمیلی پس از دوره MBBS دانشگاه پزشکی فیلیپین چه نام دارد؟پس از اخذ درجه MBBS برای تکمیل تحصیلات پزشکی خود در دانشگاه پزشکی فیلیپین باید دوره کارشناسی ارشد پزشکی یعنی MD را بگذرانید.
  5.  دوره MD یا کارشناسی ارشد برای بررسی شرایط پزشکی در فیلیپین چند سال است؟دوره MD و ترم های تحصیلی این دوره در دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین 3 سال در نظر گرفته شده است.
  6.  برای گرفتن دکتری تخصصی در دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین چه اقداماتی لازم است؟برای اخذ مدرک دکتری تخصصی و جراحی در رشته مورد نظرتان باید دوره MS یا دکتری تخصصی را بگذرانید.
  7.  مدارک لازم برای گرفتن پذیرش جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های فیلیپین کدامند؟حداقل مدارک لازم برای اقدام به پذیرش تحصیلی در رشته‌های پزشکی دانشگاه فیلیپین: گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سلامت جسمانی، فرم درخواست تمکین مالی، ارائه مدارک تمکن مالی می‌باشد. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میردادماد تماس حاصل بفرمایید.
  8.  هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین در دوره‌های مختلف پزشکی چقدر است؟در واقع هزینه دانشگاه‌های پزشکی در قالب شهریه برای برای دانشجویان مقاطع کارشناسی رشته پزشکی هر ترم 600 الی 1500 دلار و برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد همین رشته 800 الی 1500 دلار است.
  9. آیا کشور برای تحصیل پزشکی درفیلیپین شروط معدل و سنی خاصی در نظر گرفته شده است؟خیر، یکی از بارزترین مزایای تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی این کشور این است که برای ورود به دانشگاه در فیلیپین احتیاجی به شرط سنی و معدل نیست.
  10.  معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی فیلیپین از نظر وزارت بهداشت کدامند؟دو دانشگاه (Up) University of Philippine و دانشگاه سنت توماس ( Saint Thomas university )در کشور فیلیپین مورد تایید وزارت بهداشت می‌باشند.
  11.  آیا هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین با دندانپزشکی در همین کشور یکسان است؟خیر. رشته‌های دندان پزشکی به دلیل کاربرد تجهیزات پزشکی در هنگام آموزش و بیشتر بودن دوره‌های عملی و بالینی هزینه و شهریه تحصیلی بیشتری را در بر دارد.

نظرات کاربران

  • توسط ماهان
    تاریخ: اسفند 3, 1397
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشين،ميخواستم راجب تحصيل تو فيليپين بپرسم،معدل ميخواد؟هزينش سالانه چقدره؟؟و اينكه متقاضي داره اصلا؟و به چه زباني هستش

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اسفند 4, 1397
      نفر
      نفر

      سلام زبان تحصیلی در فیلیپین به زبان انگلیسی می باشد و مصاحبه شفاهی جهت پذیرش ارائه می‌گردد و هزینه های تحصیل سالیانه از ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار برآورد شده است.

  • توسط اهورا
    تاریخ: فروردین 22, 1398
    نفر
    نفر

    سلام . ترم بعدی دانشگاههای فیلیپین بعد از خرداد کی میشه؟ و اینکه ایا داروسازی هم داره؟
    و اینکه برای جابجایی پول چطوری انجام میشه؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: فروردین 24, 1398
      نفر
      نفر

      سلام بله کشور فیلیپین داروسازی را نیز ارائه می دهد شروع سال تحصیلی مطابق با کشور های دیگر نیز در سپتامبر می باشد ضمن اینکه در خصوص بعضی مقاطع و رشته های دیگر نیمسال دوم نیز پذیرش در این کشور انجام میگیرد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا